Gå til innhold

Bikkjer skal IKKE bindes utenfor butikken!


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

På landet så ville jeg ikke vært mest bekymret for andre mennesker skal ta hunden, jeg ville vært mer bekymret for at andre dyr skal plage hunden. For ikke å snakke om biluhell, eller noe annet som hunden ikke får beskyttet seg mot.

Fen tråden her begynner å bli latterlig!

Er dere 19 år alle sammen, og ikke har oppdaget livets realitet enda?

Man skal ikke kaste for mange steiner, for plutselig vil du snuble i en av de!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var vitne til her om dagen at en mor og en datter gikk til butikken til å kjøpe godteri, men hunden selvfølgelig. Jeg vet godt hvem dem er, for min bikkje kommer godt overens med den. Tragisk at den lille valpen (en jack russel) må være ute å vente alene en lørdagskveld, mens de to eierne er inne å plukker smågodt i kiosken.

.. Skjønner ikke at det går ann. En ting er at de tørr å la den være alene ubeskyttet, men de bor kanskje max 150 meter unna hjemmet. Datteren er sikkert rundt 11 år, og hadde fint klart å gått inn alene først.. men det er vel viktigere at datteren ikke kjøper for mye godteri vel, enn å passe på valpen (eller la den være hjemme alene et lite øyeblikk)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fen tråden her begynner å bli latterlig!

Er dere 19 år alle sammen, og ikke har oppdaget livets realitet enda?

Man skal ikke kaste for mange steiner, for plutselig vil du snuble i en av de!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Det er godt vi har sånne som deg her i verden da, som kan gi litt pokker i ting, samtidig som å være moralens vokter. Det gjør jo verden et bedre sted å leve i det tenker jeg! Godt å høre at du tar deg tid til å gidde å bry deg med å si din mening i denne tråden da.. i håp om at vi skal slutte, eller gi litt pokker sånn som deg!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Fen tråden her begynner å bli latterlig!

Er dere 19 år alle sammen, og ikke har oppdaget livets realitet enda?

Man skal ikke kaste for mange steiner, for plutselig vil du snuble i en av de!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Hva er dette for et svar? Jeg skrev om hva jeg ville vært bekymret for når det gjelder å sette fra meg et dyr, og får beskyldninger tilbake om at jeg må være 19 år. Hva er det du prøver å få fra når du skriver slike ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vitne til her om dagen at en mor og en datter gikk til butikken til å kjøpe godteri, men hunden selvfølgelig. Jeg vet godt hvem dem er, for min bikkje kommer godt overens med den. Tragisk at den lille valpen (en jack russel) må være ute å vente alene en lørdagskveld, mens de to eierne er inne å plukker smågodt i kiosken.

.. Skjønner ikke at det går ann. En ting er at de tørr å la den være alene ubeskyttet, men de bor kanskje max 150 meter unna hjemmet. Datteren er sikkert rundt 11 år, og hadde fint klart å gått inn alene først.. men det er vel viktigere at datteren ikke kjøper for mye godteri vel, enn å passe på valpen (eller la den være hjemme alene et lite øyeblikk)??

Noen bruker bare ikke hue dessverre :(

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

nå må du ikke diskriminere enkelte grupper nå ;) Dessuten finnes det vel noen kleptomane bønder også vel?

Ja, for de fleste bøndere har jo ikke hund på gårdene sine ;)

Mangelfaktor det..

Boarder collien vår var heller ikke kjøpt på en gård liksom...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dette for et svar? Jeg skrev om hva jeg ville vært bekymret for når det gjelder å sette fra meg et dyr, og får beskyldninger tilbake om at jeg må være 19 år. Hva er det du prøver å få fra når du skriver slike ting?

Jeg tror ikke du får noe fornuftig ut av han/henne! ;)

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min jobber på ulike tider, og synes det er helt greit å ta med meg hunden samtidig som jeg kjøper med meg en drikke/noe mat, før jeg skal på jobb :)

En valp trenger mye mosjon, så derfor tar jeg han stort sett med meg overalt når jeg kan.

Tar meg 25 min å gå til butikken, så hvorfor ikke ha med seg hunden?

Orker ikke gå dobbelt etterpå, for å si det slik :)

Jo, å bo på landet gir oss muligheten for å føle oss trygge på dette viset :)

For er vi i byen, kan man jo ikke sette ifra seg noenting uten at innvandrere, sinnsyke og tiggere tar det..

