Gå til innhold

Hvorfor er det rett og rettferdig at kvinner kan ta abort å slippe unna uønsket barn når menn ikke har denne retten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruk kondom sier dere. Men en gravid kvinne trenger ikke det, for hun har nemlig RETTEN til abort! En kvinne som finner ut at hun ikke vil ha barnet får støtte og hjelp til å slippe det - en mann får beskjed om at han selv ikke brukte kondom og plent må ta konsekvensene. Hvor er rettferdigheten?!?!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grapefrukt

Fordi man ikke kan bestemme hva andre skal gjøre med sin kropp.

Mener du virkelig at menn burde få lov til å bestemme over kvinners kropp i spørsmål vedrørendre abort/ikke abort?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kondom sier dere. Men en gravid kvinne trenger ikke det, for hun har nemlig RETTEN til abort! En kvinne som finner ut at hun ikke vil ha barnet får støtte og hjelp til å slippe det - en mann får beskjed om at han selv ikke brukte kondom og plent må ta konsekvensene. Hvor er rettferdigheten?!?!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Ett svar: Menn har RETT til å bruke kondom. Vil kvinnen ikke, eller sier at mannen ikke trenger å bruke kondom: STÅ PÅ RETTEN!

Dere har RETT til å bruke kondom, uansett hva kvinnen sier eller om kvinnen går på p-piller.

Da slipper man slike situasjoner.

Er det så vanskelig å fatte?

Anonym poster: 3970590f6199a2ae17062de3726bb1bd

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett svar: Menn har RETT til å bruke kondom. Vil kvinnen ikke, eller sier at mannen ikke trenger å bruke kondom: STÅ PÅ RETTEN!

Dere har RETT til å bruke kondom, uansett hva kvinnen sier eller om kvinnen går på p-piller.

Da slipper man slike situasjoner.

Er det så vanskelig å fatte?

Anonym poster: 3970590f6199a2ae17062de3726bb1bd

Kondom gir nedsatt nytelse og en annen ting er at man bør kunne stole på det noen forteller deg! Dessuten kan ei dame finne på å sette seg på bakbeina hvis hun ikke får det som hun vil. Dere forventer at menn bare skal skru av kåtheten og alt som en jævla maskin som det måtte passe dere! Igjen er det denne bruk og kast holdningen til oss. Jeg blir kvalm! Menn som ikke vil bli far bør ha rett til å slippe å ha noe med en unge å gjøre en kvinne påtvinger han. Det er best for både han og barnet.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare innse at det er forskjell på menn og kvinner. Som mann må du enten være avholden, ha sex med andre menn eller ta sjansen på at kondom gjør jobben. Eller stole på kvinnen du har sex med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke alltid rettferdig. Det er kvinnens kropp, derfor har hun rett til å bestemme over den. Slik er det, slik har naturen ordnet det.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det igjen med de tåpelige, militante argumentene fra kvinner. det er som å snakke til en vegg. Lytt til oss og diskuter med oss istedet for å diktere over oss!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes faktisk at kvinner som lurer menn til å bli fedre ved å lyge om eget prevensjonsmiddelbruk eller på annen måte gi inntrykk av at sex er trygt, burde straffes. Dette når det på forhånd er løyet.

Dessverre vil dette være bortimot umulig å bevise da det ikke er slik at seksualpartnere skriver kontrakt før de hopper i høyet.

Men kanskje det kunne hatt en preventiv effekt av at slike løgner var straffbare?

Når det gjelder abort, så må dette være kvinnens valg. Det er hennes kropp, hun kan verken tvinges til abort eller tvinges til å bære frem et barn mot sin vilje.

Når det gjelder barnets rett til samvær/underhold fra begges foreldre så er barnet uskyldig i løgnen om prevensjon eller andre forhold rundt dets tilblivelse. Man kan ikke stille barnet til ansvar for det foreldrene har gjort i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke alltid rettferdig. Det er kvinnens kropp, derfor har hun rett til å bestemme over den. Slik er det, slik har naturen ordnet det.

Hvem sier at kvinner ikke har rett til å bestemme over sin egen kropp? Det er bare det at å bestemme over sin egen kropp også handler å ta konsekvensene av sine valg til egen kropp! Og det er ikke å pliktgjøre andre til å engasjere seg i sine egne valg!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det igjen med de tåpelige, militante argumentene fra kvinner. det er som å snakke til en vegg. Lytt til oss og diskuter med oss istedet for å diktere over oss!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Militant? Hvem er militant?

Og det var voldsomt til "oss" og "dere". Klarer du å diskutere uten å generalisere?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Menn kan ikke bare slå av kåtheten? Hva er dette for tulle-argument? Vi kvinner må tenke oss om før vi har sex - vi kan nemlig bli gravide. Ergo må vi vurdere om vi ønsker kandidaten foran oss som en far til barnet fordi vi tar denne risikoen hver gang vi har sex (med mindre vi er sterilisert). Hvorfor stiller det seg anderledes for menn, skal ikke de ta ansvar?

Ingen får ha sex med meg hvis de nekter på noe jeg insisterer på. Hvorfor skal det være anderledes med menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier at kvinner ikke har rett til å bestemme over sin egen kropp? Det er bare det at å bestemme over sin egen kropp også handler å ta konsekvensene av sine valg til egen kropp! Og det er ikke å pliktgjøre andre til å engasjere seg i sine egne valg!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Ikke jeg i alle fall. Jeg skriver ingenting om det, så hvorfor gjør du det?

