Gå til innhold

Bikkjer skal IKKE bindes utenfor butikken!


spørsmålstegnet

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du rulle inn puppen her, ingen som gir f. selv om de lar hunden stå utenfor en butikk i 5 min, og det er heller ikke automatisk uforsvarlig.. Hadde du sagt noe til meg hadde jeg ledd av deg og bedt deg passe dine egne saker.

Anonymkode: 5fbd2...769

Jeg hadde kontaktet de rette instanser asap på null handling på rappen  av deg, og det hadde skapt problemer -:).Ingen nåde fra meg overhodet når det gjelder slik,  og konfliktsky som nordmenn ofte er blir de røde I kinnene og forstå . Jeg gir meg ikke heller -ser ikke mellom fingrene med slikt og det overrasker mangt et fjols. 

Anonymkode: 1663b...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva "anarchy" betyr? ;)

Anonymkode: d3b50...555

Igjen er du ironisk, kaller meg umoden men hvem er det som er størst i kjeften ...? Anarchy betyr blant annet at jeg kan si og mene akkurat hva pokker jeg vil, bare hold opp vær så snill! Pinlig å lese hva du skiver :/ Du kan si hva du vil, la være å ta konstruktiv kritikk som et lite barn kanskje ville gjort, for all del lev i din verden hvor det er riktig å etterlate ett dyr alene sånn at du får gjort hva som er best for deg... Si hva du vil i ditt alter ego for jeg bryr meg ikke ;) Bryr meg når jeg ser hunden din bundet utenfor på ulovlige steder, da skal jeg bry meg nok til å ringe politiet og anmelde :)  Håper du er ferdig med å sutre snart og ser at du er den som er tura her :) Jeg er ikke på dette forumet for useriøse og usaklige kommentarer, svarte på hoved innlegget her om at jeg var enig i at det er ansvarsløst å binde fast hunden utenfor slik mange gjør... hadde aldri trodd jeg meldte meg opp på Cæsar reality online, bare drama jo. plz slutt å skrive, jeg kan ha en mer moden samtale med datteren til huseieren min... og hun er 6 år! 

Endret av PinkAnarchy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.7.2012 at 9.01, AnonymBruker skrev:

 

Dette begynner å bli flåsete!

Er du seriøs nå?<br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

må le litt XD hvis vedkommende var seriøs er det vel heller hos hun/han problemet er. Er hunder over alt, kan ikke kreve at hunder må holde seg "alene" fordi hun/han er skvetten :P Og siden når døde mennesker av hundebjeff? :'D Hørt at kaniner kan dø hvis du banker på glasset men nå er hjerte deres en god del mindre enn vårt og dyr er kjent for å ha langt bedre hørsel, men mennesker som døde av ett bjeff ar jeg ALDRI hørt om xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, PinkAnarchy skrev:

Igjen er du ironisk, kaller meg umoden men hvem er det som er størst i kjeften ...? Anarchy betyr blant annet at jeg kan si og mene akkurat hva pokker jeg vil, bare hold opp vær så snill! Pinlig å lese hva du skiver :/ Du kan si hva du vil, la være å ta konstruktiv kritikk som et lite barn kanskje ville gjort, for all del lev i din verden hvor det er riktig å etterlate ett dyr alene sånn at du får gjort hva som er best for deg... Si hva du vil i ditt alter ego for jeg bryr meg ikke ;) Bryr meg når jeg ser hunden din bundet utenfor på ulovlige steder, da skal jeg bry meg nok til å ringe politiet og anmelde :)  Håper du er ferdig med å sutre snart og ser at du er den som er tura her :) Jeg er ikke på dette forumet for useriøse og usaklige kommentarer, svarte på hoved innlegget her om at jeg var enig i at det er ansvarsløst å binde fast hunden utenfor slik mange gjør... hadde aldri trodd jeg meldte meg opp på Cæsar reality online, bare drama jo. plz slutt å skrive, jeg kan ha en mer moden samtale med datteren til huseieren min... og hun er 6 år! 

