Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette innlegget er en smule vanskelig å skrive, ikke fordi det er så vanskelig å formulere seg, eller å skrive, men fordi det handler om en viktig og alvorlig sak.

Jeg har skrevet mange innlegg her på KG, og denne gangen skriver jeg mitt første innlegg som AB, nettopp fordi jeg syntes det ble for personlig å levere seg ut på den måten. Samtidig føler jeg at jeg trenger innspill fra dere der ute, som gjerne har opplevd det samme, og har noen gode forslag på hvordan man kan gjøre noe med dette.

Jeg er en mann i slutten av tyveårne, og har en flott kvinne i mitt liv. Vi har delt mange år sammen, gjerne ikke mange for alle, men fem år for å være ganske nøyaktig. Vi har opplevd oppturer og nedturer slik som de aller fleste.

Nå i disse tider skjer det ting rundt oss, som er vanskelig for begge to. dette handler ikke om oss, men personer som er oss nære. dette får selvfølgelig følger for hverdagen oss sammen, og det er her mine tanker at noe må gjøres starter.

vi har over en lang periode gått inn i rutiner for hverdager og helg. Det skofter på sex, nærhet og bare det å vise hverandre at man bryr seg om den andre parten. Ikke at vi tar hverandre forgitt, men at vi har sakte men sikkert lagt et teppe over flammene, og vi blir mer og mer kjedelige, og jeg er redd det skal få stygge konsekvenser, spesielt nå som vi også går inn i en tung tid pgr av annet.

Jeg tenker som så at jeg må finne en måte å tenne gnisten i oss, finne tilbake litt av den spenningen, og nærheten og sexen som igjen vil gjøre oss sterkere sammen som par.

Jeg har lest endel på nettet og finner bare disse vanlige strofene som jeg ikke helt klarer å forholde meg til, og derfor spør jeg dere.

Kan dere der ute hjelpe meg litt på vei,

hvordan gjør jeg dette?

hva gjør jeg?

fallgruver?

jeg har skaffet meg boken kvinner fra venus menn fra mars, og håper den kan gi meg noen pekepinner, men jeg kan da ikke bruke den som noe fasit.

Den boken virker også litt for noen andre formål. parforhold i krise krangel eller for noen som allerede har tenkt å gå fra hverandre.

jeg vil gjerne fortsette å ha denne kvinnen i mitt liv da hun betyr så mye. I følge henne, det samme når det kommer til meg. Det er ikke mangel på gode og fine ord, det er mangel på handling, mangel på det å vise gjøre og ellers annet enn ord.

Så, hva gjør man her?

jeg vet at det å prøve med å bryte noen av gamle kjedelige rutiner er endel av en fasit, men jeg aner ikke hvordan. det er mye som er lett å planlegge, men blir noe helt annet når man skal prøve å sette det til livs.

Jeg takker for alle innspill, og skal prøve å være med i samtalen, og holde liv i den.

takk for hjelp, sysnpunkter forslag og ellers det dere skriver. :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å bytte på å arrangere 'kjærestekveld' en gang i uka hver? F.eks kino, piknik på stuegulvet eller i parken, en skitur, dra og få massasje begge to, lage en romantisk middag for den andre med stearinlys osv? Rett og slett huske å 'date' hverandre? :)

Uansett lykke til! Synes det er flott at du vil ta tak i det :jepp:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe jeg har tenkt på, og ja anne klart jeg vil ta tak i det. jeg vil gjøre noe med det nå, før det går så langt at man må skrive en tråd på kg som det allerede er mange av under samliv og relasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er flink til å tenke fremover, istedenfor å slukke brann i ettertid...Helt enig med Anne over meg om at tid alene,helst litt borte fra det vante skaper mere samhold, gir nye opplevelser...

De fleste kvinner liker vel å reise, om det er en dagstur eller weekend har ikke noe å si..

små overaskelser i hverdagen, som en ferdigsmurt matpakke med post-it lappe med fine ord på , litt mere hjelp til husarbeid o.l.

blomster mange menn glemmer etter de første datene, men det er veldig hyggelig å få de :) og hvorfor ikke til jobben hennes med bud hvis det er mulig? Enkelte ting koster litt ekstra, men det er vel verdt det :)

Masse lykke til :)

Endret av eva-80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

vi har lenge snakket om å begynne å finne på noe fast sammen, forskjellige kurs, kino en gang i uken, ut å spise en gang i uken, men enten så blir det med planleggingen, eller så gjør vi det en gang eller to så faller vi fra, og er tilbake på start. de er farlige de der rutinene.