En mann kan også velge over sin egen kropp. Han kan velge å ha sex, og han kan velge å bruke prevensjon. At han ikke også kan "ta abort", er dessverre bare sånn det er. Du får ta det opp med naturen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk at kvinner som lurer menn til å bli fedre ved å lyge om eget prevensjonsmiddelbruk eller på annen måte gi inntrykk av at sex er trygt, burde straffes. Dette når det på forhånd er løyet.

Dessverre vil dette være bortimot umulig å bevise da det ikke er slik at seksualpartnere skriver kontrakt før de hopper i høyet.

Men kanskje det kunne hatt en preventiv effekt av at slike løgner var straffbare?

Når det gjelder abort, så må dette være kvinnens valg. Det er hennes kropp, hun kan verken tvinges til abort eller tvinges til å bære frem et barn mot sin vilje.

Når det gjelder barnets rett til samvær/underhold fra begges foreldre så er barnet uskyldig i løgnen om prevensjon eller andre forhold rundt dets tilblivelse. Man kan ikke stille barnet til ansvar for det foreldrene har gjort i denne saken.

abort er ingen rettighet men et privilegium. Det du sier er at kvinner liksom har en rett til å slippe å bli mor hvis de ikke ønsker det, mens menn ikke har den samme retten? Det er ikke sånn at abort er noe naturgitt og en biologisk rettighet kvinner har. Dette er samfunnsskapt og gitt. Hvorfor skal ikke da menn ha den samme retten? altså å slippe å ha noe å gjøre med et barn de ikke vil ha?

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere forventer at menn bare skal skru av kåtheten og alt som en jævla maskin som det måtte passe dere! Igjen er det denne bruk og kast holdningen til oss. Jeg blir kvalm!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Jeg blir kvalm. Du har valgt retorikken til en voldtektsmann. Det høres ut som du MÅ ha sex når du først har blitt kåt. I 2012 er de fleste kontrollerte nok til å avstå fra det dersom det er det lureste.

Endret av Presis
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

abort er ingen rettighet men et privilegium. Det du sier er at kvinner liksom har en rett til å slippe å bli mor hvis de ikke ønsker det, mens menn ikke har den samme retten? Det er ikke sånn at abort er noe naturgitt og en biologisk rettighet kvinner har. Dette er samfunnsskapt og gitt. Hvorfor skal ikke da menn ha den samme retten? altså å slippe å ha noe å gjøre med et barn de ikke vil ha?

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Kvinner har rett til å slippe å utsette kroppen sin for et svangerskap. Den retten vil også menn få den dagen menn kan bli gravide.

Utover det er det jo interessant at du hoppet glatt over det faktum at det finnes et barn med rettigheter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rettferdigheten ligger i at det hadde vært helt hårreisende drøyt om du som mann skulle bestemt at en kvinne skulle tatt abort. Derfor må det bli slik at om du først har gitt en dame spermen din og den har befruktet henne, så ligger ballen i hennes halvdel av banen.

Naturen gjør at menn og kvinner er forskjellige, så da kommer ikke alt til å bli 100% likt og rettferdig.

Anonym poster: d26eed6d29c4a3168d9749ff1b45244f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg i alle fall. Jeg skriver ingenting om det, så hvorfor gjør du det?

En mann kan også velge over sin egen kropp. Han kan velge å ha sex, og han kan velge å bruke prevensjon. At han ikke også kan "ta abort", er dessverre bare sånn det er. Du får ta det opp med naturen.

Mens kvinner da har retten til å velge å ha sex, velge å ikke bruke prevansjon og velge å vekk konsekvensene av det om det skulle passe seg? Nei, jeg trenger ikke klage til naturen fordi å få abort er ikke naturgitt, det er et privilegum mennesker tilbyr kvinner. Men hvor er det privilegiumet til menn? Det er kvalmt hvordan du bare sier at sånn er det, deal with it, jeg er kvinne og jeg har mine rettigheter. Om menn hadde hatt samme holdning for 50 år siden hadde du vært på kjøkkene fortsatt.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Mens kvinner da har retten til å velge å ha sex, velge å ikke bruke prevansjon og velge å vekk konsekvensene av det om det skulle passe seg? Nei, jeg trenger ikke klage til naturen fordi å få abort er ikke naturgitt, det er et privilegum mennesker tilbyr kvinner. Men hvor er det privilegiumet til menn? Det er kvalmt hvordan du bare sier at sånn er det, deal with it, jeg er kvinne og jeg har mine rettigheter. Om menn hadde hatt samme holdning for 50 år siden hadde du vært på kjøkkene fortsatt.

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Hvordan ser du for deg at menns rett til abort skal foregå i praksis? Skal politiet komme og hente den gravide med makt, for så å tvangsabortere?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kondom sier dere. Men en gravid kvinne trenger ikke det, for hun har nemlig RETTEN til abort! En kvinne som finner ut at hun ikke vil ha barnet får støtte og hjelp til å slippe det - en mann får beskjed om at han selv ikke brukte kondom og plent må ta konsekvensene. Hvor er rettferdigheten?!?!

Anonym poster: 9513527bd1acc33c80c9ac74bf7c0419

Er det da mer rettferdig at kvinnen nektes abort?

Da kan mannen være uten ansvar, mens kvinnen må gå igjennom et svangerskap og en fødsel med alt det fører med seg av risikoer, og ta belastningen med en eventuell adopsjon i etterkant.

Dette kan aldri bli rettferdig, fordi det er kvinnen som blir gravid.

Og gravid kan hun bli også med prevensjon.

Anonym poster: 19719049ecf59e8e1a4ebba05d7c077c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...