Gå til innhold

Tips til teoriprøven, jeg skal ta den i morgen!


Snop

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg ta teoriprøven. Jeg har lest i en uke nå, tatt teoriprøven på nett minst 50 ganger og lest boka to ganger (likevel har jeg 1-8 feil hver gang på prøvene! :( ) og lurer ellers på om det er noe spesielt jeg kan gjøre for å forberede meg til morgendagen sånn i siste liten?

Er det noe jeg må være forberedt på? Jeg skjønner ikke helt hvordan det hele foregår, jeg. Den eneste informasjonen på nett er åpningstider for drop-in... Ei venninne sa noe om at man kan gå tilbake til de spørsmålene man er usikker på underveis, hvordan fungerer dette?

Visste ikke engang før nå at man får opp kalkulator på utregningsspørsmålene, så jeg har jo vært superstresset for det... :P

Dere som har brukt prove.no og teoritentamen.no, hvordan følte dere spørsmålene var på den ekte prøven i forhold til på disse nettsidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får en pc og 45spørsmål. Så kan du trykke deg frem og tilbake så mye du ønsker før du leverer endelig.

Det er veldig lett. Det er jo bare trafikkregler. Og et sjeldent spørsmål du ikke kan er det ofte lett å ressonere seg frem til svaret på. Bare fire alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eluveitie

Anbefaler deg å være skikkelig årvåken. Spørsmålene på teoriprøven stilles ofte slik at de kan virke veldig forvirrende, så gjelder å lese spørsmålet skikkelig nøye. Jeg satt og svarte på spørsmål på teoritentamen.no til jeg ble blå i trynet kvelden før jeg tok prøven, og jeg ga meg ikke før jeg følte at det satt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en pc og 45spørsmål. Så kan du trykke deg frem og tilbake så mye du ønsker før du leverer endelig.

Det er veldig lett. Det er jo bare trafikkregler. Og et sjeldent spørsmål du ikke kan er det ofte lett å ressonere seg frem til svaret på. Bare fire alternativ.

Men må man huske hvilket spørsmål man ikke har svart på/er usikker på, eller har man en slags "oversikt" over spørsmålene man ikke har svart på?

Anbefaler deg å være skikkelig årvåken. Spørsmålene på teoriprøven stilles ofte slik at de kan virke veldig forvirrende, så gjelder å lese spørsmålet skikkelig nøye. Jeg satt og svarte på spørsmål på teoritentamen.no til jeg ble blå i trynet kvelden før jeg tok prøven, og jeg ga meg ikke før jeg følte at det satt..

Hvordan følte du selve prøven var i forhold til teoritentamen.no? Jeg er så redd for at jeg skal føle at jeg gjør det greit der, og så kommer jeg i morgen og blir satt ut fordi det er veldig annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt så må du lese spørsmålene nøye slik at du er sikker på at du har fått med deg det mest vesentlige.

Ellers så må du se ekstra godt på bildene/tegningene for å være sikker på at du har fått med deg alle detaljer der.

Og om du gjør en feil og to så er det ingenting å stresse over. Du kan ha 7 feil og likevel bestå. Slik var det i hvert fall når jeg tok prøven. Du har en time på deg, og hvis du bruker tiden godt så går det helt fint. Bare husk å studere spørsmålene og bildene veldig godt før du svarer og før du klikker på fullfør :)

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eluveitie

Spørsmålene på de prøvene på nettet var litt annerledes formulert, jeg følte at de på teoriprøven var formulert litt på den måten at de lett kunne misforstås om man var for kjapp til å lese gjennom dem.

Så mitt råd er les spørsmålet flere ganger og vær sikker på at du forstår det, det er ikke at de er kjempevanskelige, men fort gjort å lese litt for fort :) Gikk veldig bra altså, ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får ofte et bilde og et spørsmål som f.eks "Hvem kan kjøre først?" eller "Hvem kan ikke kjøre først?", så det er, som alle de andre her sier, viktig å lese spørsmålene godt, samt få med seg alle detaljene på bildet :)

Når du er ferdig med alle spørsmålene, vil jeg anbefale deg å gå gjennom alle en gang til. Da jeg tok gjennomgangen min, oppdaget jeg at jeg hadde oversett en "ikke" i et spørsmål :gjeiper:

Endret av Evighet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samfunnsfaglærer fra ungdomsskolen ga oss dette som tips før vi hadde prøve:

1. Les oppgaven.

2. Les oppgaven.

3. Les oppgaven.

Gir det samme tipset til deg ;) Ser enkelt ut, men et undervurdert bra tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt teoriprøve på nett 64 ganger nå... lol...

