Gå til innhold

Aktive meg


Joplaya

Anbefalte innlegg

Trening nr 11: stram opp 2!

Hadde vondt i hodet før jeg gikk på trening, men gikk likevel i håp om at det skulle gå over bare jeg kom meg litt i bevegelse. Og det gikk over! I alle fall første delen av timen, mot slutten kom hodepinen. Så nå sitter jeg her med vondt i hodet enda :-?

Spurte etter økten i dag hvorfor jeg fikk feberfølelse i ansiktet under treningen for et par uker tilbake. Enten har jeg spist for lite eller drukket for lite, som gjør at da begynner jeg å kaldsvette, dette kan jeg gjøre noe med. Men den dagen det skjedde hadde jeg spist godt ca 2 timer før trening, så da faller det bort. For lite vann kan stemme kanskje. Eller det kunne være fordi jeg da hadde trent så hardt at jeg nådde kroppen sin grense på en måte. Hvis det ikke er noen av delene, bør jeg gå til lege med det... Hvis det skjer igjen skal jeg roe litt ned, gå og drikke litt vann eller noe, men holde meg i bevegelse. Slutter jeg helt opp med bevegelser kan jeg ende opp med å besvime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Trening nr 12!

Ja, det var på torsdag det - flyt og balanse som vanlig.

Glemte skrive fordi jeg var så opptatt med planlegging av reisen til Texas i April... Kunne jo da egenelig ikke passet bedre at jeg begynte å trene, litt strammere og i litt bedre form når en reiser på ferie er jo bare positivt :-)

Trening nr 13!

Syklet 20 minutter som oppvarming. Her kjenner jeg stor forbedring!!! Der jeg før hadde lyst å gi opp etter bare et par minutter, gikk det nå som en lek :kul:

Inn i sal, 30 minutter med mage og rygg trening.

Fortsatt hardt, har lang vei å gå før disse musklene er noe jeg kan snakke høyt om i offentlighet :oops: . Men jeg kjente jeg fikk mindre vondt i ryggen enn vanlig, og for meg er det et tegn på forbedring. Jeg må da i alle fall gjøre noe litt mer riktig! I tillegg kjenner jeg ingenting av stivhet i hverken mage eller rygg i dag :P

Er en fyr der jeg alltid føler seg på meg :-? . En av de første gangene jeg trente satt jeg og tøyde ut, og da satt jeg og så litt ut i rommet på de andre som trente. Blikket traff da denne fyren, en mann i 40-50 årene. Siden har jeg alltid følt at han følger med meg med blikket sitt... Noen ganger sjekker jeg, og da stemmer det. I går da jeg syklet syklet han på en sykkel 1 sykkel bortenfor meg. Da han var ferdig et par minutter før meg sto han på skrå bak meg slik at jeg ikke kunne se han. Jeg tittet bort til andre siden, der det er vindu og kunne tydelig se at han så på meg når jeg syklet :-? . I tillegg skulle han tørke av sykkelen sin, slik man gjør når man er ferdig. Han tørket av feil sykkel! Der var en sykkel imellom oss, og DEN tørket han av :o

Ugh, klarer bare ikke den fyren. Mulig jeg er litt halvparanoid og innbiller meg en del ting. Uansett føler jeg meg ikke vel når jeg er i treningsrommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening nr 14!

Flyt og balanse.

Ikke i så god form i dag, pga treningen på tirsdag kanskje? Jeg hadde mindre styrke og mindre utholdenhet enn forrige torsdag. Mulig forrige torsdag bare var en god dag for meg?

Tok instruktøren i å flire av en av de som trente. Ok, det er ikke rart, denne jenten har veldig lite koordinasjonsevne og kan ofte se veldig klossete ut. Men det er jo ikke pent gjort å flire av de som er der og trener da... Instruktøren kan jo i det minste gå bort til henne og lede henne på rett kjør når hun gjør en øvelse totalt feil, og siden hun uke på uke ikke klarer gjøre det riktig.

Føler magen min er mer oppblåst etter en trening. Hvorfor det? Og det er ikke bare innbilning, da jeg har sammenlignet i går da jeg ikke trente, og i dag etter trening. Snakk om et par cm forskjell. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er. :-)

Jeg kommer akkurat fra en time med Body Pump. Tidligere i uka var jeg på Total. Føles veldig bra. Blir nok å kjenne det de neste par dagene.

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Du er også veldig flink! Jeg venter til jeg blir litt bedre trent før jeg går på de "tunge" timene som kickpuls og lignende... Kjenner til stivheten ja :ler: . Denne uken har jeg sluppet overraskende lett unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening nr 15!

Stram opp 2

Kjenner jeg har bedre kondis og mer styrke enn tidligere. Deilig. Men jeg fikk den feber-følelsen i dag... Drakk litt vann, roet litt ned, etter ett minutt var det ok og jeg kunne fortsette som før. Tipper det har med at jeg når en viss grense, kroppen som ber om at jeg tar det litt roligere kanskje.

Sit ups på slutten. Fikk vondt i ryggen i dag :-( . Tror jeg ikke klarer bruke magemusklene godt nok, kanskje jeg slapper litt av igjen på vei ned? Søren, må få orden på dette her snart!

Ene jenten som trente i dag drev og gjespet under treningen :o . Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nei, har ikke vært lat den siste uken, bare uten bredbånd :ler:

Etter mandag forrige uke har jeg trent

Onsdag - egentrening, sykkel 20 minutter + styrketrening i ca 20 minutter.

