Gå til innhold

Frekkhetens nådegave, hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, han hadde ikke alle varene. Jeg hadde sikkert like mange som han, men han hadde de store. Og jeg kan gjerne gjenta meg selv; hun hadde sluppet forbi om hun ikke hadde begynt å dunke inn i meg. Jeg slipper alltid folk forbi meg i køen om de bare har et par ting og hadde gladelig slipper hun her forbi om hun ikke hadde vært så innmari frekk. Er det klart for deg nå eller må jeg gjenta meg selv flere ganger?

Jeg kan godt gjenta meg selv jeg også, det var helt greit at du beholdt din plass foran henne, jeg hadde heller ikke sluppet frem en som sto og dyttet. Det jeg ikke forsto var hvorfor mannen din også ville gå foran henne, når han var bak i køen? Eller var det etter dere alle hadde betalt at han ville forbi henne med tralla? Hvis det er tilfelle er selvsagt alt i skjønneste orden :)

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobba i et rammeverksted. En gang det bare var meg og en kvinnelig kollega på jobb kom en mann inn. Han kikka på oss, en av oss spurte om han ville ha hjelp. "Er det noen mannfolk her som kan hjelpe meg?" var svaret.

En annen gang på samme arbeidsplass var det en mann som kom med et spørsmål om noen stifter. Jeg forklarte at vi ikke hadde det han var på jakt etter. Litt gretten ble han, henvendte seg med samme spørsmål til min mannlige kollega, og fikk akkurat samme svar som han fikk med meg.

At noen mener arbeidskompetansen min var mindre verdt enn mannfolka sin kompetanse, kun i den egenskap at jeg tilfeldigvis har innovertiss finner jeg en smule frekt.

Kanskje han ble fornærmet? Jeg hadde også spurt etter en mann om jeg ble fornærmet . Når jeg tenker over det, er det ganske morsomt :skratte: Jeg skal spørre etter menn når jeg handler selv.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke det frekkeste jeg har opplevd, men ihvertfall...

Vi var på en kaotisk liten flyplass på vei hjem fra Hellas, det var lang kø for å levere bagasjen (vi sjekket inn først, og så ny kø for å levere bagasjen), og en eldre, gresk mann stod der med bagasjetralla si og prøvde desperat å snike seg foran alle oss andre, dytta bort folk med tralla og var i det hele tatt ganske irriterende. Etter en stund kom en dame fra reisebyrået vårt og ba oss som skulle til Norge om å gå bort til en annen skranke, som ble åpnet bare for oss, for å levere bagasjen, siden det begynte å bli knapt med tid før flyet gikk. Når vi løp bortover, suste fyren med tralla etter og var en av de første som kom til den nye køa.

Det måtte etterhvert to flyplassansatte til for å roe ham ned og forklare ham at han ikke kunne levere bagasjen sin der, så han måtte til slutt, kjeftende og smellende, luske tilbake til den gamle køa. Haha, må si jeg godtet meg litt da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt gjenta meg selv jeg også, det var helt greit at du beholdt din plass foran henne, jeg hadde heller ikke sluppet frem en som sto og dyttet. Det jeg ikke forsto var hvorfor mannen din også ville gå foran henne, når han var bak i køen? Eller var det etter dere alle hadde betalt at han ville forbi henne med tralla? Hvis det er tilfelle er selvsagt alt i skjønneste orden :)

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

Regner med at når et ektepar er sammen på en hvilkensomhelst butikk, så skal varene betales samla. Dermed er det helt logisk at Doh sin mann gikk forbi denne kvinnen som kom mellom disse. Om Doh og mannen skulle betale hver for seg derimot, så hadde det vert mest logisk køkultur at han venta.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt gjenta meg selv jeg også, det var helt greit at du beholdt din plass foran henne, jeg hadde heller ikke sluppet frem en som sto og dyttet. Det jeg ikke forsto var hvorfor mannen din også ville gå foran henne, når han var bak i køen? Eller var det etter dere alle hadde betalt at han ville forbi henne med tralla? Hvis det er tilfelle er selvsagt alt i skjønneste orden :)

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

Du må jo være helt tosk i hodet. Han kom jo selvsagt med varer som skulle i samme handlevogn og betales sammen! Forstår du ikke det??