Stå opp gå på jobb, reise hjem slappe av, ta en liten luftetur, se tv data legge seg, stå opp igjen. Helg, slappe av, gjerne besøke noen, legge seg.

Ingen armkrok, ingen kos med middag på kvelden, ingen nattaklem, godt å ha deg, ikke et kyss når jeg drar. den intime delen blir 1 til 2 ganger pr 2 mnd, da er det på tide å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følge med* har ikke noen gode tips, men kunne trengt noen selv. her går vi på niende året, og har det veldig bra sammen, men trenger også noe. Syns ofte det blir så kleint med krampaktig romantisk kveld, så tips tilhvor man starter hadde flott. ( ikke meninga å kuppet tråden, ts)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

takk for svar eva.

Jeg er flink med gaver. Roser får hun iallefall en gang pr mnd. jeg er også flink å gi henne små påminnelser på arbeidsplassen. Også med bud. Jeg lager av og til matpakken hennes med nettopp en lapp med søte ord på.

Jeg er flink med komplimenter, og skryter mye. Jeg tar meg ofte tid til å lytte på henne fra alt om arbeidsdagen, og ellers klær og det som hører hverdagen til.

Jeg husker alle våre merkedager, og viser henne både da og ellers at hun betyr mye, og er veldig spesiell for meg. Jeg sluttet vel ikke med dette etter de første datene for 5 år siden, og fant ut jeg like godt kunne gjøre det fast.

Jeg tror jeg er blitt for lite mystisk, og blitt en alt for stor trygghet. det er vel kanskje der skoen trykker mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedenfor å avtale slike ting, så finn heller ut en tidspunkt der du VET damen ikke har møte , jobb o.l., så bare ta hun med ? når dere har vært sammen i så mange år, så vet dere sikkert slike ting.

Ta styringen over slike ting, så kan dere ikke skylde på hverandre at det rant uti sanden.

bestill billettene, send blomstene via nett der du kan angi sted og tidspunkt for levering, smør matpakken ..

Dere kan ta ansvaret for å ta et tak allerede i kveld... etter noen omganger regner jeg med at fruen også våkner og gjengjelder disse tingene uten at dere trenger å ha avtale rundt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

istedenfor å avtale slike ting, så finn heller ut en tidspunkt der du VET damen ikke har møte , jobb o.l., så bare ta hun med ? når dere har vært sammen i så mange år, så vet dere sikkert slike ting.

Ta styringen over slike ting, så kan dere ikke skylde på hverandre at det rant uti sanden.

bestill billettene, send blomstene via nett der du kan angi sted og tidspunkt for levering, smør matpakken ..

Dere kan ta ansvaret for å ta et tak allerede i kveld... etter noen omganger regner jeg med at fruen også våkner og gjengjelder disse tingene uten at dere trenger å ha avtale rundt det.

ja :) det er jo en begynnelse. Hvis jeg bare tar kontrollen, bestiller disse billettene, og sier, i morgen klokken 17 da skal vi ... eller på lørdag har jeg ordnet det slik at vi skal ...

tror du dette kan være noe som kanskje vekker noe i den andre, som igjen slipper oss ut av rutiner, og får opp piffen igjen?

jeg leser at noen tar andre steg. de steller i stand visse situasjoner, som litt sjalusi, eller iallefall gjør det slik at partneren plutselig får en aha opplevelse som sier: oh kanskje jeg ikke har ham for alltid, og det er ikke en selvfølge at det er meg han vil ha resten av livet.

men akkurat det ser jeg på som litt barnslig og uærlig. det er vel ikke rette veien å gå. selv om aha opplevelser ofte får fart på ting følelser og rutiner?

det du skrev nå skal jeg faktisk ta med meg videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha opplevelse som sjalusi gir ingen gode følelser i et forhold, veldig risikofyllt også..

jeg tror mere på å gjøre seg mere synlig med slike ting som er gjennomførbar i lengden i ny og ne...

hva med å si, at på lørdagen fra kl 17 ikke lag avtaler for jeg har en overaskelse til deg ?

dette kan du allerede si på en mandag -tirsdag, så hun har noe å glede seg til i hele uka, da er den gode stemningen litt sikret :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

takk for svar eva.

