Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jim Jones

Etter alt som har kommet frem om politikere i det siste så tenker jeg at de fleste politikere kommer unna alt mulig så lenge de kjenner de rette menneskene. Grusomt.

Nettopp, og folk er naive idioter når det kommer til stykket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ny gjest

Kjenner jeg blir vanvittig irritert over denne Vågå-ordføreren! I dag, IGJEN går han ut i media og prøver å høste sympati. Han bruker media for alt det er verdt! Fy søren altså, stakkars jente!

Fordi falske overgrepsanklager forekommer, og er noe av det verste man kan oppleve.

Og det verste en jente kan oppleve er missbruk fra en maktperson og hvor hun ikke blir hørt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er latterlig at media lar seg bruke på den måten!

her har vi en som er siktet for seksuelle overgrep i mot mindreårige, han nekter politiet og avhøre seg, men går ut i media med kone og greier og skal ha hele norges sympati! og han får den spalteplassen han ønsker!!! hva f... skjer her a?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sliter fælt med å ordlegge deg for tiden.... er det ikke baneheia VS christoffer - og hvem som led mest, så er du nå "dum" nok til å si at "overgrep er ikke det samme som voldtekt". Han har hatt samleie med en 13 år gammel jente, du kan kalle det hva du sil, at du bagatelliserer ved å poengtere at det jo ikke akkurat er noen voldtekt vi snakker om, så legger du sten til byrden for den unge jenta som opplevde gjentatte overgrep fra denne mannen. Hun var ikke mentalt i stand til å beskytte seg mot denne mannen, det er OGSÅ en form for voldtekt!

"Dum" i hermetegn? Jeg vet ikke jeg. Etter loven så er han siktet for overgrep, ikke voldtekt, så det er tydelig at det ikke er helt det samme. Hvordan vet du at han faktisk er skyldig? Var du tilstede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det skulle vise seg at Rune Øygard faktisk er uskyldig, så har hans framtreden i media uansett gitt meg avsmak mot han for evig tid. Det er så utrolig usmakelig der han sitter og sier at han gleder seg til å komme tilbake som ordfører med kona på sin side.

Endret av Sol79
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dum" i hermetegn? Jeg vet ikke jeg. Etter loven så er han siktet for overgrep, ikke voldtekt, så det er tydelig at det ikke er helt det samme. Hvordan vet du at han faktisk er skyldig? Var du tilstede?

seksuelle overgrep er da det samme som voldtekt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dum" i hermetegn? Jeg vet ikke jeg. Etter loven så er han siktet for overgrep, ikke voldtekt, så det er tydelig at det ikke er helt det samme. Hvordan vet du at han faktisk er skyldig? Var du tilstede?

Fantastisk, her har vi en mamma som mener at samleie med en 13-åring, som han er siktet for, ikke er det samme som voldtekt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

seksuelle overgrep er da det samme som voldtekt...

Fantastisk, her har vi en mamma som mener at samleie med en 13-åring, som han er siktet for, ikke er det samme som voldtekt.

Han er ikke tiltalt for voldtekt. I henhold til norsk straffelov § 192 kan man straffes for voldtekt hvis man:

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv

Vågå-ordføreren er tiltalt for seksuelle overgrep, flere begått mens jenta var mindreårig, men altså ikke voldtekt. Det betyr at det ikke er belegg for å si at han har brukt vold eller trusler, eller at han har hatt samleie med henne for eksempel mens hun sover eller er neddopet.

Komisk med skråsikre folk her inne som uttaler seg om ting de overhodet ikke har peiling på. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke tiltalt for voldtekt. I henhold til norsk straffelov § 192 kan man straffes for voldtekt hvis man:

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller

b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv

Vågå-ordføreren er tiltalt for seksuelle overgrep, flere begått mens jenta var mindreårig, men altså ikke voldtekt. Det betyr at det ikke er belegg for å si at han har brukt vold eller trusler, eller at han har hatt samleie med henne for eksempel mens hun sover eller er neddopet.

Komisk med skråsikre folk her inne som uttaler seg om ting de overhodet ikke har peiling på. :fnise:

Så en 13-åring er i stand til å motsette seg samleie med en myyye eldre mann?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en 13-åring er i stand til å motsette seg samleie med en myyye eldre mann?

Spiller ingen rolle hva du mener, mannen er ikke tiltalt for voldtekt. Ta kontakt med påtalemyndigheten, du, de er sikkert veldig interessert i å høre dine personlige synsinger om straffeloven generelt og denne saken spesielt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Jeg vil si overgrep kan ses på som at en person tar makt over en annen person, og derfor kan det sammenlignes med voldtekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jim Jones

Spiller ingen rolle hva du mener, mannen er ikke tiltalt for voldtekt. Ta kontakt med påtalemyndigheten, du, de er sikkert veldig interessert i å høre dine personlige synsinger om straffeloven generelt og denne saken spesielt.

uansett hvordan du vender og vrir på det, fyren er en drittsekk. Jeg driter i jussen, jeg forholder meg til normal forlkeskikk og moral. Han har INGENTING med å inneha noen som helst tillitsverv noen som helst gang. han har bevist ETTERTRYKKELIG at det ansvaret er han ikke i stand til å ta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dum" i hermetegn? Jeg vet ikke jeg. Etter loven så er han siktet for overgrep, ikke voldtekt, så det er tydelig at det ikke er helt det samme. Hvordan vet du at han faktisk er skyldig? Var du tilstede?

Du bruker fornavnet hans, og kjenner han tydeligvis... Du hevder indirekte at det er jo bare overgrep det er snakk om, det er ikke akkurat voldtekt.... Når du skriver så utrolig tåpelige ting, burde jeg ha utelatt hermetegnet.

Du SKJØNNER at han er skyldig?? Ikke? Vel, statsadvokaten skjønner det, og han HAR faktisk lest alle sakens dokumenter. Har du? Hvis ikke, så hold kjeft. Du er kanskje blant det blinde hylekoret som nærmest korsfester den stakkars jenta? Shame on u...

Jeg er like sikker som statsadvokaten på at han er skyldig. Hvem faen tar med seg ei så ung jente land og strand og ligger i dobbeltseng med henne, og IKKE forgriper seg? Han er hverken dum eller mangler dømmekraft vanligvis, her har han bare trodd at jenta ikke ville sladre om det han foretok seg. Det han er siktet for kvalifiserer ham til et SVIN, intet mindre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare de to involverte som vet hva som har foregått her. Men det som er ekkelt er styrkeforholdet mellom en mann med makt og nettverk og jenta og hvordan det ser ut i media. Det er rimelig taktløst, for å si det mildt, av kjente personer i hans nettverk å gå ut og hevde hans uskyld.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Rune Øygård har vært hengt ut i media i månedsvis. At han nå tar til motmæle synes jeg er helt greit.

Fyren har vært utsatt for et mediekjør uten like. Han har blitt hengt ut som voldtektsforbryter selv om det ikke finnes bevis mot ham. Men i slike saker spiller bevis liten rolle. Selv om han blir frikjent vil jo livet hans være ødelagt.

For det svære apparatet som ønsker å få ham dømt passer det dårlig at han faktisk også har svart på spørsmål fra mediene. For voldtektsindustrien liker å snakke i vei uten å bli avbrutt eller motsagt.

Personlig er jeg sikker på at han er uskyldig. Jeg er også sikker på at han kommer til å bli dømt likevel. Vi lever tross alt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...