Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Auri skrev:

Hva syntes du om oppvarmingsbandet? Jeg kjenner han ene ser du :nigo:

Bra dere koste dere! Krysser fingrene for at TM har kommet seg over grinetheten innen hun kommer hjem fra skolen.

 

Og lykke til på Stamina! Det går nok så bra så, alle jeg har møtt der er kjempeålreite. PTen min her er ei kjempetynn jente, men hun fikk meg til å føle meg veldig komfortabel på tross av størrelsen min; jeg glemte helt etterhvert hvor mye større enn henne og hvor utrent jeg var. Vi lo masse og hadde det gøy. Håper du får en person du klikker med på den måten og! :)

Korrupte Konger imponerte, regnet med at de hadde noe å fare med siden de tross alt var hyret inn som oppvarming.  Synes de var flinke og det var tydelig at de hadde stor glede av å spille og av å opptre. Både gubben og jeg syntes de var flinke.

Stamina utviklet seg kjapt en retning jeg ikke hadde sett for meg. Hadde avtale kl 13 og i mine tanker handlet det om å få et styrkeprogram og sette i gang. Sånn ble det ikke.  Jeg traff en PT og vi satt på et kontor og pratet om meg, mål, tanker om trening, egen kropp osv.... Så fortalte han om hva han så for seg for meg og hvilke PTprogram han anbefalte og hva det kostet. Tenkte å ikke hive meg på dette med PT grunnet økonomi men.... Har jeg egentlig noe valg? For om jeg ikke har en proff (slik jeg ser det ) I ryggen er jeg redd for at jeg ender som sist gang; Flink med en gang, går ned i vekt og så miste motet og gå lei mens kiloene kommer tilbake. Jeg har råd til PT men det er mye penger.... Spørsmålet er om jeg har råd til å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er fryktelig dyrt, men det er jo en investering i egen helse og fremtid :Nikke: Kanskje det, som du sier, er det sparket du trenger for å holde motivasjonen oppe? Det går vel an å ha timer litt tett i starten, til du er inni et godt driv, og så heller ha en time i ny og ne senere? Det blir jo ikke sååå dyrt hvis du har en time hver 4.-6. uke, bare for å holde motivasjonen oppe? Eller er ikke det mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mazilla skrev:

Ja, det er fryktelig dyrt, men det er jo en investering i egen helse og fremtid :Nikke: Kanskje det, som du sier, er det sparket du trenger for å holde motivasjonen oppe? Det går vel an å ha timer litt tett i starten, til du er inni et godt driv, og så heller ha en time i ny og ne senere? Det blir jo ikke sååå dyrt hvis du har en time hver 4.-6. uke, bare for å holde motivasjonen oppe? Eller er ikke det mulig? 

Jeg får en "pakkepris" på X timer for f.eks 1850 kroner pr måned i et år. Så vil jo da prisen gå litt ned med færre timer, men sååå stor forskjell på dyrest og billigst var det ikke.  Dessuten gikk det jo bra og ut med de pengene jeg betalte da jeg betalte ned på lån. En PT vil ligge litt under i pris. Det burde ikke by på noen problemer, tror jeg bare ble litt satt ut av at gårsdagen endte litt annerledes enn det jeg hadde planlagt.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn Stamina gjør; du får to gratis timer, den første er en samtale for å kartlegge behovene dine, så bruker de litt tid på å sette opp et program, som de viser deg andre timen :)

Av erfaring, så er det mye lettere å holde seg til et program og trening når du har en PT til å følge deg opp. Der jeg trente før, så kjørte PTen gjerne gjennom programmet mitt sammen med meg, altså hun trente samme programmet som meg når vi hadde time. Det ga meg en motivasjon til å fortsette, å se hvor lett hun gjorde ting som for meg var vanskeligere; jeg ville også komme til det punktet hvor det var lett. Kostholdsveiledning er også veldig greit! De kan sjekke hvor mange kalorier du må ligge på for å gå ned i vekt, gå gjennom hva du spiser nå, og hjelpe deg å tilpasse det om det trengs.

Det spørs jo hva du ønsker, da. Ønsker du å gå ned i vekt og bli sterkere og sunnere, er PT-avtale verdt pengene. Om du ønsker å trene for å komme i litt bedre form, holder det med gratistimene, kanskje betale for en enkelttime i halvåret for å revurdere programmet du er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Auri skrev:

Det er sånn Stamina gjør; du får to gratis timer, den første er en samtale for å kartlegge behovene dine, så bruker de litt tid på å sette opp et program, som de viser deg andre timen :)

Av erfaring, så er det mye lettere å holde seg til et program og trening når du har en PT til å følge deg opp. Der jeg trente før, så kjørte PTen gjerne gjennom programmet mitt sammen med meg, altså hun trente samme programmet som meg når vi hadde time. Det ga meg en motivasjon til å fortsette, å se hvor lett hun gjorde ting som for meg var vanskeligere; jeg ville også komme til det punktet hvor det var lett. Kostholdsveiledning er også veldig greit! De kan sjekke hvor mange kalorier du må ligge på for å gå ned i vekt, gå gjennom hva du spiser nå, og hjelpe deg å tilpasse det om det trengs.

