Gå til innhold

Anekdotene del2


MarianneE

Anbefalte innlegg

God trøttmorgen fra sofaen. Kaffe i koppen og varme fra gassovnen. ❤

Synes to-do lista over hverdager begynner å fylles opp før jul. Rart med det. Tror forresten jeg skal begynne å lage meg en slik liste...

Idag må jeg få bakt en kake til André sin mormor, leite etter hvite putetrekk  (ikke for store) evt kjøkkenhåndklær. Tanken er laging av julegaver. En liten bursdagsgave må kjøpes og lilla adventslys er heller ikke i hus. Dette før jobb klokka 15 .

Mann og barn tar seg av håndballtrening og juleavslutninga der mens  jeg er på jobb. 

I morgen skal André på julebord med jobben, TM og jeg reiser til mamma og skal overnatte sammen med søsterG.  Vi skal bruke helga på å lage sylter, lefser, Sarah Bernard og bare kose oss. Jeg gleder meg. Tror mamma har sett frem til en slik helg siden de flyttet hit.  Og... sant og si skal det bli godt å være der uten at mannen til mamma er der. Ikke noe galt med han, men hyggelig uten noen ganger og. 

Klokka er 6.45, på tide å få barn opp av senga! 

Ha en god dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaka står til kjøling, oppvasken er tatt og jeg får straks ut en tur for å kjøpe middag til de to andre som bor her. Kanskje vaskemaskinen settes i gang i samme slengen...

Veldig lite spennende info... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å følge TM til skolen siden hun begynte, men idag har hun gått selv. Skolen ligger så nært at jeg kan høre skoleklokka enkelte dager om jeg er i hagen. Så lang vei er det ikke. 

Men, det var rart å stå på trappa og si hadet og se henne gå avgårde. Jeg har mast litt på at hun skal gå selv , men hun har ikke villet. Så idag sa jeg enkelt og greit at idag går du til skolen selv.. og det kom ikke en antydning til protest. Ungen min har blitt stor... ❤

TM og jeg reiser til mamma i 14-tida idag. Gleder meg igrunn. Har en liten to-do liste før dette b.la så har jeg lovet TM at hun skal få pynte pepperkakehjerter hos mamma. Men... de må jo bakes først. :daane: Heldigvis finnes det ferdig deig på boks.. Også må jeg huske å kjøpe pyntegele. Og adventslys har jeg glemt å kjøpe. 

Men først: FROKOST! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan har det gått en uke uten at jeg har tatt meg tid til å skrive her?

-var hos mamma sist helg slik nevnt over her. fikk laget sylte, lefser og Sara Bernard. En hyggelig helg, lærerik, MYE familie  (litt for mye? ) og godt å komme hjem. 

-Det har vært tannlege med påfølgende skulkedag for minstemann, juleavslutning med klassen hennes og igår var det håndballcup. Jeg fikk ikke byttet vakt på jobb så en annen mamma tok TM med seg. 

-Jeg har jobbet og I verste fall må jeg jobbe tirsdag-søndag neste uke. Inkludert nattåpent. I beste fall har jeg fri mandag, fredag og lørdag. Klager ikke, men om jeg slipper en 6 dagers uke neste uke er jeg glad for det. Det går litt på samvittigheten for de hjemme og.

-Idag har jeg lovet TM å bake pepperkaker, jeg skal lage glutenfritt julebrød, TM og jeg skal ut og plukke kongler for pynt på trappa i en glassvase og 17.30 i kveld skal annaB og jeg på julekonsert i kirken. Lommetørkle til tårer må huskes! Har gledet meg til konserten i lange tider.

-Har begynt på et idiotisk prosjekt: Strikke sitteunderlag i julegave til søsterG og samboeren. Hadde glemt at jeg ikke strikker så fort... :forvirret:

Det er søndag morgen. Mannen har jobbet natt og sover. Ungen ligger i senga med nettbrettet. Her i stua sover pus på fleeceteppet mitt. Jeg har kaffekopp og den rare følelsen av hverdagslig lykke. 

Endret av MarianneE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en bra søndag! Kom du i julestemning etter julekonserten?

Har litt julestemning av-og-på uansett. Konserten var veldig fin, kanskje litt mindre julesanger enn ventet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fine følelsen når Turboneger skal ha konsert i Skien og bilettene legges ut for salg klokka 12.

:hoppe: 

Fikk du tak i billetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du tak i billetter?

å jada! Så lørdag 6. Februar blir det konsert på min kjære og meg. Konserten ble offentliggjort på torsdag kveld og to billetter kom på 750 kroner. Dette blir julegave til oss selv. 

