Gå til innhold

Tina og Tøffen skal ha baby!


Tina_O

Anbefalte innlegg

Ok, etter min mening så kvalifiserer dette til mage, eller? Den er ihvertfall større, og må utvide buksene i livet.... Hva mener dere?! :tunge1::fnise:

post-59587-0-94891700-1343995134_thumb.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett mange gravidmager i tidlige uker, og synes så absolutt at det skjer ting hos deg, ja!

:strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Innom her for å gratulere igjen! Glad det er andre enn meg som er dårlige skuespillere med å holde den lille hemmelig. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker asanti! og takk Nuttapia, vil jo så gjerne ha littebitt mage...;-)

8+1 i dag

Hmm. Vet ikke hvordan jeg skal skrive om dette uten å virke sytete. Jeg føler at alle gravidsymptomene har avtatt, og det gjør meg litt skremt. Foruten at jeg er veldig trøtt, sliten og litt svimmel + fortsatt store pupper, så er jeg liksom helt vanlig... Jeg er ikke uggen eller kvalm, jeg kjenner ingenting i livmora, og magen/forstoppelsen er mye bedre. Ikke raser hormonene på samme måte heller, jeg er ikke like lettrørt/emosjonell/irritert. Alt dette gjør meg litt bekymret og jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt. Kjenner at jeg ikke tar ting for gitt og tør ikke å glede meg... Jeg skjønner at det er normalt å bekymre seg, men jeg er normalt ingen bekymret person, så dette er litt uvant :tristbla:

Jeg skal til legen neste uke, og har bestemt meg for å bestille time til tidlig UL, slik at jeg får bekreftet at det banker et lite hjerte der inne. Egentlig ønsket jeg ikke tidlig UL, siden det ikke kom til å gjøre noe forskjell for meg hvis det skulle vise seg av barnet er sykt el.l. Men kjenner veldig på behovet å få bekreftet liv slik at jeg slipper å bekymre meg og at jeg kan begynne å glede meg :unsure:

I går snakket jeg og mannen om fremtiden og evt. flere barn osv. Frem til nå har temaet kun vært at vi ønsket barn, men ikke lagt en "plan" for hvor mange og når. Jeg har kjent at jeg har mer en nok med å tenke på ett foreløpig, men har selvfølgelig ønsket meg flere. Og jeg har ikke tatt for gitt at han ville ha mange iom. at han har 4(!) voksne fra før. Vi kom frem til at vi ønsker oss to barn og helst veldig tett hvis vi er så heldige:-) Ting kan jo endre seg, men kjenner det er trygt og godt med en viss pekepinn på hvordan fremtiden blir :rolleyes::hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil: Snille mannen, jeg er så glad i han :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil: :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fortelle deg at mine symptomer gikk opp og ned. EN liten stund uten noen ting, men så slo det til igjen. Bestill deg tidlig UL, det gjør helt sikkert godt for deg :)

Ikke godt å gå og bekymre seg. Det skal ingen gjøre.

:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo fortelle deg at mine symptomer gikk opp og ned. EN liten stund uten noen ting, men så slo det til igjen. Bestill deg tidlig UL, det gjør helt sikkert godt for deg :)

Ikke godt å gå og bekymre seg. Det skal ingen gjøre.

:hjerte:

Det er helt sikkert normalt og ikke noe galt. Men har så lyst å begynne å glede meg og tenke fremover:-) Vi tar legebesøk om en ukes tid først, så ser vi det an:-) Har ikke hatt noen blødninger da, og det er jo et godt tegn.

Merkelig det der asså, uke 4-6 følte jeg meg såå gravid, nå er jeg helt vanlig. Er vel egentlig ganske heldig sikkert - søstersen er gravid med tvillinger og hun sliter big time...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+4 i dag

I går kjøpte jeg meg bladet Gravid, håpet jeg skulle komme litt i stemning og begynne å glede meg i stedet for å bekymre meg:-) koste meg! Det hjalp faktisk litt.

Gikk på vekta i dag og sannelig hadde jeg ikke gått opp litt, gitt! Ser jo at magen er større, litt sånn oppblåst, bulete, og at puppene er gedigne, så kanskje ikke så rart at jeg har lagt på meg et par kilo. Merker ikke så mye ellers på kroppen.

Formen er fortsatt bra, ikke kvalm, mindre trøtt osv. Men kjenner at jeg ikke har toppform (er egentlig i veldig god form) når jeg trener. Puster og peser som en hval! Hehe. Og blir mer støl i musklene etter trening.

