Gå til innhold

Hvilken er den minst pene bunaden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest imli

Kanskje de synes den er stygge fordi den inneholder 'Nordland' i navnet? Før var jo nordlendingene Oslos negre.

No må du gje deg. Eg har uansett inntrykk av at "alle" synest nordlandsbunaden er finast, eg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

No må du gje deg. Eg har uansett inntrykk av at "alle" synest nordlandsbunaden er finast, eg.

Jeg må si at nordlandsbunaden er helt "grei". Jeg hadde selv valget mellom den, Oslo-bunaden og en annen, og valget ble helt klart ikke de to første. Synes nordlandsbunaden er litt "oppskrytt", ikke så fin som folk skal ha det til, men overhodet ikke stygg. Men det er meg. Har dog ingenting med at den er fra Nordland, bare så det er sagt. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Jeg må si at nordlandsbunaden er helt "grei". Jeg hadde selv valget mellom den, Oslo-bunaden og en annen, og valget ble helt klart ikke de to første. Synes nordlandsbunaden er litt "oppskrytt", ikke så fin som folk skal ha det til, men overhodet ikke stygg. Men det er meg. Har dog ingenting med at den er fra Nordland, bare så det er sagt. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Eg reagerte berre på innlegget om at folk ikkje likte nordlandsbunaden fordi han er frå Nordland ;) Særleg når inntrykket mitt er at "alle" likar den bunaden. Eg synest nordlandsbunaden er fin, men ikkje den finaste. Eg likar telemarksbunadane best, men eg er jo ikkje heilt upartisk der sidan eg har ein slik sjølv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg reagerte berre på innlegget om at folk ikkje likte nordlandsbunaden fordi han er frå Nordland ;) Særleg når inntrykket mitt er at "alle" likar den bunaden. Eg synest nordlandsbunaden er fin, men ikkje den finaste. Eg likar telemarksbunadane best, men eg er jo ikkje heilt upartisk der sidan eg har ein slik sjølv...

Ja, de er vakre. Selv har jeg denne fra Vest-Oppland og er veldig glad i den.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Ja, de er vakre. Selv har jeg denne fra Vest-Oppland og er veldig glad i den.

Mvh Yvonne :heiajente:

Eg synest kanten nederst på livet på den er veldig stilig. Same som på trønderbunadane. Litt annerleis enn dei fleste andre bunadane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Indra

Eg reagerte berre på innlegget om at folk ikkje likte nordlandsbunaden fordi han er frå Nordland ;) Særleg når inntrykket mitt er at "alle" likar den bunaden. Eg synest nordlandsbunaden er fin, men ikkje den finaste. Eg likar telemarksbunadane best, men eg er jo ikkje heilt upartisk der sidan eg har ein slik sjølv...

Dårlig spøk, før kunne man komme over boligannonser hvor det sto «nordlendinger ønskes ikke».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Gudbrandsdals festbunad er heselig stygg! Beklager, men jeg liker den ikke! Beltestakken er den aller fineste :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og synes Nordlandsbunaden var fin :) Men det var alikevel noen som var mindre pen her :fnise:

Selv har jeg Hardanger-bunaden og jeg synes den er veldig fin. Er bergenser og er glad jeg ikke fikk bergensbunad (hvit).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan man kan mene Nordlandsbunaden er den styggeste av alle bunader. Men hver sin smak sikkert? Jeg synes Oslo-bunaden var lite pen.

Jeg synes selve bunaden er veldig fin. Men forkleet synes jeg er så forjævlig at hele drakten havner nederst på lista.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Jeg synes selve bunaden er veldig fin. Men forkleet synes jeg er så forjævlig at hele drakten havner nederst på lista.

Det kan jeg forstå, forkleet er jo litt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke bunad og synes det er svært få som faktisk kler et sånt plagg.

Hardangerbunad er flott på unge, vakre jenter - nydelig - og Setesdalsbunad er nydelig på småjenter. Bortsett fra det så liker jeg ikke bunad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker nedre hallingdal-bunaden! Hele bunaden er et smykke i seg selv. Så hva om den ikke går inn i livet? Plass til mer pølser!

Nå som det nærmer seg 17. mai og det er et år siden sist bunaden var ute av posen føler jeg at det hadde vært greit med en bunad som ikke gikk sammen i livet..har ikke fått mannet meg opp til å prøve på meg min med alle hempene ennå. Men jeg synes ikke de som går rett ned fra bysten er noe fine for det. :gjeiper: Og selbubunaden må være den styggeste av alle for meg. Kjenner en jente som har den, og hun er ikke spesielt fornøyd med den heller.

(Unnskyld til alle dere som har disse bunadene :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte rett og slett bla gjennom siden til "Norsk Flid" og av dem som er avbildet der så må jeg si at Sør-Trøndelag sin kommer ut som "ikke så veldig fin, nei". Har aldri vært videre begeistret for den. Av de som er vist før i tråden så kommer Selbubunaden ut som "versting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Borghild

Syns alle bunader er schtøgge jeg. Ville ikke gått med noe sånt om jeg fikk betalt for det engang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er vakre. Selv har jeg denne fra Vest-Oppland og er veldig glad i den.

Mvh Yvonne :heiajente:

Røtter fra Vest-Oppland, Yvonne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røtter fra Vest-Oppland, Yvonne? :)

Ja, både på mors- og farssiden. Min far kommer derifra blant annet. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harfsfjord

Min yndlingsbunad :rodmer: Nå er jeg jo fra Stavanger! Skulle jeg ha bunad som kom fra røtter, så hadde det endt med kofte, eller bunad fra Finmark.

Er ikke inni bunadgreier, så har ikke noe vondt eller bra om å si om det.. :P

Endret av Maestro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...