Gå til innhold

Antifeminismens fortropp


Gjest Cuntzilla

Anbefalte innlegg

Gjest Cuntzilla

Nei, du har forandret teksten som står PÅ linken men du har ikke fikset selve linken. Slett linken og legg den inn på ny. ;)

Anonym poster: 0f7726ce735275b1ba72e50aa174b92a

Takk!

Er ikke helt venn med den nye versjonen av KG enda kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra du fikset lenken. Har ingen problemer med å være kritisk til utspill fra hverken feminister eller antifeminister, men tolket deg dithen at du mente at man måtte ta en slags kollektiv avstand for det. Det hadde blitt feil syntes jeg. Jeg krever jo heller ikke at de som anser seg som feminister tar avstand fra ekstremfeminisme ala Valerie Solanas og likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over et interessant debattinnlegg på DB om den ekstreme mannsbevegelsen vi ser overalt på nettet, blant annet i debatter på KG.

http://www.dagbladet...berge/22818011/

Jeg tror ikke alle som kaller seg antifeminister egentlig er like ekstreme som Eivind Berge, men jeg ser likevel den samme retorikken og tankegangen i flere av argumentene når det gjelder menns kår i dagens samfunn. Og jeg ser særlig det med at man glatter over ekstremistene ved å unnskylde det med at menn har det så ille at det er helt naturlig å reagere slik, og det at man beskylder folk som reagerer på ekstreme meninger med at vi ikke "tør" ta debatten.

Jeg synes det er trist at man føler et behov for å sympatisere med ekstremister i mangel på andre "idoler" eller talsmenn for denne bevegelsen, og ikke minst at det er en total motvilje til å innse at man selv har gått over den grensen.

Om dere antifeminister her på KG vil ha en ordentlig debatt om menns kår så kommer dere ikke langt med å erklære krig eller spy ut antipati mot kvinner.

Jeg tar gjerne debatten, men forventer et normalt nivå med respekt, saklighet og interesse for andres innspill. Jeg forventer at dere skal tørre å ta avstand fra ekstreme kvinnehatere, eller på en annen måte ha en mening om menn og kvinner som viser en refleksjonsevne med et snev av objektivitet fremfor total ensidighet som man bare finner i krigføring. Jeg forventer at man legger spinnville konspirasjonsteorier, løgner og nedsettende karakteristikker av det annet kjønn til side. Og jeg forventer at man ikke viser totalt forakt for sine meningsmotstandere, eller kvinner generelt.

For slik det er nå så er det å diskutere menns kår, kjønn eller feminisme her som å diskutere innvandring med rabiate anti-islamister.

Og er man en kvinne så er det som å være en muslim som diskuterer med anti-islamister..

Dere lurer på hvorfor dere ikke får gehør. Dette er grunnen. Dere skader bare kampen for menns rettigheter slik dere holder på.

Det er jo ikke så lite ironisk at det er Marte Michelet som skriver dette, hun møter dessverre seg selv i døren for det hun her begår overfor de såkalte antifeministene er akkurat det samme hun har refset islamkritikerne for gjennom en årrekke. La meg sitere fra et innlegg jeg skrev i tråden Breivik-rapporten

Innlegg 616

http://forum.kvinneg...0#entry10087170

Jeg siterer:

Nå møter jo Marte Michelet seg selv i døren, for hun går jo lenger enn dette, hun slår alle islamkritikere i hartkorn med Anders Behring Breivik og ønsker å holde alle som våger å kritisere islam delvis ansvarlige for denne galningens handlinger, mens hun i neste nå går ut i en ekstrem spagat når hun raser i den grad muslimer slås i hartkorn med muslimske terrorister eller mennesker som undertrykker kvinner i islams navn. Den samme logikk hun har hudflettet når den har rammet muslimer er noe hun uten skam opportunistisk hengir seg til når det gjelder meningsmotstandere i innvandringsdebatten. Slik opptrer ikke en debattant av det kaliber jeg kan ha respekt for. Det kan ikke være én regel for de man liker og en annen for de man ikke liker.

