Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melder meg inn her jeg også :vinke:

Jeg runder snart 36 år, og har en toåring fra før. Ville ikke ha altfor "tette" småtasser, men nå må vi sette i gang om vi skal rekke å få en til før jeg går ut på dato :ler:

Sist tok det 5 måneder før jeg ble gravid, til tross for at jeg var passert 33 da. Håper at det ikke tar mye lenger tid denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Velkommen, Tralla la! Jeg håper å bli gravid før trettifemårsdagen min til høsten, vi får se ... Egentlig håpet jeg å få barn før det, og har hatt termin i tide til det to ganger, men mistet begge gangene. Litt redd for å oppleve det samme igjen, men må jo håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei, Mammamy og Tralla la.

Morsomt å være medlem av en gruppe der en egentlig håper på at alle skal forsvinne ut med positiv test så fort som mulig. Lykke til begge to!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som føler at aldersforskjellen blir for stor, ikke fortvil:) Det er 8 år mellom sambo og hans søster og de hadde det veldig godt i lag under oppveksten, og hun har passet mye på han som ung! Har også en venninne der det er 9 år mellom og de har det også kjempegodt sammen:) I tillegg er 4 + år mellom broren min og meg, og vi har også verdens beste søskenforhold.

Håper bare så inderlig at spiren sitter for dere snart:) Er det noen som fortjener dette, så er det dere som har alt på stell hva økonomi og trygghet angår! Ingenting er bedre enn når barn er 100% ønsket og etterlengtet!

Krysser fingre og tær og sender masse positive tanker deres vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Tusen takk, Rosa.sky! Det hjelper faktisk å høre slike ting - jeg vet det jo så godt i teorien, men det er så fint å få noen eksempler på fine søskenforhold til tross for stor aldersforskjell. I beste fall blir ikke forskjellen så mye mer enn fire år hos oss, men man vet jo aldri, og det er absolutt noe jeg tenker på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som så at søsken kan få et godt eller mindre godt forhold, helt uavhengig av aldersforskjellen. Hvor godt personlighetene deres matcher kan ikke vi foreldre gjøre så mye med, men vi kan prøve å legge forholdene godt til rette for at de skal ha det fint sammen :)

Hjemme hos oss er det jo mange kombinasjoner av aldersforskjeller, og de funker på hver sin måte. Good bits and bad bits, både med liten og stor forskjell. Det som blir spennende for oss, hvis vi nå får denne spiren til å sitte snart, er jo kombinasjonen baby og fjortis :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har rett, Mafalda! Mye opp til foreldrene i begynnelsen, ja. Slekta skjemte meg bort som en prinsesse da jeg var enebarn (første barn OG barnebarn i min generasjon). Pleide ofte å lekte alene på rommet med dokker og hadde få venner i tillegg til å være midtpunkt ved alle familiemiddager osv. Da broren min kom til verden etter drøye 4 år likte jeg ikke helt det å dele hverken oppmerksomhet eller tingene mine.. Men man blir jo veldig fort vant til det, og synes det var veldig stas med lillebror etterhvert som tiden gikk! Heldigvis har vi fortsatt et strekt bånd og når vi er samlet hos mamma og pappa gjør vi fortsatt det vi gjorde i oppveksten: Film og sjokomelk, gå turer og utforske skogene og stiene i nærheten og ser hvor vi kommer, spiller kort og brettspill osv..

Og modig mor: Du virker som en veldig reflektert og god mor, så tror ikke aldersforskjellen står i veien for sammensveisede barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Og modig mor: Du virker som en veldig reflektert og god mor, så tror ikke aldersforskjellen står i veien for sammensveisede barn!

Nå ble jeg litt flau ... Men tusen takk, det var veldig pent sagt! De tre vi har, er en skikkelig sammensveiset gjeng, men jeg tror absolutt de er i stand til å ta imot et småsøsken. De gledet seg veldig da vi alle sammen trodde vi skulle få en baby på seinsommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt flau ... Men tusen takk, det var veldig pent sagt! De tre vi har, er en skikkelig sammensveiset gjeng, men jeg tror absolutt de er i stand til å ta imot et småsøsken. De gledet seg veldig da vi alle sammen trodde vi skulle få en baby på seinsommeren.