Anonym poster: 1897ebe2d8ee8e0fc18ed89578813295

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke det frekkeste jeg har opplevd, men jeg opplevde noe frekt i dag på matbutikken. Er det noe som får meg til å koke, så er det idioter som sniker i køen! :angry:

Da det var min tur til å legge varene på det rullebåndet, så kom det en eldre dame i slutten av 50 åra stormende bort og dytter meg vekk å hiver varene på rullebåndet. Da sier jeg til henne "unnskyld men jeg var faktisk først" mens jeg la mine varer foran hennes. Da bare ga hun meg det stygge blikket og så piss fornærmet ut :snurt: Kjerring!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo være helt tosk i hodet. Han kom jo selvsagt med varer som skulle i samme handlevogn og betales sammen! Forstår du ikke det??

Da må de jo vente på sin tur i køen! Man kan ikke bare gå foran andre folk som var der først. På samme måte som jeg selvsagt må forlate min plass i køen hvis jeg kommer på at jeg skal ha flere varer. Selv om jeg har sett noe av eksempler på folk som ikke synes de behøver å gjøre det samme.

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jobba i et rammeverksted. En gang det bare var meg og en kvinnelig kollega på jobb kom en mann inn. Han kikka på oss, en av oss spurte om han ville ha hjelp. "Er det noen mannfolk her som kan hjelpe meg?" var svaret.

En annen gang på samme arbeidsplass var det en mann som kom med et spørsmål om noen stifter. Jeg forklarte at vi ikke hadde det han var på jakt etter. Litt gretten ble han, henvendte seg med samme spørsmål til min mannlige kollega, og fikk akkurat samme svar som han fikk med meg.

Det har jeg også vært borti. Der jeg jobbet hadde jeg også jobbet lengst og kunne mest, men likevel ville de alltid ha meningen til mannlige kollegaer, dette kom utelukkende fra godt voksne menn. Fantastisk provoserende, men også like herlig hver gang de fikk nøyaktig samme svar, eller kollegaer spurte meg fordi de ikke visste selv. Jeg kan til dels forstå det, siden jeg var under 20 og sikkert så lite tillitsvekkende ut med piercing og mørkt hår, men det er fortsatt frekt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang stod jeg i minibankkø, foran meg stod to damer.

Plutselig kom en hauggammel mann inn fra siden, og idet den første damen var ferdig og dame nummer to tok opp lommeboken, galopperte han mot minibanken så fort de skrøpelige beina hans kunne bære ham.

Damen ropte "Å neida, du!", og skøv mannen bort, og han dyttet henne tilbake, og det endte med at de ble stående og knuffe på hverandre helt til hun gav ham et kraftig dytt som fikk han til å tumle noen skritt bakover (var sikker på at han skulle brekke noe!).

Damens mann, som stod og ventet med barnevognen, ristet på hodet og mumlet "disapprove, kjære, disapprove...."

Da hun var ferdig og turen ble min, løp mannen frem igjen.

Jeg bare lot ham snike, hadde ingen intensjoner om å synke ned på deres nivå....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at når et ektepar er sammen på en hvilkensomhelst butikk, så skal varene betales samla. Dermed er det helt logisk at Doh sin mann gikk forbi denne kvinnen som kom mellom disse. Om Doh og mannen skulle betale hver for seg derimot, så hadde det vert mest logisk køkultur at han venta.