Tilbake til denne saken: Nå oppfatter jeg meg ikke som antifeminist, men hadde jeg gjort det ville jeg nok brydd meg om hvordan gruppen jeg tilhører (de som kaller seg ved samme navn) fremstår i offentligheten. Da ville jeg antagelig ha gått i rette med folk som forherliger voldtekt eller gleder seg over politidrap. Ikke fordi jeg ville hatt noen plikt til det, men fordi alle medlemmer av en gruppe av egeninteresse bør se til at gruppen ikke blir ensidig frontet av folk som gir gruppen et negativt ansikt.

Man kan selvsagt bare trekke på skuldrene og si det disse andre antifeministene eller muslimene sier og gjør ikke angår meg, men da kan man ikke i neste omgang være sint på omverden i den grad befolkningen har fått et skjevt og negativt inntrykk av gruppen. Hvis de negative ikke er dominerende innad i gruppen bør det heller ikke være så vanskelig for det store flertall å ta tydelig avstand fra dem og sette dem på plass i all offentlighet. Det burde f.eks ikke vært noen sak å mobilisere tusener av muslimer i demonstrasjon for å markere at man ikke finner seg i at islam brukes til å forherlige drap på avistegnere hvis dette virkelig var holdninger som var rådende i den muslimske befolkning.

Nå er jeg som sagt ikke antifeminst, jeg har tvert imot rett som det er pirket borti manglende konsekvens hos skandinaviske kvinner og pekt på det underlige i at likestilte kvinner bruker sin frihet til å spre bena for menn fra svært kvinneundertrykkende kulturer, menn som ser på dem som horer, og det er jo nettopp fordi jeg anser likestilling mellom menn og kvinner som noe positivt og disse mennenes kvinnesyn verdt fordømmelse. Jeg har også i mer enn en tråd tatt opp mangelen på likestilling mellom mor og far i det norske samfunn, et lovverk og en rettspraksis som har rangert foreldrene som en hovedforelder og en hjelpeforelder og sørget for at normalen ikke er å dele omsorgen likt ved samlivsbrudd, men derimot at mor får den daglige omsorgen alene.

Les tråden Den likestilte norske mannens misunnelsesverdige situasjon

http://forum.kvinneg...howtopic=642302

Likestilling er jeg tilhenger av, derfor er jeg motstander av at denne kampen blir gjort til en ensidig interessekamp for kvinner. Karita Bekkemellem var en modig politiker som våget å gjøre seg upopulær blant politiske medsøstre ved å kjempe likestillingssak, ikke bare kvinnekamp. Dessverre hadde hun ikke en sjef som var sterk nok til å holde hånden over henne, og hun forsvant derfor ut av det politiske liv.

Endret av Cuckold
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er jeg tilhenger av, derfor er jeg motstander av at denne kampen blir gjort til en ensidig interessekamp for kvinner. Karita Bekkemellem var en modig politiker som våget å gjøre seg upopulær blant politiske medsøstre ved å kjempe likestillingssak, ikke bare kvinnekamp. Dessverre hadde hun ikke en sjef som var sterk nok til å holde hånden over henne, og hun forsvant derfor ut av det politiske liv.

Som vanlig skriver du bra og treffer mange spikere på hodet. Men du bommer over her. Ordet likestilling er et feministord som tåkelegger det faktiske tema, nemlig rettferdighet kjønnene i mellom. Om du ønsker en verden der menn ogkvinner tillegges lik verdi så kan en ikke diskutere likestilling. Da MÅ en diskutere rettferdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig skriver du bra og treffer mange spikere på hodet. Men du bommer over her. Ordet likestilling er et feministord som tåkelegger det faktiske tema, nemlig rettferdighet kjønnene i mellom. Om du ønsker en verden der menn ogkvinner tillegges lik verdi så kan en ikke diskutere likestilling. Da MÅ en diskutere rettferdighet.

