Gå til innhold

Semesterregistrering og semesteravgift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

På studweb står det at jeg ikke er semesterregistrert. Hvordan blir jeg det? Blir jeg det når jeg har betalt semesteravgiften?

Anonym poster: 8cf1e3a3a958469745bbee9773e9631f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja :) Avgiften kan stort sett betales via giro på Studentweb.

Anonym poster: d8bc55b58a667d3175eb8d82180c0234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Du må betale semesteravgift, og melde deg opp til fag. Å melde seg opp til fag er lurt å vente med til du starter på utdanningen, hvis ikke du har gjort det før kan det være litt knotete å få til riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynn å rote med skoleting før du faktisk har begynt.

Anonym poster: a45c6acff595b71b03faadd64e38bb5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ikke begynn å rote med skoleting før du faktisk har begynt.

Anonym poster: a45c6acff595b71b03faadd64e38bb5c

Skal man ha penger fra lånekassa før man starter på studiene er det faktisk lurt å betale semesteravgiften raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Semesteravgiften har en ganske lang betalingsfrist så hvis du ikke har råd nå, så gjør det ingenting. Men man får ikke støtte utbetalt av lånekassen før man har betalt den. Når man betaler semesteravgift så betaler man for eksempelvis kompendier, penger til å printe ut på laben o.l.

Anonym poster: 5a84ce74c7941e5ce6c37b90ce1f009f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På studweb står det at jeg ikke er semesterregistrert. Hvordan blir jeg det? Blir jeg det når jeg har betalt semesteravgiften?

Anonym poster: 8cf1e3a3a958469745bbee9773e9631f

Du må betale semesteravgiften OG godkjenne studieplanen din på studentweb. Dvs å godkjenne at de riktige emnene du skal ha er lagt inn, og evt melde deg opp til undervisning eller seminarer og sånn hvis du skal ha det.

Anonym poster: 2b19ddaa7a57d116b644678a05e5c1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semesteravgiften har en ganske lang betalingsfrist så hvis du ikke har råd nå, så gjør det ingenting. Men man får ikke støtte utbetalt av lånekassen før man har betalt den. Når man betaler semesteravgift så betaler man for eksempelvis kompendier, penger til å printe ut på laben o.l.

Anonym poster: 5a84ce74c7941e5ce6c37b90ce1f009f

Mente ikke at jeg ikke hadde penger. Mente at det alternativet finnes ikke i studentweb, der ser det ut som om jeg ikke er student. Ingen plan å bekrefte og ingen semesteravgift å betale.

Anonym poster: db1e7651bd6610a320029750b7b3b9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UiB kunne man betale for lenge siden. Husk at du kanskje må melde undervisningsform og eksameringsform i tillegg til bare å velge fag inne på studentweb for faktisk å bli registrert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UiB kunne man betale for lenge siden. Husk at du kanskje må melde undervisningsform og eksameringsform i tillegg til bare å velge fag inne på studentweb for faktisk å bli registrert.

Tok lang tid på NTNU ifjor også. Så håper bare det er forsinkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på studweb ligger det bare en regning på semesteravgift, men ingen studieplan å godkjenne:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på studweb ligger det bare en regning på semesteravgift, men ingen studieplan å godkjenne:s

Da er du heldig :) Jeg har ikke noen regning engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Inne på studweb ligger det bare en regning på semesteravgift, men ingen studieplan å godkjenne:s

Da ville jeg ha betalt regningen i alle fall, så er du i gang. Jeg får heller ikke opp studieplan, jeg vet at de jobber med saken i alle fall på UiO. Nå skal jeg på master da, men det tar nok litt tid å fikse alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på studweb ligger det bare en regning på semesteravgift, men ingen studieplan å godkjenne:s

Har du satt opp en studieplan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når får man papirer og info fra NTNU i posten? Det eneste jeg har fått er en studentguide..

Anonym poster: 36154c9aedcd385fd7ddea2c2bfd41b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule

Man får ikke lagt til kurs/bekreftet studieplanen før man har betalt semesteravgiften. Tar som regel noen dager fra man har betalt til man kan begynne å knote med studieplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

hos meg betalte jeg semesteravgift i mai, og har godkjent videre løp (godkjent 2 år fremover), men står fortsatt ikke som godkjent hos lånekassen. Tar det virkelig over 2 måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg står det følgende: "Du har ikke studierett ved institusjonen dette semesteret."

Jeg har dog betalt semesteravgift og tok imot tilbudet jeg fikk på samordna opptak, så det er litt merkelig, men regner med at det blir fikset snarest. Det som bekymrer meg mest, er egentlig det at jeg er nødt til å få ordnet det med å melde seg opp til eksamen og registrere fag, fordi jeg er nødt til å få pengene ifra lånekassen i det jeg begynner

Er hos UIB, hvis det skulle være av interesse.

Anonym poster: 5ad1132a28d5e04e7d6748053569fce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Hos meg står det følgende: "Du har ikke studierett ved institusjonen dette semesteret."

Jeg har dog betalt semesteravgift og tok imot tilbudet jeg fikk på samordna opptak, så det er litt merkelig, men regner med at det blir fikset snarest. Det som bekymrer meg mest, er egentlig det at jeg er nødt til å få ordnet det med å melde seg opp til eksamen og registrere fag, fordi jeg er nødt til å få pengene ifra lånekassen i det jeg begynner

Er hos UIB, hvis det skulle være av interesse.

Anonym poster: 5ad1132a28d5e04e7d6748053569fce3

Jeg ville tatt kontakt med universitetet.

Starter du for første gang? Eller begynner på et nytt studie? Om så, så er det ikke så vanskelig å velge fag (avhengig av hva du skal studere, da). De fleste må ta ex.phil og ex.fac, samt innføringskurs til studiet, og da har man fylt opp 30 stp. I tillegg er det som regel lagt ut et forslag til studieprogresjon i studweb, med utgangspunkt i obligatoriske kurs. Om du har ex.phil og ex.fac fra før, så blir det litt mer komplisert, da du må finne kurs som er obligatoriske/relevante for graden og som du har mulighet til å registrere deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...