Luciadagen idag, så jeg får lage boller før jeg skal på jobb. Kjøpesenteret er åpent 14-18 idag så da blir det lussekatter og kakao til kvelden. ☺

Jeg har fri i morgen, og etter 6 dager på rad med jobb skal det bli veldig godt. Får søsterG og barna på middag så jeg skal og lage lasagne idag som skal få stå og godgjøre seg i kjøleskapet til i morgen.  Nam...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde litt vondt i ryggen igår, men idag... å gud hjelpe meg! Håpet at søvn, avslapping og varme fra dyna ville bedre det hele men nei... 

Uavhengig av vond rygg så har jeg fri idag. Veksler mellom ønsket om å ligge rett ut på sofaen og det å få brettet opp ermene hjemme, få gjort et par ting. Må ihvertfall få pakket inn og sendt julegave som skal til Oslo idag. Kjøpte gavene i oktober for å få sendt tidlig som mulig, men jaggu har det sviktet litt der. I år og...  Heldigvis er siste frist før i morgen, så det kunne da vært verre. :sjenert:

NeI. .. var det ikke noen lussekatter igjen på kjøkkenet?  Må jo ikke la de ligge der og mjaue for seg selv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir litt smårar av svigermor. 

Som kjent har jeg to faste dager på jobb, og tar ekstra vakter når det er aktuelt. I forrige uke jobbet jeg 6 dager... Så når svigermor klager på at jeg har fri idag og spør hvorfor jeg ikke er på jobb blir jeg smårar. Jeg er ikke satt opp på noen vakt før fredag, og det fortalte jeg henne. Det synes hun er alt for lite og syntes det var for dårlig. Men å prøve å få henne til å forstå at jeg kan ikke jobbe mer enn det jeg blir satt opp... det har jeg gitt opp. Hun kan finne på å foreslå at jeg burde gå ned på jobb for å se om det er noe jeg kan gjøre istedenfor for å være hjemme å ha fri. At ting ikke fungerer sånn det peller av som vann på gåsa. 

At jeg har fri er i hennes hode det samme som at jeg ligger på sofaen og ser tv I timevis. Både André og jeg har gitt henne opp på det punktet der. For det er på samme viset ovenfor ham og. Han jobber jo 100% men da er det gnåling om at han ikke jobber nok overtid. Må jo tenke på at det er penger å tjene! 

:kjefte: 

Uansett hva man gjør er det alltid noen som aldri blir fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt smårar av svigermor. 

Som kjent har jeg to faste dager på jobb, og tar ekstra vakter når det er aktuelt. I forrige uke jobbet jeg 6 dager... Så når svigermor klager på at jeg har fri idag og spør hvorfor jeg ikke er på jobb blir jeg smårar. Jeg er ikke satt opp på noen vakt før fredag, og det fortalte jeg henne. Det synes hun er alt for lite og syntes det var for dårlig. Men å prøve å få henne til å forstå at jeg kan ikke jobbe mer enn det jeg blir satt opp... det har jeg gitt opp. Hun kan finne på å foreslå at jeg burde gå ned på jobb for å se om det er noe jeg kan gjøre istedenfor for å være hjemme å ha fri. At ting ikke fungerer sånn det peller av som vann på gåsa. 

At jeg har fri er i hennes hode det samme som at jeg ligger på sofaen og ser tv I timevis. Både André og jeg har gitt henne opp på det punktet der. For det er på samme viset ovenfor ham og. Han jobber jo 100% men da er det gnåling om at han ikke jobber nok overtid. Må jo tenke på at det er penger å tjene! 

:kjefte: 

Uansett hva man gjør er det alltid noen som aldri blir fornøyd. 

Åja.... og påpeker man at jeg jobber det jeg kan. På et år har jeg knapt takket nei til ekstra jobbing. Og det er ALDRI oppmuntring eller anerkjennelse for at jeg gjør så godt jeg kan. Da påpeker hun at andre jobber mye mer uten å klage. Og jeg har aldri klaget over å jobbe. "Du må stå på og være positiv vet du" Jammen... jeg ER jo det!

Ang job så blir ingenting bra nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig synes jeg.. Du jobber jo masse til tider. Da må du jo kunne ha fri og. 

Nei... det går ikke det. Jeg kan ikke forklare det, du må kjenne henne. Det sier jo sitt når hun klager på at André jobber for lite overtid. Hvorfor ha litt fri når man kan jobbe istedenfor. Svigermor går gjerne  på jobb med influensa og da forventer hun at alle andre skal ha samme innstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...