Gå til innhold

Hva har du kjøpt i i dag av klær/sko/tilbehør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hvilke merker går du etter/hvilke butikker kjøper du klærne dine i? Kjenner at jeg ble inspirert av deg, men handler stort sett i billigbutikker, og det er vel ikke kvaliteten som fokuseres mest på der? Ønsker meg en fin kjole til jul og nyttår, men aner ikke hvor jeg skal gå. Noen forslag?

Anonymkode: 1d17a...61c

Spørsmålet mitt var rettet til Yvonne, i tilfelle noen lurte :) 

Anonymkode: 1d17a...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet mitt var rettet til Yvonne, i tilfelle noen lurte :) 

Anonymkode: 1d17a...61c

Takk for oppklaringen! Jeg lurte på om du mente meg siden det var mitt innlegg du siterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, momo skrev:

Den svarte kåpen du kjøpte, hvordan er kvaliteten på den? Og er den varm? Likte den veldig godt.

Veldig deilig, god og varm. En fin kåpe jeg gjerne bruker nå, selv om det er ganske kaldt. :) 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, hvilke merker går du etter/hvilke butikker kjøper du klærne dine i? Kjenner at jeg ble inspirert av deg, men handler stort sett i billigbutikker, og det er vel ikke kvaliteten som fokuseres mest på der? Ønsker meg en fin kjole til jul og nyttår, men aner ikke hvor jeg skal gå. Noen forslag?

Anonymkode: 1d17a...61c

Vel, billig kan jo være bra det, for all del, jeg kan f.eks kjøpe singleter eller andre basisplagg fra billigere butikker, men fordi jeg nå bruker mest kjoler, og da 50- og 60-talls kjoler, blir det mye kjoleshopping utenfor Norge. De har jo gjerne også litt bedre kvalitet og utvalg, synes jeg da. 

På nett/fra utlandet handler jeg mye fra merkene Lindy Bop, Collectif, Modcloth, Hearts & Roses, Dolly & Dottie, Joanie Clothing, Lady Vintage og Hell Bunny (jeg handler da også i butikker som Tiger Milly og EMP  som fører disse merkene). Jeg har funnet min nisjé, og det er 50- og 60-tallskjoler, men jeg kjøper også litt mer "vanlige" kjoler fra f.eks Monsoon, Gudrun Sjödén, Jasper Conran og Days Like This. Og for all del, jeg handler f.eks også litt fra Lindex og Kappahl. H&M handler jeg dog nesten aldri i. Hvis jeg skal ha litt rimeligere basisplagg foretrekker jeg heller Asos, Dorothy Perkins, Evans, Next, New Look, Wallis og Yours Clothing. Jeg handler forøvrig også en del på Zalando, eller f.eks Ellos, begge butikker har jo mye fra forskjellige merker. 

Det er jo litt vanskelig å gi råd siden jeg ikke kjenner deg, eller vet hva du liker å gå med, jeg kan bare relatere til meg selv. Jeg kom til et punkt hvor jeg spurte meg selv: hva har vært min favorittkjole? Hva er det jeg føler meg komfortabel i? Og hva slags kjole er det som gjør at jeg føler meg feminin og fin? F.eks liker jeg 50-talls kjolene fordi de gjerne ha litt lengde. Jeg er mindre glad i lårene mine, og mange av disse kjolene går til knærne eller midt på leggen, så jeg jeg slipper å vise fram den delen av meg selv jeg liker minst. Samtidig passer de godt til min fasong fordi jeg har ganske store pupper, og mye lår/rumpe, men smalere liv. Jeg hater f.eks kjoler som er for ettersittende rundt magen, mye fordi jeg føler det viser meg fra på en feil måte. Jeg liker å vise fram enkelte ting, og skjule andre ting. Og jo, jeg liker også at man ofte kan kombinere kjolene med en cardigan/bolero, om de ikke har lange ermer, siden jeg ikke er superfornøyd med overarmene mine. Med andre ord bruker jeg kjoler som fremhever det jeg liker å fremheve, men skjuler også de sidene ved meg selv jeg er mindre glad i. ;) 

Jeg vet heller ikke om du ønsker å kjøpe fra utlandet eller Norge, men butikker som Zalando, Days Like This, emp osv er ihvertfall norske/har rask levering til/i Norge, så kanskje ta en titt der? :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Yvonne skrev:

_______________ 

Mvh Yvonne :heiajente: 

 

Hei, og tusen, tusen takk for alle fine forslag! :)  Ble kjempeglad nå, og skal ta en titt på norske butikker som er lettere tilgjengelig for meg, men skal også ta en titt på de utenlandske etter hvert. Tusen takk!  :dagens-rose: 

 

9 timer siden, Perelandra skrev:

Takk for oppklaringen! Jeg lurte på om du mente meg siden det var mitt innlegg du siterte. 

