Gå til innhold

Jakten på en god hodepute!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir aldri fornøyd med hodeputa, for hard eller klumpete fyll osv. Har brukt tusenvis på puter opp gjennom årene. Ikke er det mulig å få ordentlig hjelp i butikkene heller, selvom jeg går på dagtid og er den eneste kunden. De stakkars butikkansatte er så unge nå og det virker ikke som om de får opplæring lenger.

Noen råd til meg??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Tempur får gode anbefalinger, - så det kan være verd et forsøk :)

Personlig velger jeg meg en dunpute (menst mulig ren dun, minst 95%, - gjerne mer om du finner. De bløteste dunene jeg har funnet hittil er moskusdun. Og så det aller viktigste for å holde puten i 'fin trim'; hver morgen når jeg har stått opp så rister jeg puten lett og forsiktig slik at puten blir høy og luftig igjen).

Merk at dun krver denne typen lufting (forsiktig risting) for å holde spensten og holde seg fin og fyldig.

Bæreevne på en bløt pute bør være > 10

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tmepur-pute som jeg bruker de gangene jeg trenger litt ekstra støtte (hodepine etc) og til hverdags bruker jeg en deilig dunpute. Kjøpte den dyreste de hadde på Princess en gang det var halv pris. Da betalte jeg vel 6-700 kr. Det er god pute, det! Bare å fluffe den til litt hver morgen, så er den god som ny (har hatt den i to-tre år nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun Høie Exclusive.

Er veldig kresen på puter, og skal jeg sove borte, tar jeg alltid med meg pute. Gidder ikke få nattesøvnen ødelagt av dårlige puter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må legge meg på magen for å få sove, så jeg har en 7 år gammel dunpute som jeg kan klemme så flat jeg måtte ønske, men også fluffe skikkelig opp dersom jeg skal sitte og lese.

Etter flere år med selvpining med syntetisk fyll som klumpet seg sammen i små baller inne i puta fikk jeg nok og gikk over til dun, har aldri angret og skal heller ikke ha noe annet.

Prøvde en tempurpute men det kjentes ut som murstein.

Dette var en rimelig dyr pute, på Hansen & Dysvik? husker ikke helt, men jeg ville nok gått for en dunpute. Liker å ha kustus på puta, jeg viser den hvordan jeg vil ha det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høie - Feels like down er det eneste som fungerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med så mange svar!

Dunpute liker jeg ikke da jeg altfor mange netter har våknet med dun stikkende ut av puta.

Tempur: hmm... Synes madrass er veldig ubehagelig, men kanskje verdt å prøve?

Høieputer er det beste hittil.

Sovner på siden og vil gjerne ha støtte bak i nakken om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange forskjellige,alt fra vanlige billig puter til de som koster skjorta.

Beste jeg har prøvd er Tempur ja. Har forsøkt den WellPur, en billigere variant,men den var ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med så mange svar!

Dunpute liker jeg ikke da jeg altfor mange netter har våknet med dun stikkende ut av puta.

Tempur: hmm... Synes madrass er veldig ubehagelig, men kanskje verdt å prøve?

Høieputer er det beste hittil.

Sovner på siden og vil gjerne ha støtte bak i nakken om dere skjønner.

Om det stikker, så er det sannsynligvis mye fjær i fyllet, og mindre dun.

Men Tempur er favoritten her. Har brukt Tempurpute i over 10 år, og den gir absolutt best støtte til nakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg tempur pute jeg, men den ble lagt på hylla til fordel for en ikea pute til 9 kr :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den dyreste dunputen fra Princess (kjøpt en gang det var ta 2 betal for 1) Er særdeles fornøyd med den.

Har også kjøpt beskyttelsestrekk til putene. Beskyttelsestrekket er som et putetrekk med glidelås i ene enden. I butikken anbefalte de dette for at puten skulle holde lengre. Men dersom du har dun/fjær som stikker ut av puta så vil dette trekket hjelpe med det problemet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte meg tempur pute jeg, men den ble lagt på hylla til fordel for en ikea pute til 9 kr :fnise:

Noe lignende her. :fnise:

Vi fikk tempurputer til jul et år, jeg sov på min i et par dager, men fikk så uhorvelig stiv nakke av det at jeg måtte legge den innerst i skapet og hente fram puta fra Ikea med det mest fantastiske navnet i verden; Gosa Dåsa. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en WellPur pute som jeg er godt fornøyd med. Men så har jeg ikke prøvd Tempur da, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Nå har jeg forøvrig kjøpt meg en såkalt hotellpute fra Kid. Puten er 70x100cm, så den gleder jeg meg til å prøve i natt. Har en gutt som pleier å komme opp i senga for å ligge sammen med meg, og da blir en vanlig pute fort litt liten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke Tempur-puta veldig kald på vinteren hvis man sover med vinduet åpent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høie - Feels like down er det eneste som fungerer her.

Vi bruker også denne. Høie Down feel tror jeg den heter. Skal føles som en dunpute men den er syntetisk. Veldig deilig pute, men legg merke til at dersom putetrekket er litt trangt kan den bli for høy. Vi har noen sengesett der putetrekkene er litt småtrange selv om de har standard putestørrelse, og det merkes godt at puten blir for høy da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Tempurputer krever en del tiltilvenning, men i dag klarer jeg meg ikke uten og har til og med reisevarianten. Endelig slappet nakken og skuldrene helt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Siden du liker å ligge på siden, tror jeg Tempur kan være bra for deg. Om jeg ligger på siden, støtter den fint opp, men den er ikke særlig god om jeg ligger på magen, som jeg pleier å gjøre.

Lurer ellers på det samme, er også på jakt etter en god syntetisk pute siden jeg boikotter dunindustrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg fikk vondt i nakken pga Tempur-pute. Han fikk beskjed om at det krevde tilvenning og fortsatte å bruke den. Det endte med mange besøk til kirooraktor og flere ukers sykemelding...nå ligger den i skapet - for alltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...