Gå til innhold

Lei av rasistiske innlegg


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Politiets anti-rasist side

Jeg har funnet nynazistisk materiale på Internett. Hvem kan jeg melde fra til?

Rasistiske ytringer på Internett kan være straffbart i følge straffelovens § 135a.

Anmeldelser

Hvis du finner rasistiske ytringer på Internett, kan du anmelde dette til det lokale politi.

Tips

Fordi det er svært krevende å ha oversikt over alt som publiseres på Internett til enhver tid, vil Nye Kripos gjerne ha tips fra publikum.

Tips om rasistiske ytringer og nynazistisk innhold på Internett kan du derfor sende til Nye Kripos på e-post [email protected]

Nye Kripos (den nasjonale enheten for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet) har det nasjonale ansvaret for etterforskningen av saker om rasistiske ytringer. Saker som skal etterforskes, vil bli oversendt till lokalt politi.

Hva skal til for at jeg bør tipse Nye Kripos?

Dette er et spørsmål vi ofte får. Hvor mye informasjon må politiet ha, og hvor sikker må du være før du kan tipse oss? Det er ikke mulig å svare kategorisk på disse spørsmålene. I prinsippet vil det aldri være galt å gå til politiet med opplysninger, hvis dette ikke innebærer at du bryter en evt. taushetsplikt. Er du i tvil om hva du skal gjøre, bør du ta kontakt med Nye Kripos.

---------------------------------------------------------------------

Det er alt for mange som skriver rasistiske ytringer på kvinneguiden, bruker slengbemerkelser om svake og utsatte grupper, med mere.

Hvis det skjer så meld ifra til politiet på [email protected].

Jeg har i alle fall sett meg lei på rasismen fra frepperne her inne og kommer til å melde en og hver hatefull ytring mot innvandrere til politiet her etter.

Det er faktisk ulovlig det enkelte av dere driver med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg TROR de mener sider som er rasistiske og/eller inneholder nynazistisk innhold, ikke bare en slengbemerkning i en diskusjon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR de mener sider som er rasistiske og/eller inneholder nynazistisk innhold, ikke bare en slengbemerkning i en diskusjon.

På KG er de rasistiske ytringene ofte mye mer enn "en slengbemerkning" i en diskusjon.

Jeg er glad for at du tok frem dette, gjest. Jeg har mange ganger, spesielt i det siste, tenkt at det er mange som bruker KG for å fremme sine innvadrerfiendtlige og rasistiske holdninger.

:heks:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiets anti-rasist side

Jeg har funnet nynazistisk materiale på Internett. Hvem kan jeg melde fra til?

Rasistiske ytringer på Internett kan være straffbart i følge straffelovens § 135a.

Anmeldelser

Hvis du finner rasistiske ytringer på Internett, kan du anmelde dette til det lokale politi.

Tips

Fordi det er svært krevende å ha oversikt over alt som publiseres på Internett til enhver tid, vil Nye Kripos gjerne ha tips fra publikum.

Tips om rasistiske ytringer og nynazistisk innhold på Internett kan du derfor sende til Nye Kripos på e-post [email protected]

Nye Kripos (den nasjonale enheten for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet) har det nasjonale ansvaret for etterforskningen av saker om rasistiske ytringer. Saker som skal etterforskes, vil bli oversendt till lokalt politi.

Hva skal til for at jeg bør tipse Nye Kripos?

Dette er et spørsmål vi ofte får. Hvor mye informasjon må politiet ha, og hvor sikker må du være før du kan tipse oss? Det er ikke mulig å svare kategorisk på disse spørsmålene. I prinsippet vil det aldri være galt å gå til politiet med opplysninger, hvis dette ikke innebærer at du bryter en evt. taushetsplikt. Er du i tvil om hva du skal gjøre, bør du ta kontakt med Nye Kripos.

---------------------------------------------------------------------

Det er alt for mange som skriver rasistiske ytringer på kvinneguiden, bruker slengbemerkelser om svake og utsatte grupper, med mere.

Hvis det skjer så meld ifra til politiet på [email protected].