Akkurat nå elsker jeg deg litt fruBeist. Endelig en som har skjønt hva jeg mente :)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må de jo vente på sin tur i køen! Man kan ikke bare gå foran andre folk som var der først. På samme måte som jeg selvsagt må forlate min plass i køen hvis jeg kommer på at jeg skal ha flere varer. Selv om jeg har sett noe av eksempler på folk som ikke synes de behøver å gjøre det samme.

Anonym poster: 12f86b382616d80bcd72ad0544e7f277

Ikke når varene skal betales av samme person. Hvor har du hentet din sosiale iq?

Mener du virkelig at dersom du er på butikken for å handle til fredagstaco med en venninne, og dere har glemt rømmen, så skal venninna di gå utav køen for å hente rømmen og da må hun stille seg bakerst igjen selv om det er du som skal betale? Så må du først betale for det du har i korgen og legge det i poser, og når venninna di kommer til kassen så må du stå der med kortet klart for å betale.

Eller om du er på butikken for å handle og står i kø og så kommer sønnen din på 10 år med en is i hånden som han vil ha, da må han stille seg bakerst og så må du vente til han kommer til kassen for å betale isen?

For noe tull.

Anonym poster: 1897ebe2d8ee8e0fc18ed89578813295

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når varene skal betales av samme person. Hvor har du hentet din sosiale iq?

Mener du virkelig at dersom du er på butikken for å handle til fredagstaco med en venninne, og dere har glemt rømmen, så skal venninna di gå utav køen for å hente rømmen og da må hun stille seg bakerst igjen selv om det er du som skal betale? Så må du først betale for det du har i korgen og legge det i poser, og når venninna di kommer til kassen så må du stå der med kortet klart for å betale.

Eller om du er på butikken for å handle og står i kø og så kommer sønnen din på 10 år med en is i hånden som han vil ha, da må han stille seg bakerst og så må du vente til han kommer til kassen for å betale isen?

For noe tull.

Anonym poster: 1897ebe2d8ee8e0fc18ed89578813295

Om de er én rømme, spør man pent de i køen om det er greit, er det flere varer er 100% enig med AB du har sitert.

Anonym poster: d85fbeaf1562a3ead7fb5031c4804fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå elsker jeg deg litt fruBeist. Endelig en som har skjønt hva jeg mente :)

Oh, Doh! You make me blush 04.gif

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette kvalifiserer til frekkhet i deres øyne, men jeg ble ganske satt ut.

Fant en annonse på nett for en samling gjenstander (får anonymisere det litt...) jeg gjerne ville kjøpe. Så annonsen med det samme den kom ut og sendte mail med en gang. Annonsen oppga en bestemt pris på varene.

Meg: Hei, Vil gjerne kjøpe gjenstandene du har lagt ut for salg. Er de solgt? Er xx den samlede prisen?

Selger: Ikke solgt. Ja, det er prisen for alle.

Meg: Men da vil jeg gjerne kjøpe dem. Kan jeg hente dem i morgen? Passer det klokken 18?

Selger: Det passer bra.

Meg: Da må jeg få adressen din.

Så ble det stille en stund.....

Selger: Du, det er noen som har tilbydt meg en høyere pris. Så hvis du vil ha det må det må du bli med og by over. "Må jo tjene litt penger også, he he" Sitat slutt.

Meg: :hakeslepp:

Tenkte for meg selv: skal jeg virkelig måtte gå inn i budrunde og risikere å overbetale på noe som ble oppgitt med pris, og det ikke var nevnt "gi bud" i annonsen????

Endte opp med å takke (ikke så pent kanskje) for meg, og sa at h*n gjerne måtte selge til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette kvalifiserer til frekkhet i deres øyne, men jeg ble ganske satt ut.

Fant en annonse på nett for en samling gjenstander (får anonymisere det litt...) jeg gjerne ville kjøpe. Så annonsen med det samme den kom ut og sendte mail med en gang. Annonsen oppga en bestemt pris på varene.

Meg: Hei, Vil gjerne kjøpe gjenstandene du har lagt ut for salg. Er de solgt? Er xx den samlede prisen?

