Gå til innhold

Semesterregistrering og semesteravgift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hos meg står det følgende: "Du har ikke studierett ved institusjonen dette semesteret."

Det betyr nok at du ikke har studierett for semesteret vår 2012. Du er bare tidlig ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Tok lang tid på NTNU ifjor også. Så håper bare det er forsinkelse.

Når er det vanlig å få ting og tang fra NTNU?

Jeg har fått velkomsthefte og slikt (som det egentlig ikke er noen hast med) men jeg trenger jo brukernavn og passord for å få betalt semesteravgiften. Begynner å bli litt stresset for jeg trenger lån og stipend for å få betalt husleie og depositum så jeg får flyttet, hvis ikke blir det jo ikke noe skole :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det vanlig å få ting og tang fra NTNU?

Jeg har fått velkomsthefte og slikt (som det egentlig ikke er noen hast med) men jeg trenger jo brukernavn og passord for å få betalt semesteravgiften. Begynner å bli litt stresset for jeg trenger lån og stipend for å få betalt husleie og depositum så jeg får flyttet, hvis ikke blir det jo ikke noe skole :sur:

https://studentweb.ntnu.no/

Du kan logge deg inn med fødselsnummer og PIN-kode som du får tilsendt på e-post ved å trykke på knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

https://studentweb.ntnu.no/

Du kan logge deg inn med fødselsnummer og PIN-kode som du får tilsendt på e-post ved å trykke på knappen.

Jeg har prøvd dette, men jeg aner ikke hvilken e-post det kommer til :P

Edit: Glem det, jeg fant den nettopp i junk-mail :sjenert:

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dette, men jeg aner ikke hvilken e-post det kommer til :P

Den du er registrert med på Samordna opptak. Det er ikke rakettvitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Den du er registrert med på Samordna opptak. Det er ikke rakettvitenskap.

Det kunne vel ikke jeg lukte, ingen grunn til å være frekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Ikke vær hjelpeløs. Skal du studere må du kunne tenke selv.

Ja, jeg burde sikkert bare sette meg i kassen på Rimi med det samme, heldigvis for meg så slipper de inn alt mulig på universiteter i Norge :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU var treige, det står at jeg ikke har studierett ved NTNU (Jeg har takket ja, så det er vel bare forsinket) og at det kan ta opptil 2 uker etter svarfrist før søkere blir opprettet som studenter

Anonym poster: 36154c9aedcd385fd7ddea2c2bfd41b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU var treige, det står at jeg ikke har studierett ved NTNU (Jeg har takket ja, så det er vel bare forsinket) og at det kan ta opptil 2 uker etter svarfrist før søkere blir opprettet som studenter

Anonym poster: 36154c9aedcd385fd7ddea2c2bfd41b4

Samme her også. Jeg fikk pengene fra Lånekassen ca. ved studiestart ifjor. Og da gjorde jeg alt så fort det gikk an (semesteravgift, studieplan osv.), så ikke forvent å få pengene så mye før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt kontakt med universitetet.

Starter du for første gang? Eller begynner på et nytt studie? Om så, så er det ikke så vanskelig å velge fag (avhengig av hva du skal studere, da). De fleste må ta ex.phil og ex.fac, samt innføringskurs til studiet, og da har man fylt opp 30 stp. I tillegg er det som regel lagt ut et forslag til studieprogresjon i studweb, med utgangspunkt i obligatoriske kurs. Om du har ex.phil og ex.fac fra før, så blir det litt mer komplisert, da du må finne kurs som er obligatoriske/relevante for graden og som du har mulighet til å registrere deg på.

Jeg begynner også for første gang, hos UiB. Har betalt semesteravgift og tatt imot skoleplassen. Står likevel at jeg ikke har studierett ved institusjonen, men tenker ikke at det er et problem? Der er da når jeg møter opp første dagen og registrere meg at jeg får studieplassen, ellers mister jeg den jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ordnet seg for noen av dere andre? Hos meg står det fortsatt at jeg ikke har studierett ved NTNU. Sykt irriterende... Kan vel bare glemme å få penger fra lånekassen innen studiestart jeg nå?! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd dette, men jeg aner ikke hvilken e-post det kommer til :P

Edit: Glem det, jeg fant den nettopp i junk-mail :sjenert:

Hehe, min kom også i junk-mail, og det tok et par dager før jeg oppdaget det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ordnet seg for noen av dere andre? Hos meg står det fortsatt at jeg ikke har studierett ved NTNU. Sykt irriterende... Kan vel bare glemme å få penger fra lånekassen innen studiestart jeg nå?! :/

Har du prøvd å maile eller ringe kontoret på NTNU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg sendte mail til NTNU forrige uke, de sa at ingenting ville skje før denne uken her. Ser fortsatt dårlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du prøvd å maile eller ringe kontoret på NTNU?

Ja, eller sendte de en mail i dag. Har ikke fått svar men... Håper det løser seg om ikke så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTNU har hatt en elendig service denne sommeren.

Ringte med ei skikkelig bitch her om dagen - Servicetelefonen het det - men dama ga alt annet enn service.

Jeg hadde et enkelt spørsmål som betydde mye for meg å få svar på - men fikk bare babling tilbake om hvor lite hun likte at studenter faktisk tok i bruk "Servicetelefonen" og spurte spørsmål, man måtte ikke stresse sånn.

Ikke stresse sånn?

Kanskje ikke hun som begynner i ny by med ny skole, nye studenter, nye fag, nye registreringer, samt å få alt til å gå opp med lånekassen, avgifter, hybel osv osv!

For et krek! Ble bare nødt til å legge på jeg..

Anonym poster: 9be347aa5feed28f84561d4028e8aa29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg står det følgende: "Du har ikke studierett ved institusjonen dette semesteret."

Jeg har dog betalt semesteravgift og tok imot tilbudet jeg fikk på samordna opptak, så det er litt merkelig, men regner med at det blir fikset snarest. Det som bekymrer meg mest, er egentlig det at jeg er nødt til å få ordnet det med å melde seg opp til eksamen og registrere fag, fordi jeg er nødt til å få pengene ifra lånekassen i det jeg begynner

Er hos UIB, hvis det skulle være av interesse.

Anonym poster: 5ad1132a28d5e04e7d6748053569fce3

Når jeg logger inn på min studentweb på uib så står det

"

Nye studenter som har fått studieplass gjennom Samordna opptak må vente til semesterstartsuken før de kan semesterregistrere seg."

Rart at det ikke står på på din og andre nye studenters studweb da det er dere det faktisk gjelder, men det er ingenting å bekymre seg for hvertfall :-)

Anonym poster: 3b8abef8eae1b0a5a0c4c01254f77853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...