Gå til innhold

Å bli far mot sin vilje (ny vinkling)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva med psykiske følger når din datter engang i fremtiden vil ta abort men blir tvunget til å få et barn hun i utgangspunktet ikke vil ha?

La oss si at datteren din i syvende måned vil ta abort, er du en sånn som betaler reise til kina, slik at datteren din kan ta en abort der borte, - eller forteller du datteren din at i norge er det en tre månedersgrense,(sånn er det bare) og det er vi veldig glade for, - fordi vi instinktvis vet at dersom det ikke hadde vært noen abortgrense i norge så hadde kvinner tatt abort helt frem til fødselen (det gjøre nemlig kvinner i land lovreguleringer).

Er det sånn dere vil ha det? At siden det er deres kropp og bare dere bestemmer så vil dere legalisere abort frem til niende måned? Hvorfor ikke, bestemmer dere ikke selv over egen mage da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Blomsten_

Var ikke dette en tråd om at fedre burde kunne fraskrive seg svangerskapet? Er det sånn at det er samme hvilken retning reglene endres så lenge kvinner ikke har det bedre enn dere? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn dere vil ha det? At siden det er deres kropp og bare dere bestemmer så vil dere legalisere abort frem til niende måned? Hvorfor ikke, bestemmer dere ikke selv over egen mage da?

Tror de færreste kvinner ønsker det. Vi har forstått at om vi ikke benytter oss av de mulighetene vi har til å forhindre at vi blir mødre, risikerer vi å få et barn ut av det. Og vi skjønner hva det innebærer.

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de færreste kvinner ønsker det. Vi har forstått at om vi ikke benytter oss av de mulighetene vi har til å forhindre at vi blir mødre, risikerer vi å få et barn ut av det. Og vi skjønner hva det innebærer.

Nå er ikke jeg noen motstander av menns rettigheter for det ufødte barnet sitt, men jeg tenker at innen femti år blir det nok ansett som normalt at man også tar bittelittegranne hensyn til fars ønsker.

Ikke glem ta stort sett alle kvinner er enige om at kvinner skal få lov til og la seg befrukte av klinikk i køben, og da ligger det jo i kortene at man forutsetter at det finnes kvinner som ønsker og oppdra barn alene. Mange kvinner er jo rike idag.

Sånn at kvinner kan være enige med seg selv at det er riktig at kvinner som ønsker det kan la seg prøverørsbefrukte, mens det skal bli ansett som galt eller feil at en kvinne og en mann ønsker og la seg befrukte sammen selv om de avtaler at bare en skal være oppdrageren?

Litt gammeldagse synspunkter kjønnroller har dere nok som forklarer parakokset og selvmotsigelsen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Nå er ikke jeg noen motstander av menns rettigheter for det ufødte barnet sitt, men jeg tenker at innen femti år blir det nok ansett som normalt at man også tar bittelittegranne hensyn til fars ønsker.

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Gode spørsmål dere har, jo såvidt jeg forstår så blir det noe vanskeligere for kvinnen og gjennomføre en abort dersom far ikke ønsker og signere. Mest sannsynlig blir det forbudt og da er det ganske enkelt ikke lov og ta abort uten fars samtykke.

Sånn som i norge, etter tredje måned er det forbudt og ta abort, og da blir ikke spørsmålet så vanskelig lengere, - det er når man har masse alternativer, man kan kjøre huet sitt og få psykiske følger.

Kanskje det til og med blir lettere for kvinnen nå som hun slipper belastningen med og ta avgjørelsen alene?

Tror du den kvinnen ville ønske å fortsette å leve med en mann som ønsket å overkjøre henne ved å nekte henne abort? Jeg hadde aldri tilgitt det. jeg hadde gått fra mannen og følt meg svikta av den personen som skulle elske meg. Det er en større belastning å ikke få lov til å bestemme over egen kropp.

Ogmannen blir ofte inkludert i slike avgjørelser, men en ekte mann velger å støtte sin kvinne uansett hva hun til slutt velger.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

La oss ikke bli personrettet her. Jeg bare lufter ulike synspunkter, har vel egentlig ikke bestemt meg helt enda. Noen ser meg til og med som en intrigemaker, fordi at helt ærlig så er jeg ønsker jeg bare begrunnelser for systemet vi har idag. Men selv om man forstår dagens politikk så går det an og forestille seg variasjoner i hvordan man håndterer ett samfunn vel?

Jeg er for kondombruk, og jeg er for abort, og jeg er for fødsler, så jeg forstår ikke helt hvor dere har denne motviljen mot meg og gjøre?

Det eneste jeg ønsker, - er og være en mann som tar ansvar for egne handlinger. Hvordan kan dere være uenig i det?

Blir litt som og spille sim-city, bare at vi forestiller oss, - dersom vi inorge måtte gjøre det slik at kvinner som ønsker abort måtte ha fars underskrift, - hva ville skjedd da? Ville det begrenset abortbruken og ville det motivere kvinner som ikke ønsker seg barn med og kanskje bli litt flinkere med og eeeh, "planlegge" egen atferd? Ville menn følt at de deltok mer og ville det gjøre farsverdigheten tydeligere? Ville det oppmuntret kvinner og menn til og ta hensyn til hverandres ønsker?

Jeg tror faktisk det, og det må jeg få lov til, en mann som ønsker og delta i ansvaret fra unnfangelsen får bare forakt og hån fra kvinner? Til og med før jeg har gjort meg opp en mening?

Voldsomt som du legger det på kvinnen at det er HUN som må redusere sin seksuelle adferd. Hva med mannen da? Det er jo mennene som er minst flinke til å benytte seg av prevensjon. Og deres prevensjon kan dere til og med få gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

La oss si at datteren din i syvende måned vil ta abort, er du en sånn som betaler reise til kina, slik at datteren din kan ta en abort der borte, - eller forteller du datteren din at i norge er det en tre månedersgrense,(sånn er det bare) og det er vi veldig glade for, - fordi vi instinktvis vet at dersom det ikke hadde vært noen abortgrense i norge så hadde kvinner tatt abort helt frem til fødselen (det gjøre nemlig kvinner i land lovreguleringer).

Er det sånn dere vil ha det? At siden det er deres kropp og bare dere bestemmer så vil dere legalisere abort frem til niende måned? Hvorfor ikke, bestemmer dere ikke selv over egen mage da?

Iddiot. De fleste finner ut at de er gravide før det er gått så langt. Alle vet at 12 uke er grensa her. Har aldri hørt om noen her i landet som har ønska abort etter 7 mnd.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi

La oss si at datteren din i syvende måned vil ta abort, er du en sånn som betaler reise til kina, slik at datteren din kan ta en abort der borte, - eller forteller du datteren din at i norge er det en tre månedersgrense,(sånn er det bare) og det er vi veldig glade for, - fordi vi instinktvis vet at dersom det ikke hadde vært noen abortgrense i norge så hadde kvinner tatt abort helt frem til fødselen (det gjøre nemlig kvinner i land lovreguleringer).

Er det sånn dere vil ha det? At siden det er deres kropp og bare dere bestemmer så vil dere legalisere abort frem til niende måned? Hvorfor ikke, bestemmer dere ikke selv over egen mage da?

Kom heller med ordentlig og fornuftige innlegge,

Dette er jo bare det som vi kan kalle for fjas og vas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...