Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var nok ikke ment til innleggene her, Drizzt. Men heller hva en leser til daglig i mediene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Romfolk er ikke folk. Det er ikke bevist at det er liv på Mars.

De som tigger i norske gater er sigøynere.

Anonym poster: 486bbb1ee0ccd08b877f3c098b51cf7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sigøyner-saken har tydeligvis gjort flere enn meg nokså lei. Per i dag kjenner jeg ikke mange som er positiv til hvordan utviklingen i denne saken har gått, og etter at det ble hintet om at sigøynerne muligens kan bli lovlig trygdet på flere sett, har mine bekjente nærmest flydd i viddene på 'Folk er folk'-grupperingen.

Folk er så absolutt folk og vår verdi avhenger ikke av jobb eller nasjonalitet, men hva inngang til et lands økonomi angår, så er det virkelig ikke godt om det skal være såpass lettvint å få goder fra andre enn sin offisielle stat. Dersom sigøynere for eksempel kan bli trygdet slik igjennom en organisasjon, er det virkelig trist at enkelte av dette rikets egne borgere må igjennom ild og ve før trygde-spørsmålet i det heile blir vurdert.

Respekt for menneskeverdet ligger forøvrig ikke i hvor mye man gir folk økonomiske goder eller tillatelse til å sette opp telt på (i følge naboer)ugunstige tomt, men heller hvordan man behandler dem med høflighet og vanlig respekt når man er i kontak med hverandre. Sigøynere fortjener selvsagt vanlig folkeskikk hva angår deres lovlig tigging, enn så lenge statens avtaler er som de er, men denne saken ser ut til å angå helt andre aspekter av tigging og med nokså destruktiv hensikt fra de fleste parter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sigøyner-saken har tydeligvis gjort flere enn meg nokså lei. Per i dag kjenner jeg ikke mange som er positiv til hvordan utviklingen i denne saken har gått, og etter at det ble hintet om at sigøynerne muligens kan bli lovlig trygdet på flere sett, har mine bekjente nærmest flydd i viddene på 'Folk er folk'-grupperingen.

Folk er så absolutt folk og vår verdi avhenger ikke av jobb eller nasjonalitet, men hva inngang til et lands økonomi angår, så er det virkelig ikke godt om det skal være såpass lettvint å få goder fra andre enn sin offisielle stat. Dersom sigøynere for eksempel kan bli trygdet slik igjennom en organisasjon, er det virkelig trist at enkelte av dette rikets egne borgere må igjennom ild og ve før trygde-spørsmålet i det heile blir vurdert.

Slenger meg på den. Hadde de kommet hit og søkt jobb med skatt, er de på god vei til å få delta i vårt samfunn, med GOD grunn. Men når man sitter på huk og tigger om penger, ofte med mobil og narvesen-kaffe i hånda, selger et usselt blad og ALLIKEVEL kan få andres skattepenger for det, er helt jævlig gjort fra alle som styrer denne greia. HVORFOR skal våre skattepenger gå til individer i norge fra andre land, som ikke betaler skatt tilbake og er her for å tigge, når staten ALLEREDE gir bistand til jævlig mange land fra før av?

Skjer kun på nisseberget, det her.<br /><br /> Anonym poster: 15d8dd275b0f815b5a3bb43df260f5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal faktisk ikke være sånn at ethvert menneska fra et hvet land skal kunne komme hit og kreve både det ene og det andre. Det skal faktisk være slik at man nyter goder når man er norsk statsborger, jobber og betaler skatt.

Er du sikker på at det du skriver er i tråd med EØS-avtalen? Denne avtalen har sine utgifts og inntektssider og regnes for å være rrelativt gunstig. Jeg tror at sosialstøtte til EØS-borgere i Norge muligens kan være en del av denne avtalen, og noe vi bare må ta med på kjøpet. I så fall synes jeg forøvrig det er rart at fattige Nrdmenn i Tyskland ikke får sosialstøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minde09

Det er vel ingen som er overrasket?

Politikerne er paralysert og ute av stand til å skjære over og deportere dem ut av landet. Det blir selvsagt utnyttet av Romfolket.

