Gå til innhold

Et helt nytt liv


Kipa

Anbefalte innlegg

"Nesesuger" er tingen for tette neser..

Vi er avhengige av vår...

Løp på apoteket å kjøp ;)

Kos deg imorgen...

Deilig å være til frisøren..

Bare det at andre vasker håret ditt er jo skjønt...

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Nesesuger" er tingen for tette neser..

Vi har ikke brukt vår i det hele tatt. Brukte saltvann og da 'pustet' han det ut... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker saltvann vi også,

men ikke så mye..

Morsmelk er faktisk bedre,

hvis man spruter inn noen ml...

Gutta mine får fort vondt i magen av for

mye saltvann ..

Væsken gjør busene mykere, men

de kommer ikke ut av seg selv her i gården nei..

Ihvertfall ikke om de sitter langt der inne..

Så vi er flittige brukere av nesesugeren ;)

Men flott at de kommer ut av seg selv da Magnhild ;)

Løkky yu...

Spent på hvordan dagen din har vært i dag Kipa :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag. Det var mannen som ble med på Liertoppen, enda han egentlig ikke har tid..M ble syk og kunne ikke- og man kan bare ikke klippe seg og farge håret med en 4 ukers gutt ved siden av seg...

Så nå er jeg helt nyfarget, men samme rødfargen da..og så har jeg klippet det kort, men sånn at det kan rufses til, litt sånn Karius, da trives jeg! :wink:

:evil: Så irriterende med de smilene og sånn som er gjort om på!! :(

Nå må jeg forte meg og støvsuge før Hotel Cæsar...

Vi har fått kjøpt både nesedråper med saltvann og nesesuger og jeg tipper vi må prøve det ut i kveld.Takk for tips fra erfarne mamma'r, Jinx og Magnhild!..Han har vært tett i natt også..og hjertet mitt verker...

Jeg har kjøpt en valentine kake til mannen, det står jeg er glad i deg, og er marsipan, og litt hjertegodis og et kort. Han sa han ikke har kjøpt noe, men det var jo nylig morsdag, blomstene står enda de!! :P Han nevnte noe om å spedere middag med lille venn på slep...kan jo bli interessant det, men ingen problem egentlig, om det ikke er så sent. Vi får se.

Må støvsuge..men har ikke lyst.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi er heldige får vi gang på gang bevis for...Lukas ble lagt i går sovende, men antakelig var det litt kaldt så han begynte å hikke, han hikker så mye og lenge, til slutt blir han rasende og ligger der og knurrer. Jeg kosa med han over sengekanten helt til hikken var borte. Da fikk han smokken, lå og surra litt for seg selv og jammen så sovna han ikke...Han har gjort det flere ganger også. det virker som om han har skjønt det der med mørke= sovestund. :)

Ellers i går også var han så fornøyd, lå litt i fanget til oss begge, må bytte på når begge er hjemme..lå litt i stolen sin og bare koste seg..

-lille go'ingen vår! :hjerter:

Nå sover han litt, har spist seg god og mett og ser så fornøyd ut!

jeg har noe sånt som 100 ting som skulle ha vært gjort...men lysten er liksom ikke der...

Vel, det er nok bare å sette i gang, for plutselig sover han ikke lenger.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

:sjenert: For å bare komme med en til variant...:

Jeg bruker morsmelk som jeg drypper inn i nesen + en "nesesuger"...

Kjekt med alle gode råd - ikke sant...? :ler:

:hjerte: En liten Valentine-klem fra meg til deg... :hjerte: :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for klemmen, Mayamor!! Her er en tilbake! :klem:

- og takk for godt råd, tar i mot alt med stor takk jeg. For det å vite at sin lille sønn plages det var jammen helt forferdelig..tenk når det er verrre ting..huttetu... :roll:

I dag er ikke Lukas tett lenger :klappe: , ikke i natt heller- så deilig. Han virker veldig opplagt og klar for en ny dag. Mamma'n sitter her i slaskeklærne enda..mens han er nyvasket og ren og pen og kjekk i ny høyhalset lyseblå body, brun cord bukse og brune sokker :hjerter:

