Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

I dag måtte jeg bytte ut dongeribuksene mine med mammabukser gitt! Våknet med DEN kulen på magen i morges :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

beklager at jeg ikke har svart på en stund... :sjenert: Litt vel mye å gjøre for tiden..

Hurra for babykul! Her kunne jeg gå med de samme buksene til jeg var 18 uker på vei før kulen var for stor. :sjenert: Misunner deg som er gravid jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager at jeg ikke har svart på en stund... :sjenert: Litt vel mye å gjøre for tiden..

Hurra for babykul! Her kunne jeg gå med de samme buksene til jeg var 18 uker på vei før kulen var for stor. :sjenert: Misunner deg som er gravid jeg... :sjenert:

Haha, kjenner jeg også savner å være gravid når jeg leser her! :fnise:

Gratulerer med babykul, Maia, og bankibordet for at sommerjobben funker fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg! Har jobbet full uke denne uka, og det har gått overraskende bra! Hadde vondt i rompa (bekkenet) etter en lang dag på jobb med påfølgende bytur i går, men jeg skal ikke klage.

Men jeg lurer på en ting.. Hvor i huleste blir det av kulen på dagtid?! Den både kjennes og synes på morgenen, men på dagen og kvelden er den sporløst forsvunnet :fnise:

I morgen skal jeg på utstilling med bikkja i Trondheim! Krysser fingra for stor-cert og campionatet :sjenert: Lov å håpe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært å sett på golv og maling til barnerommet :rodmer: Ååh, som jeg gleder meg til å begynne oppussing! Vi avventer fargevalg til etter UL, da får vi forhåpentligvis vite om vi skal velge blå- eller rosaskjær i fargen :)

Har kjøpt noe stash på e-bay! I går fikk jeg disse i posten :):)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnfangelsen finner sted omkring: 25. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 19. april 2012

Embryoet beveger seg: 13. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 20. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 20. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 3. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 10. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 1. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. juli 2012

Tid for ultralyd: 17. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. juli 2012

Fosteret begynner å høre: 19. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 21. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 27. november 2012

Antatt termindato: 18. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok hormonene over for fullt da jeg ikke fant noe som helst "decent" å ha på seg i min onkel's bursdag som finner sted i kveld. Gravidbuksene synes jeg blir for store med tanke på båndet over magen som får meg til å se enda tjukkere ut, og de vanlige buksene mine er bare for stramme :tristbla:

Hjelper ikke stort at vekta har hoppet drastisk oppover i løpet av de siste par dagene :tristbla: Føler meg som den tjukkebolla og proklamerte til samboer at etter denne bursdagen kom jeg ikke å delta på sosialt samvære med andre mennesker der det kreves penere tøy enn jobbebukse, før etter baby har kommet!! Sippa litt gjorde jeg å, før jeg tok på meg en litt penere harembukse og lot være å se meg i speilet før jeg forlot soverommet....

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Håper samboeren din er klar over at det kommer flere sånne utbrudd ;) . Det er ikke rart at du har litt problemer med å "godta" at du er gravid, kroppen forandrer seg raskt, og det er ikke alle som liker å innse at de aldri har vært så store før, selv om det bare er baby og ikke fett. Snart kommer babymagen virkelig til å strutte, og jeg er sikker på at maaange kommer til å fortelle deg hvor vakker du er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Håper samboeren din er klar over at det kommer flere sånne utbrudd ;) . Det er ikke rart at du har litt problemer med å "godta" at du er gravid, kroppen forandrer seg raskt, og det er ikke alle som liker å innse at de aldri har vært så store før, selv om det bare er baby og ikke fett. Snart kommer babymagen virkelig til å strutte, og jeg er sikker på at maaange kommer til å fortelle deg hvor vakker du er!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 17 :rodmer:

Er endelig ferdig med arbeidhelga! Har jobbet 28 timer de siste 48 timene! Gått veldig bra i dag iallefall, i går hadde jeg vondt i rygg og bekken hele dagen...

Åååh, snaart ultralyd :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver :closedeyes: Takk for det!

I dag har jeg hatt en rolig dag på jobben. Har også laget en uro til den lille for å ha over senga :babyjente: Den ble jo faktisk ganske fin :surprised:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det bare TRE dager igjen til UL! Jeg begynner å bli litt nervøs nå! Tenker mye på om det blir jente eller gutt, men tenker også litt på om babyen har det bra og alt er som det skal være eller ikke. Kjenner jeg ikke føler for å fokusere for mye på alt som kan gå galt enda og heller nyte tiden som gravid!

For meg har det blitt ett helt annet liv etter jeg ble gravid. Jeg har liksom blitt mer kvinnelig enn før :legrine:

Jeg har alltid hatt fler guttevenner enn jentevenner og helt siden jeg og kjæresten min ble sammen har jeg blitt en naturlig del av guttegjengen. Ikke mange i en guttegjeng er gravid, så alt ble litt uvant sånn helt plutselig! F.eks ingen røyker inne når jeg er tilstede, jeg er selvskreven sjåfør på fest osv.

Har også fått ett nytt og bedre forhold til min svigerinne som også skal ha baby. Vi har egentlig ikke hatt noe til felles før og dermed ikke mye å pratet om, så det er kjempepositivt :surprised: Arver også en hel masse gravidklær av henne ettersom hun vokser utav de, noe som skjer i ett forrykende tempo :icon_lol:

Nå driver kjæresten min å lager vafler! Jeg er for hormonell til å stå å prakkes med ett dumt, stygt, teit vaffeljern som er alt for stort, ikke lager gode vafler eller gjennomsteker vaflene!! Etterpå stikker vi på festival (en meget uoffisiell festival) sammen med en gjeng gubber og deres bedre halvdeler! :briller2:

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiiih! Vi har funnet barnevogn!! Ei pent brukt emmaljunga edge duo 2008 mod. :smilorange:

Venter bare på at selger skal svare på meldinga mi, og så kjører vi å henter den ASAP :smilorange::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi fått vognen i hus! Den er kjempefiiin :smilorange: Superfornøyd med både vogn og pris!! Da kan vi krysse enda en ting av lista :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at det var en liten jente inni magen min :hjerter_rundt:

Vi får se om jeg er sanndrømt eller om magefølelsen er riktig denne gang :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg greier snart ikke å vente lengre! Morgendagen kan ikke komme kjappere! Sitter på jobben og bare tripper etter at kveldsvakta skal bli ferdig så jeg kan hjem å sove bort resten av dagen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imorra :)

Jeg har også drømt jeg får jente flere ganger, men følt at jeg har en gutt i magen. Og jammen blir det ikke en liten gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...