Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Husk på å skylle gjennom håret med vann om dere svetter nå i sommervarmen. Selv om det tørker fort, kan svetten få håret til å se fett/stygt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til! Blir spennende å se hvordan det går. Så du tok en vask til med shampoo?

Jeg har jo klaget litt her tidligere om at jeg ikke helt får dette til, nå har jeg jo jobbet med saken ganske lenge men i går og i dag synes jeg håret er helt forferdelig... Jeg har begynt å massere mer og å skylle lengre men uff... Nå skal jeg snart på ferie, det er jo egentlig et godt tidspunkt for å fortsette prosjektet men samtidig har jeg jo lyst til å se litt OK ut...

Takk takk. ;)

På hvilken måte er håret ditt forferdelig nå? Er det veldig tørt? Veldig fettete?

Du kan jo style det litt med f.eks Aloe Vera? :)

Og hvis det er fett, så er det jo sånn at hodebunnen bruker tid på å tilpasse seg livet uten sjampo, så håret kan visstnok bli ganske fett i en del uker etter førstevask.

Og har du prøvd å f.eks bytte til en annen vaskebalsam? Du må bruke litt tid i starten på å finne den som passer ditt hår best. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er håret ditt forferdelig nå? Er det veldig tørt? Veldig fettete?

Du kan jo style det litt med f.eks Aloe Vera? :)

Og hvis det er fett, så er det jo sånn at hodebunnen bruker tid på å tilpasse seg livet uten sjampo, så håret kan visstnok bli ganske fett i en del uker etter førstevask.

Og har du prøvd å f.eks bytte til en annen vaskebalsam? Du må bruke litt tid i starten på å finne den som passer ditt hår best. :)

Det ser fett og grimete ut! :( Har faktisk ikke tenkt på å bytte vaskebalsam, men det er jo kanskje lurt, selv om den jeg bruker er anbefalt av mange. Ellers er det kanskje bare tid jeg trenger for at det skal stabilisere seg, men blir så utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å skylle med eddikvann? Og skylle med iskaldt vann til slutt?

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis håret ser fælt ut, ville jeg definitivt byttet vaskebalsam. Neutral er f.eks. en balsam flere anbefaler, men den får håret mitt til å bli grusomt fett. Og det er ikke mitt eget hodebunnsfett, men balsamens fett som legger seg i håret, så om jeg gikk sånn i månedsvis ville det aldri "stabilisert" seg.

Håret mitt er kjempefint med bare balsam fra dag 1, men det må være riktig balsam!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Har skylt med eddikvann uten resultater men ikke iskaldt vann.

JollyJolly, jeg bor ikke i Norge så jeg bruker Suave Coconut og den er mye anbefalt på amerikanske sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det funker å bytte på å skylle med varmere og helt iskaldt vann. Dessuten er det superviktig at man skyller veldig, veldig godt, mye bedre og mye, mye lenger enn når man vasker med shampo.

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd! Har skylt med eddikvann uten resultater men ikke iskaldt vann.

JollyJolly, jeg bor ikke i Norge så jeg bruker Suave Coconut og den er mye anbefalt på amerikanske sider.

Hva med å forsøke Alberto V05? Inntrykket mitt er at enten liker man Suave, eller så liker man V05. Vet ikke om du har det merket der du bor.

Anonym poster: 5a47733160d09f4d4b9ccb315d8434f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forsøke Alberto V05? Inntrykket mitt er at enten liker man Suave, eller så liker man V05. Vet ikke om du har det merket der du bor.

Anonym poster: 5a47733160d09f4d4b9ccb315d8434f6

Ja, det har jeg! Da skal jeg teste den. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg! Da skal jeg teste den. Takk!

V05 her jeg bor (UK) er full av silikon!

Anonym poster: 1e3fa73dade1915a827c8080b178d358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt på i snart to uker, og det går greit. Det går med en del balsam, men har ikke problemer med å få skyllt det ut. Håret ser jeg ikke så stor forskjell på enda, men det blir iallefall rent.

Håret blir fett, like fort som tidligere, altså etter 1,5 dag, så jeg vasker det annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg startet med balsammetoden også! Hadde sistegangsshamponering nå nettopp.

Det jeg håper at skal skje med håret er at det blir mindre tørt, at hodebunnen blir bedre og at jeg får litt tykkere hår, selvom sistnevnte tviler jeg litt på at skjer.

Jeg brukte x-tra shampoen som sisteshampo og x-tra balsamen som balsam. Så forøvrig at kjæresten har fructis fra garnier i dusjen også :lur:

Men når man dusjer de dagene man ikke skal vaske det med balsam, tar dere å skyller håret også da, eller lar dere det være tørt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man dusjer de dagene man ikke skal vaske det med balsam, tar dere å skyller håret også da, eller lar dere det være tørt?

Hvis håret er fint setter jeg det opp i en topp og prøver å ikke få vann i det. Er det litt på nippet til å bli litt fett eller det lukter litt av det, skyller jeg det vekselsvis med iskaldt og litt varmere vann. Avslutter alltid med iskaldt vann.

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vasket med Neutral shampo de siste gangene da hodebunnen min ble tørr og irritert. Nå er alt tilbake til normalen igjen og jeg tenker å starte på nytt.

Ellers har jeg brukt en blanding av garnier/neutral og rema sin billigbalsam.

Tips noen? Eller funker ikke balsammetoden for meg? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket med Neutral shampo de siste gangene da hodebunnen min ble tørr og irritert. Nå er alt tilbake til normalen igjen og jeg tenker å starte på nytt.

Ellers har jeg brukt en blanding av garnier/neutral og rema sin billigbalsam.

Tips noen? Eller funker ikke balsammetoden for meg? :(

Skyller du godt nok da?

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller du godt nok da?

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Ja, jeg er stort sett supergrundig på skyllinga så jeg tror ikke det er problemet. Håret er veldig fint og sikkert bedre enn med shampo, men hårbunnen er tydeligvis ikke glad :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg bleket håret trenger jeg aldri å vakse det (jeg gjør det jo, for jeg liker å holde en standard på hygenen). Det blir rett og slett aldri fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...