Jeg er flink med gaver. Roser får hun iallefall en gang pr mnd. jeg er også flink å gi henne små påminnelser på arbeidsplassen. Også med bud. Jeg lager av og til matpakken hennes med nettopp en lapp med søte ord på.

Jeg er flink med komplimenter, og skryter mye. Jeg tar meg ofte tid til å lytte på henne fra alt om arbeidsdagen, og ellers klær og det som hører hverdagen til.

Jeg husker alle våre merkedager, og viser henne både da og ellers at hun betyr mye, og er veldig spesiell for meg. Jeg sluttet vel ikke med dette etter de første datene for 5 år siden, og fant ut jeg like godt kunne gjøre det fast.

Jeg tror jeg er blitt for lite mystisk, og blitt en alt for stor trygghet. det er vel kanskje der skoen trykker mest.

Hihi, kan det være at du har vært for snill? Føler ikke du at hun setter pris på deg ? gjør hun noe tilbake ?

Kan en kvinne forvente mye mere av en mann ? Men utflukter bare dere 2 har jeg god trua på :)

Jeg ville elske om min kjære arrangerer noe slikt for oss en dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi enige da, ref innlegget mitt over.

jeg skal begynne å ta mer kontroll. Men man kan ikke gjøre forskjellige ting som konserter kino og eller hver dag, men en gang i blant.

jeg er også ute etter noe som gjør hverdagen mer ukjedelig. noe som får en vanlig stressende tirsdag om til at, oh det har vært en stressende dag i dag og i går. nå var det deilig å bare slappe av sammen med deg kjære, klem kos la oss bare nyte hverandre sitt selskap og se denne filmen ...

...

...

at jeg tar kontroll å finner på noe for oss en gang i blandt er nok en begynnelse, og hjelper oss på vei, men tror ikke det bryter et godt norsk vanlig hverdagsmønster innenfor et forhold som trenger å få en liter bensin og en fyrstikk ...

jeg stresser heldigvis ikke, for det har ikke gått så langt at jeg ser og kjenner faresignalene, men jeg tenker at de ikke er så langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok dette kan la seg løse :) må bare tenke litt. så skal jeg skrive litt mer :)

dere har jo vært i lag lenge, og burde kjenne hverandre godt.

du virker veldig flink til å vise henne at du mener alvor. At hun er spesiell, saken er vel at du ønsker at hun ikke skal ta deg som en selvfølge. samtidig som du vet det er følelser som går begge veier.

Vanskelig den der.

Endret av *Sinnataggen*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er vi enige da, ref innlegget mitt over.

jeg skal begynne å ta mer kontroll. Men man kan ikke gjøre forskjellige ting som konserter kino og eller hver dag, men en gang i blant.

jeg er også ute etter noe som gjør hverdagen mer ukjedelig. noe som får en vanlig stressende tirsdag om til at, oh det har vært en stressende dag i dag og i går. nå var det deilig å bare slappe av sammen med deg kjære, klem kos la oss bare nyte hverandre sitt selskap og se denne filmen ...

...

...

at jeg tar kontroll å finner på noe for oss en gang i blandt er nok en begynnelse, og hjelper oss på vei, men tror ikke det bryter et godt norsk vanlig hverdagsmønster innenfor et forhold som trenger å få en liter bensin og en fyrstikk ...

jeg stresser heldigvis ikke, for det har ikke gått så langt at jeg ser og kjenner faresignalene, men jeg tenker at de ikke er så langt unna.

videre sier hun at jeg gir og gir og gir, at alle rundt henne er misunnelig. videre spør dem hva hun gjør tilbake, og da blir hun litt utilpass. Derfor ønsker hun litt at jeg ikke gjør så mye, for hun gjør jo ikke noe tilbake. Hun vet ikke hvorfor, men sier hun gjorde mye mer for meg før. for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette stå på post it lappen i matpakka : Du min kjære vunnet i det store ekteskapslotteriet og skal dermed få 30 minutters deilig oljemassage i kveld

eller noe lignende ? på en tirsdag? med stearinlys på soverommet og noen roseblad ..