- nå sitter han i vippestolen med baby- gym'en over seg og har det egentlig veldig bra. Jeg skal vente til han sovner for det tror jeg nemlig han gjør snart...siden han har vært oppe en stund nå. Og da skal jeg freshe meg opp litt, men først den evinnelige pumpinga..herregud så mye tid som går bort til det. men om jeg ikke gjør det blir det mindre melk... :-? Det merka jeg nemlig en dag jeg ikke fikk gjort det i det hele tatt..

Fikk gjort masse i går, for han var som en engel hele dagen, men jeg har litt å gjøre i dag også..så jeg vil gjerne ha en engel i dag også...så kan han være rampete når pappa'n kommer hjem i kveld.. :sjarmor: For da "tar "han over..i går gikk jeg ut med Ludde med engang de kom hjem, deilig å få litt luft etter å ha vært ute hele dagen, har ikke villet vært ute med Lukas pga den tette nesen, men i morgen skal vi, for da skal vi besøke jobben. og dessuten er det bra for Ludde å få litt oppmerksomhet på den måten også, litt tid alene med meg..men det går fortsatt veldig bra ifht til Lukas.

Vi koste oss med deilig mat i går kveld og kake etterpå, valentin- kake...

Må gjøre litt nå.. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var i hvertfall tre takkekort unnagjort, nå har jeg printet og klippet og limt og skrevet skjønnskrift... :sjarmor:

Morfar har vært her en liten evighet i dag, ikke fått gjort det jeg skulle, han bare maser...og så har jeg plutselig lite melk :o Har helt innpå med vann i hele dag, ammet ofte - og det har hjulpet litt..

I morgen må vi være tidlig på farta skal besøke jobben, først buss til byen, handle en gave til kollega som fyller 30 i dag, så videre ut dit med buss og gå opp..skal være der til pausetider og utover dagen. Gleder meg til å vise fram nurket!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida du har ikke lite melk skjønner du..

Bare Lukas som vil ha mer..

Luresetning ?

Bare slapp av, senk skuldrene og bøtt innpå med vann..

Kanskje Lukas bare har økedøgn ?

Da suger de masse ekstra (og kan virke veldig sulten)

og da kommer det mer melk etter noen timer..

Men dette vet du vel ;)

Jeg finner ikke CL figurer, og begynner å bli litt stressa..

Skal jo levere gaver på torsdag :o

Du har ikke fått noen fine dikt el

du vil dele med meg ?? ;)

Artig å lese at Lukas har nytte av babygymmen,

og at han kan sove i vippestolen !!

Mine vil knapt sitte i vippestol :(

Nå skriker Imre..

Vil bæres på..

Koses med..

Å helst sove v puppen..

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innom i full fart før vi skal haste avgårde til helsestasjon, hvorfor må sånne ting være så tidlig da... :roll:

Jeg skal se om jeg finner noen dikt el noe Jinx, sorry..var ikke inne her i går...

See you later...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Drammen er jo på vei til Oslo det... :sjenert:

Vi er ganske ofte på Østlandet vi...

Du vet: samboer er hektet på go-kart...

Kanskje han kunne sluppet meg av i Drammen en gang...

Hadde jo selvsagt vært koselig å treffe deg også... :klem:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på helsestasjon da, Kipa?

Var det 6-ukers-kontroll, eller surrer jeg nå...? :roll:

Når jeg leser her inne, så tenker jeg bare at

"Livet ditt er herlig!" :ler2:

...sånn bortsett fra bosituasjonen akkurat nå.

Men du har jo så masse å se frem til.