Dere har tre større?

Da blir det jo veldig moro med en liten baby igjen, for alle sammen. Eneste faren må vel være at Minstemann/Minstejenta kan ligge an til å bli ganske bortskjemt... :gjeiper:

Krysser fingre og tær for at du lykkes snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt klar til å ikke være anonym enda, men jeg har noen spørsmål bare... hvor lenge før dagen for forventet EL begynner dere å prøve? Hvis det skal gjøres annen hver dag? Skal man gjøre det selve dagen og så annen hver dag før det en hel uke før, eller hvordan blir det?

Jeg er 37 år :sjenert: håper på nr 2. Er det noen hormoner eller liknende jeg kan ta for å få litt fart på sakene? Jeg får ikke så mye drahjelp av mannen egentlig for han er ikke så glad i sengeaktiviteter :sukk: han blir så stresset av prøvesituasjonen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å "inspirere" :tristbla:

Anonym poster: 2bfae089e10f8c8337d17896db4b9930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Her liker ikke mannen prøvestress, selv om han stiller opp og ønsker et barn til sterkt. Vi prøvde ganske lenge på førstemann og han (og jeg!) ble leie og stressa av pliktsex. Denne gangen er det litt bedre, men nå har vi ikke prøvd så lenge og vi lærte av det.

Noen tips har jeg ikke, men det hjelper kanskje å ikke snakke om eggløsning og sånn. Mange menn melder seg ut da. Det er jo han som må "prestere", så det er vel viktig å ikke fokusere på akkurat det.

Vi begynner med :sengekos: noen dager før EL for å være sikker på at mannen har nye friske svømmere og at jeg er "fylt opp" før egget slipper. (Høres litt ekkelt! :fnise: )

Lykke til!

Jeg venter EL om noen dager og har ikke trua på at vi vil få det til. Jeg håper bare vi får det til før årsdagen til SA'en!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt klar til å ikke være anonym enda, men jeg har noen spørsmål bare... hvor lenge før dagen for forventet EL begynner dere å prøve? Hvis det skal gjøres annen hver dag? Skal man gjøre det selve dagen og så annen hver dag før det en hel uke før, eller hvordan blir det?

Hvis det er litt vanskelig å dra i gang mannen din, ville jeg konsentrert meg om dagene rett før EL. En gang tre dager før, og en gang dagen før. Eller noe slikt?

Nå er jeg ingen ekspert på dette i det hele tatt, men hvis mannen er en smule stressa og ikke så veldig på hugget, ville jeg droppet å foreslå sex mer enn fire dager før EL. Men som sagt: jeg er bare en amatør, det er helt sikkert noen her inne som kan mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Modig mor

Mafalda: Ja, vi har en fin flokk som gjerne vil ha en baby i huset. Takk for kryssing av fingre og tær!

AB: Litt sneaky, men hjelper det om dere har sex på tidspunkter da du ikke er fruktbar? Litt flere plussopplevelser for ham, hvor han ikke må prestere all verden? Kanskje kunne det gå litt lettere på de viktige dagene da?

Når det gjelder timing, kan én gang i løpet av de siste dagene før eggløsning være nok. Men sjansen øker om det blir flere. Mafaldas plan kan sikkert funke fint, ellers er jo annenhver dag et godt tips hvis dere klarer det, siden man aldri *vet* på forhånd hvilken dag egget slippes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*frustrert*

Jeg har hatt én TR etter jeg sluttet på pillen i februar, men etter den runden har den ikke kommet tilbake. Det er helt tydelig at kroppen jobber med noe, eller så har den bare lyst til å være særs kjip mot meg. Alle de typiske symptomene er tilstede: mensmurringer, såre brystvorter, energiløs etcetc, men jeg testet (igjen) i går og testen var negativ. Jeg håper så TR kommer snart..

