Gå til innhold

Jeg har begynt å få sterke mistanker om mannen er normal


Gjest Usikker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Bare en liten oppdatering fra meg.

Jeg fikk ikke tak i min venninne, så jeg har ikke diskutert det med henne. Mente ikke å "involvere" henne i krangelen, men bare ha henne som en liten støttespiller.

Uansett så hadde han roet seg betraktelig da han kom hjem.

Jeg fikk mamma til å komme innom med fløte i løpet av kvelden også, så det hjalp.

Jeg bestemte meg for å invitere han ut på restaurant som en slags beklagelse, noe han takket ja til. Vi var ute og spiste i går.

Nå er nesten det meste normalt igjen, men han har sagt at vi skal sette opp en liste over personlige ting, slik at vi får en bedre oversikt over hva som er hvem sitt. Det skal vi gjøre til uken. Det er OK for meg tror jeg.

HÆ? Du gjorde ikke det?!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg skal le eller grine :trist:

Hva neste gang noen tar av hans mat og hva om du bruker bilen og du bli påkjørt bakfra i ett kryss? Hva om du blir syk og trenger mere dopapir enn du har? Skal du måtte betale deg ut av alle situasjoner som du ikke kan noe for og hvor langt skal du strekke deg for å gjøre han fornøyd før du sier stopp?

Hva om hans venner tar noe av ditt da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din tok fløte til kaffen... Dere hadde fløte som en ellers vanlig husholdning. Gud jente, du kjenner da at dette er galt? Han passer deg ikke dessuten så deler man det man har for søren. kunne aldri sagt det her til mine venner! Derimot hadde jeg sagt til kjæresten at vi må snakke og at noe plaget meg Venninnen din er normal. Også du, men

mannen din klarer ikke å dele. Han teller hvert øre! Man unner venner og besøk ting! Du stenger ikke kjøleskapet for pokker. De er gjester akkurat som dere er gjester! SÅ gjerrig! Mammaen din elsker deg veldig høyt det må jeg bare si.. Mann den her? Neeeeei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donkey shot
Vi (han?) bestemte oss tidlig for å ha helt delt økonomi.

Jeg vet ikke hva du mener, når du også sier

Her deles alt på to.

"Delt økonomi" er i grunnen et teit uttrykk - det kan ha to motsatte betydninger - både felles og separat. Det er mange måter å ordne seg på, mange hensyn å ta, samliv betyr utfordring og samarbeid... Vanskelig hvis to parter har veldig forskjellig inntekt, lite å spare på samboerskap hvis smak og interesser er helt forskjellig, men man kan likevel ha det hyggelig sammen - jeg aner dog at det ikke alltid er så hyggelig i heimen hos dere? Hvis man bestemmer seg for å holde et "regnskap", ville jeg i utgangspunktet tenkt at det kunne være rettferdig at hver enkelt bidrar med samme prosentandel av sin inntekt til hver utgiftspost, feks A tjener 15000 og betaler husleie 4000 og mat 2000, B tjener 30000 og betaler husleie 8000 og mat 4000. Eller noe. Ihvertfall lager skikkelige avtaler slik at ingen blir snytt... mer enn nødvendig...

Han har dratt til fetteren sin i kveld

Og det var helt umulig for ham å kjøpe fløte på veien hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fløte? Jeg har ikke ord. Når mine gjester kommer så er de gjester! Det er normalt å ta fløte jenta mi! Du har gjester og de vil du at skal ha en god tid! Nordmenn! Deler faen meg ikke mye på ren gjestfrihet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke gjøre annet enn å stille meg bak de som sier at dette er IKKE normalt. Og ikke minst er dette langt fra sunt for deg!

For å ta et eksempel fra eget liv: jeg deler leilighet med en venninne. Vi deler alt av mat og husholdningsartikler, og bytter på å handle. Her er det ingenting som heter min ost og ditt syltetøy. (Unntakene er melken hun bruker på o'boy-avhengigheten sin og godteri/brus som ikke er kjøpt inn til felles filmkveld eller lignende.) Vi er bare venner, og slik skal det i hvert fall være i et samboerskap, spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten oppdatering fra meg.

Jeg fikk ikke tak i min venninne, så jeg har ikke diskutert det med henne. Mente ikke å "involvere" henne i krangelen, men bare ha henne som en liten støttespiller.

Uansett så hadde han roet seg betraktelig da han kom hjem.

Jeg fikk mamma til å komme innom med fløte i løpet av kvelden også, så det hjalp.

Jeg bestemte meg for å invitere han ut på restaurant som en slags beklagelse, noe han takket ja til. Vi var ute og spiste i går.

Nå er nesten det meste normalt igjen, men han har sagt at vi skal sette opp en liste over personlige ting, slik at vi får en bedre oversikt over hva som er hvem sitt. Det skal vi gjøre til uken. Det er OK for meg tror jeg.

Til hun som sa at han bruker mye penger på å kjøre meg rundt i bilen hans så er ikke det helt sant; Vi deler på drivstoffutgiftene og jeg betaler også noe når bilen skal på service etc.

