Gå til innhold

Dagbok om livet og graviditet og sånn


Nuttapia

Anbefalte innlegg

Tida flyr og snart er det 17.mai og sommer igjen. Livet som student er hektisk, men ålreit. I juni går jeg ut i praksis og må ærlig innrømme at det ser jeg VIRKELIG frem til :hjerte: 

Ed er stor og blir hele tiden større. Han er så flink til å prate nå, og har selvfølgelig en veslevoksen måte å kverulere og diskutere på. Jeg digger det :ler: Ser han lite om dagen da jeg er i eksamenskjør, så nå blir det godt å bli ferdig med det. 

Er blitt single også da. Om to uker bor jeg alene i leiligheten, og det skal bli SÅ bra. Ble slutt i januar, så merker nå at det er på tide at han flytter ut. Pga oppsigelsestid og at jeg egentlig hadde tenkt til å flytte jeg også, så har vi bodd sammen så lenge. 

Jeg nyter student- og singeltilværelsen. Ser frem til deilig sommerfei uten en masete mann på armen. Derimot har jeg lyst til å finne meg en søndagskjæreste som jeg ikke har et fnugg av forpliktelser ovenfor. Jeg savner liv og leven i senga og en å krabbe tett inntil, men INTET mer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei Nutta :hoppe:

Mange (!) år siden sist! 

 

Jeg er "tilbake på KG" og eneste jeg husket godt var deg :pasha:

Trist å lese at du er blitt singel igjen, men utrolig godt å lese at exen er en flott pappa til Ed. Det er faktisk noe av det viktigste i hele verden det :yvonne:

 

God helg Nutta! Hilsen en "gammel" kjenning ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 17.9.2016 den 17.51, tr.heimspia83 skrev:

Hei Nutta :hoppe:

Mange (!) år siden sist! 

 

Jeg er "tilbake på KG" og eneste jeg husket godt var deg :pasha:

Trist å lese at du er blitt singel igjen, men utrolig godt å lese at exen er en flott pappa til Ed. Det er faktisk noe av det viktigste i hele verden det :yvonne:

 

God helg Nutta! Hilsen en "gammel" kjenning ;) 

Hei! :hallo: 

Jada, her går det unna! 

Student/jobb-livet er hektisk, og livet som alenemor går veldig fint. Har det bra, men ser frem til noen fridager i jula :Nikke: 

 

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jauda.. vet ikke om man kanskje børstarte opp en ny dagbok, eller om man like gjerne kan blåse liv i denna gamle «haugen»... :ac:

Min samboer og jeg skal starte prøvingen på nr.2. Sluttet på pilla på søndag. Går på folat. Har jobb ut november, så skal bli både jobbsøker, gravid OG student til høsten. Satser iallfall på at jeg kommer inn på utdanning. Jeg er ellers nyutdannet, men vil studere slik at jeg får bachelor. 

Vi skal kjøpe hus. Og lillegutt er nå fem år og klar for å bli storebror. 

Livet er både fint, godt og spennende!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Nuttapia:goodbye:

Så trivelig å "se" deg igjen! 

Jeg følger deg uansett om du ordner ny dagbok eller ikke i alle fall :danse:

Jeg har også blitt prøver igjen, pp2 nå :) Kanskje vi blir gravide samtidig denne gangen også :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, -Mala- skrev:

Åhh! Nuttapia:goodbye:

Så trivelig å "se" deg igjen! 

Jeg følger deg uansett om du ordner ny dagbok eller ikke i alle fall :danse:

Jeg har også blitt prøver igjen, pp2 nå :) Kanskje vi blir gravide samtidig denne gangen også :mynona:

Hei Mala! Nei, så artig!! :nori:

Så spennende!! Hvor i syklusen er du nå?? Jeg slutta ei uke ut i nytt pillebrett jeg, da.. :P Hvorfor ikke, lissom.. Det er visst noen som slipper egg straks pilla er ute av kroppen, så det går jo an å håpe. Lillemann satt på pp2 sist gang. 

 Skal se om jeg finner dagboka di når jeg logger meg på med mac’en i kveld, så får jeg oppdatert meg litt!  

Jeg tror i grunnen at jeg bare holder meg her. Nok av annet å holde styr på ;) Haha!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nuttapia skrev:

Hei Mala! Nei, så artig!! :nori:

Så spennende!! Hvor i syklusen er du nå?? Jeg slutta ei uke ut i nytt pillebrett jeg, da.. :P Hvorfor ikke, lissom.. Det er visst noen som slipper egg straks pilla er ute av kroppen, så det går jo an å håpe. Lillemann satt på pp2 sist gang. 

 Skal se om jeg finner dagboka di når jeg logger meg på med mac’en i kveld, så får jeg oppdatert meg litt!  

Jeg tror i grunnen at jeg bare holder meg her. Nok av annet å holde styr på ;) Haha!! 

