Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vel hold på noen uker, men jeg synes hodebunnen min er øm, fet og kvisete. Gir dette seg? Hva er årsaken til dette?

Den er vel litt ubalanse. Prøv å ta en sistevask med shampo en gang til. Mulig du bruker en vaskebalsam som ikke er riktig for deg. Kanskje det hjelper for deg å vaske kun hodebunnen med SLS-fri shampo en gang i uken?

Noen vasker håret med natron og eddikvann, kanskje det er noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Mildrid

Da har jeg kjøpt denne: Hårspray Den var ok, var den ikke? (min er mye mindre, om det har noe å si på innholdet)

Hodebunnen ble bedre etterhvert, men så farget jeg håret i går og i dag er den tilbake i samme ustø forfatning. Tror jeg skal bruke shampo i morgen, ny start, og så se om det blir bedre.

Endret av Mildrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg driver også stadig med ny start... Klarte meg en stund men så så håret bare så grusomt ut... Jeg lurer på om jeg tilslutt klarer å vente hele seks uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

Nei, nå trenger jeg hjelp..

Det gikk så bra, brukte den ekstra-balsamen, håret ble strålende, hodebunnen ble bra og alt fungerte som bare det. Så farget jeg håret. I tillegg byttet jeg til änglagard coop balsam. Nå er håret tungt og fett og må vaskes daglig for å ikke henge i klaser. Jeg har vasket det med sjampo et par ganger etter fargingen for å få ut all gørra, men det virker ikke som det hjelper.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt balsam. Det med at man må vente 6 uker før det blir bra er bare tull. Mitt hår har vært fint fra dag 1. Er det ikke det gjør man noe feil.

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt balsam. Det med at man må vente 6 uker før det blir bra er bare tull. Mitt hår har vært fint fra dag 1. Er det ikke det gjør man noe feil.

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Er du den samme AB som bruker Neutral balsam? Jeg skal bytte nå, fikk fett hår av den Soft Style-greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du den samme AB som bruker Neutral balsam? Jeg skal bytte nå, fikk fett hår av den Soft Style-greia...

Ja, vanligvis. Nå bruker jeg en annen fra en billig butikk, den funker helt fint den og.

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

Kanskje jeg burde gå over til den extra balsamen igjen, jeg får se om de har den på butikken her jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket først kun hodebunnen med sjampo og så alt hår med balsam etterpå og etter noen uker så sluttet jeg med sjampoo og jeg har ikke hatt noe fett eller ekkelt hår. Jeg har balsam som gir en god lukt alikevel og håret ser mye tykkere ut og er mye mykere og ikke så frizzy. Så jeg syns denne metoden funker veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når jeg nå skal starte med dette, gjør jeg følgende:

- Vasker håret med sistesjampo, f.eks. Coop änglamark sensibel sjampo og bruker deretter godkjent balsam (XP sin) ?

- Bruker senere kun balsam ved hver hårvask, evt. "sistesjampo" en gang i blant?

Er det riktig?

Om dette fungerer på mitt hår, som er tørt i spissene og kjempefett ved hodebunnen skal jeg bli riktig så glad. Men jeg tror det ikke før jeg ser det.

Om jeg skal ha hårkur i håret, eks av egg, kokosolje og avokado, skal denne påføres også i hodebunnen eller er det unødvendig?

Hvilken eddik anbefaler dere å "skylle gjennom" med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er riktig.

Det er bare å prøve, det verste som kan skje er at det ikke passer for deg. Håret blir rent.

Nei, det er ikke nødvendig å påføre dette i hodebunnen, du må nesten bare finne ut hva som fungerer for deg.

Når det gjelder eddik er det mange som anbefaler eplesidereddik. Den er snill mot håret, men på meg lukter det alltid etterpå, uansett hva jeg gjør. Så jeg bruker vanlig klar eddik 7 % eller bringebæreddik. Husk å bland godt ut (har et par spiseskjer i bunnen av en halvliterflaske og fyller opp med vann) og ikke ta feil flaske og hell ren eddik i håret, tro meg - jeg har prøvd.

Anonym poster: 108869c20275ae50226507216b66d64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret mitt blir veldig fett og seigt av änglamark, så selv om den er godkjent, anbefaler jeg den ikke.

Neutral får jeg også ganske fett hår av.

Coop xtra er den beste for meg. Og denne http://www.nakedbodycare.co.uk/naked-rescue-intensive-care-conditioner-frizzy-damaged-hair

Anonym poster: 1e3fa73dade1915a827c8080b178d358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ser håret ganske bra ut, endelig. Jeg har slitt litt i det siste med veldig stygt hår og det har gjort det litt vanskelig å ville fortsette! Men vil jo gjerne holde ut og se resultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enda en som skal prøve ut denne metoden nå. Har vært og kjøpt meg First Price sjampo i dag som jeg skal bruke som sistesjampo. Skulle kjøpe Neutral sin balsam også, men apoteket var stengt.

Er det noen andre steder de selger Neutral?

Og får man bare tak i Coop X-tra balsamen på Coop-butikker?

Er veldig spent på om dette er noe for meg. Blir litt småskremt av historiene om fett og ekkelt hår i mange uker, men håper på at jeg slipper det. :)

Håret mitt er forresten ganske rett, med litt fall i. Det er tørt og flisete, så det er grunnen til at jeg vil begynne med dette her, også hørte jeg at det er kjangser for å få litt mer krøller enn man har fra før av, så det er jo et pluss synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Paien!

Jeg vasket håret i går og i dag ser det faktisk greit ut, det tror jeg ikke har skjedd tidligere, det ser vanligvis veldig ille ut dagen etter, så dette er jo litt fremgang. Tror kanskje jeg ikke har massert nok eller lenge nok, og at jeg ikke har skylt lenge nok, så i går var jeg litt mer grundig og kanskje det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant Neutral på apoteket i dag. Kostet 50 kroner.

Så i morgen blir det vask med sistesjampo [First Price] etterfulgt av balsam [Neutral]. Så får vi se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer litt her jeg :)

Vasket håret i forgårs, men måtte vaske det i igjen dagen etter grunnet jeg kunne fortsatt lukte at jeg hadde produkter i håret som satt igjen fra før vask.

Og nå kjennes håret mitt egentlig helt som vanlig. Men jeg skal prøve å vente lenge med å vaske det for å gi hodebunnen tid på seg til å produsere oljer normalt igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer litt her jeg :)

Vasket håret i forgårs, men måtte vaske det i igjen dagen etter grunnet jeg kunne fortsatt lukte at jeg hadde produkter i håret som satt igjen fra før vask.

Og nå kjennes håret mitt egentlig helt som vanlig. Men jeg skal prøve å vente lenge med å vaske det for å gi hodebunnen tid på seg til å produsere oljer normalt igjen. ;)

Lykke til! Blir spennende å se hvordan det går. Så du tok en vask til med shampoo?

Jeg har jo klaget litt her tidligere om at jeg ikke helt får dette til, nå har jeg jo jobbet med saken ganske lenge men i går og i dag synes jeg håret er helt forferdelig... Jeg har begynt å massere mer og å skylle lengre men uff... Nå skal jeg snart på ferie, det er jo egentlig et godt tidspunkt for å fortsette prosjektet men samtidig har jeg jo lyst til å se litt OK ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...