Gå til innhold

Hva fælt har du gjort mot babyen din?


FrkRose

Anbefalte innlegg

I stedet for å sitte i hver vår krok med mer eller mindre dårlig samvittighet, kan vi kanskje dele litt her?

Hittil har jeg klart å:

- Sultefore den lille i magen den siste tiden, så han kom ut dysmatur, stresset og syk. Tankene bytter på mellom "Jeg burde ha merket at han var for stille der inne!" og "Jeg kunne da ikke vite det!".

- Være for lite (ifølge meg selv) sammen med ham på nyfødtintensiven. Føler jeg burde ha holdt ham hud mot hud, holdt og trøstet ham når de stakk i ham (fikk ikke lov til det da), bare vært der mere...

- Kneppe igjen en trykknapp i den bløte og gode nakken hans, med litt av ham inni! Han hylte, jeg skjønte hva jeg hadde gjort og måtte åpne den igjen, fortsatt med hud i mellom, jeg gråt... Dette åpnet opp for det jeg måtte ha holdt igjen av morsfølelse i frykt for å miste ham, så det var sånn sett "verdt det".

- Klippe i tommelen hans med negleklipperen. Han hylte, jeg trøstet, alt gikk bra. Man lærer tydeligvis fort i det gamet her. Heldigvis.

Jeg beklager ferdig her og nå for dette og for alt jeg kommer til å gjøre galt i årene som kommer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har angret mest på i ettertid var at jeg ikke fulgte magefølelsen min iforhold til ammingen da førstemann var nyfødt, fremfor å høre på helsesøster som sa at "nesten alle får nok melk om de ammer ofte nok, og dessuten er det ikke farlig å være litt sulten". Etter 14 dager ga jeg en flaske med NAN og forsto fort at jeg faktisk omtrent hadde sultet babyen min de to første ukene av livet hans.

Også har jeg og klipt han i fingeren med neglsaks og klemt låret hans i selen på vogna.

Anonym poster: d1cfe5ff73095725079a9d9a884bb5f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet skikkelig tuppen av lillefingeren til minstejenta da hun var baby, skikkelig ille og! Blodet rant og måtte på kir.pol og sy et sting..........

Endret av Sulosi
Ryddet for avsporing
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

mamma glemte igjen meg i taxien da hun og pappa skulle hjem fra sykehuset! De var visst ikke blitt vant til at det var flere som skulle ut av en bil enn bare de to. Og så satte jeg fast hodet i sprinkelsenga fordi sprinklene var for vide og ørene mine for store og de hadde glemt å måle avstanden på sprinklene, og hun stengte meg inne i et klesskap fordi jeg hadde krabbet inn dit mens hun stod med ryggen til, jeg satt der en god liten stund før hun fant meg... jo og hun klarte å glippe taket på meg da vi var på babysvømming, men jeg fløt som en liten kork så det var ikke det verste som kunne skje.

Alle gjør feil :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klippet barnet mitt i tommelen med negleklipperen. Ringte mamma og gråt hysterisk i telefonen, mamma lo... :sjenert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klippet henne med neglsaks. Og jeg har klemt huden på låret i bilstolen :sukk:

Endret av Sulosi
Ryddet for avsporing
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shake-shake

- Sultefore den lille i magen den siste tiden, så han kom ut dysmatur, stresset og syk. Tankene bytter på mellom "Jeg burde ha merket at han var for stille der inne!" og "Jeg kunne da ikke vite det!".

Hvordan vet du at det var derfor han var liten? Det trenger ikke være derfor. Det kan være mange grunner til det. Noen barn er f eks genetisk små.

Endret av Shake-shake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh!! God klem til TS. :klemmer: Det virker som de aller fleste gjør sånne små feil..De er jo så små og urolige, og med saks og knapp så er det lett å plutselig ha et uhell.. :(

Skrekken min er å miste ned minien. En veninne av meg mistet sin baby ned fra stellebordet.

Jeg har ikke gjort noe ille ennå, utenom å kansje feks spise mindre grønnsaker enn det jeg faktisk burde, samt stresse mer enn det jeg burde..

Selv har jeg en mor som mellomannet forlot sønnen sin på et busstopp, slik at han gikk på bussen og reiste rundt i en time eller noe..Han hadde vel akkurat lært å gå skikkelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til på morgenen, så er jeg ikke så stødig på beina, så jeg klarte å "bikke over" da jeg holdt gutten min, og skallet hode hans i dørkarmen. :sjenert: Men han så ikke ut til å få vondt ,da.

gir han kjøpeglass til middag hver dag. Dette er riktig nok hovedsaklig fordi han er veldig kresen, så det er veldig lite han liker, så jeg har rett og slett ikke råd til å lage flere middager regelmessig som han kan smake på, men som bare går i sølpa. Har enda spagetthien jeg lagde til han, for nesten to måneder siden. Men dette gir meg dårlig samvittighet da det er et veldig press på at man skal lage alt fra bunn av til våre kjære små.

