Gå til innhold

Lei av rasistiske innlegg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det mest skremmende blant ulike former for rasister er denne "vi vs de" holdningen så mange har. ......

Ja, det gjør meg trist å lese innlegg som angriper akkurat dette, vi, nordmenn og dere, utlendinger. Enda tristere å lese det fra folk som hevder de er innvandringsvennlige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valiumsjunkie

Er det virkelig ingen som ser på seg selv som "vi"? Ingen her som er en del av en slags gruppe? :klo: Dere må være skapninger fra verdensrommet, og ikke mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette rasisme greiene tar helt av. En er IKKE rasist om en stiller kritiske spørsmål til innvandringssystemet. Eller mener at vi har en ekstremt dårlig innvandringspolitikk.

Rasist har liksom blitt et skjellsord og folk er blitt redde for å kritisere og stille spørsmål ved innvandringspolitikken.

Og det med å melde fra om såkalte rasistiske ytringer i hytt og gevær er ikke bra for ytringsfriheten.

Svært bra skrevet. :jepp: Dagen det blir forbudt å kritisere og å ha forskjellig mening enn det som er politisk korrekt, blir dagen ytringsfriheten dør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er galt med å si vi og de? Vi er da faktisk borgere i ulike land. Norge kan da ikke kalle alle andre lands borgere for "vi". Eller mener man virkelig at vi skal fø og gi trygd til hele verden??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. I dag kalles alt man er uenig med for rasisme. :filer: Tør man være kritisk mot noe, blir man stemplet med en gang som rasist og innvandringsfiendtlig. Rettferdighet, hvor er du? :lete:

Edit: Må bare skrive at jeg skulle ønske flere nordmenn var så reflekterte og objektive som deg og kunne se at innvandrere er ganske forskjellige i verdier, vaner, kultur og tradisjoner og at for enkelte er det lettere å passe inn i Norge, mens for andre er det ganske vanskelig.

Men jeg er FrPer og ifølge noen bedrevitere her inne dermed pr definisjon rasist. Så du burde nok passe deg for meg om du har brune øyne eller mer fargetone i huden enn surmelk , hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som ser på seg selv som "vi"? Ingen her som er en del av en slags gruppe? :klo: Dere må være skapninger fra verdensrommet, og ikke mennesker.

Jo, naturligvis har vi (se der!) behov for å føle oss som en del av en gruppe. Problemet er når man setter sin egen gruppe over en annen gruppe, basert på kriterier som ikke har noen logisk bakgrunn. Når nordmenn mener at de er BEDRE og fortjener å ha det bedre enn mennesker fra andre land, kun basert på nasjonalitet f.eks.

Det er også et problem når man kun ser individer som en del av en gruppe ("de"), og ikke som enkeltindivider.

edit: Litt kjapp på send-knappen.

Endret av Porcelain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

På KG er de rasistiske ytringene ofte mye mer enn "en slengbemerkning" i en diskusjon.

Jeg er glad for at du tok frem dette, gjest. Jeg har mange ganger, spesielt i det siste, tenkt at det er mange som bruker KG for å fremme sine innvadrerfiendtlige og rasistiske holdninger.

:heks:

Finnes ingen lover mot innvandrersfiendtlighet, og er derfor helt legitimt iht loven å utrykke sine meninger om det.

God ide, forby alle ideologier og meninger som ikke er lik min :sjenert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det mest skremmende blant ulike former for rasister er denne "vi vs de" holdningen så mange har. Vi er vanvittig heldige som ble født i Norge - mange bruker dette som et slags forsvar for at vi er bedre, og fortjener mer enn andre mennesker. At det går ann å sette seg selv over andre mennesker, og i full tro hevde at man har større rett til å ha det bra (og her snakker vi ikke bare om å ha råd til 2 syden-turer i året : ha det bra som i å ha tak over hodet og mat hver dag) enn andre mennesker er en holdning jeg ikke klarer å forstå.

