Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg ammer nå bare morgen og kveld. Tror dere han Bør få mme i tillegg. Han drikker en del vann, fullkorngrøt til frokost, litt brød og banan, fruktgrøt, middagsglass og havregrøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla får pupp når hun våkner i fem/seks tiden, så grøt rundt åtte/ni avhengig av når hun er sulten. Ved Lunch i tolv tiden får hun fruktmos eller brødskive. Middagsglass i halv fire tiden og kveldsgrøt rundt halv sju. Pupp får hun på dagtid hvis hun viser tegn på at hun vil ha, men melkemengden er betraktelig redusert... så det vil hun vel helst ha for å ligge å kose.

Vesla er et skikkelig matvrak. Enkelte dager føles det som om hun ikke gjør annet enn å spise, men det er vel bare dagene som går fort unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vi er innafor normalen her da :) En ting er magefølelse og hva som passer oss, men det er greit å høre at andre gjør det "likt" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er også et matvrak.. Spiser grøt til frokost, lunsj er brød eller avokado/frukt og melk, middag og grøt til kvelds. Får ca 3 flasker mme totalt i løpet av dagen. Spiser mye til hvert måltid:)

Ellers så er ho mye våken om nettene.. Nå er det pga hun et så forkjølet. Men hun legger seg på magen, men våkner hver gang hun prøver å komme på ryggen igjen. Så må snu henne alt fra 5-7 ganger pr kveld.. Snork!

Men ellers ei aktiv, bablene og glad jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt opp og ned med matlysten, og det er vanskelig å få i snuppa noe annet enn morsmelk til frokost. Noen ganger kan hun ta noen brødbiter eller litt fruktmos. Lunsj blir enten brød og fruktmos, grønnsaksmos eller middagsglass (ca halvt glass). Middag er fra et halvt til et helt glass, og kanskje litt fruktmos til dessert. Kvelds er opptil en porsjon grøt, men ofte litt mindre. Jeg ammer morgen og kveld, og gjerne et par ganger i løpet av dagen. Ammer 1-3 ganger om natten ennå. Nå har jeg akkurat hatt omgangssyken, og melkemengden har sunket veldig..

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla vår, eller tjukka, spiser godt. Spiser 1, 5 brødskive eller en skål grøt til frokost. Ca 200 mme før formiddagsluren. Spiser 1 brødskive og frukt til lunsj. Ofte mme i 15-tiden. Et middagsglass på ettermiddagen. Skål med grøt til kveldsmat + mme før legging ca 19:30. Så går det mye frukt og skorper gjennom dagen og gjerne noe smoothie. Er ikke god på å drikke vann - må da få fra glass for å gidde å drikke en del.

Maser en del på natten nå. Har begynt å reise seg og gå rundt sofa/bord/stol osv, aktiv på dag og aktiv på natt. Sover gjerne ok til 3-4, er da trøtt, men fyker opp og ned. Og så må vi snart akseptere at dagen starter 5-6 - og ikke tvinge henne til å ligge til 7:)

Herlig bølle - hun er helt super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags frukt gir dere når dere ikke gir smoothie? :) Jeg har ikke turt å gi noe særlig fruktbiter, er redd for at hun skal sette i halsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla elsker å spise fruktbiter, da er hun såååå stolt :) Hun får eple, pære og banan... så veit jeg ikke helt hvordan retningslinjene er i forhold til appelsin, men om hun ser at jeg skreller en til megselv er hun borte hos meg innen 30 sek. Er som mamman sin der, for jeg kan spise appelsin til det tyter ut av øra :plystre:

My84: Det er mange foreldre som er redde for at de skal sette mat i halsen, bare på trillegruppa jeg er med på nå er mødrene redde for å gi brød av akkurat samme grunn. Men som helsesøsteren sa, så har de små såpass bra refleks at de får hostet det opp igjen. Skulle det derimot sette seg fast må man bare få snudd de på hodet og dunket dem mellom skulderbladene.

Her kunne det gått ille. Vesla hadde klart å plukke av en møbelknott (sånn for å beskytte gulvet) og puttet denne i munnen. Heldigvis hadde hun den bare i munnen, men jeg fikk litt sjokk da jeg oppdaget at hun hadde en gråhvit greie i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biter av eple, pære, banan, mango osv. Er ikke redd for biter - har spist brødbiter med skorpe og middag i flere måneder og aldri noe fast i halsen. Følger alltid med da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir også fruktbitet og det har gått veldig bra.

Mye styr om natta her også.. Bare snur seg og står i senga. Håper det gir seg snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel bli litt modigere med å gi fruktbiter. ;) Vesla er jo kjempeflink med brødbiter, så det går sikkert fint med frukt også, selvom hun bare har 1 tann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har begynt å si mamma :rodmer:

Nå har hun vel egentlig uttalte ganske lenge, men har ikke vært sikker på det har betyd noe. Mens i natt var det tydelig hva hun mente. Da hun begynte å gråte, snudde seg rundt etter meg og sa "maaamaaa" da jeg gikk ut av soverommet for å ta meg et glass vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å! Det er så herlig:) vesla sier også mamma til meg, dada til pappa og nam nam til mat:) gøy når språket former seg!! Har også begynt å nikke til ja - og det har hun såå fra eldstemann:) elsker denne alderen her! Tenk, nå har jeg jobbet 3 mnd alt - tiden FLYR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Det er så herlig:) vesla sier også mamma til meg, dada til pappa og nam nam til mat:) gøy når språket former seg!! Har også begynt å nikke til ja - og det har hun såå fra eldstemann:) elsker denne alderen her! Tenk, nå har jeg jobbet 3 mnd alt - tiden FLYR!

Ja, det er en herlig alder! :hjerte:

Hvordan er det å jobbe? Grugleder meg til jeg skal begynne å jobbe igjen. På den ene siden skal det bli godt å bruke hodet litt igjen, samtidig som jeg gruer meg til å være vekk fra tassen mange timer hver dag. Gruer meg litt til det forrykende tempoet det er på jobb også, mistenker nemlig at jeg har mistet helt evnen til å være effektiv :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. ja, tok litt tid før jeg fikk farten i gang:) Synes det er deilig å jobbe jeg! Nå har jo også mannen vært hjemme - og da er det jo luksus. Tenker ikke over at det går timer uten å se henne - jeg jobber turnus og ser henne fort ikke fra dagtid f.eks onsdag-ettermiddag torsdag. Vanesak - og hun er alltid glad for å se meg:) helgejobbing er det kjipeste - har alltid lyst å ha den med familien, men, sånn er det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

På denne tiden i fjor hadde vannet gått og jeg lå på sofaen hjemme og håpet at riene skulle starte av segselv.

Det er helt uvirkelig, snart er vesla et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har tatt det veeeeldig med ro de siste dagene. Høy feber siden lørdag, så her har det gått i soving og fangsitting. Men dette er unntakstilstand! Vanligvis skal alt undersøkes, og helst vil hun gå rundt mens jeg leier henne, men hun har heller ikke noe i mot å bla i bøkene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...