Har dere badekar? en boblekar med stearinlys et glass vin, og sin kjære naken med stå.... er alle kvinners våte drøm på en hvilken som helst dag.. og hærligheten er netopp at dette trenger ikke å være på en helgedag..

nei dævven, er ikke kvinnfolket ditt fornøyd snart, så kan du jaggu mæ kom til meg, for det er vel andre kvinner som ville vært henrykt av halvparten av disse :lur::skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

videre sier hun at jeg gir og gir og gir, at alle rundt henne er misunnelig. videre spør dem hva hun gjør tilbake, og da blir hun litt utilpass. Derfor ønsker hun litt at jeg ikke gjør så mye, for hun gjør jo ikke noe tilbake. Hun vet ikke hvorfor, men sier hun gjorde mye mer for meg før. for lenge siden.

Ja, men da ser du det.. slutt med alt tullet, ikke lag mat, ikke gjør husarbeid, slutt på roser og kino, se på kamper, rap , rop for å få mere øl, mas mere om sex , gå ut med gutta i helgene, la en venninne ta tlf din når hun ringer...

da blir det ei anna lyd i pipa... hun kommer til å savne den gode trygge kaill`n hun hadde :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Smiler litt nå jeg :) go du Eva . Var litt i samme bane jeg tenkte. Om jeg slutter å gjøre alle de store ting. Alle de små ting i hverdagen er det det som skal til, vil hun da se hva jeg har gjort, og kanskje savne det ? Jeg prøvde det en gang, men klarte ikke den kalde siden mer enn fem minutter lol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange år igjen sammen for dere to. Det virker som følelser fra to sider, men at du faktisk er for snill, og for god til at hun klarer å forestille seg et liv uten deg. Det trenger hun jo ikke. Og da min venn, ryker spenningen.

Tror det er mange jenter der ute som hadde vært genrykt av halvparten. For du vet, den typiske mann :)

Nei du trenger å gi henne en aha opplevelse. Du var inne på det lenger oppe. Hvordan, det cet jeg ilke,

Men den må være såpass kraftig at den stikker men samtidig ikke så stygg at du faktisk er stygg mot henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler litt nå jeg :) go du Eva . Var litt i samme bane jeg tenkte. Om jeg slutter å gjøre alle de store ting. Alle de små ting i hverdagen er det det som skal til, vil hun da se hva jeg har gjort, og kanskje savne det ? Jeg prøvde det en gang, men klarte ikke den kalde siden mer enn fem minutter lol :)

Takk :) :) Det må da være en mellomting ? trenger vel ikke å være kald eller avvisende, men rett og slett være mere til mann ? den derre macho typen ?

Kanskje hun opplever deg som litt tøffel og hun ville heller se mere av din maskuline side?

Har du sett filmen Fatter`n ?? Den derre karen der som er bare god og snill og trygg... men innerst er han sjalu på snekkern som pusser opp huset demmers?

for han er maskulin, og han inbiller seg at kona drømmer om den type mann egentlig, og så begynner han å spille den ...

Går ikke bra, tro på meg :)

Har du spurt henne om saken egentlig ? om hun synes at forholdet deres er kjedelig?

hva hun egentlig savner hvis det er noe, og om hun har forslag på løsninger ?

og det hele med tanken på at du vil ikke ende opp uten kone fordi dere ikke snakket om saken tidsnok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en utrolig bra mann som vikelig vil det beste for dama di og forholdet deres. Som andre har påpekt over meg så er det (så klisje det enn måtte høres ut) virkelig de små tingene som teller. Jeg tror kanskje jeg er litt som dama di som kanskje synes det blir litt mye når kjæresten pøser på med overdådige blomsterbuketter eller gaver. Det jeg virkelig elsker er å bli holdt rundt midjen og trykket inntil han når jeg står og lager middag eller klapset litt koselig på rumpa når jeg egentlig bare rusher rundt i huset i hverdagslige gjøremål. Det at parneren legger merke til når man er litt ekstra pyntet eller har klippet håret eller andre ting viser også at han er interessert og tilstede. Jeg tror du kommer ti å klare deg veldig godt. Du har hvertfall rette instillingen og tilnermer deg problemene med en positiv holdning. :klemmer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...