Gå til innhold

Stikking/smerter på venstre side av magen


Gjest Elses

Anbefalte innlegg

Hei dere ...

Jeg har i noen dager nå hatt vondt i magen, såklate murringer. Men i dag tidlig fikk jeg et ekstremt stikk og intens smerte da jeg bøyde meg ned for å knyte skoene mine, og disse smertene har kommet med jevne mellomrom i hele dag, helt til nå hvor jeg har dem stortsett hele tiden. Jeg føler at magen min er litt øm og sår på en måte. Har vondt på venstre side for navlen min og nedover. Noen fler som har vært borti dette og eventuelt tror de vet hva det kan være ? Fikk ringt legen min i stad og skal inn i morgen, men vil bare høre litt ... blir litt bekymret av en eller annen grunn.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig dårlig rygg fra før og har smerter der jevnlig, men jeg kan jo legge ved at jeg kjenner disse smertene ekstra godt nå som jeg har vondt i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nok ikke svare deg på hva det er, men jeg kan si at jeg også har stikkinger, men det er i midt på magen på venstresiden. Jeg kan sitte helt i ro og plutselig ikke få puste skikkelig fordi det gjør så for..nna vondt! Det er som om en kniv som blir stukket inn i nedre del av ribbeina. Etter noen sekunder kan det kneppe litt, akkurat som om noe er ute av ledd eller ligger i klem, så går det over. Rart...

Jeg sliter også med vond rygg. Var hos kiropraktor, men han ga opp. Trolig fasettledd som ikke fungerte som det skulle lengre. Men det forklarer ikke stikking i siden.

Har tenkt å ta det opp med legen, men siden dette ikke er noe som plager meg absolutt hele tiden (varierer fra et par ganger om dagen til et par ganger i uken) så er det også vanskelig å finne ut hva det er.

Var du til legen? Hva sa han at det kunne være..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning? :vetikke: Smertene høres like ut, men det skal jo stikke litt nedenfor navelen, på siden (i mitt tilfelle, også annenhver side for hver måned selvsagt). Var det eneste jeg kunne komme på...

Og sånn smerte som AnonymBruker har hatt over her har jeg og hatt. Den er SÆR, føles ut som noe beveger seg inni der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn smerte som AnonymBruker har hatt over her har jeg og hatt. Den er SÆR, føles ut som noe beveger seg inni der :P

Hehe, har vært litt bekymra om det er noen der inne som sparker meg hardt i ribbeina ja, men det er nok ikke det heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan høres ut som det er fra tykktarmen? litt ubekvemt spm. men har du regelmessig avføring? eller har du veldig store endringer i avføringsmønsteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til "floony" og AnonymBruker nr 3 som skrev:

- "som om en kniv som blir stukket inn i nedre del av ribbeina."

- "Jeg kan sitte helt i ro og plutselig ikke få puste skikkelig fordi det gjør så for..nna vondt!"

- "føles ut som noe beveger seg inni der"

Jeg har det AKKURAT slik som beskrevet i disse tre utsagnene, og jeg har mild kronisk Pankreatitt (betennelse i bukspyttkjertelen). Dette rammer ikke bare "stordrikkere" og tykke slik mytene sider, kan også ramme oss som er unge og slanke og som drikker ett glass vin 2 ganger i uken...

Leger overser stort sett pankreatitt hos pasienter for den kan "gjemme seg" på CT/ultralys/blodprøver etc...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pancreatitis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggstokksykdom/eggløsning

Tarmsykdom

Blindtarmbetennelse

Muskulære smerter

Luftsmerter/fordøyelsesbesvær

...kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til "floony" og AnonymBruker nr 3 som skrev:

- "som om en kniv som blir stukket inn i nedre del av ribbeina."

- "Jeg kan sitte helt i ro og plutselig ikke få puste skikkelig fordi det gjør så for..nna vondt!"

- "føles ut som noe beveger seg inni der"

Jeg har det AKKURAT slik som beskrevet i disse tre utsagnene, og jeg har mild kronisk Pankreatitt (betennelse i bukspyttkjertelen). Dette rammer ikke bare "stordrikkere" og tykke slik mytene sider, kan også ramme oss som er unge og slanke og som drikker ett glass vin 2 ganger i uken...