Å herlighet...

Du tok han med ut på middag som en beklagelse? Du er i ferd med (om du ikke allerede sitter godt i det) å bli kuet. Han manipulerer deg og du faller for alle triksene hans.

Her er et velmenende råd som jeg virkelig håper du vil ta:

Begynn å gå til en psykolog. Da kan du forhåpentligvis få litt perspektiv på ting og se situasjoner litt utenifra.

Lykke til TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke hun venninnen din vil komme tilbake til det galehuset du bor i noen gang. så det er vel ikke rart du mister venner litt etter litt og tilslutt vil du bare ha han igjen i livet ditt, og da kan han gjøre akkurat som han vil med deg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Jeg synes du skal komme deg bort fortest mulig. Han kommer til å ødelegge psyken din totalt. Han er manipulerende og virkelighetsfjern. Har du noen du kan bo hos til du finner en egen leilighet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det sånn du hadde sett for deg et samboerskap, TS? Helt ærlig.. Hadde du vært vitne til en venninne av deg som var i et slikt forhold, og ble behandlet på den måten, hadde du ikke da rådet henne til å pakke tingene sine å dra?

Du tok ham med ut for å spise middag for å beklage deg?! Du har ingen verdens ting å beklage deg for!

Kom deg vekk så fort som mulig. Som noen andre her også sier, du er i ferd med å bli kuet. Jeg blir ordentlig trist av å lese svarene dine på innlegget, hvor du gang på gang forsvarer han og beklager deg selv.. Jeg håper virkelig ikke at du blir i dette forholdet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte han halvparten av maten dere spiste ute?

Hvis ikke synes jeg du skal eksplodere i raseri og kjefte ham huden full. Deretter kan du gå deg en lang tur mens du lar ham sitte hjemme, og for all del be ham tenke over hva han har gjort.

Beklager, men kjæresten din er en manipulerende idiot, og du er en tøffel. Det kommer ikke til å fungere i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts du har fått mange råd. å du gjør det helt omvendte å mer til! skjønner ikke hvorfor du gadd i lage tråden når du ikke hører på et eneste forslag. mulig jeg ikke er så jævlig god til å lese men så ingen steder der det sto du burde få noe ny fløte til han i kveld + spanderer middag på han og en beklagelse.vis han må ha så mye for en litt fløte,tenkt vis det skjer noe større? hva må du gjøre da?

Anonym poster: 913f2dcce687d5371342265982251e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke min eks du har havnet borti da?

Jeg ble samboer, og ja jeg visste han var gjerrig, men ikke i min villeste fatasi hadde jeg trodd han var så gjerrig, eiesyk og maipulerende som det etterhvert viste seg.

Jeg tok det som en "selvfølge" at vi skulle dele på utgiftene. Alle utgiftene.

Det begynte den dagen vi flyttet inn. Etter at tingene var flyttet noen lunde på plass skulle vi endelig på butikken å kjøpe middag. Jeg snakket om hva jeg hadde lyst på osv, og spurte om han hadde noen tips (ja, den vanlige samtalen i mitt hode), så sier han at "jeg vet ikke hva du skal ha, men jeg skal hvertfall kjøpe meg blabla og blabla. Hæ tenkte jeg, DU skal spise? :klo:

Ja, vi fikk oss altså separate hyller i kjøleskapet.

Sånn gikk det da, vi spiste hver vår middag i en mnd to, samt alt annet. Så begynte han å kjøpe øl for sine penger. Dvs, at når han han brukt opp sitt budskjett, så begynte han å "snylte" på meg og mitt budsjett. Om jeg lagde middag, så sutret han seg til en tallerken (han var jo så sulten stakkar osv osv), om han lagde mat, fikk jeg noe da???! Jeg fikk en sjelden gang et fat, men da, rett etter at jeg hadde spist opp, så krevde han betaling (!!!) Sånn ca 30kr for en kjøttkake-middag feks.

Var han tom for røyk, ja da fikk han røyk av meg. Var jeg tom for røyk, så kostet røyk fra ham 5kr pr stk.

Lang historie kort, det samboerskapet varte ikke lenge.

Fy faen for en dust :hoho:

Anonym poster: 29c2bc3209f6534b386a14364ce15e2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min eks du har havnet borti da?

Jeg ble samboer, og ja jeg visste han var gjerrig, men ikke i min villeste fatasi hadde jeg trodd han var så gjerrig, eiesyk og maipulerende som det etterhvert viste seg.

Jeg tok det som en "selvfølge" at vi skulle dele på utgiftene. Alle utgiftene.

Det begynte den dagen vi flyttet inn. Etter at tingene var flyttet noen lunde på plass skulle vi endelig på butikken å kjøpe middag. Jeg snakket om hva jeg hadde lyst på osv, og spurte om han hadde noen tips (ja, den vanlige samtalen i mitt hode), så sier han at "jeg vet ikke hva du skal ha, men jeg skal hvertfall kjøpe meg blabla og blabla. Hæ tenkte jeg, DU skal spise? :klo:

Ja, vi fikk oss altså separate hyller i kjøleskapet.

