Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

2312-DundersaltMaxi-web.jpg

Min store kjærlighet for tiden :rodmer::fnise:

:fnise: denne og tyrkisk pepper var en favoritt hos meg også dajeg var gravid.og begge gangene også.hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å like det er en ting, men jeg elsker det. Kan ikke leve uten. I går tok jeg med meg den tomme posen i senga da jeg skulle legge meg. Lå og sniffa i posen til jeg sovna... :sjenert:

Skulle på butikken etter jobb, BARE for å kjøpe (vi)dundersalt, men kom hjem med grillmat og is istedet :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å like det er en ting, men jeg elsker det. Kan ikke leve uten. I går tok jeg med meg den tomme posen i senga da jeg skulle legge meg. Lå og sniffa i posen til jeg sovna... :sjenert:

Skulle på butikken etter jobb, BARE for å kjøpe (vi)dundersalt, men kom hjem med grillmat og is istedet :tristbla:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har kjærest vært å kjøpt dundersalt og alt er mye bedre. Har ikke åpnet posen, har ingen behov for det heller. Holder bare å ha den liggende her, hvor jeg vet hvor jeg har den henn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren i magen! :klem:

Eg er også gravid, og er omtrent like langt på vei som deg. Har termin ca 19. desember - kva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren i magen! :klem:

Eg er også gravid, og er omtrent like langt på vei som deg. Har termin ca 19. desember - kva med deg?

Takk, og gratulerer til deg også :) I følge terminkalkulatorene på nett har jeg termin lille julaften :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei folkens!

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering!

Formen er forsåvidt bra! Har sluppet unna den verste kvalmen, håper det holder seg sånn. Mamma tror ikke jeg kommer til å bli plaget, hun merket ingenting av kvalme i noen av sine tre svangerskap :lur: Krysser fingrene for at mamma har rett :) Det eneste som virkelig begynner å plage med er denne forkjølelsa som jeg har hatt sånn av/på (mest på!!) siden jeg oppdaget svangerskapet. Jeg er pottetett på kveldene og natta, og har halsbetennenede følelse i halsen (hvis jeg kan si det slik). Det er FETTEVONDT til tider og jeg begynner å bli skikkelig hås.

Mandag skal jeg til lege på første svangerskapskontroll og da håper jeg at han har noe råd å komme med. Jeg orker ikke å gå slik i 7 mnd. til ass :sukk:

Forresten så har jeg fortalt bestekompisen min om graviditeten. Det har ikke føltes like naturlig å fortelle ham om det, som det var å fortelle bestevenninnene mine om det så det er derfor han ikke har fått vite noe- før i dag. Han har vel lukta lunta ganske lenge... Jeg er ikke akkurat kjent for å være den som sitter hjemme og drikker saft i helgene, så når jeg for femte helga på rad takka nei til bytur, kunne han ikke forstå noe annet enn at her var det ugler i potetmosen! Så jeg la alle kortene på bordet og sa at jeg var 8 uker på vei og forventet at han stilte opp som fadder for pjokken (jeg er overbevist om at det er gutt... #denfølelsen) til våren/sommeren :lur: Nå er det vel bare snakk om noen uker til det blir offisielt- og bra er det!! Har virkelig tatt på på image mitt denne graviditeten. Folk er ikke vant til at jeg er edru i helgene og alle spør "er du gravid eller?!" eller rett og slett bare kaster anklagen "du ER gravid du!" når jeg melder meg frivillig som sjåfør på en lørdagskveld :fnise:

Men som sagt- ellers er alt bare bra og nå venter jeg bare på at magen skal komme! Vekta har hoppa litt opp og ned, tidlig i graviditeten gikk jeg opp ett par kilo (påska sin feil!!) men de forsvant like fort som de kom noen uker etter. Nå ligger jeg vel rundt normalvekta mi. Eller, jeg tørr ikke å sjekke. Men for to dager siden gjorde den det :fnise:

Nå skal jeg finne senga jeg, opp tidlig på jobb i morgen. Eller nei! Det skal jeg så aldeles ikke! Jeg har friiii og har tatt langhelg! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ikke på meg før i midten av andre trimester, så det kan godt hende at du holder "figuren" din en stund til ;)