Jeg tror jeg takler veldig dårlig å være prøver, jeg blir jo helt tullete av dette.

(beklager at jeg syter så fælt, spesielt når dere er så mange som har slitt mye lenger og verre enn meg, men jeg blir bare så frustrert og lei meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Mye pliktsex og menn som melder pass. De vil ikke når det forventes noe av dem. Herregud, kvinner må være ekstremt kløktige for å få til verdensutvikling, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*frustrert*

Jeg har hatt én TR etter jeg sluttet på pillen i februar, men etter den runden har den ikke kommet tilbake. Det er helt tydelig at kroppen jobber med noe, eller så har den bare lyst til å være særs kjip mot meg. Alle de typiske symptomene er tilstede: mensmurringer, såre brystvorter, energiløs etcetc, men jeg testet (igjen) i går og testen var negativ. Jeg håper så TR kommer snart..

Jeg tror jeg takler veldig dårlig å være prøver, jeg blir jo helt tullete av dette.

(beklager at jeg syter så fælt, spesielt når dere er så mange som har slitt mye lenger og verre enn meg, men jeg blir bare så frustrert og lei meg.)

Åh, jeg skjønner deg så godt! Jeg har også bare hatt én TR siden februar, og er nå på dag 46 i denne syklusen... Venter og venter og venter på TR. Det som e mest frustrerende er at jeg ikke føler at vi er i gang med prøvinga selv om jeg har sluttet på pillen og vi har ubeskyttet sengekos. Ettersom syklusen er så tullete aner jeg ikke når eggløsninga er (eller om jeg har eggløsning for den saks skyld). Jeg har eggløsningstester liggende, men det føles litt håpløst å ta tester hver dag i 3 mnd...

Krysser fingrene for at TR kommer til oss begge de nærmeste dagene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skjønner deg så godt! Jeg har også bare hatt én TR siden februar, og er nå på dag 46 i denne syklusen... Venter og venter og venter på TR. Det som e mest frustrerende er at jeg ikke føler at vi er i gang med prøvinga selv om jeg har sluttet på pillen og vi har ubeskyttet sengekos. Ettersom syklusen er så tullete aner jeg ikke når eggløsninga er (eller om jeg har eggløsning for den saks skyld). Jeg har eggløsningstester liggende, men det føles litt håpløst å ta tester hver dag i 3 mnd...

Krysser fingrene for at TR kommer til oss begge de nærmeste dagene! :jepp:

Jeg kan virkelig relatere til det du skriver.. I dag er jeg på dag 44 i denne "syklusen". Jeg verker så etter å bli gravid, men dette ligger helt utenfor min kontroll, og jeg Hater ikke å ha kontroll!

Jeg er skremt over den virkningen hormonene i ppillene har hatt på kroppen min; stakkars kropp. Når det blir snakk om evt å begynne på prevensjon igjen, skal jeg virkelig gå noen runder med meg selv for jeg liker ikke tanken på å begynne på hormonpreparater igjen.

Ønsker dere en god og fruktbar dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Solsikke - det var godt å kutte ut pillene. Det har funket fint i seg selv, og forrige gang jeg sluttet med dem fikk jeg 29-dagers syklus med en gang. Men jeg har slitt en del med hodepine som skyldes pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB #111 her - jeg fikk han med på :sengekos: lørdag morgen og i går kveld :lur: og skal lure meg til en omgang i morgen kveld... :sjenert: i følge kalenderen har jeg EL på onsdag. Har ikke sagt et pip til han om EL på lenge, så jeg tror ikke han aner ugler i mosen :fnise: selv om han muligens kommer til å stusse i morgen... jeg pleier ikke være så .

Grapefruktjuice, anbefalte noen - går det bra med rosa grapefruktjuice? Jeg fant ikke annet i butikken.

Anonym poster: 2bfae089e10f8c8337d17896db4b9930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...