Takk for det, du skriver mye bra selv. Akkurat når det gjelder ordet likestilling er jeg likevel litt uenig, for rettferdighet kan være så mangt: En konservativ muslimsk mulla kan mene at aktiv diskriminering av kvinner er rettferdig, rett og slett fordi menn og kvinner etter hans syn har forskjellige gudegitte roller. En tilhenger av føydalsamfunnet eller slaveriet kan også utmerket godt mene at dette er et gudegitt system og følgelig rettferdig. Hva som oppfattes rettferdig avhenger av menneskesynet, derfor foretrekker jeg begrepet likestilling, og med likestilling mener jeg at en person A skal kunne gå gjennom livet uten på noe tidspunkt å måtte endre kurs eller bli diskirminert i forhold til andre på grunn av sitt kjønn, sin hudfarge eller sin seksuelle orientering. Det betyr at jeg er opptatt av likebehandling på individnivå, og at jeg følgelig ikke kan godta "positiv diskriminering" for å pynte på statistikker og gjøre alle grupper like godt representert i alle yrker og på alle områder i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg synes de siste linjene hun skrev fortalte alt hva de her mennene er ute etter.

Men akkurat nå var det ikke det vi snakket om. Vi snakket om den ekstreme antifeminismen, der man ser på voldtekt som «skatt» på kvinners seksuelle kapital. Vi snakket om menn som vil forby skilsmisse, stenge alle krisesentre, legge ned barnevernet, avkriminalisere voldtekt, og løslate «martyrene» som sitter i fengsel for familievold. Det handler ikke om lengsel tilbake til 50-tallet. Det handler om å fjerne alle hindringer for å gjøre kvinner og barn til fritt vilt for menns «naturlige» instinkter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes de siste linjene hun skrev fortalte alt hva de her mennene er ute etter.

Jeg er stolt antifeminist og er IKKE ute etter det du insunierer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hva vi er på vei mot nu, rettferdighet for alle. Ikke bare menn og deres behov.

Det er derfor menn er de slemme og kvinnene alltid er offer. I barnefordelingssaker f.eks. Lurer på om kvinner noen gang vil ta ansvar for godene de har tilkjempet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Det er derfor menn er de slemme og kvinnene alltid er offer. I barnefordelingssaker f.eks. Lurer på om kvinner noen gang vil ta ansvar for godene de har tilkjempet seg...

Og der kom det...

Offertankegangen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det...

Offertankegangen...

Du mener feminismens fremste våpen? Som fremstiller kvinner som svake indivder som trenger hjelp når kvoteringer til fordel for kvinner skal innføres, mens samme kvinnene plutselig er uavhengige og sterke når menn skal frarøves omgang med egne barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Du mener feminismens fremste våpen? Som fremstiller kvinner som svake indivder som trenger hjelp når kvoteringer til fordel for kvinner skal innføres, mens samme kvinnene plutselig er uavhengige og sterke når menn skal frarøves omgang med egne barn?

Hva med der menn innkvoteres?

Hva med de tilfellene mennene stikker av fra sine barn og lar damen sitte igjen med alt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leste ikke innlegget, eller?

Jada, men jeg ser ikke helt meningen med å diskutere likestilling med utgangspunkt i raringer som Berge. Som Cuckold skriver langt mer utbroderende enn jeg gidder, et sted lenger oppe i tråden så er dette en merkelig debatteknikk av selveste Marthe Michelet når det er nettopp denne typen stråmannsargumentasjon hun alltid kritiserer i innvandringsdebatter.

Skal man diskutere likestilling så er det ikke spesielt interessant hva Berge mener da han tilhører en temmelig marginal gruppe og hans synspunkter er ganske far out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom det...

Offertankegangen...

Offertankegang? Er det ikke hevet over enhver tvil at barnefordelingssaker omtrent alltid går i morens favør? Enten må mor være den best egnede forsørger eller så er far uinteressert i å ta barnet, er det så enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cuntzilla

Som vanlig skriver du bra og treffer mange spikere på hodet. Men du bommer over her. Ordet likestilling er et feministord som tåkelegger det faktiske tema, nemlig rettferdighet kjønnene i mellom. Om du ønsker en verden der menn ogkvinner tillegges lik verdi så kan en ikke diskutere likestilling. Da MÅ en diskutere rettferdighet.

