Gå til innhold

Frekkhetens nådegave, hva er det frekkeste du har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det frekkeste du har opplevd at noen har gjort mot deg (eller andre)? Noe som har gjort deg steikende forbanna, eller bare oppgitt.

Del din historie!

Jeg var ute og spiste med en gjeng med venner. Da regningen kom, sa han som hadde spist både forrett, hovedrett og dessert + mye drikke at vi bare kunne dele regningen likt mellom oss.

Jeg som hadde valgt ut en av de billigste rettene på menyen, ble litt paff, men flertallet bestemte, og det endte med at jeg betalte nærmere 150 kr mer enn det jeg egentlig skulle...

Han som hadde bestilt så mye betalte mye mindre enn det han skulle, både i forhold til det han hadde spist for -- og summen som ble delt likt!!! Han tok litt av driksen til de andre og regnet som hans del... Flott. God venn!

Kanskje ikke nødvendig og si hvor mye jeg angrer på at jeg ikke sa noe? Det er dyrt å være sjenert....

Kom med din historie!

Anonym poster: 9c13797ffa0175cd524057f500ca790d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om ei, som er så frekk at jeg rett og slett mangler ord for atferden hennes.

Hun tror at hele verden deler hennes syn på ting og tang og blir forbauset når det viser seg å ikke være tilfelle.

Da sutrer hun, og surver på det helt til hun får viljen sin.

Anonym poster: 5977a25cf7d52d40a3ce57aefa9f3b53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto i kø på polet, var laaang kø, og når jeg endelig var kanskje nr 4, hadde hvertfall 10 bak meg kom styreren i barnehagen til guttungen og stilte seg vedsiden av meg og sa hei.. Jeg sa hei tilbake og snudde meg igjen, så snek hun seg bak meg i køen!

Følte meg nesten medskyldig i sniking, men det var jo ikke min skyld!

Ingen som sa noe, men jeg sendte noen unnskyldene blikk bakover i køen...

Når jeg var på jobb, jobber i butikk så var det lang kø, også var det ei som snek, også sa jeg at køen starter bak der. Men jeg skal jo bare ha en ting! Svarte dama, og jeg gjentok, "DER borte..." Hun ble furt, men gikk og stelte seg i kø.

Anonym poster: f228718ba468864fdc2a5879967b0673

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei (eks)venninne av meg flyttet fra bygda og vi hadde ikke kontakt på tre år. Da flyttet hun tilbake. En kveld sto hun på døra, og uten å spørre noe om hvordan det gikk med meg eller forsøke å "catch up" på de tre årene, så spurte hun om å låne penger. Hun kom på døra hver kveld tre dager på rad for å låne noe - kattemat, kattesand, penger...

En av gangene lånte hun kattedoen vår. En uke og to senere kom hun tilbake og sa at typen hadde tråkket på doen og ødelagt den. Som erstatning ga hun meg et brukt do som hun ikke engang hadde skamvett til å vaske før jeg fikk det.

Jepp, hun er eksvenninne i dag.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vel opplevd noen ting, men slikt ting kan være lette å glemme. Av det jeg husker sånn i farta:

- bodde på kaserne under førstegangstjenesten, og der hadde vi en fryser og kjøleskap hvor vi soldater kunne legge mat, som regel frossen pizza. Det var noen som hele tiden stjal andres pizza og annen mat. Det er mengden mat som ble stjelt som gjorde det så frekt, samt at de tross alt stjeler fra medsoldater og "venner", som ofte hadde gledet seg til en god pizza etter en lang uke med hard øvelse ute i skauen.

- Har jobbet på byggeplass, og der er det noen latsabber som ikke gidder å gå til dassen fordi det er så langt, så da pisser og driter de i bøtter. En gang ryddet jeg og en kollega søppel og tok med en bøtte. Da vi skulle hive den i containeren fant vi ut at den var full av piss. Jeg har også tatt en slask på fersken, da sto han og pissa på containere. Jeg sa han måtte gå på dass neste gang, men han oppførte seg som om det var ingenting.