Det er ingen grunn til at vi i Norge skal se på oss som bedre enn andre mennesker i verden. "Menneskerase" finnes ikke i biologien, det er oppkonstruert begrep.

Disse tingene presenteres alltid i feil rekkefølge. Det er snarere idéen om at det IKKE finnes menneskeraser som er en nøye politisk konstruert konstruksjon, og den eksisterer nettopp for å kunne gjennomføre de idéene du gir uttrykk for i første del av innlegget ditt: om det ikke er forskjell på nordmannen og afrikaneren kan man selvsagt ikke si at den første har mer rett til å bo i Norge enn den andre. Og denne agendabaserte "vitenskapen" har blitt plukket fra hverandre gang på gang:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ingen lover mot innvandrersfiendtlighet, og er derfor helt legitimt iht loven å utrykke sine meninger om det.

God ide, forby alle ideologier og meninger som ikke er lik min :sjenert:

Så du har lov til å uttrykke din innvandrerfiendtlighet, men jeg har ikke lov å si deg i mot?

Merklig, og velkjent, måte å ville forvalte loven på. :roll:

:heks:

Edit: Endre ord, takk Månestråle**, håper popcornet smakte...

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har lov til å uttrykke din innvandrerfiendtlighet, men jeg har ikke lov å ta deg i mot?

Merklig, og velkjent, måte å ville forvalte loven på. :roll:

:heks:

Hva mener du? Ta i mot eller si i mot? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har lov til å uttrykke din innvandrerfiendtlighet, men jeg har ikke lov å si deg i mot?

Merklig, og velkjent, måte å ville forvalte loven på. :roll:

:heks:

Edit: Endre ord, takk Månestråle**, håper popcornet smakte...

Du må gjerne argumentere, men så langt i denne debatten har det vært lite argumentering og mange forsøk på å definere hva andre mener. Dersom man definerer hva man selv mener står man styrket i debatten . Det å la andre definere hvem du er og hva du mener er alltid tåpelig.

Men du liker best å definere andre , ikke sant ? Du tror du vet og dermed er du døv for argumenter, det er en lite konstruktiv debatteknikk.ø

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jo, naturligvis har vi (se der!) behov for å føle oss som en del av en gruppe. Problemet er når man setter sin egen gruppe over en annen gruppe, basert på kriterier som ikke har noen logisk bakgrunn. Når nordmenn mener at de er BEDRE og fortjener å ha det bedre enn mennesker fra andre land, kun basert på nasjonalitet f.eks.

Det er også et problem når man kun ser individer som en del av en gruppe ("de"), og ikke som enkeltindivider.

edit: Litt kjapp på send-knappen.

Å huff og huff, mener du at vi skal skamme oss fordi vi har klart å få til et velfungerende og rikt samfunn?

Jeg har aldri hørt en nordmann si at han er bedre enn andre, men det er da faktisk en sannhet av vi har et godt velferdsamfunn som hjelper ALLE. Og at flyktninger faktisk kan ha bedre rettigheter enn en en etnisk nordmann!

Du omtaler alle nordmenn som en gruppe selvgode som ser med på andre, mens utlendinger og andre som kommer hit ikke må sees på som gruppe?? Det henger jo ikke på greip.

Også blandt etnise norske har vi ulike grupper som får del i velferdsgodene; alle får ikke likt!!! Man har minstepensjonister som får det minste i uføre- og aldersspensjon og man har de som har oppjent max pensjon. Hvorfor kritiserer du ikke dette gruppesystemet?? Når jeg nå skal til undersøkelse for mine sykdommer så er jeg også inndelt i en gruppe. Er det galt? Eller er det kun utlendinger vi ikke må dele i grupper? Absolutt alt er feil og diskriminering når det gjelder utlendinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, naturligvis har vi (se der!) behov for å føle oss som en del av en gruppe. Problemet er når man setter sin egen gruppe over en annen gruppe, basert på kriterier som ikke har noen logisk bakgrunn. Når nordmenn mener at de er BEDRE og fortjener å ha det bedre enn mennesker fra andre land, kun basert på nasjonalitet f.eks.

