Gå til innhold

Bli noens venn!


Gjest Tammie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men hvordan i all verden skal man starte en eventuell samtale dersom man velger å skrive til noen?

Jeg har en diagnose innen autismespekteret, og sliter på det mellommenneskelige plan. Ikke er jeg helt stødig på sosiale koder og normer heller. Noen som har en "ABC i samtaleåpning for dummies" ?:P

Dear, BunnyBlue! I denne tråden skal INGEN bekymre seg for dette. Skriv til noen personer, innvi samtalen med "hei, jeg er ..... kommer fra.... jobber med.... litt om hva du har gjort den siste tiden", spør så den andre personen om det samme. nevn akkurat det du nevner over og den du skriver til tar ansvar for å holde samtalen i gang! VELKOMMEN :tommel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv fått gode råd av noen som har postet i denne tråden, og har fått klarhet og innsyn i kneika som jeg nå har kommet over.

Derfor håper jeg også at andre brukere her har hatt en tilsvarende positiv opplevelse gjennom private samtaler. :-)

Ha en fin kveld alle sammen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Kjempebra tiltak, Tammie!

Hvis det er noen her som trenger noen å snakke med, så er det bare å sende meg PM. :) Er forøvrig i begynnelsen av tyveårene - folk i alle aldre kan ta kontakt.

Endret av Toppkvark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tiltak, Tammie!

Hvis det er noen her som trenger noen å snakke med, så er det bare å sende meg PM. :) Er forøvrig i begynnelsen av tyveårene - folk i alle aldre kan ta kontakt.

Jeg vil gjerne prate med deg! Jeg får ikke helt til å lage bruker i dette forumet... Men håper du kunne tenkt deg å snakke med meg. Jeg er ei jente på 20 år! Som synes at det hadde vert godt å ha noen å prate med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energibånd

Jeg vil gjerne prate med deg! Jeg får ikke helt til å lage bruker i dette forumet... Men håper du kunne tenkt deg å snakke med meg. Jeg er ei jente på 20 år! Som synes at det hadde vert godt å ha noen å prate med!

Gå inn her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?app=core&module=global&section=register og registrer deg. Hvis du ikke får dette til, gå inn på forumet "tekniske tilbakemeldinger og spørsmål" (http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showforum=144) , så får du en moderator til å hjelpe deg.

Så klart kan jeg tenke meg å snakke med deg, det er bare å ta kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, dette gode tiltaket melder jeg meg også på:)

Jeg er en dame i 50-årene, skilt og har voksne barn.

Send meg PM, alltid hyggelig å ha noen å prate med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nrk.no/ny...pland/1.8328876 - artikkel på nrk.no om ensomhet.

Jeg syntes det er vondt å lese om dette, men det er viktig p bevisstgjøre befolkningen. Håper at alle som har muligheten og som ønsker å stille seg til disposisjon skriver her inne på tråden :-) Det er så mange fine mennesker der ute!

Endret av Tammie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God søndag og håper alle som har hatt høstferie har kunnet slappet av og nyte livet. Samtidig håper jeg alle flinke sjeler som har jobbet og stått på har det fint :-) Minner alle om å finne seg en venn og oppfordrer nye brukere til å bli med. Tjohoi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å svare noen, men tør ikke likevel, så jeg får skrive presentasjonen her da.

Er ei på 20, har samboer og hund. Har slitt litt med psykiske lidelser, samt at jeg er relativt fersk eksrusmisbruker.

Jeg vil gjerne ha kontakt med folk i alle mulige livssituasjoner, erfaringer, og aldre, uavhengig av kjønn. Jeg liker å bli kjent med ulike mennesker med varierte syn på livet.

Jeg håper jeg kanskje vil klare å bygge et nettverk etterhvert, for det har jeg ikke i dag. Da er kanskje nettvenner noe å begynne med?

Jeg har en diagnose i autismespekteret som først og fremst påvirker min sosialkompetanse. I den grad jeg har sosiale antenner, så har jeg glemt dem hjemme kan man si. Jeg blir dog glad for respons på hvordan du oppfatter meg, jeg elsker å lære!

Jeg er usikker på sosiale koder og normer, og jeg vet jeg ofte blir oppfattet med andre personlighetstrekk enn de jeg faktisk har. Men sier jeg noe som kan tolkes på en god og en vond måte, så mener jeg aldri det siste! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ei jente på 18 år som er uerfaren med gutter og trenger noen som kan hjelpe meg akkurat på guttefronten! Er på flørtern/dater med noen gutter, men alt er egentlig ganske nytt for meg, klarer ikke å tolke ting og tang, vet ikke helt hva jeg skal si, hvordan et forhold funker osv.

Så hvis noen er interessert i å hjelpe ei stakkars jente så er det bare å svare på denne kommentaren, så tar jeg kontakt på PM! :-)

Anonym poster: e0ff205dbf62555c194506783c6c59d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu, er nå en kar som nærmer seg the big 3-0.

Prater gjerne om det meste, så bare send meg en PM

Er god til å lytte :-) (tror eg)

Edit

Har laget meg en Skype konto, bare legg meg til der de som føler for det

Leon.nor.

Jeg er ei jente på 18 år som er uerfaren med gutter og trenger noen som kan hjelpe meg akkurat på guttefronten! Er på flørtern/dater med noen gutter, men alt er egentlig ganske nytt for meg, klarer ikke å tolke ting og tang, vet ikke helt hva jeg skal si, hvordan et forhold funker osv.

Så hvis noen er interessert i å hjelpe ei stakkars jente så er det bare å svare på denne kommentaren, så tar jeg kontakt på PM! :-)

Anonym poster: e0ff205dbf62555c194506783c6c59d6

FYI: Det er litt vanskelig å ta kontakt over PM, når du poster som annonym.

Endret av -Leon-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,for en fin tråd!Melder meg på; 30 år på papiret,men føler meg både yngre og eldre :P alenemamma,så internett er min sosiale redning!

Jeg er litt pysete når det gjelder å ta kontakt,men håper andre ikke er det ;)

Endret av Nebula
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...