Endret av Giant Robot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for ikke å glemme den nye naboen for en del år siden. Ringte på døren og spurte om å få låne et par sko, for hun hadde fått seg en jobb.

Samme kveld kom hun for å låne brødkniv, de hadde ikke.

Kansje ikke så frekt, men aldri opplevd noe slikt før eller etterpå.

Så leide jeg ut leiligheten min. Etter en mnd så kom det ikke husleie.

Når jeg gikk på døren for å snakke med de, så ble omtrent jaget. Damen mente at leien var for dyr, og aktet ikke å betale for det manglet en dør. Jeg fikk problemer med banken. Etter en ny mnd fikk jeg brev fra sosialkontoret at de ville betale husleien for de, men kun den opprinnelige husleien. Så da var det å gå til namnsmannen, og det tok tid.....så etter 6 mnd fikk jeg de ut med stort tap.

I tillegg hadde de ødelgt leiligheten for x antall tusen.

I ettertid fikk jeg vite at de hadde flyttet fra plass til plass på samme måten.

Anonym poster: 173ba8c0d5fc7faa44f5e608d147ac1d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en kollega ble sur når jeg fortalte dem at jeg var gravid, og ville ikke gratulere meg på trass. Han furtet i mange måneder, fordi han hadde hørt at gravide ikke burde stresse like mye som andre, men til tross for dette hjalp meg han masse på jobben - fikk aldri en takk. Han hjalp aldri meg i gjengjeld!

Anonym poster: baef2fd93fd71ab307c1b31cabbb03b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei eksvenninne lånte masse penger av meg. Hun fant ut at samboeren hennes kunne snekre for meg til gjengjeld, altså slik at hun blei kvitt gjelda si til meg. De skulle komme ei uke og bo hos meg begge to mens det stod på.

Det var forsåvidt ok, men da han var ferdig med snekringen (jeg kjøpte materialer), fant hun ut at det var JEG som skyldte henne penger! Fordi de hadde kjøpt så mye mat den uka de bodde hos meg. :roll:

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Målløs.

Jeg stod å venta på å fylle bensin. Var lang kø pga lave priser. Så endelig kom jeg først i køen og skal til å kjøre bort til pumpa. Men brått svinger det av en Jaguar, med en kashimrkåpekledd eldre mann og en kjærring i pels, og tar pumpa før meg. De kjørte forbi hele køen. Å i satan å de fikk høre. Men de brydde seg ikke. Mente uansett at de var bedre en alle andre og derfor fortjente å komme først i køen.

Men men. En eks fant på en historie om at jeg var utro. Og siden jeg var utro, så hadde han ikke bare lov, men rett, til å være utro. Så det var min feil at han bare måtte pule en annen dame. Vel jeg var aldri i nærheten av å være utro og det var jævla digg og be han dra åt skogen. Mohaha.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting, jeg har ei venninne som lånte en penger (flere tusenlapper) av meg, og jeg har aldri fått pengene tilbake.

Grunn: jeg jobber, jeg tjener godt, og jeg har penger i banken. Hun jobber, men tjener ikke godt og sløser vekk det hun tjener.

Så da mener hun at jeg godt kan vente litt, så litt til og sånn fortsetter det, fordi jeg ikke trenger pengene.

Det er sant at jeg ikke trenger pengene, men likevel...!

Anonym poster: 5977a25cf7d52d40a3ce57aefa9f3b53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ta denne som anonym...

Rett før jul tok et søskenbarn av meg selvmord, og jeg reiste hjem til hjembyen min for å delta i begravelse. Søskenbarnet mitt bad i et av brevene han etterlot seg at ingen måtte klandre seg selv, og at de helle burde ta seg en drink og en fest og tenke på ham(han var glad i å feste, blid og kjempestort nettverk). Og det var det mange av hans venner som gjorde, og jeg ble med en venninne på hjemmefest for å ta en drink eller to. Føltes litt rart ut å feste etter tapet av et familiemedlem, men det var ikke sånn hela i taket-fest.

Anyways, dette var vel 2 dager etter begravelsen, og mens vi sitter der fører venninna mi ut av seg.. ja, jeg har ikke ordforråd stort nok til å beskrive hva hun sa.