Sånn gikk det da, vi spiste hver vår middag i en mnd to, samt alt annet. Så begynte han å kjøpe øl for sine penger. Dvs, at når han han brukt opp sitt budskjett, så begynte han å "snylte" på meg og mitt budsjett. Om jeg lagde middag, så sutret han seg til en tallerken (han var jo så sulten stakkar osv osv), om han lagde mat, fikk jeg noe da???! Jeg fikk en sjelden gang et fat, men da, rett etter at jeg hadde spist opp, så krevde han betaling (!!!) Sånn ca 30kr for en kjøttkake-middag feks.

Var han tom for røyk, ja da fikk han røyk av meg. Var jeg tom for røyk, så kostet røyk fra ham 5kr pr stk.

Lang historie kort, det samboerskapet varte ikke lenge.

Fy faen for en dust :hoho:

Anonym poster: 29c2bc3209f6534b386a14364ce15e2e

:hakeslepp: Jeg tror gjerrige mennesker er noe av det verste jeg vet... og han eksen din og kjæresten til ts tar jo kaka !

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Jeg tror gjerrige mennesker er noe av det verste jeg vet... og han eksen din og kjæresten til ts tar jo kaka !

Han var også veldig manipulerende. Om det var noe som helst galt, så fikk jo jeg skylden. Samme som TS, jeg ble satt hjemme alene for å tenke over saker og ting.

Var også en gang 2 av mine familiemedlemmer skulle komme på besøk. (De kom langveis fra, så var ikke bare å la være da vi hadde en avtale) En halvtime før de kom slo samboer seg vrang. Han krevde både matpenger og drikkepenger, for han skulle visst forlate huset da de kom, og siden det var min familie var det rett og rmelig at jeg betalte ham "underholdningsbidrag" så han kunne gjøre noe han også.................. :hakeslepp:

Ja, jeg måtte jo det. Hadde blitt et helvete uten like hjemme om jeg ikke hadde gjort det.............

Anonym poster: 29c2bc3209f6534b386a14364ce15e2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok en tråd om menn(esker) som ikke skjønne rkonseptet samboerskap. Hvorfor bo sammmen når man skal ha det slik? Det er som andre sier, et kollektiv der man får fordelen av sex på jevnlig basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var helt normalt nei .. en skvett fløte er jo ingenting så det burde han ikke bli så sint for. Jeg hadde ikke klart å leve med en sånn person, men kanskje du burde snakke med han om det? Også ang. det med at venninna de bare gikk i kjøleskapet deres, det er også helt normalt. Hvertfall for min del, er pepsien borte en dag så vet jeg hvem som har tatt den. Hehe. Men at det er normalt her betyr jo ikke at det er det der så .. ja, men det med fløten er ikke akkurat normalt nei ;-)

Anonym poster: c0c6960677ecaacc39339d2932495a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min eks du har havnet borti da?

Jeg ble samboer, og ja jeg visste han var gjerrig, men ikke i min villeste fatasi hadde jeg trodd han var så gjerrig, eiesyk og maipulerende som det etterhvert viste seg.

Jeg tok det som en "selvfølge" at vi skulle dele på utgiftene. Alle utgiftene.

Det begynte den dagen vi flyttet inn. Etter at tingene var flyttet noen lunde på plass skulle vi endelig på butikken å kjøpe middag. Jeg snakket om hva jeg hadde lyst på osv, og spurte om han hadde noen tips (ja, den vanlige samtalen i mitt hode), så sier han at "jeg vet ikke hva du skal ha, men jeg skal hvertfall kjøpe meg blabla og blabla. Hæ tenkte jeg, DU skal spise? :klo:

Ja, vi fikk oss altså separate hyller i kjøleskapet.

Sånn gikk det da, vi spiste hver vår middag i en mnd to, samt alt annet. Så begynte han å kjøpe øl for sine penger. Dvs, at når han han brukt opp sitt budskjett, så begynte han å "snylte" på meg og mitt budsjett. Om jeg lagde middag, så sutret han seg til en tallerken (han var jo så sulten stakkar osv osv), om han lagde mat, fikk jeg noe da???! Jeg fikk en sjelden gang et fat, men da, rett etter at jeg hadde spist opp, så krevde han betaling (!!!) Sånn ca 30kr for en kjøttkake-middag feks.

Var han tom for røyk, ja da fikk han røyk av meg. Var jeg tom for røyk, så kostet røyk fra ham 5kr pr stk.

Lang historie kort, det samboerskapet varte ikke lenge.

Fy faen for en dust :hoho:

Anonym poster: 29c2bc3209f6534b386a14364ce15e2e

Eksen din og TS sin mann hadde vært en god match!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror denne mannen hadde hatt det bedre med en hund enn en kjæreste egentlig. han vil jo at du skal gjøre akkurat det han ber deg om og krever absolutt lydighet fra din side til alle tider. Og hvis du bryter reglene hans så må du sitte hjemme å skamme deg over det.

Anonym poster: 38ee9f064759abc11a132faabf430174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...