Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

Ja... så har jeg da gått ned 18 kilo og begynner nå og få kommentarer som "ååå... så fin du er" osv... Det er vel bare slik man må regne med, men jeg tenker fuck of og sier at fin har jeg alltid vært, det er bare du som ikke har lagt merke til det. Er det frekt av meg?  Mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overhodet ikke frekt. Den koblingen at tynnhet = skjønnhet og tjukk = stygg er helt ubrukelig!

Det jeg synes er fint, er at jeg ser at du trives bedre med deg selv! Du har en annen selvsikkerhet og virker mer "hjemme" i kroppen din, og dét er fint å se ^_^

Endret av Auri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj... det der har jeg ikke tenkt på @Auri men det har du jaggu rett I. Og det stemmer nok at jeg føler meg "mer hjemme" I kroppen min nå.  Men samtidig vet jeg at jeg tar ikke skade av å gå ned 40 kilo I tillegg til de 18 jeg allerede har gått ned. Så det hender jeg lurer på hvor jeg skal og hvor jeg ender. Jeg vet ikke, men det er bare og ta en dag av gangen, en kilo av gangen. Plutselig er jeg fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Auri her.  Du ser komfortabel og selvsikker ut :jepp:

I tillegg tror jeg også det er en annen måte for noen å si STÅ PÅ VIDERE, KEEP UP THE GOOD WORK osv 

:klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å... så fine ord dere har.

Jeg var på trening mandag morgen, følte meg utrolig sliten etter timen, det hjalp ikke med en dusj, det hjalp ikke med litt proteinshake (hadde ikke med meg mat siden det var mellom to måltider) og mens jeg satt og hadde kaffeprat med de jeg pleier å trene samtidig med begynte jeg å fryse så veldig. En av dem lurte på om jeg hadde det bra, jeg så litt sliten ut og hodet mitt klarte ikke å følge med på samtalen. Jeg sa at jeg gikk hjem en tur, tok og målte tempratur.... 39 I feber, det verket I kroppen, selv fingrene verket. Det å sette et strikk I håret var vondt. Jeg sov av og på I halvannet døgn før feberen gav seg. Var på jobb igår, med paracet og ibux I kroppen mens jeg svettet oppover og verden roterte lett rundt. Idag tror jeg at jeg begynner å føle meg som meg selv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måling hos PT igår. Gått ned 1 kilo på en måned. Det er en kilo I fettmasse og bmi har gått ned med 0.6 og det er bra. Men PT sa at det er fint med en kilo, men det er for lite. Innsatsen har ikke vært veldig stor I august så da får jeg bare gjøre noe med det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg heies på jeg @loffen Er billig sånn.:alice:

 

Har notert litt tall i boka mi og ser følgende fra februar da jeg hadde siste måling før vi tok tak i kostholdet mitt: 

På de 7 månedene har jeg gått ned 14 kilo (19 totalt), Fettprosent har gått fra 48,3 til 45. 3,3 prosent høres ikke mye ut men det er 9 kilo faktisk.  BMI har gått fra 48,7 til 43,6. Muskelmasse ligger mer eller mindre stabilt på 65-66 kilo.

Men, fremdeles spiser jeg for mye. Spesielt på kvelden er jeg kjapp i kjøleskapet. Og jeg vet at innsatsen i sommer ikke var så mye å skryte av  (men jeg gikk ned allikevel) og jeg strever litt med å hente meg tilbake. Men,  igjen så er det to ting som hjelper: Fokus og full skjerping. Det er kun det.

Ingen sa det ville bli enkelt. Sånn sett var det mye enklere å gå opp. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager pizza og nyter et lite glass hvitvin. Har min første frilørdag på 5 uker og storkoser meg med mann og barn. Spiller Alicia Keys og surrer nynnende rundt. Frihelg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg faced my fear: Prøvd et klesplagg i størrelse xl I en tilfeldig klesbutikk. Det ble ytterjakke på KapppAhl. Den var litt trang men ikke avskrekkende. 

Sist jeg kunne gjøre dette var for 17 år siden. :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen. Husets herre har jobbet I natt og har sovet I to timer. TM ligger I senga si og ser på YouTube. Jeg drikker kaffe I stua og ser at søndagen byr på gråvær. Søndagen byr og på håndballcup I 6-7 timer. Denne gangen er det i "vår"  idrettshall og ligger borti gata så vi går bare bort. 

Nevnt barn begynner å nærme seg pubertet og væremåten er deretter I perioder. Det skal diskuteres på det meste, det skal protesteres enda mer. Om noe er galt så er det veldig galt, og da er det fult utbrudd med å kaste seg på senga mens tårene renner. Det er livlig! Hodet er ikke på plass, fornuftig tankegang har tidvis forlatt henne og selv dagligdagse ting som f.eks å gre håret må vi begynne å minne på. 

