Gå til innhold

En tvillingmammas bekjennelser


Kahlan Amnell

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dagen i dag har ikke vært så verst takk!

Den har vært preget av telefoner fra eiendomsmeglere da vi er på flyttefot, og ellers bleieskift og amming.:fnise: Har ikke gjort så mye fornuftig, men jeg var litt sliten da jeg stod opp så bestemte meg for å være ufornufitg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg la tvillingen i går, dvs. i dag fordi klokka var 00:10, tenkte jeg at jeg skulle prøve å legge dem sammen for en gangs skyld. Vi har veldig dårlig med plass så de har en seng på deling, men P våkner som regel og er sulten igjen når jeg prøver å legge henne så hun ender som regel opp ved siden av meg. Men det gikk veldig fint, de sov som små steiner begge to. "Flott" tenkte jeg og gikk og la meg. Vel 10 minutter senere begynte P å lage litt lyd som såvidt rakk å eskalere til gråt før jeg spratt opp og fisket henne opp. Men så fort jeg la henne ved siden av meg sov hun igjen! Hun er nok en liten luring som vet akkurat hva hun vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i dag. Tvillingene bytta på å vekke meg om natten så det ble ikke så mye soving. Bare vært hjemme og kjedet meg i dag. Håper på mer søvn i natt!

Visning i morgen! Det blir spennende.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hper visningen har gått bra! :)

Det var en hyggelig dame, Mrs. Brown, som viste oss rundt. Huset var koselig det, men det var fryktelig trangt så det blir nok ikke vårt nye hjem...

Men i går var på nok en visning, en leilighet i 2 etg., og den var faktisk mer romslig! Den var også veldig fin, og jeg hadde mest lyst til å flytte inn med en gang! :fnise: Er vi heldig blir det kanskje vårt nye hjem etterhvert. :)

Tvillingene er straks 4 mnd. gamle, og i dag var vi på baby clinic og ble veid. P veide 5,68 kg, og A 5,64 kg så det er ikke mye som skiller! A har ikke gått opp så mye som hun skulle ha gjort i forhold til kurven, men det kommer nok av at hun vokser mest i lengden tror jeg. Hun ligger på 95 percentilen for lengde så hun er en lang liten frøken!

Endret av Kahlan Amnell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende å følge deg med to små i England! Lurer på hvor vanlig det er å fullamme der du bor, trodde liksom vi i Norge var "verdensmestre" på området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge deg med to små i England! Lurer på hvor vanlig det er å fullamme der du bor, trodde liksom vi i Norge var "verdensmestre" på området?

Da vi var på sånn kurs før fødselen fikk vi høre at skandinaver er veldig gode på fullamming så du har sikkert rett i det.;) De er veldig ivrige på at man skal amme. På sykehuset må man for eksempel ta med egne flasker og mme hvis man ikke vil amme. Er det krise skaffer de alltids noe til veie da.

Jeg har ikke noe statistikk å vise til, men mitt inntrykk er at det er nokså vanlig å gå rett på flaske og mme, og ikke engang prøve å amme. Hvorfor det er sånn aner jeg ikke... Kanskje det er den overklassekulturen der alt som har med kropp og sånn er synd og skam henger igjen?

Jeg får ihvertfall veldig mye skryt for å fullamme, også fra andre mødre som sier de hadde ikke klart det, mens jeg ser på det som helt naturlig.

Hyggelig at du følger med forresten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg endelig å se et mønster i dagsovinga! Har de siste dagene merket meg at jentene pleier å sove i 1-2 timer mellom 9 og 11, og 15 og 17. Godt mulig det har vært sånn lenge, og jeg bare ikke har sett det før. Ikke så lett når man er lost i ammetåka og i tillegg har to babyer å holde styr på!:ler: Nå skal det bli litt enklere å planlegge dagen tenker jeg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester! Ammetåke er jo veldig vanlig, men etter hvert kommer man mer inn i alt, så det er som du sier...det blir enklere å planlegge dagen :)

Det er mye bedre å fullamme enn å gå rett på flaske. Mange barn som får mye melk på flaske får ofte dårligere tenner, lettere utsatt for karies-angrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester! Ammetåke er jo veldig vanlig, men etter hvert kommer man mer inn i alt, så det er som du sier...det blir enklere å planlegge dagen :)

Det er mye bedre å fullamme enn å gå rett på flaske. Mange barn som får mye melk på flaske får ofte dårligere tenner, lettere utsatt for karies-angrep.