Jeg har i alle fall sett meg lei på rasismen fra frepperne her inne og kommer til å melde en og hver hatefull ytring mot innvandrere til politiet her etter.

Det er faktisk ulovlig det enkelte av dere driver med.

Jeg er lei av personer som deg , som slenger rundt seg med uttrykket frepper i samme åndedrag som rasist. Jeg synes det vitner om særdeles liten evne til å analysere et budskap. Og det mener jeg helt uavhengig av hvilken farge du har .

Ryddet/endret for personangrep.

Phaedra,mod

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er opptatt av å anmelde det du mener er rasistiske innlegg, kommentarer o.l. på nett, ber jeg deg ta med "den andre siden" også. Sjekk ut islam.no og islamnet.no og les nøye hva de skriver om nordmenn og kvinner generelt. Her bør det være nok av både rasistiske og kjønnsdiskriminerende ytringer å ta tak i. Lykke til!

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du er opptatt av å anmelde det du mener er rasistiske innlegg, kommentarer o.l. på nett, ber jeg deg ta med "den andre siden" også. Sjekk ut islam.no og islamnet.no og les nøye hva de skriver om nordmenn og kvinner generelt. Her bør det være nok av både rasistiske og kjønnsdiskriminerende ytringer å ta tak i. Lykke til!

næmmen det er jo ikke rasisme vettu. :roll:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra med slike verktøy, da internett har blitt et fristed hvor man nærmest kan oppfordre til kriminalitet mot andre. Visse ytringer på nett ville mange uansett aldri hatt ryggrad til å stå opp for i virkeligheten.

Allikevel, selvom jeg nærmest er antonymet til FrP, blir det ikke riktig å anklage hele gruppen for rasisme. Vel mange av dem er skeptiske og kritiserende mot hvem og hvor mange vi slipper inn, og fra en opposisjon vil jeg kalle det passende fornuft. Derimot så har man de som ytrer seg som om folk utenfor landets grenser er nytteløse og nærmet fortjener å leve i elendighet, og DET er den rasismen jeg ikke kan fordra. Kritiserer systemet og de kriminelle, men hold til saken og la vær å diskriminere en hel gruppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, hvite etniske nordmenn kan bli dømt etter rasismeparagrafen, mens når hører man om en mørk ikke-etnisk nordmann blir dømt for det samme? Altså er dette en paragraf som kun er til for å dømme og straffe de hvite etniske norske. DET er rasisme det!!! Jeg fikk her om dagen her i Norge slengt til meg og min sønn av to antakelig muslimer: " jeg er så jævla lei av å se etniske nordmenn, jævla horunger".

Hva synes du forresten om at somaliere som går på uføretrygd i Norge får forsøringstillegg til sine 10 barn og stadig flere, og sine kone som man stadig skifter ut med yngre som bor i Somalia og begrunner det det med at det så høy arbeidsledighet i Somalia (99%)? De kan gjerne mere om trygderettighetene sine enn etniske nordmenn. Og hva har indre forhold i Afrika med oss å gjøre? Vi er med i Schengen og EØS samarbeidet, men vi har ikke noe samarbeid med Afrikanske land. Og hvordan skal vi kontrollere at pengene faktisk går til det de er ment. Barn og ektefelle som aldri har bodd i Norge. Noen sier de senere vil skatte til Norge, men hva skal de uten utdanning bidra med når de kommer til Norge senere...

De kommer til å havne på trygd som sine foreldre og det trolig på det har opplevd i sine hjemland. Og hvem kan kontrollere det.

Eller hva når muslimer sine koner og barn utvandrer til rene sharia ghettoer i europeiske land og får penger fra oss i vesten som de hater så sterkt?!

Jo, flere flyktninger og asyslsøkere, spesielt menn selvsagt, jo mere vil det blir av dette. Mens nordmenn kan dø i sykehuskø, etc etc.

Ikke rart det blir negative holdninger til andre lands borgere sier jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Jeg synes også det er ekkelt å lese det frepperne og rasistene skriver her. De viser et menneskesyn som er kvalmt og som vi vet hva kan føre til når det dras ut i ytterste konsekvens.

