Gå til innhold

Mannen min kom ikke hjem i natt!


Gjest Pia

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom alle 64 sidene her nå, og håper alt er bra med deg TS, uansett hvilket valg du tok :-)

du leser sikkert ikke denne tråden lenger, men om du ser den hadde det vært fint med en oppdatering. Klem til deg❤️

Anonymkode: 73420...a50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Denne tråden leste jeg for 4 siden. Hyggelig med en oppdatering og  godt å lese at du forlot han.

Anonymkode: cbe3b...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ble nysgjerrig på hva agurken handlet om...?

 

Veldig godt at du kom deg bort :hjerte:

Endret av Britt Banditt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Britt Banditt skrev:

Kjenner jeg ble nysgjerrig på hva agurken handlet om...?

 

Veldig godt at du kom deg bort :hjerte:

Jeg kan fortelle om agurkepisoden. Vi satt en påskemorgen å spiste frokost, jeg hadde fikset og ordnet til alle sammen. Kokt gule egg, kakao, rundstykker, skjært opp en halv agurk osv. Mannen sov lenge, vi hadde begge vært lenge oppe kvelden før. Det var ikke noe uvanlig at han sov og våknet til ferdig bord akkurat, tror aldri hele samlivet jeg opplevde det.
I alle fall, vi satt nå der å spiste, vi to, alle ungene og min søster som var på besøk.
Plutselig går minstegutten som da var ca 2 år fra bordet med agurken i handa, jeg så ikke det, x tar fra han agurken, gutten begynner å gråte. X reiser seg opp og bøyer seg over bordet mot meg mens han hveser "forbanna fitte!" Ofte ville jeg la sånt passere, den her gangen, som var ekstra merkelig, spurte jeg "hvorfor sier du det til meg?" Han svarer at det var fordi jeg hadde gitt agurken til gutten og at han var forbannet på grunn av det. Jeg sier da at jeg ga ikke den agurken til han, jo, han påstod hardnakket at det var jeg som hadde gitt den til han. Ville ikke bråke mer om det med unger rundt bordet, vi skulle jo ha en koselig påskefrokost. Jeg ble usikker på meg selv, kan det være at jeg virkelig ga han agurken uten at jeg husket? Det siste jeg sa var på en resignert og oppgitt måte "jeg tror virkelig ikke jeg ga han den, jeg kan ikke huske det,"
Jeg var lei meg og følte meg fornedret, ungene ble nedtrykte, alle ble det. Stemningen var ekkel og jeg var både flau, lei meg og oppgitt. Skjemtes ovenfor ungene også, at det skulle være sånn en frokost vi skulle ha sammen som familie i høytiden.

 

Ikke så lenge etterpå traff jeg på han i gangen, han kom bort til meg og ga meg en skikkelig god klem. Tenkte det kanskje var en måte å be om unnskyldning på, episoden gjorde fortsatt "vondt." Jeg tok halvveis i mot klemmen. 

Senere om kvelden hadde han drukket en god del, vi satt ved bålet bare meg og han. Jeg var vel egentlig nesten sikker på at jeg hadde gitt den agurken etterhvert, i alle fall veldig usikker. Han innrømte da at han visste hele tiden at jeg ikke hadde gitt agurken til gutten vår, det var noe han påstod hardnakket for at han ikke ville tape ansikt ovenfor ungene. En logikk jeg selvfølgelig ikke forstod. Ikke klarte jeg å bli sint engang. Jeg var i den tiden egentlig bare deprimert tror jeg, selv om jeg ikke skjønte det før i ettertid. Men det fikk meg til å tenke, tenke mye.

 

Episoden fikk meg til å tenke på alt som hadde skjedd tidligere, at han mente jeg hadde feil i 99% av tilfellene vi var uenige, måten han behandlet meg på de gangene jeg vet om at det skjedde noe med han og andre damer. Hva dette ville gjøre med ungene, og jeg gremtes så forferdelig med tanke på at jeg har latt de vokse opp med dette i mange år. At dette var mannen jeg hadde funnet som rollemodell for de. Jeg kan ikke forsvare meg selv eller det på noen måte. Det var enda mer deprimerende å se hva som egentlig hadde foregått i så lang tid, hvordan han hele tiden spilte på usikkerheten min og snudde enhver episode til at det var noe galt med meg, at det var min feil, at alt var min feil.