Hun sa til meg at hun hadde hørt(et rykte, men siden hun hørte det av bestemoren var det sant!) at faren til søskenbarnet mitt, altså min onkel, var en overgriper! Og at han hadde kikka på damer i garderoben på arbeidsplassen(arbeidsplassen det var snakk om har han forøvrig aldri vært ansatt på), og at han ble anmeldt men at han betalte hver av kvinnene 200 000 for å trekke anmeldelsen. Altså, her var det snakk om 7-8 kvinner, og onkelen min er ikke en rik mann for å si det sånn.

Og siden hun hørte det av bestemoren vet jeg hva dette egentlig dreier seg om, og ikke at han faktisk har kikket på noen. Han blir misslikt for noe han ikke kan noe for. Dere kan sammenligne det med å bli beskyldt for overgrep bare på bakgrunn av at man er mørkhudet.

Hva venninna mi tror og ikke tror er hennes beslutning, men å føre dette ut av seg mens onkelen min ligger dau-sjuk på sykehuset med kreft, kols og nyresvikt er noe litt annet! To dager etter han begravde sønnen sin, en begravelse han var for syk til å delta i er en annen ting! På en fest med masse folk som vet hvem min onkel og mitt søskenbarn er er en tredje ting! Og ja, dette visste venninna mi aldeles UTMERKET!

Jeg er så rasende på henne fremdeles at jeg er livredd for å møte på henne, for da vet jeg ikke hva jeg gjør! Har ikke snakket et ord til henne siden, og hun aner selvsagt ikke at jeg er sint, hva skulle jeg være sint for liksom!

Anonym poster: aa23e2449ead96e68c3d791f8cd15146

Anonym poster: aa23e2449ead96e68c3d791f8cd15146

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min (eks)bestevenninne bestemte seg for at jeg ikke var god nok lenger da vi begynte i samme klasse på videregående. Uken før vi begynte på vgs gikk vi på kino, hadde det gøy og jeg hadde ingen som helst mistanke om at jeg ikke var "god nok".

Vi startet i samme klasse sammen på vgs, og hun pratet rett og slett ikke til meg på tre år, foruten den julegaven hun gav meg 1. året av vgs, nemlig et par perleøredobber.

Det høres kanskje ikke så frekt ut, men poenget er at stedet jeg gikk på har et typisk "vestkantmiljø", hvor perleøredobber og Jean Paul-jakker er utbredt. Ikke noe galt i det, men det var aldri min stil, og jeg ville ikke bli "som dem". Jeg beholdt min egen stil, og jeg skilte meg nok veldig ut ift de andre i klassen. Poenget er at jeg var ukul, jeg var ikke en del av "gjengen", som min eksbestevenninne ville så sterkt være en del av, og den eneste måten å være en del av gjengen var å kle seg og oppføre seg som dem.

De perleøredobbene ble et symbol for meg, og det var ikke vanskelig å skjønne hva hun ville da hun sa til meg, det eneste hun sa til meg de tre årene vi gikk i samme klasse: "ikke si det til noen". Og det kunne hun få seg til å gjøre etter at hun ignorerte meg fullstendig og ble en av mine største mobbere?

Sinnet, når jeg skriver dette gjør meg, formelig bobler over, så mange år etter.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde for en god stund siden, men jeg husker det fremdeles godt. Jeg gikk på ungdomsskole og vi var på klassetur, på klasseturen skulle vi kjøre båt til en øy, da vi steg ombord båten, lot jeg en klassevenninne gå foran meg, støttet henne og hjalp henne med å komme ombord i båten. Da vi skulle tilbake til fastlandet og var på vei inn i båten, presset den samme klassevenninna seg forbi meg slik at jeg falt i sjøen og etterpå fikk jeg høre at det var min egen skyld, siden jeg sto i veien.

Anonym poster: eb46c54ec7352b7ea16d62a33ca93671

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Min (eks)bestevenninne bestemte seg for at jeg ikke var god nok lenger da vi begynte i samme klasse på videregående. Uken før vi begynte på vgs gikk vi på kino, hadde det gøy og jeg hadde ingen som helst mistanke om at jeg ikke var "god nok".

