Gå til innhold

Mat som virker lakserende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal reise til syden på fredag, og har slitt litt med forstoppelse osv i det siste. Kunne tenkt å "tømme" meg før jeg reiser, med å spise noe som virker lakserende.

Hvilken mat får du skikkelig diare av? (Vet det høres dumt ut, men hjelper!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørka aprikos (trykk i deg en pakke eller to) eller svisker :)

Endret av TøydukkeAnna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre esker IFA pastiller.

Eller tre esker Lakerol, det står jo at de kan være lakserende i tillegg, og tro meg, det kan de være om man spiser nok :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Spis masse sukkerfrie drops som inneholder sorbitol. Hør med søsteren min om den gangen hun spiste en hel pose med fishermans friend nesten sammenhengende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tygg i deg et par esker med harde sukkerfrie drops. Type Extra. Sorbitol og maltitol som er noen av søtningstoffene i disse dropsene virker lakserende i store mengder. Klyster inneholder også sorbitol. baksiden er at du får luft i magen av de på kjøpet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE drikk kaffe! Jeg hadde forstoppelse i sommer og husket at kaffe fikk meg til å gå på do/løs mage - men når man har skikkelig forstoppelse er det ikke det lureste man kan gjøre. Kaffen dehydrerer kroppen = enda hardere avføring. Lærte på den vanskelige måten. :(

Men ja, en 3-4 poser fishermans friend er jo en klassisk diareutløser. Men om det funker når man først er forstoppet tørr jeg ikke si noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta avføringsmiddel; det er nok litt mer forutsigbart enn sukkerfrie drops.

Husker jeg satt på do hele natten en gang takket være sukkerfritt snop... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Et en pakke ricola urtedrops, om d sku gå peise gærnt kan du begynne på neste eske av samme sort. D ska etes på max et kvarter til 20 minutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...