"Igjen" er jeg ironisk? Tror du forveksler meg med noen andre, jeg har skrevet ett eneste innlegg til her, og det var ikke til deg. Og det er pinlig å lese det jeg skriver? Hvor da? Jeg har ikke fått noe konstruktiv kritikk fra deg, så hvordan har jeg latt være å ta det? Hvis du har lest det andre innlegget mitt så ser du at du aldri kommer til å se min hund bundet på noe ulovlig sted heller. Lurer også på hvor jeg sutrer?
Jeg spurte om du vet hva anarki betyr fordi det betyr "fravær av styre", altså et lovløst samfunn, men det syns du altså er en dårlig idè siden du forsvarer lover så til de grader?

Leser i ett av innleggene dine at du har katt, og du lar han være ute. Jeg vil jo argumentere for at det er omtrent like farlig som å gå fra en hund utenfor en butikk. Katten kan bli forgiftet, stjelt, plaget, innesperret, påkjørt, tatt av rovdyr etc., men likevel er det vanlig at katter går ute på selvstyr. Snart kommer det vel en lov mot det også, og da sitter vel du på et forum og skjeller ut de som ikke overholder den....

Anonymkode: d3b50...555

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde kontaktet de rette instanser asap på null handling på rappen  av deg, og det hadde skapt problemer -:).Ingen nåde fra meg overhodet når det gjelder slik,  og konfliktsky som nordmenn ofte er blir de røde I kinnene og forstå . Jeg gir meg ikke heller -ser ikke mellom fingrene med slikt og det overrasker mangt et fjols. 

Anonymkode: 1663b...a6a

Det måtte du gjerne gjøre, det hadde vært underholdene å se deg kave.  Det skjer ingenting likevel. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt straffet for dette. 

Anonymkode: 5fbd2...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

"Igjen" er jeg ironisk? Tror du forveksler meg med noen andre, jeg har skrevet ett eneste innlegg til her, og det var ikke til deg. Og det er pinlig å lese det jeg skriver? Hvor da? Jeg har ikke fått noe konstruktiv kritikk fra deg, så hvordan har jeg latt være å ta det? Hvis du har lest det andre innlegget mitt så ser du at du aldri kommer til å se min hund bundet på noe ulovlig sted heller. Lurer også på hvor jeg sutrer?
Jeg spurte om du vet hva anarki betyr fordi det betyr "fravær av styre", altså et lovløst samfunn, men det syns du altså er en dårlig idè siden du forsvarer lover så til de grader?

Leser i ett av innleggene dine at du har katt, og du lar han være ute. Jeg vil jo argumentere for at det er omtrent like farlig som å gå fra en hund utenfor en butikk. Katten kan bli forgiftet, stjelt, plaget, innesperret, påkjørt, tatt av rovdyr etc., men likevel er det vanlig at katter går ute på selvstyr. Snart kommer det vel en lov mot det også, og da sitter vel du på et forum og skjeller ut de som ikke overholder den....

Anonymkode: d3b50...555

Ja veit da f hvem noen av dere er som har kommentert men dere svarer i samme tone så svarer jeg bare generelt på det. Som jeg sa si hva du vil jeg bryr meg virkelig ikke, loven er den samme (hunder skal ikke bindes utenfor butikken, er ikke en gang jeg som har bestemt det så om du må klage klag til stortinget eller noe. Jeg er så lei av å lese at du tror du vet best. Og bare ikke skriv om meg heller du vet jo ingenting, bare ute etter å lage kvalm) Æsj pinlig at voksne mennesker ikke har mere forståelse og respekt her i livet. Det er ikke det samme og det vet du vel selv å ved mindre du er helt tilbakestående da. Slutt å skrive. La meg mene det jeg vil, si hva jeg vil. Kallenavnet mitt er PinkAnarchy. Det er helt uvesentlig for denne "diskusjonen". Du prøver åpenbart bare finne unnskyldninger for deg selv. Men kan si hvorfor jeg kallte meg det simpelthen fordi jeg liker rosa og Sons of Anarchy. Så ta å jekk deg ned noen hakk, ser ikke grunnen for at du sitter å prøver å forsvare dette. Du må da ha noe bedre å gjøre. Jeg mener det samme som de som startet denne tråden og du gjør ikke, da er vi enige om å være uenige! la det være med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PseudonymBruker
1 time siden, PinkAnarchy skrev:

Som jeg sa si hva du vil jeg bryr meg virkelig ikke, loven er den samme (hunder skal ikke bindes utenfor butikken, er ikke en gang jeg som har bestemt det så om du må klage klag til stortinget eller noe. Jeg er så lei av å lese at du tror du vet best. Og bare ikke skriv om meg heller du vet jo ingenting, bare ute etter å lage kvalm)

Loven sier: Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

Det står her svart på hvitt under paragraf 5.