Hver kveld denne uka har jeg jobbet som en gal i leiligheta, gleder meg til gubben kommer hjem i kveld, så kan han skryte litt av meg når han ser hvor flink jeg har vært;-) Er som en unge jeg altså, mååå ha tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Kan dere sende puppeguden til meg å? Ser ikke noe forandring der. ;)

Vi kvinner må vel stelle og fikse ekstra mye nå, kjenner det godt i kroppen om dagen. Fikser det som går å fikse her i huset og er som deg, venter på tilbakemelding. :)

Er det sånn å forstå at mannen din jobber borte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere sende puppeguden til meg å? Ser ikke noe forandring der. ;)

Vi kvinner må vel stelle og fikse ekstra mye nå, kjenner det godt i kroppen om dagen. Fikser det som går å fikse her i huset og er som deg, venter på tilbakemelding. :)

Er det sånn å forstå at mannen din jobber borte?

Puppeguden sendes herved til dg, jeg har fått mer enn nok, for å si det sånn!

Hehe, kanskje det er mamma-Skal-lage-rede-innen-babyen-kommer-genet som slår inn? ;-) hihi, skak ikke se bort i fra det, nei!

Både jeg og mannen reiser mye i jobben. Han er som regel bortreist noen dager i uka, blir nok det en stund fremover. Jeg har allerede roet ned littegann på reising, men må ta et par lengre turer innen babyen kommer. Tror og håper mannen vil roe ned litt også når babyen kommer:-) Han tenker mye på det, at han må være mer hjemme og jobbe mindre etterhvert, så nå prøver han å legge til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Takk, for her er den savnet. ;)

Jeg tror det må være noe sånt. Kjenner jeg får det lille ekstra til å gjøre ferdig småpjusk som blir igjen etter diverse prosjekter.

Det er jo bra, må være kjedelig for han å reise mye i en så spennende tid som kommer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0 i dag :smilorange:

Fortsatt ikke morgenkvalm, så tror jeg slipper unna det verste gitt! Bare en dag jeg har vært skikkelig kvalm, og noen morgenener litt uggen, men det gikk over for et par uker siden. Hmm... er vel en av de få heldige da!

Har vært veldig sliten i helga da. Innser at jeg stod på for mye forrige uke. Travelt på jobb pluss at jeg har jobbet til sent på kveld i leiligheta hver dag. Og litt for lite søvn. Føltes som om jeg holdt på å kollapse fredag kveld, og har vel bare roet hjemme hele helga. Ingen trening eller fjelltur, det har vel ikke skjedd på årevis. Mye soving på sofaen. Har jeg aldri drevet med før nå siste ukene :closedeyes: Klarte ikke å se håndballfinalen i går kveld en gang, sov meg gjennom hele! Hurra for jentene kan jeg si i dag da :hoppendeglad:

En ting fikk jeg gjort i går da. Dro til byen for å kjøpe litt nye klær. Nesten alle klærne mine er stram i livet, og har slitt med å finne klær som ikke strammer nå og som ikke viser at det er en liten dult på magen. Fikk kjøpt en genser og en hverdagskjole pluss et par råsexy sko :bolledeig: Kjøpte meg også ny bh, for den forrige jeg kjøpte var så ubehagelig å ha på. Men det var denne og, selv om jeg kjøpte i dyrere kvalitet. Tror rett og slett det er tyngden på boobsa som gjør det, jeg! Så nå går jeg rundt i sportsbh. Sexy.... Vel, gubben er så fornøyd med struttepuppene mine likevel, at han tåler vel at de er pakket inn i sportsbh, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi.. Gratulerer med at Ræga di ikke lengre er en Ræge :smilorange:

Nå begynner den faktisk å ligne på en bitteliten baby :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad:

Så gøy å shoppe klær :) Men jeg klarer ikke fatte hvorfor det skal være så sinnsykt vanskelig å finne en BH som faktisk er god og gå med!! Jeg hater å prøve BHer i butikken. Syns det er helt grusomt og stå i prøverommet med puppa bar.. Fysj :(