Jeg og de eldste guttene snakket mye i den tiden det ble brudd, vi snakket mye om hvordan vi hadde følt oss behandlet, om hva vi ønsket for tone i en familie, hva som er greit og hva som ikke er greit. Guttene var glad i han, han var jo den eneste faren de kjente, men samtidig følte de og mye ubehag, de siste årene hadde de og sett hvor urettferdig alt i samlivet vårt var og hvor stor forskjell det ble gjort på de og hans egne barn. Keg kunne ikke gått et sekund senere enn jeg gjorde tror jeg. Og jeg tror at all åpenhet og all prat har vært med på å forebygge at de skal ta etter x i oppførsel.

Men alt i alt, hele agurkepisoden ble på en måte et banalt eksempel på alt som hadde foregått... Løgn, utskjelling, forvirring, unger som hører på - ser og lærer, tristhet, oppgitthet og skuffelse...

Anonymkode: 7ef33...eba

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Pia rett over her som forteller om agurkepisoden altså.. :)

Anonymkode: 7ef33...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig går minstegutten som da var ca 2 år fra bordet med agurken i handa, jeg så ikke det, x tar fra han agurken, gutten begynner å gråte. X reiser seg opp og bøyer seg over bordet mot meg mens han hveser "forbanna fitte!" Ofte ville jeg la sånt passere, den her gangen, som var ekstra merkelig, spurte jeg "hvorfor sier du det til meg?" Han svarer at det var fordi jeg hadde gitt agurken til gutten og at han var forbannet på grunn av det. Jeg sier da at jeg ga ikke den agurken til han, jo, han påstod hardnakket at det var jeg som hadde gitt den til han. Ville ikke bråke mer om det med unger rundt bordet, vi skulle jo ha en koselig påskefrokost. Jeg ble usikker på meg selv, kan det være at jeg virkelig ga han agurken uten at jeg husket? Det siste jeg sa var på en resignert og oppgitt måte "jeg tror virkelig ikke jeg ga han den, jeg kan ikke huske det,"
Jeg var lei meg og følte meg fornedret, ungene ble nedtrykte, alle ble det. Stemningen var ekkel og jeg var både flau, lei meg og oppgitt. Skjemtes ovenfor ungene også, at det skulle være sånn en frokost vi skulle ha sammen som familie i høytiden.

Eh, det var altså ikke "jævla fitte"-kommentaren du reagerte på, men at han senere sa han visste at han tok feil?

Jesus...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jabx skrev:

Eh, det var altså ikke "jævla fitte"-kommentaren du reagerte på, men at han senere sa han visste at han tok feil?

Jesus...

Joda, begge deler selvfølgelig... 
Slik jeg ser det nå er det noe som skjedde over mange år, det at grensene for sånt ble visket ut, det at jeg hadde så dårlig selvfølelse at jeg, selv om jeg kunne bli både lei meg og sint, lot det fortsette. 
Det var ikke helt vanlig at han hveste slik til meg i forbindelse med slike episoder, men det skjedde nok mer enn jeg både husker og vil huske. 
Etter bruddet fortalte f eks et familiemedlem meg om en episode hun syntes var hårreisende, den hadde jeg glemt. Merkelig nok...

TS Pia

Anonymkode: 7ef33...eba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda, begge deler selvfølgelig... 
Slik jeg ser det nå er det noe som skjedde over mange år, det at grensene for sånt ble visket ut, det at jeg hadde så dårlig selvfølelse at jeg, selv om jeg kunne bli både lei meg og sint, lot det fortsette. 
Det var ikke helt vanlig at han hveste slik til meg i forbindelse med slike episoder, men det skjedde nok mer enn jeg både husker og vil huske. 
Etter bruddet fortalte f eks et familiemedlem meg om en episode hun syntes var hårreisende, den hadde jeg glemt. Merkelig nok...