Men jeg er helt imot at de skal anmeldes. Folk, også, frepper-rasister må få lov til å mene det de vil. Det er ikke politiet som skal bestemme hva folk skal få lov til å si i et demokratisk samfunn. Angiveri er noe som passer i diktaturer.

I England hvor frepperne har hatt mye makt har politiet stadig innført strengere kontrolltiltak. Folk kan bli kastet i fengsel for en uskyldig bemerkning hvis den oppfattes som "oppfordring til kriminalitet" e.l. Jeg vil ikke bo i et sånt samfunn.

Begrenser vi ytringsfriheten lar vi frepperne vinne. Det vil vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freppere? Er det folk som stemmer FRP?

Jeg er verken rasist eller stemmer FRP, men jeg syns det er skremmende at rasismekortet brukes så løst til å kneble diskusjoner. Er man for eksempel rasist hvis man er for strengere innvandringsregler? Er man rasist hvis man vil sette søkelys på kjønnslemlestelse? Er man rasist hvis man er kritisk til visse konservative islamistiske grupperinger og enkeltpersoners meninger og holdninger? Er man rasist hvis man ønsker å belyse at den trakasseringen som foregår mot norske jenter på enkelte Osloskoler er noe som må taes tak i?

Jeg tror at gjennom å sette rasisme-merkelappen på enhver kritisk stemme som ønsker debatt om ting som ikke fungerer så godt, så knebler man de som har noe fornuftig å si, også tyter det istedet fram hårreisende, dumme og fanatiske ytringer fra utskudd som ikke vet bedre.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er ekkelt å lese det frepperne og rasistene skriver her. De viser et menneskesyn som er kvalmt og som vi vet hva kan føre til når det dras ut i ytterste konsekvens.

Men jeg er helt imot at de skal anmeldes. Folk, også, frepper-rasister må få lov til å mene det de vil. Det er ikke politiet som skal bestemme hva folk skal få lov til å si i et demokratisk samfunn. Angiveri er noe som passer i diktaturer.

I England hvor frepperne har hatt mye makt har politiet stadig innført strengere kontrolltiltak. Folk kan bli kastet i fengsel for en uskyldig bemerkning hvis den oppfattes som "oppfordring til kriminalitet" e.l. Jeg vil ikke bo i et sånt samfunn.

Begrenser vi ytringsfriheten lar vi frepperne vinne. Det vil vi ikke.

Å himmel, ubetalelig , er det mulig , hahahahaha.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freppere? Er det folk som stemmer FRP?

Jeg er verken rasist eller stemmer FRP, men jeg syns det er skremmende at rasismekortet brukes så løst til å kneble diskusjoner. Er man for eksempel rasist hvis man er for strengere innvandringsregler? Er man rasist hvis man vil sette søkelys på kjønnslemlestelse? Er man rasist hvis man er kritisk til visse konservative islamistiske grupperinger og enkeltpersoners meninger og holdninger? Er man rasist hvis man ønsker å belyse at den trakasseringen som foregår mot norske jenter på enkelte Osloskoler er noe som må taes tak i?

Jeg tror at gjennom å sette rasisme-merkelappen på enhver kritisk stemme som ønsker debatt om ting som ikke fungerer så godt, så knebler man de som har noe fornuftig å si, også tyter det istedet fram hårreisende, dumme og fanatiske ytringer fra utskudd som ikke vet bedre.

Det er en slags hersketeknikk som mange har hatt suksess med, så da fortsetter de med den . Dette er gjerne folk som ikke vet hva FrPs politikk er, de vet forsåvidt ikke hva andre partiers politikk er heller.. De er opptatt av å fremstå som " edle" . De er idioter i den gammelgreske betydning.

Endret av sebastianen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vi vet jo alle hva som skjedde da en nordmann ikke fikk komme frem med sine meninger!

Og dette er altså resultatet; enda mere knebling av meninger og spesielt om de gjelder utlendinger.

I tillegg ønsker man at politiet skal bruke ressurser på dette.

Må være deilig å være utlending i Norge; ufeilbarlig og uimotsagt.

Horribelt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si å ha sett så veldig mange rasistiske ytringer. At folk ikke ønsker en stor innvandring ifra østen behøver nødvendigvis ikke være at de er rasister, men at de ser at det drar med seg en del problemer når det kommer mange ifra disse områdene.

