Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Det med å ikke røre håret er viktig hvis man har gele i det fuktige håret for å få fram krøllene maksimalt. "Låt lockarna torka i fred, sammanhållna av gelén." Meningen er å ikke rote til de formede krøllene mens de tørker, ellers er det ikke så farlig.

Jeg bruker ikke gele, jeg bare klemmer ut vannet. Så (gisp) børster jeg det fuktige håret i fasong. Børsten min kan brukes i vått hår, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger her jeg. Holdt på en mnd nå. Skal til frisøren i morgen, så da blir det nok sjampovask der, men er vel bare å bruke sistesjampo igjen på lørdag :)

Bruker forsåvidt Coop x-tra balsam og litt anglamark i tuppene. Jeg gruer håret etter at jeg har hånkletørret det da det blir veldig stort om jeg ikke gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ennå ikke merket noe forskjell, hverken på håret eller hodebunn.

Hvor lang tid tar det før man merker forbedringer evt?

Hilsen en som KLØR IHJEL pga irritert hodebunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos frisøren, og hun har jo putta mye rart i håret mitt + at jeg var ute i går og putta enda mer i det. Vaska håret med sistesjampo i dag og begynner på nytt :)

Eneste som plager meg litt med dette er at uansett hvor mye jeg prøver å rette ut håret mitt for tiden er det krøllette igjen et par timer etterpå. Jaja, jeg får bare ha krøller da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med balsam-metoden for et par uker siden, og nå fatter jeg ikke hvorfor jeg i sin tid sluttet. Håret ble mye bedre allerede første uke. Krøllene kommer bedre fram, enda jeg ikke bruker noen stylingprodukter. Jeg kan også forme frisyren kun med fingrene, det er ingen floker å gre ut. Herlig! :)

Anonym poster: f90b6de2104e311c36430825fcd79254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på et par ting til: Hvordan type hårkurer kan man bruke? For jeg må tydeligvis ha det, håret mitt er tørt som faen og floker seg mens det tørker etter dusj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på et par ting til: Hvordan type hårkurer kan man bruke? For jeg må tydeligvis ha det, håret mitt er tørt som faen og floker seg mens det tørker etter dusj..

Hvor lenge har du holdt på med balsammetoden, da?

Har du veldig langt hår? Jeg har kort, så det er jo mindre sjans for floker da. Du kan bruke litt av balsamen du vasker håret med å klemme i ytterst på hårlengdene, uten å skylle ut. Det kan erstatte hårkur.

Anonym poster: f90b6de2104e311c36430825fcd79254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

Mitt ble veldig fett av Änglamark sin balsam, kanskje du an ha litt av den i tuppene etter vaskebalsamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på litt over en uke.

Nja, håret mitt er ikke veldig langt. Litt lengre enn til skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vaert på ferie i Norge og anskaffet meg den X-tra-balsamen fra Coop, funker bra hittil! Synes endelig håret begynner å se litt bra ut. Det har tatt lang tid for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starter å bli utålmodig, jeg. :sjenert:

Håret har fortsatt INGEN bedring, og det er VELDIG MYE forbedringspotensiale på det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter å bli utålmodig, jeg. :sjenert:

Håret har fortsatt INGEN bedring, og det er VELDIG MYE forbedringspotensiale på det altså.

Ikke at det hjelper noe men for meg har det tatt veeeeeldig lang tid! Tror det er veldig individuelt. Synes endelig det ser nogenlunde greit ut og ikke fett som det gjorde lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men håret mitt blir ikke noe fett. Jeg vasket håret ganske sjeldent fra før av. Eneste er at luggen min blir fort skitten om jeg svetter mye i varmen, men det sier jo seg selv. :P

Problemet er jo at håret mitt er frizzy, tørt og helt jævelig å ha med å gjøre. Og det SER skikkelig slitt og dødt ut. :( Og hodebunnen min er tørr og klør fælt.

Men jeg får bare vente, vente og vente litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sliter også litt... Håret blir ganske fort fett av Neutral-balsamen, synes jeg. Skal prøve med Fructis i stedet, og se om det er noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men håret mitt blir ikke noe fett. Jeg vasket håret ganske sjeldent fra før av. Eneste er at luggen min blir fort skitten om jeg svetter mye i varmen, men det sier jo seg selv. :P

Problemet er jo at håret mitt er frizzy, tørt og helt jævelig å ha med å gjøre. Og det SER skikkelig slitt og dødt ut. :( Og hodebunnen min er tørr og klør fælt.

Men jeg får bare vente, vente og vente litt til.

Hm, jeg kan ingenting om din type hår, veldig annerledes enn mitt... Men ta en titt på denne bloggen, her er det mye interessant og hun har blant annet brukt forskjellige oljer osv. som kanskje kan hjelpe deg. Hun svarer også på kommentarer hvis det er noe du lurer på: http://nopoo.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest villrev

Kan jeg bruke en shampoo med disse ingrediensene som sisteshampoo?

Aqueous Infusion of Certified Organic Extracts:, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract (Olive, organic), Macrocystis Pyrifera (Kelp) (Sea Kelp, organic), Urtica Dioica (Nettle) (Nettle, organic), Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf (Green Tea, organic), Cocamidopropyl Betaine (organic), Sodium Coco Sulfate, Decyl Polyglucoside (organic), Polyquaternium 7, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil (Jojoba, organic), Di Panthenol (pro vitamin B5), 1,2 Octanediol, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...