Gå til innhold

Savnet jente i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil bare poengtere her at det er lett å være etterpåklok når man vet at en jente er forsvunnet. Jeg hører stadig skriking og skråling, spesiellt fra jenter i helgene om natten. Og ja jeg vet det er forskjell på fylleskrik og høye redselskrik, men jeg hører faktisk en del av dem også uten at det er noe alvorlig. Har vært flere ganger jeg har begynt alvorlig å lure på hva som foregikk, det er faktisk ikke så uvanlig...

Jeg har ringt politiet pga skrik før. Og jeg går alltid i vinduet å sjekker når jeg hører noe som kan minne om fare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bodd i det området og det er rart å tenke på det som er skjedd. Håper de finner jenta og at hun er i god behold! Utrolig at de som hørte redeselsfulle skrik, ikke gikk for å sjekke, eller i det minste kontaktet politiet. Skammelig rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de rive av skoene hennes? Er jo ikke noe vits med det. Det jeg tenker er at de som står bak kidnappingen fulgte etter jenta, og da hun merket det så tar hun av skoene og springer, kan jo hende det var høyheler? Må helt ærlig si at jeg ikke tror hun lever nå, selv om det gjør vondt å komme med noe sånt. Skal be for at hun kommer tilbake i god behold, det er det eneste jeg kan gjøre i hvert fall..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de rive av skoene hennes? Er jo ikke noe vits med det. Det jeg tenker er at de som står bak kidnappingen fulgte etter jenta, og da hun merket det så tar hun av skoene og springer, kan jo hende det var høyheler? Må helt ærlig si at jeg ikke tror hun lever nå, selv om det gjør vondt å komme med noe sånt. Skal be for at hun kommer tilbake i god behold, det er det eneste jeg kan gjøre i hvert fall..

Utrolig at folk tror sånt hjelper i 2012.

Anonym poster: 6b9ecfe38235163cb7e23792f7dc6d27

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene fant ikke noe spor etter andre menneskeføtter.........de rev av henne skoene og sokkene fordi de var kanskje på vei til å voldta henne ? jeg vet ikke vil ikke spekulere så mye mer men, det kan jo skje mye rart når en jente blir dratt inn i en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk tror sånt hjelper i 2012.

Anonym poster: 6b9ecfe38235163cb7e23792f7dc6d27

Jeg tror ikke det hjelper, men jeg har ikke annet jeg kan gjøre. Og siden jeg tror på gud så vil jeg prøve, hva er det verste som kan skje liksom..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Blomsten_

Nå har det gått ganske lang tid uten at saken er oppklart. Skummelt at de mulige gjerningsmennene er på frifot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sinnsykt grusomt for foreldrene dette må være. Å vite at jenta deres har blitt kidnappet, og har ingen anelse om hvor hun kan være, og hva disse fæle personene gjør mot henne.. Håper hun kommer til rette fort som f.

Endret av Thursday
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Jeg skjønner heller ikke det med skoene, man skulle tro at en evt kidnapper ville ha ønsket å komme seg vekk derifra fortest mulig, og ikke bry seg om skoene hennes, samme med voldtekt, om man skal voldta driter man vel i skoene?

Men hvilken grunn skulle hun ha til å ta av seg skoene så tett på hjemme, med mindre det var høye hæler og hun trodde hun kunne løpe fortere uten. Er jo ikke umulig at noen har fulgt etter henne, hun var klar over det, ble redd og bestemte seg for å løpe.

Men hun ville vel heller ikke tatt seg bryet med å kaste dem over gjerdet sammen med mobilen...

merkelige greier.. jeg fatter det ikke.

Håper for guds skyld de finner henne snart og i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ekkelt at en mulig gjerningsperson/ mulige gjerningspersoner går løs også. Politiet må løse dette fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt, håper det ikke er snakk om noen kidnappingssak. Kidnapping forklarer jo ikke hvorfor skoene lå igjen. Kan hun ha tatt av seg skoene for å gå ned til vannet? Eller er det ikke i nærheten av noe vann?