Det er derfor fullt lovlig å gå fra en bundet hund ved butikken, gitt at hunden ikke er bundet rett ved butikkinngangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Har ikke orket å lest alle 12 sidene med drama, bare så det er klart)

Hovedgrunnen til at jeg ikke lar bikkja stå alene utenfor butikken er ikke at jeg er så himla redd for at noen skal stjele henne. Er mye mer redd for at folk skal gå bort til henne og (bevisst eller ubevisst) plage henne - la oss si for eksempel at en unge løper bort og kaster seg om halsen på henne. Om hun da glefser etter ungen, risikerer jeg å få en sint forelder på nakken som forlanger at jeg avliver min "mannevonde" hund. Ikke faen om jeg lar det skje. Og DERFOR binder jeg henne ikke utenfor butikker.

Endret av Fnisu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bitt av en hund utenfor butikken en gang når jeg var 6 år. Ikke stygt, men likevel. Når en hund står bundet og barn som vil hilse på ikke vet hvordan de skal hilse på en hund uten å virke truende så kan det ende stygt. Det går fint an å dra på butikken uten å ta med hunden, du skal jo ikke være der for alltid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. juli 2012 at 16.33, AnonymBruker skrev:

 

Nei, ikke sånn som jeg knyter båndet!

Og hvis de allikevel klarer å ta av halsbåndet så får de ikke med seg hunden uansett! <br /><br /> Anonym poster: 30952d81b3f3954c61cdcd287a7214a0

Du vet det finnes mange tjenester som sender maten hjem til deg? Er jo litt dyrere så klart, men med tanke på at du sier at du kjøper det meste utenom kjøtt på bensinstasjoner osv. så regner jeg i grunn med at det blir billigere, om du da kjøper all maten gjennom en slik kjøre hjem tjeneste.

I tillegg så har du jo kolonial, da lager du en handlekurv på nett, betaler og bestiller, og velger leveringspunkt, du kan jo sjekke om de har ett leveringspunkt i nærheten av deg, her er ikke prisene mye mer enn vanlig matbutikk heller, og ofte rabatter. Her kan du jo også ofte ha med hunden, hvert fall her jeg bor er alle hentepunktene på bensinstasjoner, da der du jo hunden hele tiden fra butikken, og tar ikke mer enn et par minutter å hente varene. :)

Anonymkode: 2d452...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

De kan faktisk bli kidnappet. Enten bør man ha hunden hjemme mens man er i butikken, eller man er to som går og en passer hunden ute. Har selv sett mye av dette hjemme, og Gud så mye ansvarsløse eiere det er. I tillegg er det mange hunder som blir utrygge av å stå ute alene. Totalt unødvendig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt,og mulig noen har sag det for, men om en syns faren for kidnapping er det eneste problemet så må det da finnes en måte å låse fast vovsen på. Har ikke hund og vet ikke om slik finnes. Men det burde vært laget. Kobbel og lenke i ett i noe alla nye lette sykkellåser. Rart om det ikke fins ? Men aldri sett. Jeg mener alle skjønner det er noe rart om noen står ved en bikkje og drar fram en svær tang... Men helt sikker er en aldri på noe her i livet. Og sykler forsvinner jo bare du snur deg i storbyen.

 

I min nærbutikk får bikkja faktisk være med innenfor inngangsdøra og blir bundet i ett hjørne, før sperre-bommen inn i selve handlearealet. Der holder de i kassa ett øye med den. Sikkert veldig ulovlig. Men veldig ok. ;) (om du ikke er hyperallergisk da.) (Men bare plass til en hund der)

Anonymkode: 7de94...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers bør barn og voksne lære at en aldri klapper en bunnet hund.

