Gå til innhold

Opptaket er i gang, hvor og hva blir dere på dere? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han gikk bachelor, men det er mye felles det første året uansett :) Samboeren min var ihvertfall fornøyd med de fleste foreleserne. Og siden det pleier å være små klasser der så får man i motsetning til store studier et mer ordentlig forhold til de :)

Anonym poster: 72621936e69ffaf50e564f7fdb4fa651

Åh, gode nyheter! Hurra, nå gleder jeg meg bare enda mer :) Vet du om han har noe pensumliste for årsstudiet, eller? Jeg er litt keen på å se etter noen av bøkene allerede.... (Ok jeg skal ikke kuppe tråden, men send pm eller noe?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, gode nyheter! Hurra, nå gleder jeg meg bare enda mer :) Vet du om han har noe pensumliste for årsstudiet, eller? Jeg er litt keen på å se etter noen av bøkene allerede.... (Ok jeg skal ikke kuppe tråden, men send pm eller noe?)

http://www.ntnu.no/studier/aaalit/pensum

Årets pensumliste ligger her :)

Anonym poster: 72621936e69ffaf50e564f7fdb4fa651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologi årsstudium ved UiT... :)

Anonym poster: 0364d8a2015474226c18cfc72685216e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen! Profesjonsstudiet i psykologi ved UiT her :)

Endret av Brøleape
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon som deg.

Vet du, eller noen andre her, om det går an å "utsette studiestart" til neste år, eller liknende?

Eller må vi søke helt på nytt da?

Anonym poster: 7c62daa429adcbc6b41575391f3d5fe3

Du må søke på nytt. Det er kun ved tungveiende grunner som førstegangstjeneste og graviditet man kan få det utsatt.

Anonym poster: f74d03fd5ab68d1b4d5f61d2ccf1b636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Profesjonsstudiet i psykologi ved UiO, oppstart høst :D

Anonym poster: 733738c027ffe721b9212e6fc0eb2128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie i Bergen, for andre gang :)

Hvorfor for andre gang?

Jeg kom inn på vernepleier-studiet, men jeg har lagt andre planer for høsten i etterkant av søknaden. Og siden de planene ble lagt etter at søknadsfristen gikk ut i april, må jeg vente til neste år og takke nei til tilbudet. Skal ta emner i metode ved siden av jobb frem til da.

Men du skal ta vernepleie neste høst?

Profesjonsstudiet i psykologi ved UiO, oppstart høst :D

Anonym poster: 733738c027ffe721b9212e6fc0eb2128

Hvilket snitt? Rett fra videregående eller ad omveier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må søke på nytt. Det er kun ved tungveiende grunner som førstegangstjeneste og graviditet man kan få det utsatt.

Anonym poster: f74d03fd5ab68d1b4d5f61d2ccf1b636

Ok, takk for svar! :)

Anonym poster: 7c62daa429adcbc6b41575391f3d5fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket snitt? Rett fra videregående eller ad omveier?

Via omveier :P

Poenggrensen i ordinær kvote var på 64,3 i år, så har gått litt ned fra de tre siste årene tror jeg!

Anonym poster: 733738c027ffe721b9212e6fc0eb2128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bachelor i tannpleie :D

Anonym poster: ef28ff67c60161b889c1c57d46223f4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleie, HINT. Var førstevalget mitt, så jeg er fornøyd :) Men veldig nervøs for å starte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rettsvitenskap ved UiO fra januar. Er vi flere?

Anonym poster: 6b168cee426568eea6867fd57c9978a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg godta skoleplass og ikke dukke opp første dagen? Jeg vet at studieplassen da faller bort fra meg, men vil det få andre konsekvenser for meg?

Jeg hadde egentlig ikke planlagt å studere i år fordi jeg vil inn på medisin, men snittet i Norge er så høyt at jeg vurderer utlandet. Vil ikke sitte og samle ekstrapoeng når jeg akkurat har blitt ferdig med videregående - vil heller komme i gang (da neste høst). Jeg har dog fått plass på sykepleien, jeg ønsker ikke å utdanne meg som det men tenker at man kanskje lærer noe der som er brukbart for opptaksprøven? Noen som har peiling?

Problemer som dukker opp nå vil jo blant annet være lånekassen (har fått støtte i to år), og å finne et sted å bo.. Men jeg har også lyst til å komme meg vekk herfra og hvertfall komme i gang med noe fornuftig i livet mitt.

Anonym poster: 118bea5df4f560bddb9ce23cd5d1fe2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg godta skoleplass og ikke dukke opp første dagen? Jeg vet at studieplassen da faller bort fra meg, men vil det få andre konsekvenser for meg?

Jeg hadde egentlig ikke planlagt å studere i år fordi jeg vil inn på medisin, men snittet i Norge er så høyt at jeg vurderer utlandet. Vil ikke sitte og samle ekstrapoeng når jeg akkurat har blitt ferdig med videregående - vil heller komme i gang (da neste høst). Jeg har dog fått plass på sykepleien, jeg ønsker ikke å utdanne meg som det men tenker at man kanskje lærer noe der som er brukbart for opptaksprøven? Noen som har peiling?

Problemer som dukker opp nå vil jo blant annet være lånekassen (har fått støtte i to år), og å finne et sted å bo.. Men jeg har også lyst til å komme meg vekk herfra og hvertfall komme i gang med noe fornuftig i livet mitt.

Anonym poster: 118bea5df4f560bddb9ce23cd5d1fe2e

Hvis du vil bli lege, så håper jeg ikke du tar sykepleien

Anonym poster: 46b986009b1a7ddb0454a83b58770909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...