 

Jeg siterte deg fordi du spurte om noe av det samme som jeg også lurte på, pluss litt mer. Beklager uansett for misforståelsen, det var ikke meningen å forvirre deg!  :unsure: 

Anonymkode: 1d17a...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 23.33, AnonymBruker skrev:

I dag bestilte jeg denne til jul. Forhåpentligvis fin nok på selv med den prisen :closedeyes:

 

 

DP521C1CS-Q11@9.jpg

Anonymkode: 7d7d1...10d

Den likte jeg! Så bestilte den selv nå :fnise: Håper den er like fin i virkeligheten.

Endret av Angeleye
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Angeleye skrev:

Den likte jeg! Så bestilte den selv nå :fnise: Håper den er like fin i virkeligheten.

Jeg også :laugh: Har bestilt den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Perelandra skrev:

Kjole fra Gudrun Sjöden. Den ble riktignok ikke kjøpt i dag men i forgårs.

5d2d9a85b86dfb7da9f3d05e0da666a8.jpg

Du kler deg så fargerikt og flott :)

 

Anonymkode: c207e...49b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som poster så mye fint i denne tråden: kunne dere tenke dere å dele hvor dere handler fra? Flere av dere er til stor inspirasjon :)

Anonymkode: 712a7...e0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kler deg så fargerikt og flott :)

 

Anonymkode: c207e...49b

Tusen takk! Fine farger gjør godt i mørketida :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som poster så mye fint i denne tråden: kunne dere tenke dere å dele hvor dere handler fra? Flere av dere er til stor inspirasjon :)

Anonymkode: 712a7...e0c

Enig! Det burde være obligatorisk å opplyse om det sammen med bildene. Hadde spart meg, og sikkert mange andre, for mye detektivvirksomhet. 😂😂 

Anonymkode: 1e12a...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.11.2017 den 23.15, Yvonne skrev:

Salg på Black Friday/Cyber Monday gjorde at det ble en del kupp:

Veske:

MK151H0D1-K11@12.jpg

Lommebok:

MK151F042-I11@10.jpg

Kjoler fra Modcloth:

10095198_PLAID_MAIN.jpg?sw=913&sh=1304&sm=fit

10099213_083_MAIN.jpg?sw=913&sh=1304&sm=fit

Hell Bunny-skjørt:

10093379_083_ALT03.jpg?sw=913&sh=1304&sm=fit

Kjole Hell Bunny:

Peebles Green Tartan 50's Dress by Hell Bunny

Skjørt Joanie Clothing:

XMAS_DAY02_SHOT-16_173_800x1100.jpg

Kjole fra Emp-shop:

363350a-emp.jpg?sfrm=png

Kjoler fra Collectif:
Collectif Mainline Dolores Tai Tartan Doll Dress

Collectif Mainline Regina Plain Doll Dress

Fløyelskjørt Collectif:

Collectif Vintage Rosie Quilted Velvet Swing Skirt

Kjole Monsoon:

9287708409886.jpg?buildNumber=8806

Kjoler Zalando:

KIB21CA04-E11@13.jpg

CV621C015-K11@10.jpg

M1B21C00M-K11@13.jpg

Mvh Yvonne :heiajente: 

Hva heter den gule kjolen? Eller hva søker jeg på for å finne den? Var skikkelig fin. 

Anonymkode: 2650b...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter den gule kjolen? Eller hva søker jeg på for å finne den? Var skikkelig fin. 

Anonymkode: 2650b...e4f

Her har du link til kjolen. :) Merket er Kiomi, og de har egentlig ganske mye fint. 

Den er egentlig for de som er litt høye, og med mine 168 cm er jeg ganske gjennomsnittelig. MEN, jeg liker ikke kjoler som er så altfor korte, så denne rakk meg da under knærne, hvilket var helt ypperlig for meg.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Yvonne skrev:

Her har du link til kjolen. :) Merket er Kiomi, og de har egentlig ganske mye fint. 

Den er egentlig for de som er litt høye, og med mine 168 cm er jeg ganske gjennomsnittelig. MEN, jeg liker ikke kjoler som er så altfor korte, så denne rakk meg da under knærne, hvilket var helt ypperlig for meg.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Æsj.. Jeg er kun 163 så da kommer den ikke til å passe. 

Anonymkode: 2650b...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Yvonne skrev:

Her har du link til kjolen. :) Merket er Kiomi, og de har egentlig ganske mye fint. 

Den er egentlig for de som er litt høye, og med mine 168 cm er jeg ganske gjennomsnittelig. MEN, jeg liker ikke kjoler som er så altfor korte, så denne rakk meg da under knærne, hvilket var helt ypperlig for meg.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Men tusen takk :-) 

Anonymkode: 2650b...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj.. Jeg er kun 163 så da kommer den ikke til å passe. 

Anonymkode: 2650b...e4f

Den finnes (eller har gjort det i hvert fall) i vanlig kolleksjon også. Jeg vurderte å kjøpe den for noen måneders tid siden, men droppet det. 

Anonymkode: db8c2...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite hjertesukk her ... Kan dere som siterer et innlegg med mange bilder for å spørre om ett spesifikt plagg være så snill å fjerne de andre bildene? Det blir så mye scrolling å komme seg fordi de samme ti bildene vi nettopp så en gang til :sukk: 

Anonymkode: 916e4...19e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...