Bare en liten kommentar her..... Jeg har nemlig lært at valper IKKE skal mosjoneres, og at man ikke skal gå lange turer med dem.... dette pga skjelettet blant annet.

Nå vet ikke jeg hvor gammel valpen er, eller særlig mer om dere. Men siden jeg spesifikt har hørt ved flere anledninger at valper ikke skal mosjoneres så ville jeg si i fra. Du kan jo søke på det :tommelsmil:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt vi har sånne som deg her i verden da, som kan gi litt pokker i ting, samtidig som å være moralens vokter. Det gjør jo verden et bedre sted å leve i det tenker jeg! Godt å høre at du tar deg tid til å gidde å bry deg med å si din mening i denne tråden da.. i håp om at vi skal slutte, eller gi litt pokker sånn som deg!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Det mulig???

Hvis det er noen som er moralens vokter her i tråden, så er det ikke meg!!

For et fjortissted!!

Tragisk!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten kommentar her..... Jeg har nemlig lært at valper IKKE skal mosjoneres, og at man ikke skal gå lange turer med dem.... dette pga skjelettet blant annet.

Nå vet ikke jeg hvor gammel valpen er, eller særlig mer om dere. Men siden jeg spesifikt har hørt ved flere anledninger at valper ikke skal mosjoneres så ville jeg si i fra. Du kan jo søke på det :tommelsmil:

i tillegg tørr personen å sette fra seg en valp uten tilsyn. Uansett om man bor på landet eller ikke, så ville jeg aldri tatt sjangsen!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mulig???

Hvis det er noen som er moralens vokter her i tråden, så er det ikke meg!!

For et fjortissted!!

Tragisk!

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Stor forskjell på 14 år og 19 år. Men virker som du trives her inne allerede. Du får jo ut aggrisjonen din, noe du trenger virker det som. Men kan du ikke bare jekke deg ned, klappe igjen og forsvinne hvis du ikke har noe mer fornuftig å komme med!!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for et svar? Jeg skrev om hva jeg ville vært bekymret for når det gjelder å sette fra meg et dyr, og får beskyldninger tilbake om at jeg må være 19 år. Hva er det du prøver å få fra når du skriver slike ting?

Synes det er fryktelig hyterisk, krampeaktig og paranoid å ikke kunne sette fra seg hunden utenfor pga at den kan bli påkjørt, plaget av rev, rotter ulver eller hva..!

Det er vel i gen som binder bikkja fast i et bilskilt langs veien!

Jeg vet ikke med deg, men om jeg setter bikkja et sted så er det hvertfall ikke der den risikerer å bli påkjørt! Folj flest er da ikke idioter!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fryktelig hyterisk, krampeaktig og paranoid å ikke kunne sette fra seg hunden utenfor pga at den kan bli påkjørt, plaget av rev, rotter ulver eller hva..!

Det er vel i gen som binder bikkja fast i et bilskilt langs veien!

Jeg vet ikke med deg, men om jeg setter bikkja et sted så er det hvertfall ikke der den risikerer å bli påkjørt! Folj flest er da ikke idioter!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Men mange folk skjønner ikke, tenker ikke og har ikke fulgt med (inkludert deg). Les hele tråden, før du detter inn (i steinen som du kasta istad) og kommer med sånne eksempler.

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er fryktelig hyterisk, krampeaktig og paranoid å ikke kunne sette fra seg hunden utenfor pga at den kan bli påkjørt, plaget av rev, rotter ulver eller hva..!

Det er vel i gen som binder bikkja fast i et bilskilt langs veien!