Det er vel ingen tvil om at kriminaliteten er størst blant innvandrere.

Heller er det ingen tvil om at arbeidsledigheten er størst i enkelte grupper innvandrere.

At samfunnet får høye kostnader med å ta inn for mange innvandrere på humanitære grunnlag er det heller ingen tvil om.

Dette er ikke rasistisk det er realistisk.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Her tar man høyere utdanning med studielån og jobber ræva av seg og pådrar seg både hjerteinfarkt og andre problemer og betaler sin skatt som utlendinger også får glede av ( også i sine egne hjemland i f.eks Afrika!) og så får man høre at man er rasist om man kritriserer de som sitter der og tygger khat eller føder titalls unger nede i Afrika.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiets anti-rasist side

Jeg har funnet nynazistisk materiale på Internett. Hvem kan jeg melde fra til?

Rasistiske ytringer på Internett kan være straffbart i følge straffelovens § 135a.

Anmeldelser

Hvis du finner rasistiske ytringer på Internett, kan du anmelde dette til det lokale politi.

Tips

Fordi det er svært krevende å ha oversikt over alt som publiseres på Internett til enhver tid, vil Nye Kripos gjerne ha tips fra publikum.

Tips om rasistiske ytringer og nynazistisk innhold på Internett kan du derfor sende til Nye Kripos på e-post [email protected]

Nye Kripos (den nasjonale enheten for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet) har det nasjonale ansvaret for etterforskningen av saker om rasistiske ytringer. Saker som skal etterforskes, vil bli oversendt till lokalt politi.

Hva skal til for at jeg bør tipse Nye Kripos?

Dette er et spørsmål vi ofte får. Hvor mye informasjon må politiet ha, og hvor sikker må du være før du kan tipse oss? Det er ikke mulig å svare kategorisk på disse spørsmålene. I prinsippet vil det aldri være galt å gå til politiet med opplysninger, hvis dette ikke innebærer at du bryter en evt. taushetsplikt. Er du i tvil om hva du skal gjøre, bør du ta kontakt med Nye Kripos.

---------------------------------------------------------------------

Det er alt for mange som skriver rasistiske ytringer på kvinneguiden, bruker slengbemerkelser om svake og utsatte grupper, med mere.

Hvis det skjer så meld ifra til politiet på [email protected].

Jeg har i alle fall sett meg lei på rasismen fra frepperne her inne og kommer til å melde en og hver hatefull ytring mot innvandrere til politiet her etter.

Det er faktisk ulovlig det enkelte av dere driver med.

Du går automatisk ut fra at rasisme er noe nordmenn driver med overfor innvandrere. Det i seg selv er en hatefull og rasistisk ytring. Jeg har nettopp anmeldt deg til Kripos, just so you know.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar man høyere utdanning med studielån og jobber ræva av seg og pådrar seg både hjerteinfarkt og andre problemer og betaler sin skatt som utlendinger også får glede av ( også i sine egne hjemland i f.eks Afrika!) og så får man høre at man er rasist om man kritriserer de som sitter der og tygger khat eller føder titalls unger nede i Afrika.

Jeg våger meg til å si at slik du beskriver din virkelighetsoppfatning. Tendenserer den til å være en smule smårasistisk.

Jeg vil jo si at TS dydeligvis treffer ett eller annet her når en leser i tråden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg våger meg til å si at slik du beskriver din virkelighetsoppfatning. Tendenserer den til å være en smule smårasistisk.

Jeg vil jo si at TS dydeligvis treffer ett eller annet her når en leser i tråden

Jeg mener at alle som betaler skatt i dette landet har rett til å kritisere de som får glede av det!!! Spesielt når de som får dette ikke bidrar en dritt!

Og du synes sikkert det er greit at jeg dauer etter å ha pådratt meg hjertelidelse og andre plager fordi jeg jobber hardt for å klare å forsørge meg selv og derav også betaler tilbake i skatt til samfunnet. Jeg sørger også for at utlendinger får sine rettiheter oppfylt. Du burde skamme deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...