Leger overser stort sett pankreatitt hos pasienter for den kan "gjemme seg" på CT/ultralys/blodprøver etc...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pancreatitis

Åh, takk for tips :) Det er så mye der ute som man ikke vet om / har hørt om. Nå har jeg hatt dette siden jeg var liten, da, og det har gitt seg med åra (som om jeg har "vokst det av meg"). Så nå har jeg ikke hatt det på vel fem år eller noe. Jeg var husker følelsen veldig godt - som om det var noe som ikke var ledd, men som føltes som om det var gått ut av ledd fordeom :gjeiper: Bleeeeeeh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsning og luftsmerter var det første som slo meg, men siden du skal til legen og sjekke det ut, får du nok et godt svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

Oh dette var tråden for meg, så ikke denne før jeg opprettet min egen "jeg-har-vondt-i-venstre-side-tråd". Mange gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye vondt i v. side en periode og var veldig bekymret. gikk til legen o tok mange prøver men viste seg å bare være irritabel tykktarm. Merker det enda men når bekymringen for at det kan være noe skummelt var borte var det ikke så galt lengre:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen på fredag, men han kunne ikke finne noe, så han sendte meg hjem og sa at jeg måtte komme tilbake om det ikke ga seg. Så uttover kvelden i går ble jeg så dårlig at jeg besvimte, heldigvis hadde jeg venner rundt meg og de fikk meg på sykehuset. Så jeg har ligget på sykehuset i hele natt og tatt prøver osv, og det var tydeligvis ikke noe værre enn en nervøs tarm, og forstoppelse ... det har jo gjort så vondt å gå på do så jeg har faktisk latt være å gå noen ganger fordi det var så vondt. Fikk en sprøyte i ryggen med noe smertestillende som skulle hjelpe, så i dag har ting vært mye bedre. Jeg kjenenr det jo så klart, men smertene er ikke like intense ... så den sprøyta jeg fikk gjorde tydeligvis susen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 8 måneder senere...

startet med kvalme,så svimmelhet og nå er det 25dager siden det startet..tatt hcg prøver,. vært hos gyn men de finner ikke ut noe. mye smerter, av og til stikking, øm og oppblåst. noen dager er smerten så intens at jeg vurderer legevakt men de sier at hvis jeg ikke har feber blir jeg bare sendt hjem. i dag har jeg følt meg helt utafor. kvalm ,vondt men får gått på do. avføringen varierer...smertene er litt vandrene men kan føles ut som en klump i magen under navlen når jeg sitter framover.trykk på ventre side og stikking 2cm under navlen.eneste legen fant ut i desember var mangel på folat,mener det er årsaken til kvalme og synsforstyrrelser.nå har jeg tatt de pillene,det er normalt i målinger, men plagene med kvalme og smerter øker....eneste jeg fikk av legen når gyn ikke fant noe var henvisning til mr av hodet!!!!??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt smerter i nedre del av magen, venstre side siste sommeren 2011. (August for å være mer presis) Ikke funnet ut hva det er her. Kommer å går når det vil egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg opplever dette i skrivende stund.

Sting-følelse på venstre siden, det kom i igjen spesiell sammenheng, og frykt for blindtarmen førte meg hit. Noen som har blitt noe klokere på dette siden tråden ble åpnet?

Kan så klart ha sammenheng med at det er eksamen, at jeg er sykemeldt med dårlig rygg.

Mann23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette i skrivende stund.

Sting-følelse på venstre siden, det kom i igjen spesiell sammenheng, og frykt for blindtarmen førte meg hit. Noen som har blitt noe klokere på dette siden tråden ble åpnet?

Kan så klart ha sammenheng med at det er eksamen, at jeg er sykemeldt med dårlig rygg.

Mann23

Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for blindtarmen. Den er nede på h. Side. Ofte begynner det med smerter rundt navlen, og så forflytter det seg nedover til h. Side. Men såklart alle er forskjellige og vil oppleve det på forskjellig vis:) hvordan er du nå? Lykke til på eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Mann 34

Skulle gjerne visst hvordan det går med gjes_gjwst nå. Har akkurat de samme symptomene som du skriver 12 januar. Foruten synsforstyrrelser da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også dette. Vært til ultralyd, tatt prøver av bukspyttkjertelen,men finner ingenting. Ble bare sagt at det kunne være irritert tykktarm, men dette kommer ikke bare etter mat, men jevnlig



Anonymous poster hash: 6bcab...8ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...