Endret av Sulosi
Avsporinger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det var derfor han var liten? Det trenger ikke være derfor. Det kan være mange grunner til det. Noen barn er f eks genetisk små.

Han var dessverre ikke liten, men dysmatur. Tynn, romskinnet (dvs hadde vært tjukkere og så blitt tynn senere, så skinnet hang løst), veldig tørr, med ikke målbart blodsukker da han ble født...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var dessverre ikke liten, men dysmatur. Tynn, romskinnet (dvs hadde vært tjukkere og så blitt tynn senere, så skinnet hang løst), veldig tørr, med ikke målbart blodsukker da han ble født...

Men hva mener du med sultefore? Altså klarte du ikke spise mat selv, eller var det noe som sviktet i morkaken? :klemmer:

Anonym poster: 6a93db1d8104cf86a9c3ca301a47f5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva mener du med sultefore? Altså klarte du ikke spise mat selv, eller var det noe som sviktet i morkaken? :klemmer:

Anonym poster: 6a93db1d8104cf86a9c3ca301a47f5ff

Nei du, hadde jeg visst det... Jeg spiste masse sunn mat selv, så det må ha vært noe annet. Morkake, navlestreng, jeg vet ikke hva som kan gå galt egentlig. Barnelegene kunne ikke si hva det var i hvert fall. Burde ha telt spark og tatt en ultralyd, det vet jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma glemte igjen meg i taxien da hun og pappa skulle hjem fra sykehuset! De var visst ikke blitt vant til at det var flere som skulle ut av en bil enn bare de to. Og så satte jeg fast hodet i sprinkelsenga fordi sprinklene var for vide og ørene mine for store og de hadde glemt å måle avstanden på sprinklene, og hun stengte meg inne i et klesskap fordi jeg hadde krabbet inn dit mens hun stod med ryggen til, jeg satt der en god liten stund før hun fant meg... jo og hun klarte å glippe taket på meg da vi var på babysvømming, men jeg fløt som en liten kork så det var ikke det verste som kunne skje.

Alle gjør feil :)

Hahaha, nå lo jeg godt! Syns jeg ser det: "Hvor er babyen min?" i full panikk!

Sikkert ikke så morsomt for moren din der og da, men ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Hahaha, nå lo jeg godt! Syns jeg ser det: "Hvor er babyen min?" i full panikk!

Sikkert ikke så morsomt for moren din der og da, men ;)

Mamma ringte bestemor og gråt :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre; tusen takk for at dere deler! Trodde nok ikke jeg var alene om å lemleste de små littegranne.

Endret av Sulosi
rydding etter avsporing
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marmot

Jeg synes det er veldig veldig trist om du ser på det st barnet ditt var dysmatur som noe du har gjort mot ham. Det kan jo virkelig ikke sammenliknes med å klippe dem i fingeren med neglesaks. Det siste er sånn man kan unngå om man er forsiktig, om barnet ditt er dysmatur er det ingenting du kan gjøre fra eller til.

Og til en som lurte; barn blir ikke dysmature av at mor ikke spiser nok, annet enn i ekstreme tilfeller. Jeg hadde så mye svangerskapskvalme st jeg gikk ned 20 kg mens jeg var gravid, gutten var sunn og frisk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du, hadde jeg visst det... Jeg spiste masse sunn mat selv, så det må ha vært noe annet. Morkake, navlestreng, jeg vet ikke hva som kan gå galt egentlig. Barnelegene kunne ikke si hva det var i hvert fall. Burde ha telt spark og tatt en ultralyd, det vet jeg nå.

Huff da..Men uansett er det ikke din feil, så det er jo ikke noe å ha dårlig samvittighet for! :klemmer: Bra det gikk bra, i alle fall!

Endret av Sulosi
rydding etter avsporing
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS - det er IKKJE di skuld at guten din vart dysmatur! Ungar vert ikkje dysmature av mors koshald (med mindre mor omtrent ikkje et i det heile tatt kanskje), men av svikt i morkake, navlestreng, e.l. Dei andre feila du har gjort, har nok dei fleste av oss gjort ;)

Eg har og klipt ungane mine i fingertuppane, klemt dei med både bilsete-sele og klemma på sykkelhjelmen, ikkje lukka trappegrina skikkeleg slik at dei har ramla ned trappa... Ingen er perfekte.

Endret av Sulosi
rydding etter avsporing
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klemte minis lår i spennen på bilsetet en gang, han hylte til og jeg ble helt i fra meg :( Fikk nesten lyst til å klemme min egen hud fast etterpå, bare for å ta igjen på meg selv :ler:

Anonym poster: b4efc42f0aef55cc9613d894b12d1ae3

Endret av Sulosi
rydding etter avsporing
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...