Gå til innhold

Romfolk er også folk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg tror vi har råd bare vi kan moderere oss litt. Trenger ikke så mye luksus.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Snakk om å være naiv og ha en sneversynt tankegang. Syns du skal lære litt mer om hvordan samfunnet fungerer. Norge er rik, Norge skal gi til alle landene som vil ha, vi må moderere oss, slik at våre skattepenger skal hjelpe som trenger det her i verden.

Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt det før og sier det igjen. Skal vi få bukt med verdens fattigdom så MÅ fattige kvinner sendes på skolen. Eneste form for u-hjelp en skulle lever va utdannelse for jenter. To generasjoner og overbefolkning, hungersnød og analfabetisme hadde vært nær utryddet.

Joda, noen millioner vil sulte ihjel siden vi ikek har ressurser til å gi dm mat. Men det er prisen å betale for at fremtidige genersjoner skal slippe å sulte, tigge og aldri få et høyt nivå på levestandarden.

Var nå en gang, men kunne ikke ha sagt meg mer enig. Dagens u-hjelp har tilnærmet null effekt, eneste den fører til er en utsettelse av lidelsene og holder befolkningen kunstig høy, for ikke å snakke om at krigsherrer og terroristorganisjoner får tak i store deler av pengene gjennom korrupsjon. Dette fører igjen naturligvis til terror og spredning av våpen som vi blant annet må ta støyten for. Når land innser at u-hjelpen som føres er dødfødt og ikke-bærekraftig så vil jo enda flere lide nå som vi har gjort befolkningen større.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn kan, hvorfor skal ikke rumenere kunne? Det er diskriminering.

Anonym poster: 4a452277afe41551814c209dfddc7a2b

Hva skal du ha til middag i dag? Jeg forventer at jeg også får ta del i måltidet, hvis ikke er det diskriminering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler da skatt av trygd! Og det er mange som har gått på trygd hele livet. Så det du mener er at nordmenn skal nyte flere goder enn andre, bare fordi de er norske! Det er faktisk rassme.

Å gå på trygt er ikke produktivt. Skatten av trygd er ikke inntekter for staten, bare litt lavere utgifter.

Ja, nordmenn skal nyte flere goder enn utlendinger i Norge. Det har ingenting med rasisme å gjøre.

Høres ut som nazisme for meg. Hvorfor skal ikke romfolket få ta del i fellesskapet? Norge for nordmenn?

For å ta del i fellesskapet må de være produktive og bidra i stedet for å bare være en utgift og byrde.

Og hva med de som ikke er det? Skal man diskriminere folk bare fordi at de er født i et annet land?

Ja. Utlendinger har ikke samme rettigheter og plikter i Norge som nordmenn. Eller mener du at amerikanere, svensker, argentinere, og alle andre nasjonaliteter i hele verden skal ha stemmerett ved våre valg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Hvorfor skal vi ha to biler og fem laptoper i hver husholdning, mens andre lever på en tier om dagen? Vi kunne sikkert klart oss fint med halv lønn. Men nordmenn tenker bare på seg selv, og vil at velferdsgodene vi får fra oljen bare skal komme usle 5 millioner mennesker til gode i en verden med 7 milliarder mennesker.

Hva gjør du her? Du sitter og koser deg mett og fornøyd foran en PC mens barn dør i Afrika. Hvorfor selger du ikke PCen din og sender alle pengene dine dit? Rasist!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sigøynerne noe å gjøre med den nye typen kriminalitet rundt minibankene når sedlene ikke kommer ut fordi de limes fast på en plate på minibanken før de kommer ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har sigøynerne noe å gjøre med den nye typen kriminalitet rundt minibankene når sedlene ikke kommer ut fordi de limes fast på en plate på minibanken før de kommer ut?

Nei det er nok litauere og polakker, som faktisk utgjør den største gruppen av reisende kriminelle i Norge.

Forresten, hvor er du fra`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentar om rumenere, trafficking og barnetiggere i London, laget av britiske BBC. Tatt i betraktning velferdsgodene i Norge så er det ekstremt naivt å tro at ikke dette forekommer også her.

Noe å tenke på neste gang man slenger en slant i koppen..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, etter å ha sett denne filmen fra england og den fra italia og spania har jeg lyst til å frata tiggende sigøynere barna for alltid. Men det kan vi ikke, fordi de bare følger sin kultur.......

Aaaaaarrrrggghhh......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Urk, etter å ha sett denne filmen fra england og den fra italia og spania har jeg lyst til å frata tiggende sigøynere barna for alltid. Men det kan vi ikke, fordi de bare følger sin kultur.......

Aaaaaarrrrggghhh......