Jeg vet ikke med deg, men om jeg setter bikkja et sted så er det hvertfall ikke der den risikerer å bli påkjørt! Folj flest er da ikke idioter!<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Jo, folk flest er faktisk idioter. Det er derfor jeg ikke lar hundene mine stå ute der jeg ikke kan kontrollere hvem som er borte hos dem. De fleste i denne tråden har jo tydelig sagt at de er mer bekymret for hva som kan skje om barn eller andre går bort til den. Den snille, harmløse familiehunden din kan fint bite om den føler seg truet.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, folk flest er faktisk idioter. Det er derfor jeg ikke lar hundene mine stå ute der jeg ikke kan kontrollere hvem som er borte hos dem. De fleste i denne tråden har jo tydelig sagt at de er mer bekymret for hva som kan skje om barn eller andre går bort til den. Den snille, harmløse familiehunden din kan fint bite om den føler seg truet.

ikkesant! og det er ikke bare barn, men også store og godt voksene mennesker som må absolutt bort. Man kan jo ikke si at det skjer så sjeldent, og folk der jeg bor, eller der jeg parkerer hunden ikke er sånn. Det kan skje overalt. Jeg snakker ikke bare om at hunden kan bli påkjørt osv. Men tanken på at den har null rettigheter, noe som kan føre til at den kan bli avlivet er jo noe som bør bekymre hundeeiere!

Det å kommer her å fortelle meg at andre ting skjer hele tiden, og det er mye å være redd for har ingenting med denne saken å gjøre. Det er snakk om å bry seg om hundens beste! -og hundeeierens prioriteringer!

Anonym poster: 870d2eaf9bb114f2213d9263013549cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ass! Men jeg synes det er utrolig dårlig av deg. En ting er å legge noe av ansvaret på tilfeldige personer som sitter like ved, men å si at du knyter heftige knuter er vel å lure seg selv vel? Tar vel ikke lang tid å ta av båndet på bikkja vel? I verste fall kan man jo bare ha med seg en kniv og skjære av båndet hvis man er på utkikk etter bikkjer. Og uansett så har jeg argumentert mot f.eks barn som absolutt kan løpe bort å klappe hunden, og skremme den. Pluss at samme hvor liten bikkja er, så er det faktisk noen som er livredd for det. I tillegg kan du ikke komme unna av at det er ulovelig å binde bikkjer utenfor butikken. Tror du meg ikke så les paragraf 5 her!! http://www.lovdata.n...ne=hundelov*

Det er ingen unnskylding å binde bikkja utenfor. Jeg sier ikke at du er en dårlig hundeeier, men å komme å fortelle meg at jeg dømmer andre og får dem til å føle seg dårlig hundeeier er din sak. Å bruke tid i butikken, og på livet sjenerelt er en prioriteringssak. Har man har hund, og man er på jobb 7-8 timer på en fredag.. så stikker man ikke på fest eller på besøk, og lar hunden være enda lengre alene hjemme. Du får ta handleturen på vei hjem fra studiene eller treningen da? Hva vet jeg.. Det får du finne ut av selv. Synes det er utrolig stygt av deg å forsvare folk som setter igjen bikkja si utenfor alene. Det holder ikke å se etter den hver femte minutt! Les første link om Gizmo!

Det er ikke noe som er mer irriterende enn folk som klager over hva andre gjør og så henviser til lover som de selv tydeligvis ikke skjønner bæret av..

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund RETT VED INNGANGEN til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

For de som må ha det inn med teskje betyr dette at det ER LOV å gå fra en bundet hund LITT VEKK FRA INNGANGEN!

Endret av zanna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Starlit

Bare en liten kommentar her..... Jeg har nemlig lært at valper IKKE skal mosjoneres, og at man ikke skal gå lange turer med dem.... dette pga skjelettet blant annet.

Nå vet ikke jeg hvor gammel valpen er, eller særlig mer om dere. Men siden jeg spesifikt har hørt ved flere anledninger at valper ikke skal mosjoneres så ville jeg si i fra. Du kan jo søke på det :tommelsmil:

Selv ikke når valper er 14 mnd gammel som vår, mener du ;) ?

Tror det du snakker om nå, er relativt småe valper..

Godt forsøk! ^^

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som er mer irriterende enn folk som klager over hva andre gjør og så henviser til lover som de selv tydeligvis ikke skjønner bæret av..

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund RETT VED INNGANGEN til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

For de som må ha det inn med teskje betyr dette at det ER LOV å gå fra en bundet hund LITT VEKK FRA INNGANGEN!

Jaaa :)

Prøvde å si det tidligere, men det er bare en gjeng med besserwissere her ;)

<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ikke når valper er 14 mnd gammel som vår, mener du ;) ?

Tror det du snakker om nå, er relativt småe valper..

Godt forsøk! ^^

Den må du nesten takke deg selv for!

En 14 mnd gammel hund er IKKE en valp! Det er en unghund... :) <br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...