Torsdag - Flyt og balanse

Mandag - Stram opp 2

Onsdag - Stram opp

Torsdag - Flyt og balanse

Da er jeg oppe i hele 20 treningsøkter :kul:

Kjenner magen begynner å bli litt sterkere. Kunne på onsdag under stram opp timen, som går mye på styrke, ta mange gode sit ups uten at jeg kjente noe vondt i ryggen. Men jeg føler det går litt opp og ned? Noen ganger går det fint, mens andre ganger klarer jeg bare noen få sit ups før ryggen verker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening nr 21!

Stram opp 2

Kjekk og grei time uten noen problemer.

Kjenner jeg har noe igjen å gå når det gjelder kondisjon og utholdenhet, blir noe slapp mot slutten av kondisjonsøkten og klarer ikke helt å ta i på de siste øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på videre, du er kjempeflink! :tommelsmil: Skulle ønska jeg hadde tenkt som deg før jeg begynte, for jeg lurer sånn på hvor mange timer jeg har vært på. Har det vel i dagboka mi, sånn ca i alle fall, men da må jeg lete og bla. Får gjøre det en dag jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kjekt ja, å se hvor mange timer jeg har trent. Gir en god oversikt og en ekstra dytt bak.

Wow, oppe i 22 treningstimer gitt :P

Stram opp i dag.

Kun 5 stk som stilte opp til trening :o . Men gikk jo fint det.

Bicepsen må ta sin økt i styrkedelen og vi bruker strikk til den jobben. Forrige gang brukte jeg grønn strikk som er den letteste og jobben var beinhard mot slutten. Derfor tok jeg grønn strikk denne gangen også, men kjente jeg godt kunne prøvd meg på den rød - yippi!

Sit ups. Gjorde vondt i ryggen til å begynne med, men på et vis gikk det over og jeg kjente det skikkelig godt i magen. Da vi var ferdig kjente jeg at jeg var kommet godt i gang og jeg kunne godt holdt på en stund til :-?

Hvorfor er der vindu inn til salen? Sleske menn står utenfor og holder på med sitt og titter "tilfeldigvis" inn på hønsene i aerobicsalen :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Gangsperr i rompeballene mine :ler:

Ikke trening i dag siden det er sambo sin bursdag + jeg skriver eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp gjennomgang i dagboka mi og fikk talt 15 gruppetimer med 20-30 minutter oppvarming først og en time på treningsapparatene. Får henge i for å ta deg igjen, men jeg er hakk i hæl. :wink: Artig å telle hvor mye man har vært på.

Hvordan går det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok du foran meg i mengde trening, selv om jeg ligger foran i antall ganger jeg har vært og trent :kul:

Ligger nå halvvies i eksamensoppgaven min. Håper jeg får gjort såpass mye til i morgen ettermiddag at jeg tar meg tid til å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det får du ta deg tid til. Godt å komme seg ut og få bevegd på kroppen innimellom. Hadde trening nr 15 i dag jeg. 20 minutter på stepmaskin og 1 time pump. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink jente Midnattsol :-)

Trening nr 23 i dag!

Stram opp 2.

Hadde ikke så mye å gi og ble fort sliten av en eller annen grunn...

Får håpe det tar seg opp igjen til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening nr 24 - i går.

Stram opp

Hadde vikar i dag, så opplegget ble litt annerledes enn vanlig. Noe litt enklere, noe litt hardere - men det er godt når det er hardt også. Hun var flink og løp til med en gang hun så noen gjøre en øvelse feil - sånn skulle alle instruktører gjort.

Sit ups på slutten. Vondt i ryggen med en gang. Men jeg ga blaffen, fortsatte med å stramme magen og etterhvert gikk det bort i ryggen! Jeg kunne fortsette uten å kjenne noen ting i ryggen min, og magen jobbet i vei så det svei :ekstra kul:

Er forresten fra i dag av ikke lenger student :kul:

Jeg kan nå title meg selv som barnevernpedagog!!! Eller det er jo ikke offesielt før jeg har fått sensuren på eksamen min da, så jeg må vente 3 uker (eller mer pga påsken kanskje?) før jeg er helt sikker på at jeg HAR klart det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening nr 25 - i går

Flyt og balanse

Under noen mageøvelser får jeg vondt i ryggen fordi ryggen tar belastningen istedet for magen min. Spesielt hvor jeg sitter på rumpen med bena bøyd opp rett frem foran meg og ikke støtter meg noen steder, må jobbe for å holde balansen - ryggen gjør jobben og ikke magen  :-?  

Mål: i april skal jeg klare gjøre dette uten at ryggen får fullt så vondt, jeg skal klare å stemple magen!

Målet er ikke nådd :-x

Klarte sitte sånn 1 av 3 repetisjoner i går... Tok sit ups istedet jeg da.

Nytt mål: skal klare balanse øvelsen med magen i JULI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening nr 26 - og den siste på sikkert 3 uker... Fordi ....

JEG REISER TIL TEXAS OVERIMORGEN!!!

:kul:

Ellers var jeg på Stram opp 2 i dag. Dvs, det ble en form for vanlig stram opp da vi hadde vikar som heller ville gjøre mer styrke. Greit nok det. Klarte ta en del armhevinger i dag, fler enn vanlig - men måtte gi opp underveis. Søren jeg er svak. Håper på forbedringer ut over året. Men hvor lenge må jeg vente før jeg klarer gjøre sånne ting da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Trening nr 27 - torsdag for 2 uker siden :oops:

Har bare trent en gang på over 1 mnd... Fy meg!!!

Må komme tilbake i gjenge.

Men mye har blitt snudd opp ned på. Jeg har flyttet fra sambo og barn. Jeg jobber og reiser hver helg ned til gullet mitt - gleder meg til de flytter til Bergen i sommer!

Nå må jeg få orden på tingene og begynne å trene igjen :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

Må komme tilbake i gjenge.

Men mye har blitt snudd opp ned på. Jeg har flyttet fra sambo og barn.

Hva har skjedd?? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...