TS Pia

Anonymkode: 7ef33...eba

Det er bare heeelt drøyt! Jammen bra du kom det vekk, særlig med tanke på barna! Ønsker dere masse lykke!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, begge deler selvfølgelig... 
Slik jeg ser det nå er det noe som skjedde over mange år, det at grensene for sånt ble visket ut, det at jeg hadde så dårlig selvfølelse at jeg, selv om jeg kunne bli både lei meg og sint, lot det fortsette. 
Det var ikke helt vanlig at han hveste slik til meg i forbindelse med slike episoder, men det skjedde nok mer enn jeg både husker og vil huske. 
Etter bruddet fortalte f eks et familiemedlem meg om en episode hun syntes var hårreisende, den hadde jeg glemt. Merkelig nok...

TS Pia

Anonymkode: 7ef33...eba

At du glemmer episodene er et veldig vanlig tegn på psykisk vold. Du ble utsatt for så mye psykisk vold at du trodde nøkkelen var at du forandret deg, du tok skylden osv. Det er en så skitten manipulerende oppførsel det han har gjort, at du fortsatt sitter med bivirkningene. Det synes i måten du skriver på.

Godt du kom deg ut, og godt du og barna snakker ut om alt sammen. Det er viktig.

 

Anonymkode: cfb87...a0b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Klem, håper du har funnet deg en ny mann som tar vare på deg og setter pris på deg. For det fortjener du virkelig ❤️ Hilsen Thea 

Anonymkode: 147bf...01c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. april 2012 den 8.00, Gjest Pia skrev:

Mannen min var ute på byen i går, han kom ikke hjem når det stengte. Sovnet i 4-5 tiden, da var han enda ikke kommet.

Når jeg våknet nå så var han kommet, men klærna hang pent, skoene stod pent og han hadde gått opp å lagt seg, jeg hadde sovnet på sofan. Vanligvis kommer han til meg, og i alle fall er han vanligvos så full at klærne er slengt rundtomkring og han bårker såpass at jeg våkner.

Gikk opp og tok telefonen hans, der fant jeg ingen tegn på hvor han har vært, prøvde å spørre han, men fikk ikke noe svar. De her telefonene har jo mange finesser, så på loggen kunne jeg se at det hadde foregått en samtale mellom han og en annen, mange meldinger, og alle var skrevet i 6- tiden i morrest. Denne samtalen var et ukjent numer og han har slettet hele samtalen. Det er litt for ekkelt for meg, det er tydelig at han vil skjule noe.

Når jeg sjekker nummeret på internett får jeg bare ingen treff. Hva gjør jeg?

Takker for svar. :(

Ring nummeret å hør om det er en kvinnestemme

Anonymkode: f05e6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Var mannen din utro den dagen? Leste at det var et gammelt innlegg, kan du forklare hva som har skjedd? :)

Anonymkode: f05e6...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, kan du kort oppsummere historien mellom deg og eksen din? Kom meg til side 11, og da hadde du snakket med han når han våknet hvor han så benektet at det var noe som hadde skjedd annet enn at han overnattet hos en kompis. Kan du fortelle litt om hva som skjedde mellom dere? Var han utro den Natten? Var det en engangsgreie i så fall eller noe som hadde pågått over tid? Var det mye løgn før du fant ut om alt? Hva skjedde i tiden etter før du gikk i fra han? Hvor lenge etter den natta i HI gikk det før dere gikk i fra hverandre? 

Flott å se at det går bra med deg nå. Det gir håp å høre! Går igjennom en svært tøff periode med min mann nå, og kjenner meg ekstremt igjen ut i fra hovedinnlegget ditt. Hadde derfor satt pris på å høre litt om hva som skjedde. 

Klem 

Anonymkode: 466a3...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, FrkFustrert skrev:

Les litt tilbake.. der har TS gitt oppsummering 4 år etterpå 😊

Jeg har lest de nyeste innleggene til Ts, men det står jo ingenting der om hva som skjedde mellom henne og mannen, og hva som skjedde etter den Natten hun skrev om i HI. Derfor jeg spurte henne hva som hadde skjedd. 

Anonymkode: 466a3...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...