Endret av Minde09
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Er det bare jeg som finner det merkelig at i 2012 driver vi fremmdels på med forfølgelser av en hel folkegruppe i Norge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Personlig tror jeg ikke det blir som i Frankrike hvor det er store og flere romleire. De kan vel være her i maks 3 måneder av gangen?, og nå er det jo snart vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jaja nå får vi enda flere rom folk her og enda flere tiggere og enda flere folk som vil selge oss blader fra oslo sentrum og overalt ellers = de blir medlemmer av folketryden hele gjengen og vil nyte av våre velferdsgoder, lurer på hvor mange tusen rom folk som til slutt vil komme til Norge som vi villig deler ut våre oljepenger til i fremtiden? om hundre år tror jeg ikke Norge AS har råd til noe mere NAV her som betaler oss så mye barnetrygd, det vil ikke Norge få råd til til slutt.......det er dette jeg har fryktet lenge, om hundre år bor det kanskje ti millioner nordmenn her, og velferdsgodene forsvinner fra Norge til oss nordmenn :bolledeig::hakeslepp: TIGGING MÅ FORBYS UMIDDELBART men det hjelper lite når de blir tilbudt jobb med en gang av folk er folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært i feksFrognerparken og hatt picknik og har blitt revet bruser ut av hendene på fordi de skal ha tomflaska..!!

Det har jeg og det var slitsomt som de hang over oss for at vi skulle bli ferdige.. Var det 1/4 igjen og du satte den fra deg kom de å snappet den med en gang.

Hadde rett og slett lyst til å fly på dem. Ødela hele pickniken for vår del

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...det kan også opplyses om at etter at "mer demokrati, mer åpenhet"-statsminister Stoltenberg gikk ut i media med pekefingeren mot kritikk av romfolket fra den norske befolkningen, så har nå både VG og Dagbladet stengt kommentarfelt for saker som omhandler romfolket.

De ble redd rasismekortet. Så nå er vi tilbake til tie stille, hysj hysj, fy fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært forbudt å tigge i Norge. De som får seg en skikkelig jobb og integrerer seg har jeg absolutt ingenting i mot, men å tigge, bo utendørs osv syns jeg ikke noe om.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyh...?artid=10051696

Beskjeden er nå sendt ut til hele Europa.

Spesielt folk fra Bucuresti, Giurgiu, Kraiova og Cluj-Napoca, frankrika, spania og italia vil komme nevnes det i artikkelen.

Så trist. La oss se hvem blant politikerne vil Norges beste og tar vare på norske (og lovlydige ikke-norske) borgere. SV og Ap, kos dere masse og hils velkommen gjengen! For det er akkurat deres politikk som fører til dette, selv om det ikke er under deres vinduer sigøynerne camper. Nå må alle i Norge huske hvem som sitter med makten og hvem som har bestemt at det skulle bli slik. Stem ikke Ap, SV eller andre venstrevridde hoder neste år.

Hvor lang tid blir det før det kommer en ny Breivik på banen, tror dere?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Det skulle vært forbudt å tigge i Norge. De som får seg en skikkelig jobb og integrerer seg har jeg absolutt ingenting i mot, men å tigge, bo utendørs osv syns jeg ikke noe om.

Ja du kan banne på at i August blir vi nedrent av dem..........tiggere altså jeg grur meg allerede :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minde09

Det er så frustrerende å ikke kunne uttale seg om slike saker uten å bli utpekt som rasist. Det spiller visst ingen rolle at mange har påpekt at de hadde hatt samme standpunkt om det var svensker, spanjoler, briter osv det handlet om.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja du kan banne på at i August blir vi nedrent av dem..........tiggere altså jeg grur meg allerede :overrasket:

Hvorfor i august, de trekker vel sørover når det blir kaldere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om du ikke liker sannheten. Men slik er det Nordmenn omtaler Romfolket på samme måte som Nazistene omtalte Jødene på 30 tallet

Ærlig talt, det du skriver er useriøst og hjelper pent lite for en ryddig debatt. Når kommer beskyldningene for rasisme?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...