Det må jo være fantastisk å flytte inn i et

helt nytt og EGET hus! :D

Og da kan pappa'n få litt bedre tid...endelig!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lukas er 1 måned i dag..!! :gratulerer:

- og der feirer han med å være våken hele dagen... :o Ikke noe søvn på han som er så stor nei... :ler: og trøtt som en strømpe der han ligger og kjefter i stolen sin. Men om jeg bruker rangla litt så er han stille..oppmerksomhet...... :sjarmor:

Vi var på helsestasjonen i går ja..fikk et lite sjokk ved veing.. :roll: Han har gått ned...Ved forrige veing for 3 uker siden viede han 3720 og vi var sikre på at han hadde gått opp endel..neida, ned til 3550 :-( Jeg skjønner det IKKE.- Han spiser godt, er fornøyd, har mange tissevåte bleier i løpet av dagen, gulper ikke, i hvertfall sjelden, får pumpemelk på flaske og i det hele tatt. alt dette sa jeg men jeg vet ikke om de trodde på meg......Jeg tror vekta er feil..., men ikke dem da..Skal tibake i morgen for ny veing..Det som kan ha skjedd er at han gikk ned da han var så tett i nesa, og det varte jo fra ons til lørdag og søndag hadde jeg lite melk...

Nå er han så sinna at sokkene flyr av! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gratulerer: Hipp hurra for

:sjokk: Merkelig at han skulle gått ned så mye i vekt ja..

Veide du Lukas på samme vekta for tre uker siden ??

Det må jo være feil ?!!

Hadde han ikke fått nok mat hadde du merket det

med engang.. Da hadde han ikke vært blid og fornøyd nei...

Håper dere finner ut av dette :Nikke:

:kyss: Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke samme vekta; Jinx..vi synes det er såå rart. Vi som ser han hver dag, ser at han har lagt på seg... Skal tilbake i morgen da..- og han har spist masse i dag, så det blir spennende..Men ikke noe moro å ikke bli trodd... :roll:

Nå sover han, phu...sovna på armen min i ti tiden..så jeg gikk og tok på pysj og la han i sengen, har ikke hørt noe derfra..enda... Deilig med litt tid for seg selv..Han har vært morsom i dag ja... :roll: Men håper han våkner før jeg legger meg for å få litt mat, så jeg slipper å stå opp. Er jo så bortskjemt med det! :)

Nå kom mann og Ludde! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at det er to forskjellige vekter

det er snakk om..

Det har utrolig mye å si :Nikke:

Kan ikke skjønne at de ikke skulle tro på deg !? :evil:

Men du bør ikke ha så store forhåpninger til stor

vektøkning på et døgn da..

Vei igjen neste uke også så ser du større forskjell :wink:

Alt ordner seg :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg for flinke gutter!! :klappe: I dag veide han 3620 og helsesøster- som var en annen i dag var veldig fornøyd. Enten har han gått opp mye på et døgn ja..eller vekta var feil på tirsdag. Uansett alle er glade og vi kan roe oss igjen!

Vi begynner å bli vant til å være tidlig på farten nå. Tre dager denne uka har vi vært avgårde før eller ved ni- tiden og det var tøfft første gangen, men nå går det mye bedre. Kosa oss med littebitt shopping før timen, helsestasjonene ligger ved siden av et senter og der hadde de en Kappahl butikk med så fine baby klær, gøy!! Blir nok noen turer dit i løpet av dette året. :wink:

Lille go'ing ligger og er så fornøyd, god og mett og tørr. Koser seg og bare slapper av, og mamma får lov til å sitte her litt. Det var noe annet i går ja... :ler:

Men det er vel nå jeg skal passe på å få gjort litt i leiligheten....okei, snart må bare sitte her litt til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Et godt beroligende tips:

Se på humøret til Lukas...

Virker han blid og fornøyd - er det ingen grunn til bekymring.

Se rundt deg...

Noen er tynne/tykke/passe/lave/høye/passe...

Slik er det for babyer også...

Da er humøret en perfekt indikator... :wink:

Aleksander var stor da han ble født: 4670 gram og 53 cm.

Nå er han den minste i klassen...

Så med han har det gått motsatt vei...

Når beregner dere innflytting i huset?

Da blir det bedre tid for deg og Kipamannen... :kline:

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...