Helt enig, jeg var i istanbul i fjor og der så jeg en stakkarslig sigøyner gutt på kanskje 10 år kanskje mindre eller 11 år, og han så ut som han kjedet seg noe helt forferdelig, jeg fikk vondt i hjertet mitt, for jeg har en sønn på den alderen, han skulle vært og lekt nå var min tanke da jeg så han, han så ikke lykkelig ut i det hele tatt, så det å gi til tiggere fører ikke noe godt med seg, så lenge tiggere får penger og utnytter sine barn vil dette aldri ta slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge tv2 kommer det nå sigøynere fra Berlin, Roma og Madrid. Dette fordi det er bedre i oslo. Jaja, dette blir nok bra....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, etter å ha sett denne filmen fra england og den fra italia og spania har jeg lyst til å frata tiggende sigøynere barna for alltid. Men det kan vi ikke, fordi de bare følger sin kultur.......

Aaaaaarrrrggghhh......

I all hovedsak så holder de barna sine gisler og behandler dem etter en standard som ville fratatt 'oss andre' barna våre på et øyeblikk.

Skulle likt å sett den myndighetsperson som ville godtatt at barn ned i 3-4 årsalderen systematisk brukes som pengesankere av foreldrene, samtidig som at foreldrene mottar trygdeytelser for barn de ikke engang har, uten at barnevernet hadde vært der på pletten. Enten er ikke disse barna viktige nok, eller så tørr de ikke gripe inn ovenfor denne gruppen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg virkelig håper at flere og fler begynner å ha mer forståelse for landene i Øst Europa som sliter med disse problemer. For Vest Europa har vært ganske ivrig å kritisere andre land for å diskriminere folk på grunn av deres kultur som ikke er tilpasset europeisk moderne samfunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym

Alle på KG som syntes vi hjelper disse romenerne for lite, kan ikke dere ta til dere en romensk familie hver som kan bo hjemme hos dere? De fleste norske familier har litt til overs og kutter man på ting som bil, data, internett, ferier etc så kan man jo forsørge en romensk familie istedenfor? Da får de et verdig liv, kan bo i et hus og få mat. Det er vel bare å begynne å melde seg som frivillig famile til media, så er problemet løst. Hvis man er villig til å gi fra samlekassen er man vel også villig til å gi fra sin egen lommebok?eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle på KG som syntes vi hjelper disse romenerne for lite, kan ikke dere ta til dere en romensk familie hver som kan bo hjemme hos dere? De fleste norske familier har litt til overs og kutter man på ting som bil, data, internett, ferier etc så kan man jo forsørge en romensk familie istedenfor? Da får de et verdig liv, kan bo i et hus og få mat. Det er vel bare å begynne å melde seg som frivillig famile til media, så er problemet løst. Hvis man er villig til å gi fra samlekassen er man vel også villig til å gi fra sin egen lommebok?eller?

Det går ikke, for det er mest sannsynlig lavbetalte mennesker (hvis de ikke går selv på trygd) som ønsker dette. Da har de ikke råd til å forsørge en hel sigøynerfamilie (som pleier å være ganske stor, med mange barn, osv). Det de vil er at alle de andre skal betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

På 1930 tallet omtalte Nazistene jøder på samme måte som Nordmenn omtaler Romfolket i dag...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1930 tallet omtalte Nazistene jøder på samme måte som Nordmenn omtaler Romfolket i dag...................

Nettopp! Det å stigmatisere en hel folkegruppe for å være kriminelle og mindre verdt, må vi holde oss for god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1930 tallet omtalte Nazistene jøder på samme måte som Nordmenn omtaler Romfolket i dag...................

Beklager, men nazistene og jødene hører ikke hjemme i denne debatten. Med mindre jødene også oppførte seg som sigøynerne og drev med aggressiv tigging, dritting på offentlige steder, bygging av leir på offentlige steder som ikke er beregnet for camping, kriminalitet, kravmentalitet, turisme uten egne midler og andre ting som irriterer folk flest? Hvis det er tilfellet, så kan du sammenligne jødene med sigøynerne og reaksjonene. Skjønner ikke at enkelte her ikke klarer å reflektere over det som skjer og rakker ned på jødene på den måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det å stigmatisere en hel folkegruppe for å være kriminelle og mindre verdt, må vi holde oss for god til.

Jeg har ikke lest et eneste innlegg her som hevder at sigøynerne er mindre verdt som mennesker. Alt jeg ser her på forumet er folk som irriterer seg over oppførselen og ukulturen enkelte bærer. Hvor kom dette med verdien fra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Beklager, men nazistene og jødene hører ikke hjemme i denne debatten. Med mindre jødene også oppførte seg som sigøynerne og drev med aggressiv tigging, dritting på offentlige steder, bygging av leir på offentlige steder som ikke er beregnet for camping, kriminalitet, kravmentalitet, turisme uten egne midler og andre ting som irriterer folk flest? Hvis det er tilfellet, så kan du sammenligne jødene med sigøynerne og reaksjonene. Skjønner ikke at enkelte her ikke klarer å reflektere over det som skjer og rakker ned på jødene på den måten.

Beklager om du ikke liker sannheten. Men slik er det Nordmenn omtaler Romfolket på samme måte som Nazistene omtalte Jødene på 30 tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...