Det er også et problem når man kun ser individer som en del av en gruppe ("de"), og ikke som enkeltindivider.

edit: Litt kjapp på send-knappen.

Har du noen eksempler på det fra KåGe ?

Og du har fremdeles ikke svart på om du vil åpne grensene og alt det der, men dette er kanskje ikke en diskusjon om politikk. Men mer om hvordan en kan klistre brune merkelapper på folk en ikke er enig med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes folk mange ganger kaller andre rasist uten holdbar grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skulle heller ikke forundre meg om det er de som misliker å bli satt i gruppe som sniker i helsekøene. Og at helsepersonell ikke tør å si de imot av redsel for å bli kalt rasist.

Jeg vil faktisk si det kan medføre store problemer i vårt samfunn om man ikke aksepterer at det inndeles i grupper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

My my my så mange PK sosialist folk som spammer og hyler i utide om rasisme!! Så vi som er litt kritisk til islam stemmer liksom FRP??!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er snarere idéen om at det IKKE finnes menneskeraser som er en nøye politisk konstruert konstruksjon, og den eksisterer nettopp for å kunne gjennomføre de idéene du gir uttrykk for i første del av innlegget ditt: om det ikke er forskjell på nordmannen og afrikaneren.

Det er klart det er forskjell på nordmannen og afrikaneren. Det er jo stor genetisk variasjon bare i Somalia. Men det betyr ikke at raseteori er riktig. Raseteori er feilaktig forenklet søppel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Breiviks handlinger var innvandrernes skyld?

Og folk lurer på hvorfor man ikke diskuterer innvandring på KG. Når debatten er på et slikt nivå så er det totalt uinteressant.

Lurer folk på det? Du diskuterer da stadig innvandring her på KG. Merkelig retorikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er ekkelt å lese det frepperne og rasistene skriver her. De viser et menneskesyn som er kvalmt og som vi vet hva kan føre til når det dras ut i ytterste konsekvens.

Men jeg er helt imot at de skal anmeldes. Folk, også, frepper-rasister må få lov til å mene det de vil. Det er ikke politiet som skal bestemme hva folk skal få lov til å si i et demokratisk samfunn. Angiveri er noe som passer i diktaturer.

I England hvor frepperne har hatt mye makt har politiet stadig innført strengere kontrolltiltak. Folk kan bli kastet i fengsel for en uskyldig bemerkning hvis den oppfattes som "oppfordring til kriminalitet" e.l. Jeg vil ikke bo i et sånt samfunn.

Begrenser vi ytringsfriheten lar vi frepperne vinne. Det vil vi ikke.

I England satt Labour (Arbeiderpartiets søsterparti) i regjering fra -97 til 2010, før koalisjonen mellom the Conservatives og the Liberal Democrats, som sitter nå. Det er altså en sentrum-høyre-koalisjon. The Conservatives tilsvarer norske Høyre, ikke Frp. The Conservatives og Labour har vekslet på å ha makten sammenhengende i hvert fall så langt tilbake som 1945, så hva du mener med at "freppere" har hatt makten i England, det vil jeg gjerne vite. Er alle til høyre for Arbeiderpartiet "freppere" i din verden? Har du forresten dokumentasjon på dine påstander i setningen jeg har understreket?

Innlegget bærer preg av kunnskapsløshet og feilinformasjon som ikke kan stå uimotsagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kun en ting som hans manifest bestod av; nemlig rettet mot muslimer og deres innvirkning på vesten. Han hadde virkelig lagt ned mye arbeid i det om det kun var et tilfeldig hatobjekt. Det finnes vel heller ingenting i hans manifest som ikke stemmer med virkeligheten når det gjelder muslimer.

Det stemmer!

Ingen er så blind som den som ikke vil se!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...