Det spørs jo hva du ønsker, da. Ønsker du å gå ned i vekt og bli sterkere og sunnere, er PT-avtale verdt pengene. Om du ønsker å trene for å komme i litt bedre form, holder det med gratistimene, kanskje betale for en enkelttime i halvåret for å revurdere programmet du er på.

Hva vil jeg... Det hadde jo ikke skadet å komme i form, å ikke føle at alt er et slit, å ha litt energi og styrke i kroppen. Vektnedgang kommer som en bonus. Jeg kommer til å gå for 30xPT55 (som jeg tror er 30 ganger med 55 minutter PT?). Jeg vet at om jeg ikke gjør det vil jeg gå på trening og ta litt spinning her... løfte en vekt der uten å egentlig vite hva jeg gjør. Da går jeg fort ned, så stopper det opp og jeg går kjapt opp det jeg har gått ned pluss et par kilo til og jeg mister motet, motivasjon og jeg gir opp.  Har fått skryt for selvinnsikt. :blomst:

Skal møte mamma kl 12 og så gjøre klart for å få gammel sofa ut og ny sofa inn. Det skal bli usedvanlig interessant å få til.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, MissStiles skrev:

Kommer den nye sofaen idag? 

Den er hentet. Jeg klarte å få toseteren ned trappa og ut helt alene, og André og jeg tok treseteren ut sammen. TM stengte seg inn på rommet sitt og var lei seg fordi hun savnet sofaen. 

Den nye har vi fått ut av bilen og inn gangen nede. André er nå og kjører den gamle sofaen på fyllinga. Jeg skal støvsuge og vaske litt der sofaen har stått. Problemet er at den nye treseteren er litt lenger og tyngre enn den gamle. Jeg aner ikke hvordan vi skal få til dette videre. 

To be continued....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var treseteren på plass. Det tok 40 min med "hjelp" fra svigermor som var mest opptatt av at vi ikke hadde ryddet I kjelleren for å få med mest mulig søppel når vi først skulle kjøre sofa på dynga. Det verste er gjort- bare det toseteren igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avtale på Stamina kl 13-14 idag og skal jobbe 16-20. Jeg tror jeg skal avlyse begge deler siden den nye sofaen er SÅ deilig å ligge på,  og I tillegg er TVnorge kanalene tilbake på tv. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrakt med personlig trener er underskrevet. Tror jeg er litt redd. Og spent. Og jeg gleder meg. Dette kan jo bli gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første timen med trening  (til nå har vi pratet om meg, om hvordan han ser for seg veien videre osv...) er på torsdag. Da skal jeg b.la veies, regne ut fettprosent osv ( :kvalm: ) før vi går igjennom et tilpasset styrkeprogram og slikt. 

Frem til torsdag har jeg fått hjemmelekse: Lage en omtrentlig plan for når jeg skal trene, hvor ofte og hva. Jeg føler meg litt redd for å utfordre komfortsonen men samtidig vet jeg at jeg ikke kunne gjort et bedre valg for meg selv. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er kjempetøff som har tatt steget med personlig trener. Det er som du sier at man er redd for å utfordre komfortsonen. Man kan jo bli sliten av slike PT-timer :ler: 
Grattis med ny sofa :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Aprilis skrev:

Håper du har hatt en fin morsdag :klemmer: 

Takk det samme! 

Jeg fikk et hjemmelaget kort igår. Der stod det: "Kjere mamma. Gratulerer med morsdag-en din. Du er snill. Du er oppmerkssom. Du er opptenksom. Du er fin" Man smelter av slikt.

Vi reiste til mamma igår sammen med søsterG og familien hvor det var kaker og kaffe. Veldig koselig. Samtalen rundt bordet kom litt innpå meg og trening. Jeg har tenkt veldig mye i de siste dagene og kommet frem til noe.... Da jeg begynte å trene sist gang var jeg veldig flink, gikk kjapt ned ca 7 kilo og mistet etterhvert inspirasjon og gikk lei. La fort på meg de 7 pluss litt til. Hvorfor... Jo, trening da ble et veldig stressmoment for meg. Jeg følte jeg trente med et øye på klokka etter jobb og dårlig samvittighet på kvelden. Samtidig -og her har jeg tenkt- så følte jeg at de rundt meg lagde seg store forventninger til hva jeg skulle prestere, og når jeg ikke levde opp til andres erfaringer mistet jeg motet. Jeg begynte å trene for min egen del, men fortsatte for tilfredsstille alle andre. Slik blir det heldigvis ikke nå. 

Uansett: Spinning klokka 18.30. Det kommer til å bli helt jævlig - men det er bra for formen! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...