Takk for fine tips! Skal spesielt ta til meg det å lese nøye på oppgaven, har brent meg på den mange ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BESTÅTT!

:danser:

Tok meg veldig god tid, dobbeltsjekket alt osv... fikk 4 feil. Fornøyd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BESTÅTT!

:danser:

Tok meg veldig god tid, dobbeltsjekket alt osv... fikk 4 feil. Fornøyd!

Gratulere! Nå er det bare oppkjøringen å se frem mot igjen, så kan du kjøre helt SELV! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

BESTÅTT!

:danser:

Tok meg veldig god tid, dobbeltsjekket alt osv... fikk 4 feil. Fornøyd!

Gratulerer så mye! :)

Har du fått bestilt oppkjøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BESTÅTT!

:danser:

Tok meg veldig god tid, dobbeltsjekket alt osv... fikk 4 feil. Fornøyd!

Supert!! Gratulerer så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, daemonia, Evighet og Dreamdrops! :)

Helt fantastisk å få det overstått, det var utrolig viktig for meg å stå pga tidspress, så jeg er glad jeg la så mye arbeid i det! :) Jeg hadde mareritt i natt om at jeg måtte ta den en gang til! :fnise:

Gratulerer så mye! :)

Har du fått bestilt oppkjøring?

Ja! Eller, på en måte..? Blir en gang i slutten av juli, men damen i telefonen fra kjøreskolen var veldig nølende på dette med å gi meg en eksakt dato, hun var bare veldig vag og sa "jaa, vi fikser det nok så du får i løpet av slutten av juli" men hun svarte nei når jeg spurte om hun kunne kontakte meg når hun hadde fått time. Det ble visst for mye å holde styr på.

Hvis jeg ringer neste uke og hører (regner med hun har fått bestilt time til da, hvis streiken er over), er det ikke ganske normalt å få oppgitt en dato da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Er jo ganske enkelt da. Nå husker jeg ikke hvordan bilprøva var, men tok motorsykkelteorien på Torsdag, og på de fleste spørsmålene var det 2 svar som var helt bak mål og ett som var i grenseland. Bestod med 1 feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ganske enkelt da. Nå husker jeg ikke hvordan bilprøva var, men tok motorsykkelteorien på Torsdag, og på de fleste spørsmålene var det 2 svar som var helt bak mål og ett som var i grenseland. Bestod med 1 feil..

Det er ikke like enkelt for alle, vet du :) Vi har alle forskjellige forutsetninger, noen har veldig lite eller ingen erfaring med trafikk fra før av, noen synes bil og trafikk er grusomt kjedelig, og andre kan rett og slett bare ha problemet med at stoffet ikke sitter... eventuelt alle tre på en gang :)

Halvparten (noe sånn som 53% synes jeg å huske?) stryker faktisk på teoriprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Jorgen Voigt skrev:

Jeg har øvd meg på flere sider, men likte godt teori-prover.no. De var rimelige og gode.

Reklame -.-

Anonymkode: 9539f...903

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
På 5/31/2012 den 18.51, Snop skrev:

I morgen skal jeg ta teoriprøven. Jeg har lest i en uke nå, tatt teoriprøven på nett minst 50 ganger og lest boka to ganger (likevel har jeg 1-8 feil hver gang på prøvene! :( ) og lurer ellers på om det er noe spesielt jeg kan gjøre for å forberede meg til morgendagen sånn i siste liten?

Er det noe jeg må være forberedt på? Jeg skjønner ikke helt hvordan det hele foregår, jeg. Den eneste informasjonen på nett er åpningstider for drop-in... Ei venninne sa noe om at man kan gå tilbake til de spørsmålene man er usikker på underveis, hvordan fungerer dette?

Visste ikke engang før nå at man får opp kalkulator på utregningsspørsmålene, så jeg har jo vært superstresset for det... :P

 

Dere som har brukt prove.no og teoritentamen.no, hvordan følte dere spørsmålene var på den ekte prøven i forhold til på disse nettsidene?

Er det noen som har prøvd www.teori-prover.no - Jeg har betalt, men fikk ikke logget meg på! Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...