Vi startet i samme klasse sammen på vgs, og hun pratet rett og slett ikke til meg på tre år, foruten den julegaven hun gav meg 1. året av vgs, nemlig et par perleøredobber.

Det høres kanskje ikke så frekt ut, men poenget er at stedet jeg gikk på har et typisk "vestkantmiljø", hvor perleøredobber og Jean Paul-jakker er utbredt. Ikke noe galt i det, men det var aldri min stil, og jeg ville ikke bli "som dem". Jeg beholdt min egen stil, og jeg skilte meg nok veldig ut ift de andre i klassen. Poenget er at jeg var ukul, jeg var ikke en del av "gjengen", som min eksbestevenninne ville så sterkt være en del av, og den eneste måten å være en del av gjengen var å kle seg og oppføre seg som dem.

De perleøredobbene ble et symbol for meg, og det var ikke vanskelig å skjønne hva hun ville da hun sa til meg, det eneste hun sa til meg de tre årene vi gikk i samme klasse: "ikke si det til noen". Og det kunne hun få seg til å gjøre etter at hun ignorerte meg fullstendig og ble en av mine største mobbere?

Sinnet, når jeg skriver dette gjør meg, formelig bobler over, så mange år etter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Uff da, har opplevd noe lignende selv, men jeg fortjente det. Det virker det ikke som du gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min venninne fikk barn med MIN mann. Noe som ble holdt skjult lenge

Anonym poster: 173ba8c0d5fc7faa44f5e608d147ac1d

Du vinner.

Håper det går bra med deg i dag :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kollega som er det frekkeste menneske jeg har vært borti. Hun gikk en gang forbi meg da jeg satt og spiste lunsj. Hun kikket opp i matboksen min, og sa " Det så godt ut!" og tok en halvskive og gomlet i seg! Mot en annen kollega tok hun med største selvfølgelighet hennes halvliter med brus og skjenket et glass til seg selv. Om hun ba om å få bomme en røyk av noen, så tok hun gjerne 3-5 stk om du holdt fram pakka.

Hun kunne brase inn på møter hun ikke hadde noe å gjøre på, bare fordi hun mente at hun hadde noe som burde sies i den saken, hun leste andres post, og skjemmet seg ikke for å skjære et digert stykke av kake( tilsvarende 4-5 kakestykker) ved feiringer for å legge i en boks "for å ta med hjem". Jeg trenger neppe å nevne hvem sin vin hun drakk på sommerfestene...

Det var ikke så veldig leit da hun flytte ;)

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytta til et land der jeg ikke kunne språket for kjærlighetens skyld, jeg fant meg i et helt jævlig forhold i flere år, der jeg måtte ordne alt, fordi hun ikke klarte å gjøre NOE praktisk - eller noe som helst egentlig, hun var utrolig tafatt, og mente i tillegg at det var greiere om jeg gjorde alt av husarbeid og handling, og til slutt, når jeg endelig gjorde det slutt og flyttet derifra, så begynte hun å prate dritt om meg til våre felles venner. Flere år senere fikk jeg høre om hvor frekk jeg var og hvor mye hun og hennes familie hadde gjort for meg. Yeah right.

Anonym poster: 978e65262fe58b530e7a4f3472380101

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk, og noen ganger kommer alle samtidig og da blir det naturlig nok litt kø til kassa. Har sett mange frekke folk og mye dårlig køkultur, jeg blir helt forskrekket over hvor dårlig folkeskikk folk har. Opplevde en gang en dame som begynte å kjefte på de andre i køen, skrike til de fordi de stod for nærme henne. Det skal nevnes at hun var så omfangsrik at hun fylte nærmere en tredel av butikken. Jeg sa til henne at hvis hun hadde et problem med å stå vanlig i kø som andre folk fikk hun bare gå ut, så slapp hun det. Hun ble kjempefornærmet, men det var en lettelse for både meg og de andre kundene når hun endelig fikk vraltet seg ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...