Gå til innhold

Forhold 2.0: developer's notes (et nerdebryllup)


Pingting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaaah, og det ble drømmelokalet for vielsen! :hoppendeglad:

Og festlokalet er jaggu ikke verst det heller. Stort kjøkken som kokken kan få boltre seg på, mulighet til å ta med alt av mat, alkohol og kaker selv, både spisesal og stuer/salonger, plass til kaffegjester (vet ikke om vi kommer til å ha det enda da, men kjekt med muligheten), ikke så langt unna vielsesstedet og pent!

*jækla fornøyd*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeeeiiih, så søte! Særlig den med lille Spiderman! :ler:

Her var det lite oppdateringer. Det skjer jo ikke så mye konkret heller - men jeg drodler stadig ideer på ulike ting, alt fra kjole til invitasjoner til bordpynt. Noen tanker så langt:

Kjole: Fargemessig begynner jeg å tenke brunt og gull/gyllent. husker ikke hva jeg har nevnt før ellers, men jeg har ihvertfall lyst på et underbust-korsett (overbust er muligens litt finere, men jeg vil gjerne puste den dagen). Fishtailskjørt med eller uten noe dilldall er også veldig fint, men så har jeg funnet noen dødskule boots som jeg har såååå lyst til å kjøpe og bruke på dagen. Og de er så fine at det muligens må bli et skjørt som går litt opp foran. Må jo vise dem fram!

64761-g.jpg

boots er kanskje litt uvanlig, men det passer med stilen. Og det er jo et høstbryllup.

Også har jeg lyst på en choker med kamé e.l. og masse blonder og noe dinglegreier :)

Bordpynt: blomster og lys er vel og fint det, men det hadde vært morsomt med noe annerledes. Jeg har alltid hatt veldig sansen for det antikvariske, og det er jo noe som passer godt inn med både hvem vi er og stilen vi ønsker på bryllupet. Jeg har funnet verdens kuleste utradisjonelt-bryllup-nettsted Offbeat Bride, og der hadde de endel tips om pynt. Bl.a. å bruke bøker! Om vi får tak i noen gamle bøker så kunne (kanskje) det blitt ganske stilig om det kombineres med litt andre ting som fjærpenner, håndskrevne notater, mulgens noen antikke (kopier ihvertfall) kart ett eller annet sted... Får vi lånt bøker blir det billig, og det blir ikke så mye døde blomster som må kastes etter en stund. Jeg vet at mamma har noen skikkelig fine gamle bøker fra 18/1900-tallet. Men om hun er villig til å låne dem ut og om vi i det hele tatt tør å bruke dem er jo en annen sak... unsure.png

Åja, og ringen har blitt levert for justering av størrelsen. Jej!

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du skriver om det, tanta mi hadde nemlig lagd vaser av bøker til selskapet vi var i igår. Skikkelig blikkfang! Kan sende deg link med bilder på pm om du er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, bøker som bordpynt. :rodmer: Det høres kjempefint ut! Du kan jo forhøre deg med ulike biblioteker. Vet at de ihvertfall før i tiden makulerte en del bøker (fordi jeg var så heldig å få en hel kasse av bestemor som jobbet på bibliotek). De som jobber der blir vel glade for at noen bruker dem i stedet for at de blir ødelagt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese om planene deres! Er helt sikker på at det blir et fantastisk bryllup, og nå vet ikke jeg hvordan du ser ut, men likevel ser jeg klart for meg at du er helt nydelig i antrekket du skisserer! :jepp:

Kjempekult om dere bruker gamle bøker, har en hjemme som hadde passet perfekt og den er et lite kunstverk i seg selv synes jeg. Egentlig synd den bare står i bokhylla :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Å, så moro å lese om noe litt utradisjonelt! Min kjære er ekstremt treig da, vært sammen i 7 og et halvt år, men enda ingen frieri (begynner å få mye mas nå :P), men han liker også steampunk. Syns også det er litt kult. Kanskje jeg må vise han litt av inspirasjonen her :)

Gratulerer så mye med kommende bryllup! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekoren høres veldig fint og spennende ut, Ping! :jepp:

Du kan jo også plassere litt gammeldagse flasker innimellom bøkene/ oppå bokstabler og mellom lys med egenproduserte etiketter og en enkel mørkerød rose i hver? Det kan bli veldig fint, og litt dramatisk? :jepp:

winebottlevasesingleflower.jpg?w=300wine-bottle-centerpieces2.jpg?w=300

wine.jpg?w=240

single-flower-vintage-bottle-mix.jpg

En annen ting jeg så for en stund siden var glass fylt med sorthvitt bilder og olje - synes det ble en kjempeartig effekt! Kunne kanskje blitt stilig med forskjellige bilder av dere to i slike krukker innimellom? Spesielt hvis du hadde fått tak i sånne skikkelig gamle, lekre norgesglass? :jepp:

3925866153_1fe4de7172.jpg

http://offbeatbride.com/

Støvlene var helt nydelige!!!!! :rodmer:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dagboken din og spam Pingting? Har du vært borti noen nettsider som du ikke burde nå da? :sjarmor:

:ler:

Håper bryllupsplanleggingen ellers går fint. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...