Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Jeg kunne og tenkt meg å prøve dette, men hvordan er det med hårfarge?

Jeg farger håret.... Er det bare å bruke en renseshampo etterpå og begynne på nytt..

Om det er så enkelt så skal jeg prøve meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mildrid

Da har jeg begynt. Med x-tra sjampo og balsam. Eller, nå bare balsamen. Må nok bruke en ekstra balsam for håret føles tørt og syntetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne og tenkt meg å prøve dette, men hvordan er det med hårfarge?

Jeg farger håret.... Er det bare å bruke en renseshampo etterpå og begynne på nytt..

Om det er så enkelt så skal jeg prøve meg :)

Jeg farger håret hjemme, og det virker ikke som om det er noe problem. Jeg lar være å bruke den medfølgende etterpleiesaken som bare er full av silikon. Bruker heller en balsam uten silikon som jeg lar sitte i lenge etter å ha skylt ut hårfargen.

Man merker jo selv ved prøving og feiling hva man kan gjøre. Blir håret seigt, tungt, rart, betyr det at man må bytte produkt eller gjøre noe annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke captha på lockig? Du må bare svare Nej. Registrerte meg for et par dager siden :)

Jeg vasket grundig med shampo med ssl 2 ganger før jeg begynte. Kan jo være smart :) Ellers er det vel bare å gyve løs ja ;)

Er det mulig... sånn som jeg irriterte meg over den ikkefungerende captchaløsningen deres. Hei, jeg er Karmosin og jeg kan telle til potet :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt med balsammetoden. Begynte for ca tre uker siden. Foreløpig er jeg veldig fornøyd. Håret føles rent på samme måte som da jeg var barn.

Til å være mitt knute-hår er det overraskende lite floker. Kanskje faktisk ingen. Hva slags idiotiske stoffer som puttes oppi dagens hårpleiemidler kan man undres over. Sunt kan det umulig være.

Jeg har pleid å vaske håret hver ca 4. dag de siste årene. En eller to ganger de siste ukene måtte jeg vaske det oftere, men nå er jeg tilbake til normalen igjen.

Jeg skyller med litt vinedikk i vann til slutt. Har gjort det de siste 3 gangene. Det lukter edikk av håret mens det er vått, så blir lukta borte. Ha en LITEN skvett edikk i en flaske etc og fyll på med vann.

Jeg syns håret virker sterkere og sunnere enn på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til "vaskebalsam" + en balsam som kan brukes for tørre/slitte tupper (pleiebalsam) som er lette å finne i butikk (og ikke altfor dyre).

Vet den nye serien til Garnier Fructis, Nordic Strength (eller noe i den duren) er uten silikoner, hvilke butikker i Norge har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 88888!

Jeg bruker X-tra balsam til både vaske- og pleiebalsam - foreløpig. Kjøpte jeg den på COOP til kr 7,90?

Jeg har heller ikke funnet Fructis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger håret hjemme, og det virker ikke som om det er noe problem. Jeg lar være å bruke den medfølgende etterpleiesaken som bare er full av silikon. Bruker heller en balsam uten silikon som jeg lar sitte i lenge etter å ha skylt ut hårfargen.

Man merker jo selv ved prøving og feiling hva man kan gjøre. Blir håret seigt, tungt, rart, betyr det at man må bytte produkt eller gjøre noe annerledes.

Supert :)...

Tusen takk for svar. Da blir det prøving av balsam metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere inspirerer meg, tror jeg også må prøve dette! Men både sjampoen og balsamen min inneholder selvsagt silikon, så jeg må ut og handle noe nytt. Noen som har tips til trygge produkter for oss med veldig sensitiv hodebunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere inspirerer meg, tror jeg også må prøve dette! Men både sjampoen og balsamen min inneholder selvsagt silikon, så jeg må ut og handle noe nytt. Noen som har tips til trygge produkter for oss med veldig sensitiv hodebunn?

Neutral

Kan kjøpes på "alle" matvarebutikker, er mye dyrere på apotek, men så får du se flasken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral

Kan kjøpes på "alle" matvarebutikker, er mye dyrere på apotek, men så får du se flasken.

Takk! Skal løpe og kjøpe :) Gleder meg til å se om hodebunnen min blir bedre av denne metoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! Skal løpe og kjøpe :) Gleder meg til å se om hodebunnen min blir bedre av denne metoden.

Husk at det er viktig å skylle leeeeenge, særlig når man har vanskelig hodebunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er viktig å skylle leeeeenge, særlig når man har vanskelig hodebunn.

Det skal jeg huske. Men man skal virkelig gni balsamen inn i hodebunnen, altså? Har liksom alltid hørt at det er fy-fy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd dette i noen dager og er egentlig fornøyd hittil. Håret er helt OK, på søndag virket det mer krøllete enn vanlig og det virker hvertfall ikke skittent eller noe sånt.

Det jeg lurer på er hvordan jeg vet hvilke geleer osv. jeg kan bruke?

Også lurte jeg på om det er andre som svømmer mye i basseng og om dere har hatt noe problemer med denne metoden?

(Rosalie, takk for link til blogg, veldig interessant!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...