Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Har hatt litt rosa utflod i dag... Liker ikke dette altså!

Har fått time hos UL på sykehuset på tirsdag, så vi må vel bare smøre oss med tålmodighet...

Varmebasseng var forresten helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet det jeg ber deg om nå er så og si umulig, men jeg sier det likevel:

RO NED. Ikke stress. Det kommer IKKE noe positivt ved at du er redd, bekymrer deg og tenker negative tanker hele tiden. Prøv i det minste å distraher deg selv. Hvis du bare går å tenker på dette så er det flere år før tirsdag. Ikke ta sorgene på forskudd :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det jeg ber deg om nå er så og si umulig, men jeg sier det likevel:

RO NED. Ikke stress. Det kommer IKKE noe positivt ved at du er redd, bekymrer deg og tenker negative tanker hele tiden. Prøv i det minste å distraher deg selv. Hvis du bare går å tenker på dette så er det flere år før tirsdag. Ikke ta sorgene på forskudd :klemmer:

Jeg er ganske avslappet i forhold til i går :P Tenker kun positivt nå, men forbereder meg på det verste. Kan ikke gjøre stort annet enn å leve livet fram til tirsdag, og ta det som det kommer da.

Legen tok forresten blodprøve for å måle hcg-nivået, så han skulle ta kontakt på mandag hvis nivået ikke har steget som det skal. Så foreløbig så satser jeg på å ikke høre noe fra ham på mandag, da skal jeg nok få en litt bedre følelse på det :)

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ultralyd og alt så bra ut :rodmer: Hjertet banket og den lille lå og sprella inni der :fnise: Han begynner å bli stor! Jeg er vist 13+2 uker på vei i følge CRL, men jeg vet jo akkurat når eggløsning var så jeg teller fortsatt etter den datoen :)

GU mente at blødningen kom i fra livmorsveggen, men hun viste ikke noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!

:fnise: Jeg husker selv når jeg mente at babyen var kjempestor når det var f.eks. 10 cm. :P Nå er jo Fie rundt 65 cm, og tanken på at hun en gang har vært en liten reke i magen er helt usannsynlig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihiii! Ååh, hvor deilig det er å vite at dette faktisk har gått bra og at jeg skal bli mamma! :rodmer: Tror ikke helt det har gått opp for meg før nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Maia, gratulerer med milepælen! Det må være deilig å få alt bekreftet og at du kan slappe av!

Ha en riktig god helg, og kos deg med babyen i magen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos legen og i varmebassenget :) Hos legen var alt bra, alle blodprøvene som har blitt tatt oppigjennom de siste ukene så bra ut. Nå bare håper jeg på at UVI'en forsvant med siste antibiotika-kur, for jeg får ikke flere kurer med det første. Har også fått time til ordinær UL :rodmer: 17. Juli får vi forhåpentligvis se om det er en liten gutt eller ei der inne :jepp:

God helg til deg også nuttepia :) Driver å følger med inne på dagboken din også, men jeg er ikke like flink som deg til å kommentere :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 25. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 19. april 2012

Embryoet beveger seg: 13. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 20. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 20. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 3. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 10. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 1. juli 2012

Tid for ultralyd: 8. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. juli 2012

Fosteret begynner å høre: 19. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 21. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 27. november 2012

Antatt termindato: 18. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 25. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 19. april 2012

Embryoet beveger seg: 13. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 20. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 20. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 3. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 10. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 1. juli 2012

Tid for ultralyd: 8. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. juli 2012

Fosteret begynner å høre: 19. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 21. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 27. november 2012

Antatt termindato: 18. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på infomøte hos den nye arbeidsplassen min :) Begynner som ferievikar i neste uke, og jeg gleder meg MASSEEEE!

Er litt spent på hvordan ryggen og bekken takler denne jobben, men skitt au! Må jo bare prøve for å finne ut det.

Ellers så er formen helt grei... Har vært utrolig svimmel både i dag og i går. I går besvimte jeg etter dusjen og i dag måtte jeg bare sette meg ned med hodet imellom beina under møtet. Heldigvis bare det både hjelpepleiere og sykepleiere på det møte, så jeg led ingen nød :fnise:

Jeg plages også med lite, stort sett ingen, matlyst. Middagsmat er uaktuelt da alt som smaker gjør meg uvel bare ved tanken. Ja, du leste riktig, alt som SMAKER!! Urelevant HVA det smaker, så lenge det smaker NOE.. Yoghurt og havregrøt går greit, men jeg kan ikke sitte å tenke på hva jeg vil spise neste nå, da blir jeg kvalm. Må bare spise det som gjør meg minst uvel når magen begynner å rope :sukk:

Veldig slitsomt, og kjærest begynner å bli en smule lei av denne spisevegringen min. Han blir veldig bekymret for babyen når jeg ikke spiser :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Klem tilbake*

Er på mobilen, og her var det ikke mye smilyer :P

Stakk bare innom for å si at jeg ska til første kontroll hos jordmor om en halvtime :D Ringte i formiddag for å bestille time i sommer, men jordmor går ut i ferie i dag så hun spurte om jeg ville komme i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va hos jordmor i går :) Kjempekoselig! Jordmora er en gammel nabo så jeg har kjent henne hele livet, så det er ekstra morsomt å ha henne som jordmor.

Det ble bare litt info, jeg fikk en del brosjyrer og vi snakket litt generelt om tanker og følelser rundt svangerskapet. Skal tilbake i starten av august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, i dag har jeg fått en hel bærepose med mammaklær fra min svigerinne :) Hun er også gravid, har termin 3 mnd. før meg, men har blitt såpass stor allerede at hun har vokst i fra halve garderoben :fnise:

Jeg fikk to bukser (en dongeri og en hvit linbukse), en shorts med lavt snitt, to topper, ei skjorte og en tights. Kommer langt det detta da! :lur:

Jeg har fra før ei dongeribukse og en haug med stooore klær fra før jeg gikk ned 20 kg.

I dag fikk vi også en vogndyne som svigermor hadde funnet på jysk og bare MÅTTE kjøpe til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nytt stash får ligge for now. Nå er det joggebukse og harembukse som er tingen :lur:

I dag er det jo skikkelig sommervær ute! Her har vi nytt være ute på verandaen og i hengekøya med en god bok :) En liten demper på dagen ble det da ei god venninne av med fortalte meg at hun og kjæresten har gjort det slutt :sukk: Det nærmeste vi har kommet vennepar er dem liksom... Utrolig trist :sukk:

MenMen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen i dagboken min :) Skal følge med videre her, artig at vi har termin med kun 1 dags mellomrom da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg startet i sommerjobben min :) Har gått bra både med rygg og bekken, foreløbig! *bankibordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...