Det er et vann sånn litt i nærheten, men det er et fuglereservat, ikke et badevann. Det er noe alle herfra vet, det er svært lite fristende å bade der. Og det er ikke i "logisk nærhet" til at man ville tatt av seg skoene, for det er kanskje 500 meter mellom funnstedet og vannet.

Men utfra Dagbladets info om at hun gikk fra Vetlandsveien kan det ha vært logisk å gå der tingene ble funnet. Det er endel snarveier derfra, blant annet gjennom en skog. Et område som forsåvidt er langt mer "skummelt" fordi det er lite folk der om kvelden, men så ble tingene funnet så nær hjemmet hennes.

Kjørte forbi der ista. Veldig skummelt med masse tv-team, plasttall langs veien pga funnene og folk i full krimteknikk-drakt....

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Det er ekkelt at en mulig gjerningsperson/ mulige gjerningspersoner går løs også. Politiet må løse dette fort!

Uff, kjempeskummelt hvis det ender opp som en sak de ikke klarer å løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt utallige skrik i mitt nabolag opp gjennom årene, men så vidt meg bekjent har det aldri skjedd noe her. Av og til blir man bekymret, men når det alltid viser seg at det bare var ungdommer som tullet blir man med tiden mindre oppmerksom på slike ting. Det blir muligens noe annet når skriket beskrives som speiselt "redselsfullt", men jeg føler at det er fordi de ser det i lys av at en jente er forsvunnet. Ellers blir jeg blir provosert av denne saken og får lyst til å gå i tog med høygaffel på jakt etter de skyldige. Jeg elsker Oslo og vil ikke at byen skal oppleves som utrygg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nyhetene sto det at det brukte å være en samlingsplass for ungdommer? jeg vet hva slags bilder jeg har fått opp i hodet av hvordan dette har foregått, jeg får av og til litt av som har stemt før i livet, men tråden min ble slettet, for jeg skrev i detalj hva slags bilder jeg så, så jeg kan vel ikke utdype det mer...

Jeg syns det høres veldig merkelig ut med en samlingsplass for ungdommer, for det er jo en barnehage..! Jeg har aldri sett ungdommer der, hvertfall.

Anonym poster: 6d88d256f3c8e585f9c7f210ce14d52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det kan være enkelte ting de gjør i utlandet for at de har tatt et offer, at de kaster skoene og sokkene for å markere at der har de tatt sitt offer, aner ikke jeg, og telefon for å unngå å bli sporet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ordens skyld, jeg er helt enig i at man ikke ringer politiet hver gang man hører rop og bråk i en by. Men når skriket beskrives som "vondt" og redselsfullt" burde man gjøre noe. Mest sannsynlig ville det selv da ha en ganske harmløs forklaring, men man kan aldri vite. Og om ikke annet er det greit å reagere for egen sjelefreds skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Minner litt om Madeleine McCann saken. Ingen har sett noe, og det eneste de har hørt er et skrik. Ikke akkuratt så mange spor å gå etter... Håper de har fått inn flere tips enn det de går ut med i avisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sensasjon

Jeg tenker at en eventuell gjerningsmann vil at skoene skal av, tilfelle de skal gå et sted man kan sette spor, men da er det jo rart at sokkene også skal av. Var på visning i det aktuelle området i dag... ikke fristende å kjøpe der akkurat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder skoene kan jeg gjette flere forklaringer på hvordan hun mistet dem (håper at det ikke er ulovlig å spekuølere i slike ting på KG) :

Teori 1) Det var, som tidligere foreslått høye hæler, eller andre sko som ikke egnet seg til å løpe i, og hun sparket dem av seg for å flykte.

Noen lengere oppe i tråden mener at politiet ikke har funnet fotavtrykk fra bare føtter i området, noe som usansynliggjør denne teorien.

Teori 2) Hun sloss med gjerningsmannen/ mennene, og mistet skoene i basketaket (hvis skoene satt godt på, kan sokkene ha blitt med skoen da de falt av)

Teori 3) Hun sloss med gjerningsmannen/ mennene og forsøkte å sparket dem. De dro av henne skoene for å unngå å bli skadet av sparkene.

Anonym poster: 20e69ce3b188c120b8411f71d2e6d1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...