Gå til innhold

Hva synes dere om å bli spurt om lov til å klappe hunden?


YoyoMa

Anbefalte innlegg

Veldig glad i små hunder, og ser dem stadig vekk i området. Jeg har fryktelig lyst til å klappe dem, men er er redd eieren vil synes det er plagsomt å bli spurt. Hva mener dere hundeeiere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig er jeg ganske så lei av det etter over 30 år med hunder som alle synes er sååå søte og må bort å klappe. Faktisk så lei at jeg gjør så godt jeg kan å unngå å gå der det er mye folk. For andre er det helt sikkert koselig, men jeg har aldri forstått det store behovet med å måtte røre alt som er søtt. Holder i massevis å se synes nå jeg da.

Anonym poster: a30faddabb803675499a5bb7aeb8013b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør! Dersom du ikke får lov, så sier eieren i fra. Dersom jeg trener hunden min, eller går med en hund som er usikker sier jeg bare "nei, beklager vi trener akkurat nå, så du kan ikke hilse på hunden."

Det verste som er er folk som kommer spradende rett bort og omtrent overfaller hunden uten å ense meg som er i andre enden av båndet.

Spør du, så får du sikkert klappe! :-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Quake

Hunden min syns nye folk er litt skumle, så han prøve å gjemme seg om noen plutselig griper etter han. Så joda, spørre er lov, men bare ikke bli fornærmet om man får ett nei =)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig, nå er min valp da og veldig glad for å hilse på alt som rører på seg. Så jo mere folk som vil hilse jo bedre, så blir han flink til å hilse sånn som han skal. Blir veldig glad om barn vil hilse, siden han er litt skeptisk pga bråe bevegelser, så da er det fint om foreldrene forklarer at de må være rolige om de vil hilse sånn at det ikke blir en dårlig opplevelse for hunden eller barnet.

Nå har han blitt sosialisert i byen siden dagen jeg fikk han da, så han elsker mennesker og legger seg helt flat når noen vil kose. Alle hunder er jo ikke sånn..

Endret av Lura Lotta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit! Mye bedre at dere spør om å få klappe, enn at dere bare kommer bort og klapper uten spørsmål :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bobler

Bare koselig det. Og tusen ganger bedre at du spør, enn at du ikke spør! :) Møkk lei folk som bare kommer bort for å hilse når vi trener, men sjeldent jeg sier nei til de som spør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er hyggelig å bli spurt, det er jo bare hyggelig at andre også synes hunden min er søt ;)

Hvis jeg har det travelt og må rekke en bane eller noe, så sier jeg det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange som vil hilse på hunden min, så jeg synes det er kjempekoselig når noen spør om å få hilse på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når små barn kommer løpende bort uten og spørre om det er greit og hilse på sier jeg att de ikke får lov og at det kan være farlig. Om de spør sier jeg seff ja og roser for at de er flinke som spør..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg har ikke noe imot at folk spør om det! Har en liten hund selv, og ser at mange er interessert i å kose med mindre hunder. Det er bare koselig. Men det er viktig, viktig å spørre først. Mange småhunder er redde for fremmede, og da skal man ikke ta borti hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på at folk spør først, særlig voksne som har med barn. Vår hund er ikke veldig "glad" i barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at folk spør. Jeg synes ikke noe om hysteriske unger som løper og skriker Fååååår jeg klapppe!

Eller voksne som skreder bort og skal "kose Bamsen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koslig når folk vil klappe bikkja jeg:) Blir kjempeglad for det hun også, men det er et under at folk vil borti henne for hun ser jo steingal ut:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne hilse. Han synes det er stas. De må gjerne spørre. Spesielt barn, som kan være vel energiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har to små hunder, og setter stor pris på om folk spør først da hun ene er litt skeptisk til barn og enkelte andre mennesker. Synes at det er koselig at folk vil hilse på :)

Anonym poster: efb5a7215797092f6cc6c7f94c353f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bedre at folk spør først. Framfor å ta seg til rette uten at hund og eier synes det er i orden. Eier leser jo hunden sin så da er det jo lett å se på hunden hva slags reaksjon den har til vedkommende først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minpin

Jeg synes det er kjempekoselig når folk legger merke til hunden min og vil hilse på. Gjør meg absolutt ingenting så lenge de spør først og ikke bare kaster seg over han, for da blir både han og jeg skeptisk. I tillegg er det greit å spørre fordi hundeeieren da har mulighet til å si nei dersom hunden f.eks. er aggressiv eller redd for fremmede.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...