Jeg er straks ferdig med mensen :)

Krysser fingrene for at det klaffer fort for oss begge da :nori:

Blir spennende å følge deg igjen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du og mala blir prøver igjen 😁 jeg har følt meg som eneste i hele verden nesten som kun har et barn og som er blitt såpass stor 😅

her er jeg ivf tvillinggravid 21+5, storesøster er 4.5 år å kjempeklar for å få småsøsken. Spørs om hun er like klar når de kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, -Mala- skrev:

Jeg er straks ferdig med mensen :)

Krysser fingrene for at det klaffer fort for oss begge da :nori:

Blir spennende å følge deg igjen :nigo:

Krysser fingra jeg også :baby:

 

3 timer siden, CathrineMic skrev:

Koselig at du og mala blir prøver igjen 😁 jeg har følt meg som eneste i hele verden nesten som kun har et barn og som er blitt såpass stor 😅

her er jeg ivf tvillinggravid 21+5, storesøster er 4.5 år å kjempeklar for å få småsøsken. Spørs om hun er like klar når de kommer ;)

Hei!! Artig å se deg:nori:

Tvillinger, altså!! Gratulerer så mye :hjerte: Ja, det blir nok livlig for storesøster :fnise: Blir ganske sikkert helt fantastisk! Skulle jeg ha valgt nå, så skulle jeg gjerne tatt tvillinger!! Her har det ikke vært noen babyprøving tidligere, rett og slett fordi jeg ikke har møtt mannen jeg skulle ville ha nummer 2 (og kanskje 3) med før i fjor. Så når vi kommer så langt, så tror jeg nok lillemann er ganske klar for å bli storebror han også :jepp: 

Har du en aktiv dagbok? :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

God aften :D

Sluttet 1 uke ut i pillebrettet - fordi vi egentlig ikke klarte å bestemme oss helt ei uke tidligere :ler: Vi fant ut at pga arbeid og økonomi, alder og ønsket om kanskje enda et barn, altså 3 tilsammen, så er det mest gunstig for oss å starte prøvingen nokså umiddelbart. 

Såehh.. Pilleslutt 18.02. Sex både 18., 19. og snart også i dag :wink: SÅ! Flere sier at det er en megafruktbar tid rett etter pilleslutt, så da håper jeg på det. Uansett er jeg forberedt på litt tid med prøving, før det skulle klaffe. Lillemann ble unnfanga i pp2 etter pilleslutt, så det gikk raskt. Da var jeg 28. Har akkurat runda 34, så nå vil jeg "bli ferdig". 

Jeg regner med at det kanskje vil komme en liten blødning, selv om jeg hadde pillefri uke og bortfallsblødning for 2 uker siden. Det bobler og kjennes smått som typiske menssmerter der nede nå. Tenkte at vi bare kjører på, og venter på første ordentlige mensen, før jeg begynner å kartlegge syklusen. Da jeg ble gravid med lillemann hadde jeg syklus på ca 28 dager. Tok EL-tester. Tidligere har også syklusene mine vært ganske nøyaktige. Satser på at det stabiliseres raskt denne gangen også! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bortfallsblødning på plass! Vi skriver 21.februar, og da er det bare å bestille EL-tester og sette igang med kartleggingen :ac:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Redbird skrev:

Hei! Nå er jeg på plass her og! Haha! :goodbye::nigo:

Wohoo :danse: og velkommen skal du være!! 

————————————

supermegaheftigdeluxe blødning :( Orker ikke trene, kroppen er lissom helt drained! Trener 4-5 ganger i uka, men det får jeg ikke til denne uka! Vi skal på hytta og ski i helgen da, så da blir det jo litt futt og fart. Vel..ikke så mye fart på ski med 5-åringen enda.. :) 

Åh, gleder meg stort til å slappe av med knitring i peisen og en Aass. Jo, en kose-øl bør være lov under prøving. Uansett så er det nok ingen EL på vei før ut i neste uke, dersom syklusen skulle være så vennlig å stabilisere seg.. 

Mannen er så fin.. «du må bare dele følelser, symptomer og alt du vil og tenker på!!» :hjerte: Jeg tror og håper prøveperioden blir rolig og fin. Selv om jeg er i startgropa, og det er seks år siden jeg startet forberedelser til nr.1, så slapper jeg myyyyye mere av nå. Det som skjer, det skjer, lissom. Forventer slett ikke å bli gravid på første forsøk, men håper såklart at vi slipper å prøve i flere år. Og jeg krysser også fingre for alle andre som er i prøvebobla sammen med oss :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«ENDELIG» mandag (enda mandager stort sett ikke er endelige heldigvis!! :ler: ), og mensen/bortfallsblødning er forbi! Da er det bare å starte prøvingen!