Anonymkode: 7de94...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18. juli 2012 at 9.39, spørsmålstegnet skrev:

Kan noen fortelle meg hvorfor enkelte hunde-eiere har samvittighet til å binde hunden sin utenfor butikken? Nok en gang kan man høre historier om noen som ”bare” var inne i fem minutter, og når de kommer tilbake så er hunden borte (Se gårsdagens Dagblad: http://www.dagbladet.no/2012/07/17/nyheter/innenriks/hunder/dyrenes_nyheter/tyveri/22580604/).

Jeg har rett og slett ingen sympati for sånne hundeeiere. Det å etterlate et forsvarsløst dyr, som ikke har noen rettigheter, er totalt uakseptabelt. Hvis f.eks det kommer en unge løpende bort til bikkja, og den blir skremt, skvetter til, og føler den må forsvare seg, så taper bikkja på alle områder. Spesielt psykisk utviklingshemmede kan man lese om har løpt bort til hunder som sitter lydig utenfor butikken. Andre folk er livredde hunder, og tørr ikke gå inn i butikken, og hvis dem skvetter til, så taper også bikkja.

 

Jeg har selv hund, og det faller meg aldri inn å ta to fluer i en smekk, altså: gå tur med hunden, og samtidig ta en liten handle tur. Det er som å sette på komfyren på full styrke, stikke ut og kjøpe pizza, og komme tilbake til klar ovn. Totalt unødvendig. Alt kan skje på veien.

 

Vær så snill og ikke vær så slappe. Ikke ha bikkja deres i bilen utenfor.. Ikke la bikkja gå på glovarm sand/asfalt (kanskje ikke så farlig i den norske sommeren..). Får håpe Gizmo kommer tilbake til eieren sin. Og håper hun har lært, ikke minst!!! –og at andre kan lære av hennes feil.

Jeg har prestert å stikke innom butikken på vei hjem og enten bundet hunden ett stykke fra inngangsdøren (hunder blir stresset av å stå i tråkket samt at andre er kanskje som meg, redd ukjente hunder uansett str) eller hatt henne i bilen.

Da er det kun snakk om å få med seg en liter melk e.l 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke lest alt,og mulig noen har sag det for, men om en syns faren for kidnapping er det eneste problemet så må det da finnes en måte å låse fast vovsen på. Har ikke hund og vet ikke om slik finnes. Men det burde vært laget. Kobbel og lenke i ett i noe alla nye lette sykkellåser. Rart om det ikke fins ? Men aldri sett. Jeg mener alle skjønner det er noe rart om noen står ved en bikkje og drar fram en svær tang... Men helt sikker er en aldri på noe her i livet. Og sykler forsvinner jo bare du snur deg i storbyen.

 

I min nærbutikk får bikkja faktisk være med innenfor inngangsdøra og blir bundet i ett hjørne, før sperre-bommen inn i selve handlearealet. Der holder de i kassa ett øye med den. Sikkert veldig ulovlig. Men veldig ok. ;) (om du ikke er hyperallergisk da.) (Men bare plass til en hund der)

Anonymkode: 7de94...e76

Jeg hadde snudd i døren hadde det vært en ikke blindehund i butikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg hadde snudd i døren hadde det vært en ikke blindehund i butikken

Skjønner det. Jeg derimot liker ordningen, jeg. De er ikke i nærheten av maten. Og da er det greit for meg. Men skjønner godt om noen mener noe annet. :)

Anonymkode: 7de94...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det. Jeg derimot liker ordningen, jeg. De er ikke i nærheten av maten. Og da er det greit for meg. Men skjønner godt om noen mener noe annet. :)

Anonymkode: 7de94...e76

Spiller ingen rolle for meg

Jeg er a) allergisk og b) redd for fremmende hunder

Forøvrig har hunder ingen grunn til å være steder hvor mat oppbevares, husk at hundehår kan fly langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Spiller ingen rolle for meg

Jeg er a) allergisk og b) redd for fremmende hunder

Forøvrig har hunder ingen grunn til å være steder hvor mat oppbevares, husk at hundehår kan fly langt.

Som sagt: det er greit for meg. Men skjønner veldig godt det ikke er det for andre. :)

Anonymkode: 7de94...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...