Det har du rett i. Det tok nesten 6 uker før vi fikk taket på ammingen, men nå går det jo som en lek.

Visste ikke det med tennene! Det hadde på mange måter vært enklere med flaske for da kunne tvillingene fått mat hvor som helst og av hvem som helst, men morsmelk er jo best så jeg ofrer meg gjerne den korte stunden det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink som fullammer. Det er jo det beste om man kan! :jepp:

:takke: Det er slitsomt, og jeg føler meg litt bundet til heimen, men jeg håper og tror at det er verdt det i lengden.:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff... I dag har vært en av de dagene der alt er galt. Mine ellers så fornøyde småjenter har bare klagd. :( Pappaen har vært den eneste som har vært god nok så jeg er glad han er hjemmeværende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt en fin dag med glade tvillinger.:) Jeg dristet meg til en trilletur i vinden, og etterhvert sovnet jentene. Det er lenge siden de har sovet i vogna begge to så jeg benyttet anledningen til å få litt trim. Det er hardt arbeid å dytte tvillingvogn pluss 11 kg baby opp bakker!

De søte små sov som steiner i over to timer så det var en fornøyd og sliten tvillingmamma som kom hjem til middag og en episode av Stargate SG1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har hatt noen kjipe dager i det siste, men i dag var alt bra igjen! Deilig høstvær, glade tvillinger og litt julegaveshopping.:Nikke: Er så kjekt når trilleturen blir så vellykket, det er ikke alltid en selvfølge når man har to småtroll med forskjellige behov!

Vi har vært på en del visninger i det siste, men har fortsatt ikke funnet en plass å bo... Den kjempefine leiligheten som jeg kunne ha flyttet rett inn i fikk de bud på som var altfor høyt for oss desverre.:( Et annet hus vi så på som virket veldig lovende viste seg å være mye mindre enn det så ut på bildene i annonsen. Snakker meg om kreativ fotografering! Rommen så store og luftige ut, mens i virkeligheten var de knøttsmå. :sur:

Ja, ja... Vi finner nok det rette stedet etterhvert håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får se om det står hvor mange kvadratmeter det er, da kan man kanskje forestille seg noe. Men en dag finner dere det rette stedet, det er helt sikkert :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se om det står hvor mange kvadratmeter det er, da kan man kanskje forestille seg noe. Men en dag finner dere det rette stedet, det er helt sikkert :blomst:

Det gjør ikke det, men de pleier å oppgi målene på rommene så det går jo for det samme. Prøver å sammenligne med rommene her vi bor, men det er ikke så lett når man er fortapt i ammetåka! :fnise:

Vi finner nok noe til slutt ja, blir bare litt oppgitt av og til. Var jo såååå gira til å begynne med, men da vi endelig kunne begynne å gå på visninger var det ikke så spennende allikevel.

Vidvinkelkamera er et vanlig triks ja.. :forvirret:

Håper dere finner noe snart. :kose:

Er det det ja? Dårlig gjort altså! :sjokkbla:

Nok en visning i dag, fredag altså. Har ikke så store forhåpninger, men vi får nå se.

Sitter her og ammer fremdeles... Vanligvis sovner jentene ca 23, men vi tenkte vi skulle se en film i kveld og det fungerte ikke så bra. En hyper jente som bare ville se på skjermen og en som sovnet og våknet igjen... Ikke mer film om kvelden mens jeg ammer tror jeg!

Nuh har de endelig sovnet begge to.:) Natta! :natti:

Endret av Kahlan Amnell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli kaldere såjeg må nok bare innse at vinteren er på vei! :( Altså, det er kjekt med snø syns jeg, men her i England blir det bare kaos så da er det ikke så gøy lenger. Fortau fulle av is, snø og slaps er ikke noe særlig! Heldigvis får vi sjelden særlig mye snø her jeg bor. :Nikke:

Tvillingene har vært litt vanskelige å ha med å gjøre de siste kveldene... De kaver og sutrer og det er vanskelig å forstå hva de vil. Har ikke fått de til å sovne før 00-01 tiden. Men storelille A har faktisk sovet hele natten igjennom! I dag for eksempel våknet hun ikke før 9. :overrasket::nigo: Så aldri så galt at det ikke er godt for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...