Gå til innhold

- ABB er homo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan med håndenpå hjerte bekrefte at han ikke er homofil :rodmer: Åh! <3

Anonym poster: d05ef00601a50aa0009b027562719e11

HVEM?????

Hvem bryr seg?!

Anonym poster: 6cad4149e45e60054a6f8304b9ea9b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bolsjevidkun

Hver gang folk går til sånne usaklige angrep på ABB, får jeg egentlig bare mer lyst til å sette meg skikkelig inn i det han står for. Det samme følte jeg under den fullstendig absurde rettssaken også, hvor det var om å gjøre for aktoratet (!) å få ham stemplet som et psykriatisk tilfelle. Det forteller meg at jeg bør sette meg bedre inn i det han virkelig står for politisk, i og med at det åpenbart er så om å gjøre at jeg ikke skal gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør da ikke noe hva han er!

Anonym poster: 282ab617fde9bf85a65ebd0451245db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bråkar

Breivik ble, såvidt jeg husker, vurdert av 25 fagfolk, inkl politilege rett etter aksjonen på Utøua. Ingen andre enn Huseby og Sørheim fant ham psykotisk. Det er ikke dokumentert i NOEN av sakkyndighetsrapportene at Breivik tilfredsstilte kriteriene på schizofreni (det var dette som gjorde ham utilregnelig i den første rapporten) - vitnene fra rettsmedisinsk kommisjon medga selv dette i rettsaken. Det er tilnærmet usannsynlig at han skulle komme seg gjennom så mange belastninger (husk at det å drepe så mange i seg selv ville vært en betydelig belastning for de fleste av oss, eller det å være i fokus for media i en rettssak over så lang tid) uten å få et psykotisk gjennombrudd. Personer med schizofreni har langt lavere toleranse for belastninger og stress enn folk flest. Han minner ikke om noen schizofren pasient jeg har møtt og forstås ikke best som psykiatrisk tilfelle men som politisk aktivist - på linje med selvmordsbombere, RAF etc.

Utelukker uansett ikke at han er grensepsykotisk/psykotisk.

Symptomer

Vanlige symptomer, som skal være til stede en vesentlig del av tiden på minst én måned, er: positive symptomer (hallusinasjoner, vrangforestillinger, tankeforstyrrelser) og/eller negative symptomer (apati, taleforstyrrelser, avflatede emosjoner eller tilbaketrekning) (8). En klinisk vurdering innebærer vurdering av symptomenes alvorlighetsgrad, intensitet, hyppighet, avvik og grad av ubehag/plage. Dette må man vurdere opp mot alder, utviklingsnivå og miljømessige og kulturelle forhold (1). Symptomer omhandler ofte endring i tenkning og persepsjon og er ikke umiddelbart observerbare. Ofte ser man en periode på måneder eller år med psykoseliknende symptomer forut for psykosedebut (1, 7).

I tillegg til psykotiske symptomer må man også se etter funksjonsfall, angst, konsentrasjonsvansker, søvnvansker, depresjon, reguleringsvansker, uvirkelighetsfølelse, forvirring, tvang/rigiditet, sosiale og emosjonelle vansker og generell atferdsendring (8). Generelt sett er det slik at psykotiske symptomer hos barn arter seg noe annerledes enn hos voksne, og at det er en gradvis overgang fra den barnlige formen til den vi kjenner fra voksne.

Ja, jeg tror det finnes flere og pst har sagt at selv i et ddr-samfunn ville ikke denne personen blitt fanget opp. Så man burde jo absolutt forhindre at folk blir sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang folk går til sånne usaklige angrep på ABB, får jeg egentlig bare mer lyst til å sette meg skikkelig inn i det han står for. Det samme følte jeg under den fullstendig absurde rettssaken også, hvor det var om å gjøre for aktoratet (!) å få ham stemplet som et psykriatisk tilfelle. Det forteller meg at jeg bør sette meg bedre inn i det han virkelig står for politisk, i og med at det åpenbart er så om å gjøre at jeg ikke skal gjøre det.

Hva er det som hindrer deg, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...