Gå til innhold

Jakten på en god hodepute!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kompis av meg fikk vondt i nakken pga Tempur-pute. Han fikk beskjed om at det krevde tilvenning og fortsatte å bruke den. Det endte med mange besøk til kirooraktor og flere ukers sykemelding...nå ligger den i skapet - for alltid

Ja, sikkert. :filer: Det var nok andre grunner til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sikkert. :filer: Det var nok andre grunner til det.

Vel....tro hva du vil. Han ble ihvertfall friskmeldt straks kiropraktoren befalte han å slutte å bruke Tempurputen :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Dytter opp denne fordi jeg har vært og kjøpt en dyr dunpute nå, og har tidligere hatt mange forskjellige i både dun og syntetisk. Nå har jeg konstant hodepine og nakkestivhet. Siste puta jeg kjøpte var for en uke siden, og den kosta 1000 kr :(

Anonymkode: d74fa...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dytter opp denne fordi jeg har vært og kjøpt en dyr dunpute nå, og har tidligere hatt mange forskjellige i både dun og syntetisk. Nå har jeg konstant hodepine og nakkestivhet. Siste puta jeg kjøpte var for en uke siden, og den kosta 1000 kr :(

Anonymkode: d74fa...048

Det kan høres som du har kjøpt for tykk/høy pute, dvs. for mye dun. Mye dun øker prisen, men det er ikke dermed sagt at det blir en bedre pute for deg

Anonymkode: f7118...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke dunputer. Foretrekker lavere puter som er fastere og gir bedre støtte. Har selv wonderland 8 cm høy pute, som er akkurat passr fast/myk, og gir veldig god støtte.

Bruker innimellom også den ergonomiske puta fra Curem (Skeidar).

Husk at det kan ta litt tid å venne seg til ny pute, jeg fikk gørrvondt i nakken i begynnelsen med den ergonomiske puta.

Det kan såklart også være at du har kjøpt puta for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan høres som du har kjøpt for tykk/høy pute, dvs. for mye dun. Mye dun øker prisen, men det er ikke dermed sagt at det blir en bedre pute for deg

Anonymkode: f7118...3e8

Jeg kjøper aldri dunputer som er høye. De blir for kompakte og lite føyelige. En dunpute må kunne forme seg, ellers er det bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det bedre med en soft syntetisk pute, tro?

Anonymkode: d74fa...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tynn, formbar gammel pute. Vasker den jevnlig og den kvitter jeg meg aldri med! Får ikke sove uten godputa mi. Har kjøpt endel nye puter (til mann og gjester), har forsøkt dem, men nei.

Anonymkode: 7eb68...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget forresten at min mann er allergisk mot dun. Han ble tett i nesen hver eneste natt og var helt ok om dagen. Etter at vi skiftet til syntetiske puter har han pustet helt fint. 

Han merket ikke noe selv til at han var tett om natta, han sov jo. Men han følte seg sliten og uopplagt om dagene uten å mistenke dunputene vi hadde. Han var glad for at jeg oppdaget hvor tett han ble hver eneste natt. 

Anonymkode: 7eb68...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne her: https://jysk.no/soverom/puter/fiberfyll/basic/pute-750g-kunna-50x70

koster 50 kroner og er helt fantastisk god. Var gjennom det samme som deg, prøvde masse dyre puter.. men så overnattet jeg hos en venn på ferie som hadde en sånn.. den er kjempegod. Kanskje verdt å prøve siden den bare koster 50 kr? :)

Anonymkode: 51825...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har nevnt allerede; tempur!

den klumper seg ikke, du synker ikke sammen og alt fyllet deler seg på to sider. Den er myk og god! Fantastisk pute! 

Anonymkode: 2faf4...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dunpute hos Princess "for den som liker å ligge på siden" som det sto( tror det var 499 på salg) og den er helt perfekt.Akkurat passe stor og akkurat passe myk.

Anonymkode: 1308a...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange har nevnt allerede; tempur!

den klumper seg ikke, du synker ikke sammen og alt fyllet deler seg på to sider. Den er myk og god! Fantastisk pute! 

Anonymkode: 2faf4...7a5

Det funker sikkert for mange, men ser også at noen ikke liker den. Sånn er det for meg også. Jeg har en Tempur pute som jeg har prøvd noen netter, men har gått like krøkkete som ringeren i Notre Dame dagen etter, hver gang. Har ellers ikke problemer med nakke eller rygg. Folk er så anatomisk forskjellige at det er nærmest umulig å gi råd til andre. Man må nesten bare prøve seg frem til man finner noe man liker selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Påkrevd skrev:

Det funker sikkert for mange, men ser også at noen ikke liker den. Sånn er det for meg også. Jeg har en Tempur pute som jeg har prøvd noen netter, men har gått like krøkkete som ringeren i Notre Dame dagen etter, hver gang. Har ellers ikke problemer med nakke eller rygg. Folk er så anatomisk forskjellige at det er nærmest umulig å gi råd til andre. Man må nesten bare prøve seg frem til man finner noe man liker selv.

:fnise:

Noen som vet om noen allergivennlige fiberputer, som ikke er Høie's allergo? Synes de er så harde, selv om jeg har tatt ut halvparten av fyllet :P

Anonymkode: 625e4...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke byttet bort ederdun puta og dyna min mot noe her i verden. 

Anonymkode: 546fc...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kjøpe nye hodeputer, er det noe salg noe sted atm?

Anonymkode: 59ff2...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...