Jeg har bestemt mer for at når jeg må opp en størrelse til og når ammeBH skal kjøpes så skal jeg bruke litt ekstra penger og gå i en skikkelig undertøysforretning. Vet ikke om de har ammeBH i stor størrelse på Kapphal en gang. Har D cup nå, så må vel opp i en E da.. Eller F?? Grøss....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det jeg, heller, Kakaoen. Kjipt for de som har str D til vanlig da... må jo være vanskelig å finne noe som passer. Og dyrt! Og hvis bh-ene ikke kan brukes for str D fordi de er så ubehagelige, hvorfor lages de slik da?? Jeg klager og klager til mannen over dette, og han mener jeg burde være fornøyd med megapupper :transe: Tror jeg må gå i en sånn spesialforretning snart og få litt hjelp til å velge riktig bh. Men tør ikke å gjøre det før jeg er 12 uker på vel og det er offentlig, for byen er så liten, og ryktene går utrolig fort, så her bør en være forsiktig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 9 uker!! :strix:

Herlig med nye klær! Godt tegn på at magen vokser og at kroppen faktisk er gravid :gravid::jepp: Skjønner hva du (og Kakaoen) mener med at det er vanskelig å finne BH-er som passer... Jeg kjøpte først et par som gnagde noe helt jæ***.. Prøvde MANGE etter dette for å finne noen som passet, og endte faktisk opp med et par gode fra Cubus! Heldig der :jepp:

Ha en super søndag!! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 - hoho, tiden går!

I går var jeg på fjelltur med den eneste av mine venninner som vet jeg er gravid (ble avslørt da keg bestilte alkoholfri øl.....tihi). Hun kommenterte mine enorme pupper.... Det sier meg at andre også må ha lagt merke til det... Kan jo hende de antar at jeg bare har lagt på meg, men tror ikke jeg klarer å skjule det så veldig mye lengre. Må prøve å holde ut i nesten tre uker til!

Ohhh hormoner....! I går kjente jeg at det ble litt mye. Reagerte på ting jeg ikke har reagert på før, og ble lei meg. Og tolket alt mannen sa i verste mening etterpå og endte med å grine meg i søvn. Prøvde hele tiden å tenke at nå er det hormonene som raser, men klarte ikke å få klumpen til å forsvinne likevel. Stakkars mannen, han skjønte vel ingenting, men gjorde sitt beste med å holde rundt meg og stryke på meg selv om han var overtrøtt og skulle opp kl 0530. Takk, mannen! Føles så klart mye bedre i dag da:-) men nå skal han være borte til torsdag kveld, og kunne heller tenke meg at han var her så vi kunne ha litt armkroktid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee! Har helt glemt å stryke ut på lista!! :hoppendeglad:

Unnfangelsen finner sted omkring: 24. juni 2012

Hjertet begynner å slå: 19. juli 2012

Embryoet beveger seg: 12. august 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 19. august 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 19. august 2012

Risiko for spontanabort avtar: 2. september 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 9. september 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 16. september 2012

Fosteret svelger og tisser: 30. september 2012

Tid for ultralyd: 7. oktober 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14. oktober 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28. oktober 2012

Fosteret begynner å høre: 18. november 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. desember 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 20. januar 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 26. februar 2013

Antatt termindato: 19. mars 2013

:hjerte: :hjerte: Nå har kiden begynt å bevege seg! Og bare fem dager til indre organer er ferdig utformet og til at det er et forster og ikke embryo :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her vil jeg gjerne følge med. :nigo: Er så gøy å følge med andre som har termin nesten på samme tid som en selv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina, du er så søt :fnise:

Så fin mann du har, også så heldig du er som har sluppet den verste kvalmen. Legen sa til meg, at var jeg ikke kvalm i uke 8/9, så kom jeg ikke til å bli det heller. Så krysser fingrene HARDT for at du slipper elendigheten!!

Bh´er, ja.. Jeg har ikke vokst så mye, men tipper det kommer på slutten. Har fått større areola, men bare litt.

TENK at du allerede er over 9 uker på vei!! Oioiii... Tiden går virkelig fort! Kose deg med kulen, etter 12 uker så skyter magen fart! Det gjorde det iallfall her.. Veldig rare greier :) Og MAKAN til kos!!

Håper ikke hormonene dine tar helt overhånd da, det er sikkert ikke så ålreit. Men kanskje litt morsomt å se tilbake på ;)

Ønsker deg en heeeeerlig uke :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med. :nigo: Er så gøy å følge med andre som har termin nesten på samme tid som en selv. :jepp:

Så hyggelig, da! Nesten like langt?! Du er jo en evighet foran meg!! :biggrin: Har du graviddagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, da! Nesten like langt?! Du er jo en evighet foran meg!! :biggrin: Har du graviddagbok?

*knegg* :fnise: Det føles ihvertfall sånn i starten. Tiden går jo så seint! :daane: Når er det du har termin?

Jeg har dagbok, ja. Den heter BabyBelle i signaturen min. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...