Og når det gjelder å være pottetett så kastet jeg inn håndkleet ganske tidlig i svangerskapet, og startet på nesespray. Det ble mye nesespraybruk, og jeg ble jo avhengig, men GUD så deilig det var å puste med nesa. Jeg tok en rehab rett etter påske, da jenta mi var 3 1/2 måned. Tok meg en kveld, også var jeg frisk som en fisk igjen. :)

Håper alt går bra med deg og gutten din ( :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg viiil ha mage!! (Vil ikke legge på meg da :fnise: )

Skal til legen på mandag, så da får jeg rådført meg om hvilke medikamenter jeg trygt kan bruke. Har kjøpt inn hostesaft (tussin) fordi jeg er så slimete i halsen om natten og morgenene. Hoster så jeg brekker meg hver morgen :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Her kommer en liten update :)

I går var jeg til legen på aller første svangerskapskontroll. Vi prata litt sånn generelt om svangerskap, tok prøver, fylte ut helsekort og jeg fikk noen bøker. Jeg er så heldig og har kompisen min som lege, så dette var bare kjempekoselig :rodmer:

Det begynner å føles mer virkelig nå! Alt har gått bra så langt, så hvorfor skal ikke dette gå bra da? :rodmer:

Etter legetimen møtte jeg tanta mi på butikken som så diske som mulig snek seg til en klem og sa gratulerer :fnise: Oldeforeldrene har vist ikke greid å holde seg nei :gjeiper: Men det er egentlig helt greit, da det er ikke store slekta på den siden- så det var ikke mange som fikk høre det. Resten av slekta får vel vite det i konfirmasjonen til lillebroren min om ett bar uker. Jeg vil være 10+2 da, og det er greit å fortelle det til ei samla slekt så ingen føler seg utelatt. Er kjemperedd for at noen utenom slekta får vite det før dem.

Men ååååh, som jeg gleder meg til å offentliggjøre det!! :fnise: Det blir første olebarnet til besteforeldrene mine på mamma sin side, hvis de hadde vært i livet, så det er litt spesielt :)

I dag har jeg vært i byen med mamma og handlet litt forskjellig. Mamma klarte ikke å dy seg og kjøpte en megasøt body med en kattunge på til lille :fnise: Jeg kjøpte ett par strømpebukser til lille og BH (stoooor BH!) til meg selv. Puppene har vokst ut av alle BH'ene mine (de er ikke akkurat små fra før!) så jeg har brukt bikinioverdel i det siste :fnise: Jeg kjøpte meg også en mammabukse i dongeri så det er klart til magen kommer :) Fikk også en haug med klær i posten i dag! Har kjøpt helt vanlige klær i litt større strl. Gidder ikke å bruke flere hunde kroner på overdeler merket "mammaklær" når jeg bare kan kjøpe topper litt større enn vanlig!

Nå gleder vi oss masse til å ferie 17. Mai med familien, tenkt dette blir siste 17. Mai bare oss to (tre med voffsen) :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi kommet til 9+4 :rodmer: Tiden flyr jo!

Begynner å bli veldig utålmodig og har lyst til å fortelle alle nyheten! Er så redd for at folk skjønner det før vi rekker å si noe :kjefte: Uka her har vi vært på to fester sammen med samme kompisgjeng, så da jeg for andre gang på ei uke skulle være edru og sjåfør fikk jeg noen snedige blikk... Tror iallefall han ene forsto det, men er klok nok til å ikke spørre foran alle sammen.

I dag har jeg vært ute i sola! Jobber noen dager i uka på en frilufts-barnehage så i dag har jeg både fått rikelig med trim, naturopplevelser og masse soool :)

I morgen skal jeg til legen igjen og levere urinprøve. Hadde vist lite hvite blodlegemer sist gang, som kan bety bakterier. Har også kjent symptomer på UVI i det siste :sukk:

Går vel fint. Kjenner ikke så mye til det, men er så redd for at det utvikler seg til nyrebekkenbetennelse :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk nuttapia :)