Jeg er nesten litt enig i at begrepet er ladet, bortsett fra at jeg noterer meg at likestilling har nærmest blitt et ANTIfeministord i det siste. Det misbrukes for eksempel i debatten om selvbestemt "abort" for menn i en annen tråd her. Menn og kvinner er jo ikke likt stilt når det kommer til dette, ergo er det ikke likestilling her.

Bra innspill forresten, Cuckold og Søgni!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jada, men jeg ser ikke helt meningen med å diskutere likestilling med utgangspunkt i raringer som Berge. Som Cuckold skriver langt mer utbroderende enn jeg gidder, et sted lenger oppe i tråden så er dette en merkelig debatteknikk av selveste Marthe Michelet når det er nettopp denne typen stråmannsargumentasjon hun alltid kritiserer i innvandringsdebatter.

Skal man diskutere likestilling så er det ikke spesielt interessant hva Berge mener da han tilhører en temmelig marginal gruppe og hans synspunkter er ganske far out.

Jo, men nå var da heller ikke poenget å diskutere likestilling ut fra Berge!

Forøvrig så har jeg hverken mye sympati for eller antipati mot Marte Michelet, for min del er det uvesentlig om hun er en hykler. Jeg er enig i det hun skriver i akkurat dette ene innlegget og det endres ikke av om hun lever etter det eller ei.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men nå var da heller ikke poenget å diskutere likestilling ut fra Berge!

Forøvrig så har jeg hverken mye sympati for eller antipati mot Marte Michelet, for min del er det uvesentlig om hun er en hykler. Jeg er enig i det hun skriver i akkurat dette ene innlegget og det endres ikke av om hun lever etter det eller ei.

Er det ikke disse ekstreme antifeministene artikkelen du linker til handler om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Er det ikke disse ekstreme antifeministene artikkelen du linker til handler om da?

Jo, men fordi jeg vil diskutere fenomenet antifeminister, ikke fordi jeg vil ta utgangspunkt i hans meninger for en debatt om likestilling.

Berge er ekstrem ja. Men hva gjør antifeminister over hele nettet? De trykker han til sitt bryst, enten som en de faktisk er (helt eller delvis) enig med, eller som et slags bevis på at feminismen er fæl - "SER dere nå kvinner, hva dere driver menn til?".

Jeg mener det er litt dumt gjort av de som i utgangspunktet er noe moderate i sine synspunkter og bare ønsker å kjempe for menns kår (uten at de med det mener rett til å undertrykke kvinnen) å dra på antifeministiske teorier fra det mer ekstreme miljøet og bruke deres retorikk. Jeg synes jo det er dumt at de er så ensporede at de skylder alt på feminismen og nekter å se andre årsaksammenhenger i utgangspunktet, bare det er jo et aldri så lite "ekstremistisk" trekk.

Men sånn uansett. Det ender jo med at man her på KG for eksempel møter en vegg med hat og motvilje i disse debattene. Dette hatet og motviljen ligger bare hos noen få, som popper inn her og der og kaller oss stygge, horer, kjønnsfascistiske femnazismarxister e.l. og gir feminismen skylden for alt fra flom til at Jesus døde på korset. Men sammen med de mer moderate, som ikke hater kvinner (men kanskje feminismen), så lager de en stor ugjennomtrengelig vegg hvor det er vanskelig å skille den ene fra den andre. For alle er like umulige å diskutere med, og alle er tilsynelatende enige da de ikke tør diskutere innad. Ekstremistene får en stilltiende aksept, kanskje til og med et pluss.

Behovet for et mannlig samhold, og ønsket om at det de skriver skal gjelde alle menn, har sågar medført at når en mann inntrer debatten og er uenig med en (ekstrem) antifeminist så kan han bli kalt homse eller beskyldt for å bare ville dra damer. En viss mannlig bruker som ikke er her lenger ble til og med beskyldt for å være kvinne flere ganger, og opplevde at hans synspunkt slett ikke var velkomment når antifeminismene skulle erklære hva som var det mannlige perspektivet på ting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...