Det kjennes imidlertid ikke ut som at mensen er over, da det vibrerer og murrer der nede. Som om mensen skal komme, men det gjor ikke vondt. Er hjemme fra kveldsvakt fordi jeg har hodevondt og kjempevond korsrygg for femte dag på rad nå.. På lørdag var jeg helt zombie i formen!! Jo, også stikker det i puppene... Og jeg sover og er sliten.. Haha! Tok en test i dag tidlig, for man vet jo virkelig aldri, og den var klart negativ. Kan virkelig kroppen bli såpass ute å kjøre av pilleslutt, at ørten symptomer på pms/graviditet kommer samtidig? 

Anyways; kjipt å sitte inne, når det er så nyyydelig vintervær ❤️

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en dag på sofaen. Pokker, as.. Jeg liker ikke å ikke kunne dra på jobb. :sur:  Hodet og korsryggen kverker meg snart. Ellers er det fortsatt action i lillemagen. Håper virkelig det går over snart. Slitsomt i disse «få orden i syklus»-tider.. Er det mangel på hormonene fra Loette som føkker meg opp så innmari?! Har gått på de i 4,5 år. 

Jeg har nå en snill mann. Han kommer snart hjem og skal diske opp noe greier med noe han kalte for sprudlende ruccola og sløv spekeskinke 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det legebesøk. Har dratt for gardinene og slumrer på sofaen før jeg skal hente lillemann i bhg.. Er ikke normalt med hodepine i halvannen uke.. Bare da jeg var gravid. 

Glemte å skrive inn i dagboka at jeg hadde en liten blødning for to kvelder siden. Ganske liten. Ei lita stripe blod på papiret. Gidder ikke bestille EL-tester eller noe før jeg har fått første ordentlige mensen. Da kan jeg planlegge ordentlig. Nå er jo alt bare tull :ler: Hadde vært kjekt om jeg var preggers nå, så hadde alle «smertene» og den jævlige hodepina vært der for en grunn..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen. Hun sa jeg kunne komme inn i morgen hvis jeg følte meg bekymret, og uansett har jeg time hos fastlegen på førstkommende mandag pga noe andre greier. Hun sa at kroppen min antakelig reagerer slik, fordi jeg har slutta med p-pilla, eller at jeg er gravid. Hun ba meg bare lytte til kroppen og slappe av dersom jeg følte for det. 

Det stikker mer og mer i armhulene mot puppene og i puppene, slik det gjorde da jeg var gravid med lillemann. Men det er da vitterlig merkelig om jeg skulle være gravid..?! Hofter og korsrygg er like nærværende som i går, samt at jeg har stølhetsfølelse i bena. Merkelige greier. Hvis ikke dette er hormoner på den ene eller andre måten, så må jeg jo være dævsjuk 🤪 Neiiida.. Men det er jo litt merkelig at kroppen reagerer SÅ mye!! I dag hadde jeg masse utflod. Kjennes igrunn som om at mensen skal komme nå.. samt en del andre uforklarlige «bevegelser»/stikk i lillemagen.. 

Fint med en oversikt på symptomer man kan få ved å slutte på pilla.. makan :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så snodig at kroppen din reagerer sånn.. Håper enten at det gir seg snart eller at det viser seg at du allerede er gravid :Nikke:

Tenker du å dra til legen i morgen eller venter du til mandag? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, -Mala- skrev:

Så snodig at kroppen din reagerer sånn.. Håper enten at det gir seg snart eller at det viser seg at du allerede er gravid :Nikke:

Tenker du å dra til legen i morgen eller venter du til mandag? :)

 

Goood morgen :kaffekopp::) 

Neih, venter med legetime til mandag. Var i bedre form i går, og føler også nå at formen er ok. Har LITT lyst til å teste nå.. :lol:  Har ikke stått opp enda. Jobbhelg på denne frøkna 😁

Hører fuglene kvitre som bare det ute! Makan, jeg gleder meg til våren :blomst: 

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dersom jeg hadde eggløsning, noe jeg er svært sikker på, under bortfallsblødningen, så kan jeg jo nå være ca 9/10dpo.. 

Tykk og hvit lotion utflod, hoven i skjeden - det var svært følsomt (nesten vondt) å ha sex i går. Lillemagen verker mest på venstre side og hofta/korsryggen er skikkelig plagsomt vondt. Ekstra følsomme brystvorter nå, men ikke vonde. 

...har såååå lyst til å teste at jeg holder på å bli gal!! 

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag! :hallo: Ah, endelig lørdag!  Jobbhelg på denne frøkna, men heldigvis ikke så lange vakter :) 

Kan i dag melde om god søvn, bra humør, knakende vondt korsrygg og murrende lillemage, samt et par brystknopper som fikk så vondt under dusjstrålene at jeg måtte si AU! 
Jeg er tettere i nesa og jeg er trøtt, tross ei god natt med søvn.. 

I morgen tidlig skal jeg teste! ;) Hvis dette ikke er ei spire, så har jeg iallfall en kropp som vet å bruke hormonene mot meg :ler: OG - det er helt ok dersom det ikke har klaffet enda, for vi kan gjerne vente med fødsel til januar 2019, egentlig, med tanke på jobb :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...