Gikk bra hos legen. Skulle egentlig bare inn på lab'en å levere prøver, men siden jeg har hatt sykt vondt i rygge siden tirsdag og hadde spørsmål rundt dette med smertestillende under svangerskapet fikk komme inn til legen mellom to pasienter :) Han kunne fortelle at det fortsatt var lite hvite blodlegemer i urinen, og at han ville sette meg på selexid. Når det kom til ryggen var det ikke stort vi kunne gjøre, annet enn å holde meg i ro til det går over. Det er en slags prolaps, og det gjør utrolig vondt hele tiden :kjefte: Er nå på dag 3 med smertehelvette og hadde håp om at det gikk over til i dag, men den gang ei... Har vært vekk fra jobb i dag, og er stygt redd for at jeg ikke kommer meg i vei i morgen heller :sukk:

Har så sykt dårlig samvittighet, da jeg kun er vikar på tilkalling og har bygd opp meg ett godt rykte som hardtarbeidende, fleksibel og alltid tilgjengelig :/ Uff... Men jeg kan virkelig ikke presse meg for langt. Skal i konfirmasjon til lillebror på søndag og skal sitte i kirka i over en time samt middag etterpå. Akkurat nå så må jeg halvt sitte/ligge med beina på en puff :fnise: Det ser vel ikke bra ut i kirka...

Jeg har faktisk klart å laget oreokake i dag da! Greide å stå oppreist i max en time om gangen, men oreokaken skal jo ha en pause mellom lagene så det gikk ganske greit :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversikt over hvor langt i prosessen vi har kommet :rodmer:

Unnfangelsen finner sted omkring: 30. mars 2012

Hjertet begynner å slå: 24. april 2012

Embryoet beveger seg: 18. mai 2012

Alle indre organer er ferdig formet: 25. mai 2012

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 25. mai 2012

Risiko for spontanabort avtar: 8. juni 2012

Kvalmen avtar for de fleste: 15. juni 2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 22. juni 2012

Fosteret svelger og tisser: 6. juli 2012

Tid for ultralyd: 13. juli 2012

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 20. juli 2012

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 3. august 2012

Fosteret begynner å høre: 24. august 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 21. september 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 26. oktober 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 2. desember 2012

Antatt termindato: 23. desember 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det pga graviditeten at du har vondt i ryggen?

Ønsker deg virkelig god bedring før konfirmasjonen!! Også skal dere droppe nyheten på søndag også, eller?? Spennende!!

Gleder meg til å fortelle nyheten jeg også! Hohooo!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolaps er ikke å tulle med, Maia! Hadde jeg vært deg så ville jeg kanskje droppet kirken, og heller tatt ordentlig hensyn til kroppen under middagen (hvis familien din har forståelse for akkurat det med kirke-dropping :) ).

8. juni (som var en av de største milepælene for min del) er rett rundt hjørnet, dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det pga graviditeten at du har vondt i ryggen?

Ønsker deg virkelig god bedring før konfirmasjonen!! Også skal dere droppe nyheten på søndag også, eller?? Spennende!!

Gleder meg til å fortelle nyheten jeg også! Hohooo!! :fnise:

Er veldig usikkert hvorfor jeg har fått dette nå. Føles litt for tilfeldig at det har skjedd to ganger etter jeg testet positivt. Mamma mener at jeg har arvet fibromyalgien hennes, som hun fikk etter kraftig bekkenløsning i andre svangerskap :sukk: Legen tørr ikke å si noe som helst enda..

Er litt bedre i dag enn i går, i ryggen i allefall (nå er jeg blitt forkjølet i tillegg :kjefte:! 4 gang på 2 måneder!!) så jeg håper jeg greier å overleve konfirmasjonen. Ja, det blir nok vi slipper bomba på søndagen. Mamma klarer ikke å holde seg lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prolaps er ikke å tulle med, Maia! Hadde jeg vært deg så ville jeg kanskje droppet kirken, og heller tatt ordentlig hensyn til kroppen under middagen (hvis familien din har forståelse for akkurat det med kirke-dropping :) ).

8. juni (som var en av de største milepælene for min del) er rett rundt hjørnet, dette går bra :)

Ja, blir jeg dropper kirken hvis jeg ikke blir bedre. Tror jeg får all forståelse i verden for det :fnise:

8. juni nærmer seg med stormskritt! Da blir det offentliggjort for resten av verden, for jeg regner med at familien (tanter, onkler, søskenbarn osv.) får vite det under konfirmasjonen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...