Samtidig er det litt uro på jobb blant enkelte (men det er i mellom et par stykker. Men det påvirker jo inndirekte oss andre) ledelsen over oss stiller stadig høyere krav til våre prestasjoner. Og vi vet alle at den som ikke leverer tall som forventet eller viser tegn til forbedringer blir det stilt spørsmål ved av typen "er du egentlig motivert til å jobbe for oss" Det høres veldig brutalt ut men det virker her verre enn det det oppleves som. Heldigvis. Men å jobbe for et dansk firma er veldig annerledes enn det å jobbe for et norsk. Det er mye strengere krav og forventninger. 

Trening går bra, føler jeg har hatt en god uke når det kommer til mat og. Litt ekstra igår ble det, men det var lørdag og da har jeg cheatday! Vi får se den dagen jeg skal på vekta. Men, jeg begynner å kjenne at det har bygd seg opp litt muskler nå. Der er gøy! Fra skulderen og bort til nakken b.la popper noe LITT opp når jeg spenner og noe vises når jeg spenner biceps. Her snakker vi om videre motivasjon! Og igjen ser jeg jo at det som motiverer er min fremgang og prestasjon. Ikke hva andre gir tilbakemelding på, selvom det er hyggelig. Det gir meg lyst til å lære, klare, løfte, dra... Jeg vil mer! :klappe:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow så bra!! 

:hoppe:

Puberteten ja... ikke lett vil jeg tro. Kanskje lettere å ha en gutt? Ikke vet jeg :vetikke:

Hvordan gikk det i håndballcupen? :popcorn:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mia83 skrev:

Wow så bra!! 

:hoppe:

Puberteten ja... ikke lett vil jeg tro. Kanskje lettere å ha en gutt? Ikke vet jeg :vetikke:

Hvordan gikk det i håndballcupen? :popcorn:

 

Tar det litt seinere idag... 

Måtte ha ny bukse idag. Pakket meg inn i str 48 ass. Det er årevis siden sist jeg hadde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@mia83 Håndballcup gikk veldig bra. Det er utrolig flinke jenter og vant alle 6 kampene de spilte. Jentungen sto I mål den siste kampen og slapp inn bare 3 mål. Det er cup hver 4. Søndag da. ☺

Har hatt PT idag og presterte det utroligste. Vi jobbet med dybde på knebøy og jeg fikk en benk med et par vektskiver oppå bak meg. Målet var at rompa skulle treffe målskivene. Jeg prøvde igjen og igjen og til slutt... endelig fikk jeg det til! Da ble jeg så glad at jeg satte meg oppå hele greia og tenkte at jeg må reise meg. Men jeg tenkte ikke på at jeg hadde 55 kilo oppå skuldrene så jeg stupte forover og klaska knærne I gulvet og endte på alle fire under stanga som stativet heldigvis fanget. Har DE såre og ømme knærne nå. Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det er en stund siden sist jeg tittet innom her gitt....

2017 er på hell og for et år det har vært. Jeg har gått ned 22 kilo og synes det bare er så deilig! Jeg bedrer prestasjonene mine på trening stadig vekk og det er selv med 75% innsats på både mat og trening. Har forbedringspotensial på mat og ser hvor jeg feiler. Jeg har klaget litt her over vond og stiv skulder, men en tur hos fysioterapeut avslørte at jeg har problemer med nakken. Vi jobber med saken og det gjør seg gjeldende på trening siden jeg ikke skal gjøre øvelser hvor jeg spenner nakken eller hever skuldrene. Men det går fremover der og.

Så... Jeg har fått og takket ja til fast jobb da. Ikke noe mer ringehjelp. Det var fin førjulsgave å få 11 dager før jul! 

Ellers er det lite som skjer, dagliglivet byr på mye hverdag slik det skal være. Livet føles ganske bra igrunn 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sitter jeg her da, årets siste dag.  Husets herre sover og ungen knasker på pepperkakehuset og ser på en film på Disney Channel, filmen er vistnok "syyykt bra" påståes det. 

Vi får besøk i ettermiddag av annaB og mannen. Vi skal ha kalkunbryst med appelsinsaus og litt ved siden. Vi har jo ungen hjemme så det blir mat og brettspill på oss. Skikkelig lite spennende men desto mer koselig. 

00.05 i natt er det faktisk 21 år siden vi ble sammen, husets herre og jeg. 21 år. Det er lenge det, ville ikke gjort det med noen andre. I hvertfall sånn til hverdags. :lol:

Godt nyttår til dere alle 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...