Gå til innhold

Kjøper du klær brukt?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Evans

Ja, jeg kjøper en del brukt. Kanskje ikke like mye nå som før, men noe blir det fortsatt. Handler stort sett klær brukt på finn.no. Men det gjelder å vite akkurat hva en skal ha - ellers blir det for vanskelig å bla seg igjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Jeg liker å spare penger :-D Så kan vi bruke mer på opplevelser og huset, men det meste blir kjøpt når det er salg på nettet. Mannen min gjør ikke det og så spørs det hva barna synes om det når de blir større. Nå er eldste av 4 stk bare 8 år.

Anonymkode: c9569...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Har kjøpt klær som knapt har vært brukt, og til og med noen som lappen fra butikken ikke er fjernet. Sparer penger, og finner klær jeg ikke har funnet andre steder. 

Har inntrykk av at en del kjøper klær som blir liggende i klesskapet til de går ubrukte i fretexdunken. Har levert bomkjøp som bare er prøvd på selv. Ser ikke noe forskjell på det og klærne som henger i butikken,  det kan være mange som har hatt på/ prøvd dem også 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele tiden. Jeg kjøper brukte klær hver eneste måned (kjøper også nye klær hver eneste måned).

Jeg overtar også klær som mine venninner er gått lei av.

Fordelen er at det er billigere, man får ting som ikke ALLE har og det er lett å være kreativ. Dessuten er det veldig miljøvennlig og politisk riktig ;)

Selger og gir også bort klærne jeg er lei av eller ikke passer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kjøper mye brukt. Har handlet en del skjørt og kjoler på finn, epla og bloppis. Det er mye fint å finne (til en rimelig penge) og det er ingen av damene som har hengt meg ut (stalket meg), alle har vært kjempehyggelige selv om jeg er en mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg både kjøper og selger brukt via internett. Helt genial måte å skifte ut klær på uten å bli helt ruinert. Det gjør også at jeg får tak i dyrere plagg jeg ellers ikke ville hatt råd til :)

Mange av plaggene som selges er jo så vidt brukt, like gode som nye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg handlar mest berre brukt, eg. Det handlar mest om at eg likar skattejakta det er... Og så har eg ikkje lyst til å sponse butikkar som opererer med ekstremt masseproduserte klede der dei betalar arbeidarane mest ingenting. Vidare er brukte klede gjerne vaska og rensa, og dermed er det meste av gifta i dei vaska ut allereie. Sist, men ikkje minst er det fint å få tak i plagg ikkje alle har, og elles veldig dyre klede til ein betre pris. I tillegg arvar eg ein del klede.

Brukt er gull! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper aldri brukt, selv om jeg jobber i fretex butikk. 
Ville nok kjøpt om jeg forelsket meg i et plagg med den originale prislappen på. 

Anonymkode: 1a857...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.5.2016 at 14.14, Tigress skrev:

Eg handlar mest berre brukt, eg. Det handlar mest om at eg likar skattejakta det er... Og så har eg ikkje lyst til å sponse butikkar som opererer med ekstremt masseproduserte klede der dei betalar arbeidarane mest ingenting. Vidare er brukte klede gjerne vaska og rensa, og dermed er det meste av gifta i dei vaska ut allereie. Sist, men ikkje minst er det fint å få tak i plagg ikkje alle har, og elles veldig dyre klede til ein betre pris. I tillegg arvar eg ein del klede.

Brukt er gull! 

Jeg har vært innom Fretex og alle klærne de selger der, har en innestengt og ganske stram lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
21 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg har vært innom Fretex og alle klærne de selger der, har en innestengt og ganske stram lukt.

Så merkeleg, eg trur ikkje eg har vore borti klede på Fretex som har lukta spesielt på nokon som helst måte. Kanskje du har særleg sensitiv nase? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tigress skrev:

Så merkeleg, eg trur ikkje eg har vore borti klede på Fretex som har lukta spesielt på nokon som helst måte. Kanskje du har særleg sensitiv nase? 

Det kan hende. Jeg har veldig god luktesans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det kan hende. Jeg har veldig god luktesans :)

Då blir du vel plaga av lukta av nye klede også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tigress skrev:

Då blir du vel plaga av lukta av nye klede også? 

Nei. Det er ikke bare jeg som reagerer på den stramme lukten (mugglukt) som finnes i bruktbutikker. Resten av familien gjør det også.

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Nei. Det er ikke bare jeg som reagerer på den stramme lukten (mugglukt) som finnes i bruktbutikker. Resten av familien gjør det også.

Javel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og jeg elsker det ! :) Heller det enn å støtte bruk og kast-kulturen vår. 

Anonymkode: 7037e...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 27. mai 2016 at 9.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så mye valg enn å kjøpe det meste brukt

Handler på loppemarked om våren. Ellers hender det at jeg har råd til et butikkplagg en sjelden gang om jeg har spart opp til f.eks en vinterjakke til ca 500kr...om jeg ikke fant noe på loppemarkedet. Men det er sjeldent. Finner jeg ikke noe ekstremt billig på loppis så må jeg klare meg uten som regel

Hurra for uføretrygd liksom

Anonymkode: 39f43...011

Dette var trist å høre, at en uføretrygd ikke gir deg penger til klær. Håper du får mulighet til å jobbe ved siden av trygden på sikt!

Anonymkode: d8efa...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper sko og klær brukt om jeg kommer over noe, særlig 80 talls pumps liker jeg å kjøpe brukt. Har gjort noen skikkelig kupp brukt som folk har virkelig siklet etter, typ jakker/pelser,twin sett, skinnjakker.

Anonymkode: d8efa...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Elsker å kjøpe brukt! Finner så masse rart som ikke alle andre har😁 Kjøpte meg et par utrolig tøffe sko for litt siden. Betalte 50 kr og de var ikke brukt i det hele tatt :P kan fint innom bruktbutikken flere ganger i mnd. Å det er ikke bare klær jeg kjøper, men andre ting som feks kjøkkenutstyr om de skulle ha noe praktisk inne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer med å finne bruktbutikker i Hamar-området. Må til Lillehammer for å finne nærmeste Fretex. Noen som vet om noen andre bra bruktbutikker her?

Anonymkode: f39a3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...