Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vasker håret like ofte med balsam-metoden og det kommer jeg til å fortsette med.

Jeg kunne tenke meg å prøve balsam-metoden, men jeg vil likevel prøve å vaske håret så sjeldent som mulig. Føler det er best for håret å få hvile. Vann hver dag tørker jo ut...er vel derfor balsam er bra om du vasker hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen ganske enkelt har fett hår, og at det ikke vil hjelpe å gå lenge uten å vaske håret. Akkurat som man har fet hud, den blir ikke mindre fet av å aldri vaske seg.

Jeg er superfornøyd med balsammetoden, men må likevel vaske håret hver dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er ikke godkjent.

Takk for svar! Får finne meg en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrubber dere hodebunnen godt?

Når man ikke bruker vaskestoffene som finnes i sjampoer, må det gammeldags gnikke-vasking til. Jeg skrubber hodebunnen et par minutter (litt slitsomt, tar det i et par runder) og gnikker godt i selve håret.

Deretter skyller jeg håret grundig og tar i mer av samme balsam som får sitte i mens jeg vasker resten av meg. (Jeg har ennå ikke hatt behov for pleie-balsam, men har tenkt til å prøve etterhvert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt balsammetoden i 2 uker nå og er så langt veldig fornøyd. Håret virker mer fyldig og glansfullt enn når jeg har pøst på med dyre frisørprodukter.

Litt på siden, men er dere like nøye med hva hudpleieproduktene inneholder?? I så fall hvilke merker bruker dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

I går brukte jeg en hårspray jeg regner med ikke er godkjent (hadde glemt å kjøpe ny) så i dag må jeg vel vaske med sjampo igjen. Jaja, det går seg vel til igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke hårprodukter er gode, og godkjente? Jeg har funnet ut at jeg kan bruke den rosa hårsprayen fra H&M, og saltvannssprayen fra samme merke (Proffs)... Hva med Osis dust it, kan det brukes med denne metoden? Jeg har så glatt hår, så om jeg skal gjøre noe annet enn å ha det i hestehale så må jeg ha i et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubber dere hodebunnen godt?

Når man ikke bruker vaskestoffene som finnes i sjampoer, må det gammeldags gnikke-vasking til. Jeg skrubber hodebunnen et par minutter (litt slitsomt, tar det i et par runder) og gnikker godt i selve håret.

Deretter skyller jeg håret grundig og tar i mer av samme balsam som får sitte i mens jeg vasker resten av meg. (Jeg har ennå ikke hatt behov for pleie-balsam, men har tenkt til å prøve etterhvert.)

Det er ikke meningen at man skal drive med noen hard skrubbing, nei. Jeg masserer forsiktig og så lar jeg bare balsamen få virke å håret noen minutter før jeg masserer igjen og skyller godt ut. Var nok litt for hardhendt til å begynne med jeg også, noe som førte til at jeg mistet mer hår enn før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke hårprodukter er gode, og godkjente? Jeg har funnet ut at jeg kan bruke den rosa hårsprayen fra H&M, og saltvannssprayen fra samme merke (Proffs)... Hva med Osis dust it, kan det brukes med denne metoden? Jeg har så glatt hår, så om jeg skal gjøre noe annet enn å ha det i hestehale så må jeg ha i et eller annet.

Svar på slike ting finner du på lockig.se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har forsøkt Oreonbalsamen fra Rimi til vaskebalsam?

Oreonbalsam???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Det er et merke på Rimi som heter Oreon. Koster 10-11 kr.

Aldri hørt om, men hva er ingrediensene i den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri hørt om, men hva er ingrediensene i den da?

Aqua

Cetearyl Alcohol

Cetrimonium Chloride

Citric Acid

PEG-7 Glyseryl Cocoate

Sodium Benzoate

Potassium Sorbate

Parfum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var fristende å prøve! Sliter med sår hodebunn etter at en frisør påførte meg brannskader med den der varmemaskina si, så er villig til å prøve det meste. Er alikevel litt skeptisk til dette med å massere såpass mye, innbiller meg at jeg bør la hodebunnen være helt i fred ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var fristende å prøve! Sliter med sår hodebunn etter at en frisør påførte meg brannskader med den der varmemaskina si, så er villig til å prøve det meste. Er alikevel litt skeptisk til dette med å massere såpass mye, innbiller meg at jeg bør la hodebunnen være helt i fred ?

Igjen; du skal ikke massere så mye. Det er ikke nødvendig. Jeg masserer ikke noe mer når jeg vasker med balsam enn når jeg en sjelden gang vasker med shampo. Jeg synes imidlertid at det hjelper å la det virke en god stund før man skyller veldig, veldig godt ut. Sliter du med hodebunnen kan jeg på det sterkeste anbefale denne: http://www.johnmasters.com/dft.htm Kjøper den igjen og igjen, uten din klikker hodebunnen min i vinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aqua

Cetearyl Alcohol

Cetrimonium Chloride

Citric Acid

PEG-7 Glyseryl Cocoate

Sodium Benzoate

Potassium Sorbate

Parfum

Jeg er ikke ekspert på dette, men kan ikke se noen silikoner eller mineraloljer der. :)

Oi, dette var fristende å prøve! Sliter med sår hodebunn etter at en frisør påførte meg brannskader med den der varmemaskina si, så er villig til å prøve det meste. Er alikevel litt skeptisk til dette med å massere såpass mye, innbiller meg at jeg bør la hodebunnen være helt i fred ?

Jeg har også veldig kranglete hodebunn, men hittil liker den balsamen. Masserer ikke så veldig kraftig, omtrent som om det skulle vært sjampo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...