Selger: Ikke solgt. Ja, det er prisen for alle.

Meg: Men da vil jeg gjerne kjøpe dem. Kan jeg hente dem i morgen? Passer det klokken 18?

Selger: Det passer bra.

Meg: Da må jeg få adressen din.

Så ble det stille en stund.....

Selger: Du, det er noen som har tilbydt meg en høyere pris. Så hvis du vil ha det må det må du bli med og by over. "Må jo tjene litt penger også, he he" Sitat slutt.

Meg: :hakeslepp:

Tenkte for meg selv: skal jeg virkelig måtte gå inn i budrunde og risikere å overbetale på noe som ble oppgitt med pris, og det ikke var nevnt "gi bud" i annonsen????

Endte opp med å takke (ikke så pent kanskje) for meg, og sa at h*n gjerne måtte selge til noen andre.

Det der er da veldig vanlig. Om jeg f. eks skal selge et bord på finn og du byr 900 kroner for det, men rett etterpå får jeg en mld om at noen byr 1000, vil jeg selvfølgelig ha 1000 for det!

Opplevd det flere ganger selv, og da får jeg enten by over om jeg er interessert nok, eller lete etter noe billigere.

Endret av Dreamdrops
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da veldig vanlig. Om jeg f. eks skal selge et bord på finn og du byr 900 kroner for det, men rett etterpå får jeg en mld om at noen byr 1000, vil jeg selvfølgelig ha 1000 for det!

Opplevd det flere ganger selv, og da får jeg enten by over om jeg er interessert nok, eller lete etter noe billigere.

Ut fra samtalen virket det som selger tok en "big en". Ikke alle er like ærlige..

Anonym poster: 9d3ab97e873e5895ddb051623be5ed46

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ut fra samtalen virket det som selger tok en "big en". Ikke alle er like ærlige..

Anonym poster: 9d3ab97e873e5895ddb051623be5ed46

Det er sant, men det får man ikke gjort så mye med. Er en sjanse man tar når man handler på nettet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og noen ganger kommer alle samtidig og da blir det naturlig nok litt kø til kassa. Har sett mange frekke folk og mye dårlig køkultur, jeg blir helt forskrekket over hvor dårlig folkeskikk folk har. Opplevde en gang en dame som begynte å kjefte på de andre i køen, skrike til de fordi de stod for nærme henne. Det skal nevnes at hun var så omfangsrik at hun fylte nærmere en tredel av butikken. Jeg sa til henne at hvis hun hadde et problem med å stå vanlig i kø som andre folk fikk hun bare gå ut, så slapp hun det. Hun ble kjempefornærmet, men det var en lettelse for både meg og de andre kundene når hun endelig fikk vraltet seg ut.

åh, historier som denne kjenner jeg så godt igjen og er sjeleglad for at jeg ikke jobber i butikk lengre, der får man virkelig sett folks verste sider

Anonym poster: 95a6079f595aa5b2074a8b45f156d83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hedgepig

Eneste jeg kommer på akkurat nå er ei godt voksen dame bak meg i køen på IKEA for noen dager siden. Jeg kom før henne, men mannen min som kom med en tralle rakk akkurat ikke å komme før hun. Så stod hun og dytta tralla si i beina mine sikkert fem-seks ganger. Da slapp jeg henne hvertfall ikke forbi (tenkte egentlig å gjøre det). Da mannen min skulle forbi henne (sa noe sånn som unnskyld, jeg må frem til henne og pekte på meg) hadde hun sagt "noe så frekt!". Da klarte nesten ikke mannen min å holde seg :)

Etter å ha lest innleggene dine på forrige side, så trekker jeg uttalelsen min om sniking;)

Endret av hedgepig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg selv som opplevde det, men er noen ganger jeg har vært på butikken, så har godt voksne mennesker bare godt forbi barn i køen som kun skal ha en sjokolade eller så og plett ignorert barnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...